Pentru Duminica de Florii, am găsit din partea Marinei Militare un comunicat si o galerie însoţitoare. Să admirăm imaginile din timpul aplicaţiei de trageri de la Peceneaga, pe canalul Măcin, Tulcea.
INFORMAŢIE DE PRESĂ
Peste 200 de militari din cadrul Divizionului 67 Nave Purtătoare de Artilerie, Divizionului 88 Vedete Fluviale, Batalionului de Infanterie Marină şi Secţiilor Logistice Brăila şi Tulcea, participă, în perioada 23-25 martie, la tragerile de artilerie ale navelor militare fluviale, în cadrul unor exerciţii ce se vor desfăşura pe Braţul Măcin al Dunării, în apropiere de localitatea Peceneaga.
Exerciţiile sunt organizate de Serviciul Fluvial al Comandamentul Flotei.
Pe parcursul celor trei zile, militarii se vor antrena prin exerciţii întrunite de respingere a atacurilor de la mal, controlul navigaţiei pe fluviu, operaţiuni de căutare şi salvare pe fluviu şi în zonele adiacente.Compartimentul Relaţii Publice
martie 29, 2010 at 8:10 am
Auzi, vedetele astea cred ca au in prezent mai multa artilerie decat vasnicele Type 22 Ferdinand si Maria.
martie 29, 2010 at 5:19 pm
Monitoarele si vedetele blindate mari, sunt preferatele mele. Sunt foarte sexi si fioroase in acelasi timp. De-ar fi avut si rachete nava-nava pe ele… 🙂
mai 28, 2011 at 8:10 pm
327 este numit si RF adica remorcher fluvial , nbu e o nava de lupta e nava auxiliara , facea parte din GNA grup nave auxiliare)
150 o stiu bine am facut armata la vedete dragoare , acuma parca se numesc vedete fluviale
cea mai bine pusa la punct a fost 151
februarie 21, 2015 at 9:50 am
151 !!!!!!!!!!!! Best ever !!!!!!!!!!!!!
august 7, 2011 at 4:28 pm
RF 327si RF 310, alaturi de Electronica,ceam-urile 417 si418,doua SRS-uri,un SR din 1957,un TFde motorina,un BAC generator de curent si alte salupe mai mici ,alaturi de nava baza,formau fosta UM 02043 pe bratul Arapu.Erau la capatul danei dinspre Chiscani.Erau asa-zisul GNA (grup nave auxiliare).Mai erau inca doua unitati operative de lupta,care detineau cate 6 VR-uri fiecare,o unitate formata din militari meseriasi (strungari, frezori,etc)cu AP-ul lor(atelier plutitor),toate astea pe langa navele prezidentiale MIRCEA CEL MARE si MIHAI VITEAZUL,actualele MURES si SIRET.Erau in total cca. 100 de nave,salupe si docuri plutitoare pe bratul Arapu.Acum ,am inteles ca nu sunt mai mult de 10.PACAT!!!
august 7, 2011 at 5:07 pm
Multumim pentru informatii! Ce inseamna SRS si SR?
august 7, 2011 at 9:38 pm
SRS-salupa de remorcare-salvare,SR-salupa de remorcare,VR-vedeta rapida
februarie 9, 2012 at 7:26 am
Eu am facut armata la UM2100 comandata de cpt.r2 Mel..c la VB-uri vedete blindate in perioada 1986-1987 .Pozitia divizionului nostru era in pupa navelor prezidentiale Mircea cel Mare si Mihai Viteazul .Apoi am fost transferat un an pana in 1988 la VG-uri vedete graniceresti la dana comerciala .Cand am vazut imaginile acum dupa atatia ani ma cuprind emotii,dar pot sa spun cu barbatie si mandrie ca am amintiri frumoase despre acea perioada a vietii mele.Eugensl.
februarie 9, 2012 at 7:32 am
Oricum vad ca tipul de vedeta granicereasca pe care am fost eu militar a ajuns acum nava de agrement.
