După sarmale, şorici şi lichide, clar că nu mai are nimeni chef de luptă… Sper să nu ne invadeze careva taman acum, profitând de informaţia cum că românii sunt azi mahmuri şi înghit colebile ca să-şi dea ficaţii la loc. Am dreptate? 😀
Episodul 3…
Se făcea că, prin 1990 şi numai câteva luni de la evenimentele finalului de an optzeci şi nouă, după ce tineretul în blugi şi în adidaşi se jertfise pe altarul libertăţii, în conducerea ad-hoc formată de cei care ajunseseră pe la televizor şi în balconul ăla spre care nu trăsese nici un terorist, apăruse o idee tâmpită, dar care a prins la toată lumea: s-a organizat un referendum prin care cetăţenii româneşti urmau să voteze dacă Româniea să continue aşa, lipită, sau să se treacă la divorţ şi partaj pe provinciile istorice.
Ghici ce-a putut să iasă…
Reguli:
1. E prezent, final de an 2010.
2. Fiecare dintre cei care vor intra în horă va alege o provincie istorică şi va povesti cum a fost în cele două decenii de după divorţ.
3. Provincia aleasă ca subiect, va avea parte de: lider/lideri, doctrină politică sau schimbări de doctrine, industrie, economie, eventual şi cercetare dacă vreţi, bineînţeles… armată, etc. Liber la detalii, chiar şi la corupţie…
4. La Game Over, nu trebuie să fie neapărat roz. Merge şi cu chestii nasoale, că suntem obişnuiţi. Le trăim cu succesuri.
5. Astăzi nu se lasă cu război. Poate, doar la final: de invidie, au invadat Alienii; ca să scape provincia Y de chinuri, Majestic 12 o oferă ca teren de vânătoare pentru Predatori; toată lumea din povincia Z moare din cauta fericirii; vecinii lor se sinucid din simpatie… Din astea serioase, ca să ne râdem. Sau PAX Provinciala domneşte veşnic de-a lungul celor douăzeci de ani. Bla-bla-şi-iar-bla…
6. În comentarii separate, se pot aborda scenarii diferite şi provincii diferite. Folosiţi comentarii diferite, ca să fie mai uşor de înţeles.
7. Nimeni nu se supără, nu acuză de instigare, kkt, nimic din astea de doi lei. Este vorba de un point of divergence, care deschide o ramură paralelă cu ceea ce s-a întâmplat în realitate. E treaba voastră dacă alegeţi ca provinciile să se aibă bine, să fie aliate, ori să se scuipe printre garduri.
8. Have fun. Sau fân. Nu suntem la şcoală şi nu-i pe note, cuminţenie, and shit..
Amin.
Pentru dâvâsî,
a încurcat iţele…
Iulian Iamandi.
Click aici pentru Episodul 2 – Bruzli il bate pe Vandam? – Operaţiunea Crăiţele
decembrie 26, 2010 at 1:15 pm
Fara suparare, dar eu am limitele mele.Nici macar in gluma nu ma jur pe copii,nu-mi lovesc nevasta si nu-mi injur tara.
Asta cu provinciile…..e un cosmar!!!Ceva de genul”daca mi-as vinde sufletul..ar fi bine sau rau?'”.Sunt prea roman in suflet si am fost educat spre nationalism si respect fata de tara mama, ca sa comentez asa ceva!Chiar si ca un simplu exercitiu!Romania este una ,intreaga si indivizibila si ne-am chinuit 1800 de ani ca sa o aducem in granitele ei firesti!Un astfel de scenariu nu ma poate amuza si tot ce pot sa spun este „ianapoia mea Satana”!
Iar dpdv practic este imposibil ca provincile ,asazis istorice sa traiasca singure!
decembrie 26, 2010 at 1:48 pm
Cum doresti. Atunci, astazi esti numai spectator la joaca. (pe care ai luat-o prea in serios…)
decembrie 26, 2010 at 2:45 pm
Probabil ca ai dreptate!Multi din cei de pe aici sunt destul de nationalisti,ca sa nu spun altfel!Pe mine ma stiu ,pe Raptor il stiu….sa vedem!
decembrie 31, 2010 at 4:14 pm
Sa ma adaugi si pe mine pe lista. „Joaca” de-a autonomia este foarte periculoasa, inclusiv pentru portocalii. Sper ca, cine trebuie sa-si faca treaba, sa si-o faca, altfel…adio 1918! La MApN exista de mult planuri pentru „conflicte” cu vecinii; planuri tinute la zi cu mari eforturi si sacrificii de catre DGIA(harti, dotare, efective, etc.). Cei mai interesati de noi au fost, ca state: Germania si Rusia. Va spune ceva?
