Circul rusesc de stat se intoarce cu trupa instrumentala ursii zburatori! Atunci cand nu modernizeaza sau construiesc super-avioane, in super fabrici cu super tehnologie, rusii tin neaparat sa le reaminteasca occidentalilor astia nesimtiti cam dependenti de gazele lor si alte chestii inflamabile asa, ca au fost, sunt si vor fii niste super smecheri.
Ce-au mai facut? Pai ieri, au trimis doi ursi Tu-95 asa, de control. Sa zboare huruind ca de obicei ca sa strice pacea cartierului ros’ din Amsterdam. Olandezii, proaspat scosi din cura de Mary Jane, au scos si ei la inaintare doua F-16 aflate in uz. Si i-au salutat pe baietii sovietici care si-au mutat cuibul mai la vest.
Olandezii, biete portocale mecanice, au predat stafeta catre doua F-16 daneze si mai in uz care i-au petrecut pe rusi catre englezii, aia de-si numara inca banii de cheltuit. Parca dornici sa-i bata pe umar vis-a-vis de chestia asta, rusii ii tot sicaneaza, poate asa le cresc si lor la loc cheltuielile de aparare suficient incat sa-si permita si Trident-uri, si F-35-uri si…..
Englezoii au trimis 2, normal, Eurofighter Typhoon. Pilotii si-au facut cu mana cu rusii (degetul mijlociu), au scuipat pe geam si au scos batele de baseball si sabiile ninja unii la altii dar nu s-au dat jos pentru ca traficul nu permitea. Huruind ca dracu, cat sa-l auda toate submarinele scufundate din Atlantic, cele doua Tu-95 au facut cale intoarsa, amintindu-le insa baietilor din NATO ca or sa revina.
D-aia nu mai au englezii bani, ca le tin rusii Typhoon-urile prea mult in aer.
Sursa: Aviation Week
octombrie 21, 2010 at 10:28 am
daca se dadeau prin fata dusmanilor de moarte cu niste Tu-160 Blackjack poate mai ma excitam si eu un pic ori
in locul englejilor i-as fi somat sa aterizeze si daca nu se conformau le dadeam jos unu macar ca celalalt sa se conformeze si sa aive ce studia
sa fi vazut ce hemoroizi avea putin dupa aia si de…n-avea ce face la faza asta :))
octombrie 21, 2010 at 11:19 am
Am si macheta cu Tupolevul asta
Este cea mai mare din colectia de 1:72. Mie-mi place avionul asta.
octombrie 21, 2010 at 11:39 am
Hopa, esti colectionar! Super…Cate machete ai si ce anume? Eu colectionez reviste, pliante, cuprinzand aviatie si tehnica militara; nu mi-e rusine cu asta. Candva colectionam timbre si monede…dar s-au schimbat gusturile.
octombrie 21, 2010 at 11:42 am
Acum multi ani, am vazut intr-o revista straina, pe la sfarsitul anilor ’70, un Starfighter F-104G, olandez, si de-atunci am facut o adevarata pasiune pentru domeniul asta. Mi-am dorit intotdeauna o macheta de F-104, dar banii si timpul…
octombrie 21, 2010 at 11:55 am
frumos avion da a facut prea multe vaduve, de unde si-a tras si renumele
cei care il aveau in dotare il vedeau la fel cum vedem noi Mig-21 din cauza numeroaselor accidente, dar totusi ca macheta ca sa-l ai in colectie e un avion deosebit
octombrie 21, 2010 at 12:05 pm
Pai sa tot fie fro’ dooj’ de machete. marea majoritatea d’alea DDR-iste dinainte de 90. Deh aveam mai mult timp, pasiunea era uriasa, nu erau in schimb machete cate as fi vrut.Acum am vreo 5 machete nemontate. Au mai crescut pretentiile, trebuie vacsuite alea-alea si nu am timp de ele.
octombrie 21, 2010 at 12:07 pm
Starfighterul l-am vazut la Le Bourget. Intr-adevar frumos, dar asa de mic mi s-a parut , fata de ce imi imaginam eu. E o racheta cu aripi si cockpit.
