Suhoi Su-35

Sursa: Defense-aerospace.com

KnAAPO Yuri Gagarin, parte a Sukhoi Holding Company, a ajunsla o înţelegere cu Sberbank (the Savings Bank of Russia) pentru construirea avionului multirol Su-35S.

Documentul a fost semnat de Alexander Pekarsh, directorul general al KnAAPO, şi de Olga Bukhankova, şefa diviziei centrale a Savings Bank din Komsomolsk-na-Amure. Semnarea acestui contract reprezintă alocarea de fonduri pe termen lung, pentru unul din cele mai importante proiecte de aviaţie ale Rusiei şi finanţarea producţiei de serie de-a lungul timpului.

Contractul cu statul, prin care Suhoi va livra, din anul 2015, Ministerului Apărării48 avioane de luptă super manevrabile Su-35S, a fost semnat în luna August a anului trecut, la MAKS-2009. Producţia de serie, primul avion urmând să fie livrat Ministerului Apărării la finalul acestui an, a fost organizată la uzina din Komsomolsk.

Vânătorul Su-35S va fi oferit şi spre export, existând deja discuţii pentru livrarea unor asemenea avioane către clienţi din Sudestul Asiei, Orientul Mijlociu şi America de Sud.

Su-35 este un avion multirol foarte modern, super manevrabil, de generaţia 4++ şi dispune de tehnologii de generaţia 5, ceea ce îl face superior avioanelor din aceeaşi clasă.

Caracteristica specială a avionului este reprezentată de noua suită de avionică bazată pe un sistem de control al informaţiilor, integrând instrumente de bord, un nou radar „phased antenna array” capabil să detecteze un număr mai mare de obiective, urmărirea lor simultană şi angajarea cu armament (urmărirea a 30 ţinte aeriene şi angajarea a opt din ele, împreună cu urmărirea a 4 ţinte terestre şi angajarea a două dintre ele) şi noi motoare performante, cu tracţiune vectorială.

Su-35 dispune de un arsenal impresionant de arme cu rază lungă, medie şi scurtă de acţiune. Poate folosi muniţii ghidate antiradar şi împotriva navelor, bombe ghidate sau cu cădere liberă, rachete nedirirajate. Semnătura radar a avionului Su-35 , comparativ cu cea a altor aparate de zbor din generaţia a patra, a fost redusă de câteva ori, mulţumită unor materiale noi, aplicării unor învelişuri radar-absorbante, etc.

Durata de viaţă a avionului se întinde pe 6000 ore de zbor, sau 30 deani, iar motoarele sunt proiectate să reziste 4000 de ore.

Sursa: Defense-aerospace.com

Ei, apropos de ce zicea Alex la comentariul de sub Rafale… poate ar fi mai bine să aşteptăm pentru a lua mai ieftin… what if Brazilia şi India o trag de păr cu Rafale, cu Gripen, până cumpără la aceeaşi bani de două-trei ori mai multe Suhoi Su-35? Şi clienţi s-ar mai găsi: Venezuela, Argentina şi Oceanienii. De Africa nu zic, pentru că acolo cred că în viitor va fi piaţa chinezilor.