decembrie 31, 2010 at 5:26 pm
Nici nu credeam ca n-ai fi un fanatic nationalist ,ca si mine,doar ca nu mai apareai de ceva timp.Sper sa ne vedem la vara la BSDA SAU EXPOMIL!Sarbatori Fericite,draga romanule!
decembrie 31, 2010 at 6:34 pm
La fel si tie, roman de treaba! In curand voi veni cu detalii despre: TASR-2020, radar recent achizitionat, Drager LAR VII -sistem autonom pentru scafandrii GNFOS,SUAV-sistem aerian de recunoastere si survol, complet autonom; componenta de lupta cu submunitii pentru lovitura reactiva cal. 273mm cu bataie de minim 80km; si SCOMAR. Sarbatori fericite! Si n-am uitat tuica promisa…
decembrie 26, 2010 at 2:20 pm
Haideţi să vedem…
În anul 1990, Iulieş, nepotul lui moş Pavel „Racu” Iamandi, din Jijila/Tulcea nu putea fi ales preşedinte, pentru că avea numai doisprezece ani şi oricum, domicilia în Călăraşi…
Dar, un tânăr ziarist, mai neastâmpărat, reuşeşte să-şi facă o campanie electorală prin care convinge populaţia celor două judeţe ale Dobrogei să îl aleagă preşedinte. Cu repetiţie, de-a lungul celor douăzeci de ani în cauză.
Astfel, în primul an, devine liderul unei ţărişoare care se bucură de următoarele:
– una bucată centrală nucleară;
– ieşire la Marea Neagră şi un litoal de 244 kilometri;
– canalul Dunăre – Marea Neagră;
– Delta Dunării şi braţele fluviului, toate cu vărsare în mare;
– un flanc & graniţă pe apa Dunării;
– Constanţa, Tulcea şi Mangalia cu tot ce cuprind ele + restul industriei, economiei, agriculturii şi mai ales turismului, din tot teritoriul;
– aeroport la Constanta, la fel şi la Tulcea, plus o bază pentru elicoptere;
– un batalion de infanterie marina, o unitate (nu stiu la ce nivel) pe la Babadag, parca de mecanizate, artileria de coasta + rachete sol-nava, plus alte instalatii (radar, transmisiuni, sol-aer, bla-bla);
– flota comerciala;
– flota militara maritima;
– partial flota de nave militare fluviale;
– vita de vie… cu vin nemaipomenit!
– etc.
– Va urma –
decembrie 26, 2010 at 3:06 pm
Bre ce sa zic in primul rand toate aceste provincii ar fii fost RUINATE economic,asa cum noi nu am trait niciodata, industria ar fii fost blocata fara vreo posibilitate de redresare de exemplu,Santierul Naval Constanta folosea motoare produse la Resita si otel venit de la Galati,Calarasi,Hunedoara,Resita samd.Daca toti acesti furnizori ar fii fost in tari straine costurile de productie ar fii crescut exponential ca sii problemele de finnatare,atat timp cat toate bancile erau erau la Bucuresti pe scurt aceste probleme s-ar fii generalizat in toate noile state,in privinta traseului lor politic probabil ca Banatul,Crisana poate Maramuresul ar fii urmat o politica pro-occidentala reusind sa se integreze in primele valuri in NATO si UE,Ardealul ar fii fost condus de UDMR(nu cred ca faceau mai mult rau decat le-au facut clasa politica de la Bucuresti cu voturi din Moldova..),Moldova/Bucovina ar fii intrat in sfera de influenta a Rusiei intrand in Uniunea Rusia-Belarus,Dobrogea nu stiu ce sa zic,ar fi fost condusa de Mazare si Metin Cerchez,Oltenii i-ar fii ales in functii inalte pe Mischie,Bercea Mondialu,Mititelu,Balaci,Miron Cozma,Dinel Staicu samd..devenind o republica interlopa la fel ca Dobrogea,Muntenia cred ca ar fii fost tractata de Bucuresti,capitala a fost destul de receptiva la anti-comunism si ideea dreapta,ca asteptarile i-au fost insealate e alta treaba astfel au inceput sa voteze tot cu fostii comunisti..pe scurt cred ca era nasol,muuuuuult mai nosol decat a fost pana acum!!!!!