octombrie 21, 2010 at 12:31 pm
@pepe, nu degeaba am spus ca este frate cu Migul ca sunt doua avioane ce seamana ca niste rachete cu aripi si niste avioane de le placea la nebunie forta gravitationala
un alt avion care mi-a mai placut foarte mult a fost F-5 Tiger dar si acela mic si cu aspect de racheta zburatoare
octombrie 21, 2010 at 2:02 pm
referitor la Kiowa se are in vedere renuntarea, fiind inlocuit de UAVul MQ-8 Fire Scout de care sunt foarte multumiti ca aparat de recunoastere si spun ca dpdv electronic e mult peste Kiowa la transferul de informatii si-l folosesc in fata catorva aparate Apache
mai au in vedere si cateva elicoptere de dimensiuni reduse cu echipaj uman usor inarmate pentru misiunile de recunoastere
octombrie 21, 2010 at 11:41 am
eu sunt inebunit dupa el, pacat ca s-au fabricat destul de putine si nici n-au fost intretinute ca este diferenta mare intre el si urs
am cateva articole cu el din Top Gun in care dau destule date tehnice si recorduri stabilite la vremea sa printre care si niste date ca l-au prins de cateva ori americanii si canadienii pe coastele lor din pacific :))
ucainenii nu stiu daca le-au dat pe toate sau o parte din ele inapoi rusiei cand au cedat si rachetele dar pacat ca nu ne-am bagat si noi la cateva ca a fost super oferta pentru rusi, pomana aadevarata la pretul ala
octombrie 21, 2010 at 11:47 am
Nu ne-ar fi dat noua asa ceva. Stii, NATO si restul…Dar ce-am fi putut face noi cu ele!? Si eu citesc Top Gun + Lumea Aviatiei. Nevasta-mea ma boscorodeste ca d-au bani grei pe reviste si pliante. Si de-aia nu m-ai…pot.
octombrie 21, 2010 at 11:51 am
imediat dupa caderea blocului sovietic puteai lua ce vrei si oricat @ww
celebrul port odesa ne-ar fi putut fi frate ca pe traficanti nu-i interesa in ce tabara esti atata timp cat veneai cu dolari sa cumperi cu atat mai mult ca eram si aproape de ucraineni si ar fi mers treaba sa ne inarmam ilegal de la ei ca unsa
octombrie 21, 2010 at 11:47 am
oare ce am fi fost daca ne bagam si noi in ’90 cand se dadea armament din est pe comisioane la preturi de oferta si ne-am fi tras vreo divizie de tancuri din ucraina, niste mi-24/35, Su-27 si Mig-29, flota si cateva bucati de Tu-160 si Tu-22 pe care sa le imbunatatim ca sa mai schimbam din dotarea veche?
la inceputul anilor ’90 numai din ucraina au disparut si au fost vandute arme de cateva zeci de miliarde de $ la preturi de nimic
octombrie 21, 2010 at 11:55 am
Da, dar problema nu o reprezenta faptul ca N-am luat. In mod sigur puteam lua, problema era dupa…Cu intretinerea, mentenanta, echiparea, armamentul, logistica de la sol,instruirea pilotilor, etc. Fiindca noi n-am avut niciodata in dotare, Suhoi, Tupolev, Mi-24, etc. Le luam la un pret derizoriu, dar dupa aceea…Ce le-a ramas ucrainenilor, rugineste bine si la ei…
octombrie 21, 2010 at 12:05 pm
am fi luat si piese de intretinere, munitie, etc plus ca noi eram familiarizati cu o parte din tehnica ruseasca si sa nu uit sa spun ca se pot canibaliza pentru mentinerea altora in functiune
oricum sunt vise la fel ca multe pe care le avem cu totii pentru a avea sau sa fi avut in orice timpuri o armata mai buna
cei patimasi pun mai mult la suflet cand ii pasioneaza ceva si ar face oricate sacrificii pentru a-si vedea visele implinite, noroc ca suntem oameni maturi si putem trece mai usor peste esecuri
octombrie 21, 2010 at 12:15 pm
Daaaaa, niste Mi-24. Ce-mi plac si alea…
Eu sunt cam fan al aviatiei rusesti actuale.