februarie 9, 2012 at 7:33 am
http://www.adevarul.ro/locale/braila/EXCLUSIV_Nava_cu_care_s-au_plimbat_Ana_Pauker_si_Gheorghiu_Dej_ii_duce_acum_in_excursii_pe_amatorii_de_drumetii_fluviale_0_473952911.html
august 17, 2014 at 10:04 pm
se mai afla si danubius
august 7, 2011 at 9:41 pm
AM uitat de nava REPUBLICA,nava cu zbaturi care acum poarta un nume care nu inseamna nimic.
octombrie 19, 2011 at 9:14 pm
Incepand cu luna mai a anului 2009, nava fluviala “Republica”, are ca mascota un capitan. Numele acestuia este unul de ordin simbolic “Capitan Comandor Constantin Paun”.
Constantin Paun este numele unui erou roman din timpul Primului Razboi Modial, si prima titulatura a navei fluviale dupa preluarea acesteia ca prada de razboi de catre statul roman de la autoritatile austro-ungare.
Capitanul, ca simbolistica, reprezinta un caracter puternic si impunator ce se identifica cu nava pe care o conduce, cu trecutul, prezentul si viitorul acesteia.
Acesta are rolul moral de a povesti urmasilor sai despre trecutul navei, despre faptele de vitejie ale predecesorilor sai; are de asemenea obligatia morala de a-si educa urmasii in ceea ce priveste transmiterea acestor date mai departe de-a lungul anilor – Respectarea Traditiei Marinaresti.
octombrie 19, 2011 at 9:12 pm
Nava fluviala “Republica” reprezinta una din ultimele marturii ale sistemului de navigare cu zbaturi, singura nava de razboi din lume cu masina cu abur. Pentru orice vizitator, “Republica” devine o punte spre vremuri trecute, spre locurile unde odinioara salasluiau adevaratii marinari.
Desfasurandu-si intreaga activitate pe Dunare, “Republica” a fost, este si va fi in continuare o parte din sufletul acestui fluviu, inima capitanilor care au condus-o de-a lungul vremurilor.
Construita in Austria pe santierul naval de la Linz in anul 1903, devenita in 1919 nava romaneasca, fiind preluata in cuantumul despagubirilor de razboi de la Austro-Ungaria, nava “Republica” va asteapta in prezent in portul Tulcea, cu povestiri de peste 100 de ani.
Descoperiti tehnica secolului XIX !
Mecanismele originale ale navei au fost pastrate si conservate de-a lungul vremurilor. Astfel, pe “Republica” veti regasi:
masina cu aburi cu dubla expansiune orizontala si inclinata prova de tip Joe;
sistem de propulsie cu zbaturi;
servomecanism cu aburi pentru comanda instalatiei de guvernare;
vinciul de ancora actionat de servomecanism cu aburi;
corpul navei – otel de calitate exceptionala.
Nava atingea o viteza de 18 mile/ora contra curent. Motorul dezvolta o putere de 404 kW (x 1,36 = 550 CP). Fiind nava de razboi, era armata cu 2 mitraliere de 14 mm si un tun blindat de 37 mm.
In anul 2008, nava “Republica” a devenit parte a patrimoniului cultural national, la categoria „TEZAUR”, sub administrarea Consiliului Local Tulcea.
ianuarie 14, 2012 at 6:23 pm
si transformata in restaurant plutitor in folosul unor amirali rezervisti de la tulcea, intrati in politica intre timp
ianuarie 15, 2012 at 11:18 am
daca este adevarat ….. :((((( PACAT de aceasta frumoasa nava .
august 1, 2012 at 7:23 pm
ceea ce este prezentata ca fiind „vedeta granicereasca 150” este de fapt o vedeta sau „fosta” vedeta dragoare.
august 17, 2014 at 10:03 pm
rf 327 a fost renovat in perioada 1989 1992 in santierul naval tulcea a primit ce a fost mai bun la acea data am efectuat stagiul pe el.minunati oameni la comanda
ianuarie 20, 2015 at 1:42 am
de rf 310 ce mai stiti?