Facem „tai-tai” cu mâna avioanelor An-26 din dotarea RoAF, dar momentan doar preventiv. Două din cele şapte avioane de transport scurt-mediu curier au sosit în ţară zilele trecute, iar unul dintre ele a fost prezentat la Romaero în cadrul expoziţiei BSDA 2010.
De pe site-ul MApN, preiau un comunicat de presă:
Comunicatul nr. 86 din 12.04.2010
|
|
|
|
Două aeronave de transport scurt-mediu curier de tipul C-27J SPARTAN au aterizat luni, 12 aprilie, la Otopeni, în Baza 90 Transport Aerian.
Avioanele sunt puse la dispoziţie de către Compania Alenia Aeronautica SpA, fără efectuare de plăţi, într-o configuraţie iniţială de echipare care permite ridicarea nivelului de instruire a piloţilor militari, prin demararea procesului de operaţionalizare în paralel cu transferul gradual de responsabilitate privind exploatarea aeronavelor. Cele două aeronave vor intra în înzestrarea Forţelor Aeriene Române după ce vor fi configurate final, conform cerinţelor din contractul de achiziţie. În perioada 18.03-01.04.2010, o echipă mixtă de specialişti din Forţele Aeriene Române, Departamentul pentru armamente şi Centrul de cercetări şi încercări în zbor a executat, în facilităţile industriale ale producătorului avioanelor, activităţile de testare şi evaluare tehnică, la sol şi în zbor, a celor două avioane C 27 J Spartan. Achiziţionarea avioanelor SPARTAN, care vor înlocui aeronavele ANTONOV-26, face parte din măsurile prevăzute în Strategia înzestrării Armatei României în perioada 2005 – 2012 şi în perspectivă, până în anul 2025 şi are ca scop dezvoltarea şi modernizarea capabilităţilor operaţionale de transport ale Forţelor Aeriene Române. Una dintre cele două aeronave C-27 J SPARTAN va fi prezentată în cadrul expoziţiei BSDA 2010, organizată la ROMAERO – Băneasa, în perioada 13-15 aprilie a.c. |
|
Biroul de presă
|
După ce ani de-a rândul ne-am plâns inclusiv despre avioanele de transport, iată că au sosit în ţară primele două Spartan-e nou-nouţe.
La ce e bun un C-27J Spartan? Păi, poate transporta şaizeci de soldaţi, ori patruzeci şi şase de paraşutişti. De asemenea, (Doamne Fereşte!), în burta Spartan-elor pot încăpea 36 răniţi pe tărgi, însoţiţi de şase medici şi asistenţi. Restul detaliilor tehnice le găsiţi aici.

Sunt frumoase şi în realitate. Am văzut şi eu unul pe aeroportul din Las Palmas de Gran Canaria, dar din nefericire nu era voie cu pozatul...
Bulgarii se pare că vor să renunţe la două dintre cele cinci comandate. Vom reuşi oare să le cumpărăm pe toate şapte?
aprilie 16, 2010 at 8:24 am
Tu ai gasit pe undeva strategia asta de care se vorbeste? Ar fi interesant de studiat.
aprilie 16, 2010 at 9:50 am
De ce crezi asta? Ar fi doar un science-fiction… Ah, da, ar fi interesanta ca documentatie pentru un another time line.
Intorcandu-ne la realitate, sa ne bucuram bine la Spartan-e. Alte avioane noi nu mai pupam, in veci! (amin…)
aprilie 16, 2010 at 10:52 am
Vroiam sa intreb cate avioane de transport strategic ne trebuie in armia romana. Pe timp de pace si in caz de razbel. Ca toata dotarea asta dar mai ales numerele tin de geostrategia pe timp de pace. Cum stam cu capacitatile de productie in caz de bum-bum? Tu stii? Ca asta tre’ sa scrie in strategia aia de-o pomeneam mai sus.
aprilie 16, 2010 at 12:02 pm
Nu stiu. Am gasit undeva un .pdf cu ce se dorea achizitionat si ce se dorea modernizat, dar nu ziceau de capacitatea de productie.
iulie 20, 2010 at 7:10 pm
Este vorba de 10 sau 12 c130 hercules (in strategie ) si deasemenea de elicoptere grele de transport.In privinta productiei doar americanii produc avioane de transport strategic.Airbus M400 este deocamdata o gluma.A si binenteles rusii(sau ucraieneni)AN 76.
iulie 20, 2010 at 8:56 pm
ai gasit un document ceva ? e public? ca eu vreau sa stiu mai multe, de 12 hercules aflu pentru prima data (m-ar mai interesa numarul de avioane de vanatoare/multirol , tancuri , … etc).
alta curiozitate:) c-27 j spartan poate acrosa rezervoare suplimentare ca hercules ? eu n-am gasit „pe net” nimic sa pomeneasca asta.
august 14, 2010 at 2:42 pm
Strategia de inzestrare a armatei 2010-2020.Asta cu Hercules am citit-o intr-o declaratie a fostului sef de stat major al aviatiei.Pt.celelalte ,tancuri multirol ,etc.este foerte greu sa afli ceva .Ai nostri sunt foarte secretosi.De exemplu daca intrebi cate c130 sunt active spun ca informatia este confidentiala (4).
august 14, 2010 at 2:50 pm
C27j spartan este poreclit babyherc pt ca este un Hercules mai mic.Aceleasi motoare ,aceeasi avionica ,etc.Cu rezervoerele chiar nu stiu ,dar daca c130 poate ,posibil ,chiar probabil sa mearga si c27 j.Nu o sa gasesti ,oficial ,niciodata numarul exact de unitati dintr-o arma detinut de armata romana.Doar pe surse si site-uri straine sau independente ,ca acesta.
iulie 20, 2010 at 7:36 pm
Il-76.
Antonov face agabariticele (si in viitor An-70), dintre care 20 de An-124 vor fi bugetate in intervalul 2011-2020. Stire de azi. O lipesc mai tarziu un pic, sau maine de dimineata.
Apropos de A-400, Solomon/Snafu facea misto azi de declaratia unuia dintre liderii lor care spunea ca SUA nu detine un echivalent, bla-bla. Lol.
august 14, 2010 at 2:45 pm
IL 76 bineinteles !Airbus M400 este omologul lui C17 Gobmaster 3.Sa nu mai vorbim de C-5 Galaxy.Europenii il fabrica pt a mentine locurile de munca iar pretul nimeni nu il stie.Un c 17 face cam 180-200 mil$.