Si al celei germane din WW2.
octombrie 21, 2010 at 12:36 pm
Mi-24 Hind este o opera de arta pentru rusi in opinia mea
avea capabilitati de lupta foarte bune si putea transporta foarte mult, un fel de SOCAT dar mult mai bun
cei din west au preferat sa faca ceva bun din fiecare categorie pe cand rusii au scos ceva pe placul lor (bun la toate), cand a aparut a semanat teama in west dar pacat ca n-a fost asa in confruntarile directe
un alt aparat tare e si Mi-26 Halo care duce in carca cat un avion de transport de dimensiuni medii
octombrie 21, 2010 at 1:21 pm
@Raptor, Hind-ul este un struto camila din pacate pentru ca nu exceleaza la niciunul dintre capitolele pentru care a fost conceput. Un elicopter de atac transportor de trupe este totusi o contradictie aeriana. Hind-ul si-a furat-o cam pe unde a fost si nu e vorba de inamici cu cine stie ce capabilitati, vezi experienta din A-stan a rusilor. Iar Hind E, ala de export este, dupa reteta rusnaca si mai slab decat ala produs pentru propriile nevoi.
SOCAT-ul este un proiect reusit tinand cont de conditii pentru ca un elicopter de tranport a fost convertit in rolul de atac cu o eficienta destul de ridicata.
Nu degeaba rusii se orienteaza catre proiecte dedicate cum ar fi MI-28 sau Ka-50, s-au prins si ei cum sta treaba vazand ce fac americanii cu Apache. Dar chiar si maretul AH-64 are hibe traduse prin costuri mari de intretinere si o oarecare lipsa de versatilitate, fiind pana la urma doar un vanator de tancuri si nu un elicopter de atac multirol.
octombrie 21, 2010 at 1:36 pm
La SOCAT mai avem de lucru si destul @alexpuzzle
iar ca elicopter de atac cum spui tu au incercat-o americanii cu RAH-66 Comanche iar cand au vazut costurile au renuntat la proiect
Stiu ceva de rusi ca au in plan pt 2025 un elicopter invizibil de noua generatie, ramane de vazut acuma ce va iesi si cat va costa si acela
octombrie 21, 2010 at 1:44 pm
Comanche a fost o tampenie pur americaneasca. SUA foloseste inca Cobra si varianta cu sterorizi mai nou, Viper sau Super Cobra. Si in rest cam urca artilerie pe tot ce zboara ca elicopter (Battle Hawk, Kiowa si chiar si Bell-urile alea care au mai scapat.)
SOCAT este o solutie ieftina, normal ca nu e nici el perfect pentru rolul asumat ca doar nu a fost conceput sa fie fasnet ca un elicopter de atac.
Despre proiectele rusilor….proiecte au si or sa aiba dar ei, spre deosebire de yankei, nu-si permit sa cheltuiasca aproape 7 miliarde pentru un proiect care are sanse sa si esueze (cum a facut-o RAH 66).
Ideea de elicopter stealth nu este pana la urma la fel de importanta ca aia de avion stealth pentru ca elicopterul, in comparatie cu avionul, cam sta cu burta pe pamant.
octombrie 21, 2010 at 12:59 pm
Tu-160,Tu-22,Suhoaie,Divizione de tancuri si sa nu mai vorbim de proiectele abandonate ale anilor 90 cum ar fii TR-2000,AH-1 Dracula,Mig-29 Sniper,Modernizarea Iar-93 samd.Toate aceste discutii ma fac sa imi curga balele :D,dupa tema de discutii cu Armele Secrete ale Romaniei ar fii interesant sa se deschida o alta tema de discutie despre armele „ratate”ale Romaniei..
