Disecţie pe un SSK din clasa U-214

Sursa: Defense Industry Daily

Corea de Sud a preferat submarine germane Type 214, în detrimentul clasei franco-spaniole Scorpene care s-a bucurat de comenzi în Chile, India şi Malayezia. U-214 este considerat cel mai avansat submarin cu propulsie diesel-electrică de pe piaţă, capabil de a se scufunda la peste 400 de metri adâncime, cu un design optimizat al corpului şi al elicei, sisteme interne ultramoderne, modul AIP (Air Independent Propulsion) care permite funcţionarea motorului diesel atunci când submarinul se află în imerisune pentru lungi perioade de timp fără a necesita dese ridicări la suprafaţă ori adâncimea periscopică necesară utilizării snorkel-ului.

Coreea de Sud a comandat primele trei submarine KSS-II/Type 214 în anul 2000 şi au fost asamblate de către Hyundai Heavy Industries. Seria a doua va cuprinde alte şase submarine de 65 metri lungime şi 1700 tone, ale acestei clase. Investiţia de acum va cuprinde şi un contract cu Saab pentru sistemele electronice ale viitoarelor submarine, în valoare de 16 milioane de dolari.

Seria a doua va cuprinde şi alte îmbunătăţiri. Sistemul AIP existent utilizează celule Siemens PEM care produc 120 kW/modul şi oferă submarinului o autonomie de două săptămâni, dar viitoarele nave ale clasei vor beneficia de un sistem îmbunătăţit.

Pe de altă parte, presa Coreană a anunţat că primele submarine au produs un nivel înalt de zgomot datorită problemelor cu elicea şi va rămâne de văzut dacă la următoarele aceste defecţiuni vor fi remediate.

Noile U 214 se vor alătura altor trei submarine existente, din clasa U-209 Chang Bo-go parte a programului KSS-I, care au fost transferate de la Marina Germană între 1992 şi 1994. Primele două submarine ale KSS-II, 1980 tone, ale clasei U-214 Sohn Won-Yil, SS 072 şi SS 073, au fost livrate Marinei Coreene în anii 2007 şi 2008.

Pe viitor, Coreea de Sud va produce propria clasă de submarine, mai mari, de 3000 de tone, care va dispune de asemenea de un sistem AIP şi de sisteme de luptă şi rachete de croazieră submarin-ţărm de concepţie şi fabricaţie sud coreeană. Se preconizează ca primul astfel de submarin să fie introdus în serviciu în anul 2022.

Sursa şi articolul complet aici: Defense Industry Daily