Corveta Gowind 200

Sursa: Media Defense Industry Daily

Constructorul de nave DCNS aşteaptă ca în scurt timp să semneze o înţelegere cu Marina Franceză pentru ca aceasta să asigure echipajul necesar corvetei Gowind OPV (Ocean Patrol Vessel), pe care compania o construieşte din fonduri proprii, pentru piaţa de export.

În urma preconizatului contract, Marina Franceză va furniza echipaj pentru nava Hermes, prima din clasa Gowind, pentru o perioadă ce va fi cuprinsă între 18 luni şi trei ani, a declarat Gilles Langlois, director în cadrul DCNS. Echiparea cu personal al Marinei, va permite DCNS să promoveze pe piaţă corveta cu avantajul experienţei pe mare.

Marina Franceză a fost precaută în legătură cu înţelegerea în cauză, deoarece nava este cap de serie şi nu a fost manifestată o cerere pentru intrarea acesteia în serviciul operativ şi mai ales au fost incertitudini cu privire la aspectele legale despre operarea unei nave care nu-i aparţine.

DCNS cheltuie jumătate din bugetul de cercetare şi dezvoltare pentru a susţine construirea navei Hermes OPV, la care se lucrează în vecinătatea primei fregate multirol FREMM – nava Aquitaine.

Despre Hermes, Langlois a declarat că va fi lansată într-o piaţă dedicată OPV-urilor, în care competiţia este acerbă.

DCNS preconizează că în următorii ani, jumătate din navele contractate să fie de tip OPV. În istoricul său, cpmpania a mai construit o multitudine de nave militare, incluzând distrugătorul antiaerian Horizon, fregatele stealth Lafayette, nave de asalt cu elicoptere şi portavioane.

Constructorul speră să câştige contracte prin avantajele date de sesignul care oferă acoperire radar pe 360 de grade, o rampă pentru lansarea şi recuperarea de ambarcaţiuni „rigid inflatable fast craft” şi un sistem de luptă, Polaris, dedicat operaţiunilor de poliţie pe mare, cum ar fi combaterea traficului şi misiuni anti-piraterie.

Hermes va fi înarmată cu un tun Oto Melara de 30 milimetri, două mitraliere grele de 12,7 mm, un tun cu apă şi poate fi echipată cu un proiector acustic pentru acţiuni non-letale. Versiunea pentru export va fi dotată cu un tun de 76 mm.

Corveta va fi lansată în primăvara anului următor şi va deveni operaţională la finalul lui 2011.

Sursa: Defense News

Mie îmi pare a mutare interesantă, pentru marketing. O soluţie mai bună, nu cred ca s-ar fi găsit şi cu siguranţă din 2012 Franţa va folosi acest aspect, al experienţei pe mare, pentru a o promova şi chiar a o îndesa pe gâtul unora… Nu-i rău, nu-i rău deloc!