Un F/A-18F Super Hornet alimentează un F/A-18E Super Hornet (Click pe poză - rezoluţie 4288x2848)

Sursa: Wikipedia

După Australia, acum este foarte posibil ca şi în Danemarca F-18E Super Hornet de la Boeing să profite de întârzierile şi mai ales de (tradiţionalele deja) creşteri ale preţului de achiziţie pentru Joint Strike Fighter.

Adică, ne-a luat dracu’! După cum am mai spus şi cu alte ocazii, n-o să avem noi bani de JSF. Poate doar de la magazinele de machete…

Serialul negocierilor între Danemarca şi SUA, în cee ce priveşte achiziţionarea de JSF-uri, a cam ajuns la sfârşit. După câţiva ani de discuţii, la o săptămână de la ultimul anunţ de nouă scumpire a lui Joint Strike Fighter, JSF-ul nu mai este în atenţia danezilor ca şi înlocuitor pentru bătrânele F-16 Falcon.

Din 1999 şi până în prezent, costul unui singur avion JSF a crescut de la 275 milioane de coroane daneze, la 540 milioane. Mai mult decât atât, a fost amânat de la 2012 la 2016 data când JSF va fi „gata”, acesta fiind unul dintre motivele pentru care US Defence Secretary, Robert Gates, l-a dat afară luna trecută pe şeful programului Joint Strike Fighter.

În Aprilie anul trecut, Boeing a promis comenzi în valoare de peste 20 de miliarde de coroane pentru companiile daneze dacă Danemarca va achizţiona Super Hornet-e.

Totuşi, o decizie faţă de avionul care să înlocuiască F-16 va fi luată de către Parlament abia în 2012.

În mod cert, JSF se va mai scumpi în vreo 2-3 reprize până în 2012.

Sursa: Copenhagen Post

Despre ce se vede în poză, aflăm de la Wiki:

Tanker role

The Super Hornet, unlike the previous Hornet, is designed so it can be equipped with an aerial refueling system (ARS) or „buddy store” for the refueling of other aircraft,filling the tactical airborne tanker role the Navy had lost with the retirement of the KA-6D and S-3B Viking tankers. The ARS includes an external 330 US gallons (1,200 L) tank with hose reel on the centerline along with four external 480 US gallons (1,800 L) tanks and internal tanks for a total of 29,000 pounds (13,000 kg) of fuel on the aircraft.