Submarinul S42 ARA San Juan

Sursa: Wikipedia

Repararea „de la mijlocul vieţii” a submarinului San Juan a avansat în ultima vreme la peste 65 % după ce a fost adus la bord primul dintre cele patru motoare diesel, a comunicat Ministerul Apărării.

Activităţile de reparare au implicat Marina Argentiniană şi se desfăşoară la şantierul naval Tandanor.

„On the interrelationship between components and the small space that is managed in a submarine, such assemblies must be in a predetermined sequence that allows very little variation,” the press release issued Thursday to the press.

Cele patru motoare diesel au fost terminate şi testate în mai bine de 50 de ore pe bancul de probă, unde au fost efectuate şi manevrele de aliniere cu generatoarele de pre-alimentare.

„The placement of the impeller means an increase of 50 percent in the contract between the Navy and Tandanor” the ministry said.

Lansat pe data de 20 Iunie 1983, submarinul (unul dintre cele trei deţinute de Marina Argentiniană) are un echipaj de 37 membri şi o autonomie de peste 60 de zile, iar adâncimea maximă la care poate opera depăşeşte 300 de metri.  Submarinul are o lungine de 65 metri, este lat de 8,3 metri, iar diametrul corpului de presiune are 7 metri.

La capitolul armament, ARA San Juan dispune de 6 tuburi lanstorpilă cu un total de 22 torpile SST-4 ghidate prin fibră optică, la care se adaugă mine dispuse pe spatele corpului de presiune.

În cadrul reparaţiilor se vor schimba şi bateriile.

Sursa: Noticias.terra.com.ar

Evident, Delfinul nostru va zace la mal anul acesta şi foarte probabil va fi „uitat” şi în 2011…