Olanda este una dintre tarile cu o traditie maritima de necontestat si faptul ca au ales sa comande nave pe santierele din Romania ar trebui sa ne umple de mandrie si de spume. Sa vedem despre ce e vorba de data asta.
Via AviationWeek aflam ca Friesland, a treia nava de patrulare oceanica din clasa Holland a fost lasata la apa pe santierul Damen din Galati. Lucrarile vor fi finalizate la doc, pe Dunare, dupa care nava va fi expediata in Olanda.
Navele din clasa Holland, dintre care Zeeland si Groningen au fost date deja in testare, vor inlocuit frigatele din clasa M din dotarea marinei olandeze.
Cu un deplasament de 3.750 tons, o viteza de 21.5 noduri si o lungime de 108 metri, Friesland a fost proiectata pentru a contracara actele de piraterie, traficul de droguri si efectuarea de misiune specifice pazei de coasta urmand a fi detasata pentru a proteja teritoriile olandeze din Marea Caraibelor.
Specificatii tehnice
Echipaj: 50 (spatiu aditional pentru inca 40)
Echipamente electronice: sistem de senzori Thales, sisteme defensive Guardion si Rohde & Schwarz
Armament:
* 1 x 76mm Oto Melara
* 1 x 30 mm Oto Melara Marlin WS
* 2 x 12.7 mm Oto Melara Hitrole NT
* 2 x 12.7 mm mitraliere M2HB
* 6 x 7.62mm mitraliere FN MAG
Blindaj: 10-20mm
Elicoptere: un hangar cu un singur loc, posibil 1 x NH90
Dispune de o barca de mare viteza
noiembrie 5, 2010 at 10:55 am
Vreo 5-6 de-astea la Politia de Frontiera, si ne-am scos. Adio calcan la…turci. Da’ nu-i cazul…
noiembrie 5, 2010 at 4:31 pm
Da ai vazut ce nava avem la politia de frontiera?Stefan cel Mare,parca!Tot la Damen facuta.
noiembrie 5, 2010 at 9:12 pm
Te referi la cele doua sh aduse din Germania si modernizate la galati? Sunt super…
noiembrie 5, 2010 at 9:48 pm
Sa-ti fie rusine!!!!!!!!!!!!!Tocmai TU sa nu stii?Este o nava noua,facuta la Damen Galati.Cauta pe net „nava politia de frontiera damen Galati”.Da stii o gramada de chestii interesante,asa ca esti iertat.Poate muncesti prea mult.Dai cu bere,dai cu vin !Ca s-a facut tulburelu”.
noiembrie 6, 2010 at 10:17 am
Iarta-l pe bietul necunoscator. Tulburel n-am, ca la noi nu se face materia prima. Da o tzuica da pruna gasim, si-nca buuunaaaa!!!! Dau o cinzeaca, la o adica…M-ai sunt doua vedete rapide aduse din Israel, tot pentru frontieristi, iar pentru astea facute la Damen…este un inceput bun. C-am ce au pe ele?
noiembrie 6, 2010 at 10:20 am
Si ca sa va fac pofta, tzuica e ecologica 100%, din productie proprie, facuta da mandea! Deci, daca vreodata ne v-om intalni la Expomil sau BSDA….
noiembrie 6, 2010 at 11:08 am
Este compatibila SCOMAR,raza de actiune 1800 mile,lungime 66m,latime 10,echipaj 19.Poate lua la bord 100 de pescari turci!Astia nu prea dau detalii,ca de obicei,dar se pare ca este un OZN dpdv electronic si are o coca revolutionara.Are si punte elicopter si este inarmata.Cu ce ,dracu stie,dar nu e bine sa te iei de mama dansei.Ca e molodoveanca!Alea 2 de la evrei sunt mai mici,un fel de salupe cu seroizi.”Stefan” in schimb este impresionant.Abia astept sa-l vad de aproape,pe viu!
Cum ,bre,sa n-ai vin?!Nu se face via pe la matale?Esti din nord ,presupun de-ti place la prune!Adica ,ai si slanina?Ca daca ai ,oi fi un pui de ardelean?Servus!!!!!!!
PS Tuica e buna,da” horinaca ii si mai buna,cu slanina,si cu foc in soba,si cu zapada afara………….Ne vedem la prima expozitie,de-om fi sanatosi!
noiembrie 6, 2010 at 7:06 pm
Mama ce pohta mi-ai deschis! Sa ne vedem sanatosi, c-om pune noi ceva de fiertura. Multumesc de informatii, dar poate stie cineva ce au pe ele la capitolul armament. Ma mai interesez si daca apuc firul…pac la Resboiu!
noiembrie 5, 2010 at 11:29 am
Or fi facut testu’ cu pisica? Hihihihihihihihi.
noiembrie 5, 2010 at 5:01 pm
Un OPV dragut. Seamana cu o vedeta rapida pe steroizi.