octombrie 21, 2010 at 1:05 pm
Cred ca subiectul asta e infratit cu ala cu arme secrete romanesti 🙂
octombrie 21, 2010 at 1:28 pm
in proiectul Dracula nu prea as avea incredere, nu-l vad nici macar egal cu Cobra iar daca ne-am fi apucat de el ne-ar fi costat mult, am fi produs putine iar in caz ca n-ar fi fost retrase pana acuma deoarece ar fi fost prea putine la fel ca Migurile 29 cu siguranta ar fi fost prea mult depasite ori s-ar fi folosit pentru scoala
octombrie 21, 2010 at 1:33 pm
@ww a spus-o bine, de cumparat e usor, de intretinut e altceva. E aceeasi problema ca si in cazul actualei crize privind achizitia unui multirol: degeaba cumperi daca nu poti intretine si utiliza.
Despre armele rusesti, parerile sunt impartite. De obicei astia care cumpara de la rusi sau chinezi sau mai stiu eu de unde din sfera asta, nu-si pot permite sa ia de la americani. Despre armele europene nu zic pentru ca in ciuda sfortarilor lor si a proiectelor pompoase, multe dintre natiunile occidentale cumpara inca de la americani. E adevarat, doar in anumite domenii
octombrie 21, 2010 at 4:05 pm
Prin 2009,parca, doua Tu 160 au ajuns,in zbor,in Venezuela.Intrebat desprea asta un oficial American a spus „pt. niste avioane atat de vechi ,acest lucru este fantastic”,rasete,apaluze ,apoi se lasa cortina.
Morala?Cand un Tu 95 trece peste tara ta ,trebuie sa te rogi sa nu cada,sa nu sparga geamuri.E vechi rau de tot si tot un B-29 upgradat este.Au rusi lucruri uimitoare dar TU 95 Hind nu se numara printre ele.De Mil-24 ce sa vmai zic.Corcitura proasta!A luat bataie creunta pe unde s-a dus.L-am vazut pe viu,demult,la unguri,la un miting aerian cu trageri.Extrem de greoi si de inertial.Un Puma Socat ar face tumbe si cercuri in jurul lui!Feratanie ruseasca!Mare ,greoi si foarte zgomotos si scoate frate la fum ,parca e Trabant.
octombrie 21, 2010 at 4:33 pm
Pai pe la inceputul anilor ’70, rusii ne-au oferit si noua Hind-ul. Dar nu l-am luat, fiindca era asemanator ca performante cu Mi-8. Si aveam varianta Mi-8 inarmata cu rachete antitanc si PRND-uri…n-aveam ce pierde. Si proiectul cu francezii -IAR 330, pentru care rusii ne-au c-am injurat.
octombrie 21, 2010 at 6:12 pm
Bai,baieti, da TU95 nu are un record,ca fiind cel mai zgomotos avion operational din lume?Si parca e de-un leat cu B52,parca oleaca mai tanar?Cica mori de frig in el,ca e greu sa-l mentii etans doua misiuni la rand.Explicatia ar fi ca a fost gandit ca un avion de unica folosinta.Decolai……si ne vedem in rai tavarici!Da e spectaculos!
octombrie 22, 2010 at 10:15 am
Pilotul sta cam chircit in cabina.
octombrie 21, 2010 at 7:36 pm
Eu nca n-am inteles ce vor sa demonstreze rusii cu antichitatile alea de avioane.
Si nu inteleg nici reactia impotenta a occidentalilor. Pai bai frate, daca-ti intra magaoaia in spatiul aerian, macar activeaza-ti rachetele AA de la sol sa vada Ivan ca l-ai luat in catare sau trage asa niste rafale incrucisate din F-urile sau Eurofight-urile alea scumpe si bune pe sub botul rusnacilor…
octombrie 21, 2010 at 8:10 pm
Nu cred ca intra in spatiul aerian al NATO,ci se apropie ,cel mult tangent,dar sigur nu stiu!
octombrie 21, 2010 at 8:34 pm
Nu intra. E o adevarata traditie. Mda, e zgomotos, d-aia am si scris ca-l aud toate submarinele si nu e la figurat :-))
octombrie 21, 2010 at 11:06 pm
Pe criza asta , rusii incearca in disperare sa dea semne de viata !