Eu unul o sa ma abat de la tema propusa aici si o sa vorbesc despre traseul pe care Romania l-ar fi putut avea dupa 90..Romania in acesti 21 de ani a ratat cam tot ce putea sa rateze incepand cu 90-92 atunci cand la Budapeste veneau investitorii la Bucuresti veneau minerii(90-91 5 mineriade),evenimentele de la Targu-Muresi din 90 ca si nationalizarea valutei din iarna 91-92 aceste fapte au cantarit greu de tot in ochii investitorilor in acei ani facea cariera sloganurile nu ne vindem tara,aoloo vin mosierii,IMGB face ordine..intre 1992-1996 a avut loc un jaf generalizat,sistemul bancar a fost ruinat,90% din obiectivele industriale la fel,finnatele statului au fost casapite temeinic..in 1996-2000 perioada de criza economica interna ce sa suprapus cu o instabilitate politica(Basescu in perioade critice..,mineriadele din 99),si o criza economica externa,criza asiatica,criza din Rusia,prabusirea din Bulgaria,in 2000-2004 regim politic autoritar,coruptie cacalau,2004-2008 razboi politic intern generalizat in care arma principala a fost POPULISMUL IRESPONSABIL!!!!din 2008 in prezent avem o parodie sinistra si scarboasa a regimului putinian ,in Rusia ni se propune un lider potent,rece care le stie pe toate avand in spate KGB-ul,Armata Rosie,oligarhi patrioti care cica ar face din Maica Rusia mare scula pe bascula..in romanica avem un dictachior betiv si curvar caruia ii stau alaturi un pitic cretin o curva blonda si un general izmenar bonlav psihic..
Dar ce s-ar fii putut face, dupa 90 nu aveau loc acele izbucniri de violenta pt ca toate acele evenimenta au fost puse in scena de puterea FSN-ista,se incepea o restructurare a economiei(cam toate intreprinderile comuniste aveu un personal ridicat pentru posibilittaile lor),se trecea pe un deficit bugetar foarte ridicat in primii ani,banii ducandu-se in lucrari de infrastructura de toate felurile: rutiera,feroviara,aeriana,fluviala,navala si altele de mai mica importanta(spitale,scoli sau alte cladiri),investitii in sistemul energetic, atat in producerea de curent electric(investeau masiv in exploatarea la maxim a potentialului hidrografic al tarii asigurand astfel energie foarte ieftina pt economie care sa ii ofere avantaje de competitivitate,energie nucleara samd),adoptai un cod fiscal simplu compus doar din cateva taxe cat mai mici similar cu ideea georgiana,si tot ca acolo dadeai o lege prin care cheluielile statului sa fie limitate la un anume plafon din PIB(25-30%),daca exista deficit bugetar acesta sa se duca numai in investitii natioanle de mare anvergura si importanta!!Iar cheltuielile sociale foarte ridicate ce erau inevitabile unei restructurari pe scara larga a economiei puteu fii astupate in primii ani printr-o inflatie foarte ridicata care sa nu te determine sa incetinesti proiectele de investitii ale statului care trebuiau sa constituie un AX CENTRAL al economiei atat prin locurile de munca create cat si prin asigurarea de comenzi altor intreprinderi producatoare de ciment,otel,echipamente de constructii.
De asemenea trebuiau incepute imediat privatizarile,in 1990 in Europa de Vest exista o presiune destul de mare pt relocare ce a determinat investitii in Ceholsovacia,Germania de E,Ungaria,Polonia samd.Aceste privatizari ar fii trebuit sa benefieze o multime de facilitati pt a determina companiile serioase sa vina in Romania,si firme foarte mari dornice sa bage bani in tara nostra au fost destule de exemplu in Noiembrie 1990 in urma unei intalniri P.Roman-H.Kohl,partea germana i-a adus la cunsotinta premierului roman ca un numar de 200 de companii si concerne germane din diverse zone economice(chimie,metalurgie,auto,energie,echipamente,finnate),sunt dispuse sa investeasca in Romania,in 1992 Mercedes-Benz a fost dispus sa cumpere fabrica Aro pt a fabrica Autocare/Autobuze,partea romana a refuzat..Mercedes a investit in Turcia..FIAT a dorit in doua randuri sa investeasca in Romania,in 1990 unul din membrii familiei Agnielii(nu stiu cine este),a venit personal in Romania pt a discuta preluarea MECATIM fiind insa refuzat..italienii alegand sa investeasca in Polonia..si a doua oara in 1996 cand FIAT a dorit sa cumpere fabrica Semanatoarea,la acea data sindicatele capuse au iesit in strada urland ca noi suntem romani si ce dreacu cauta macaronarii astia la noi in tara..actualmente Semanatoarea este un proiect imobiliar..si ala blocat..John Dere si Mahindra au dorit sa cumpere pe rand Tractorul Brasov,niciodata nu s-au inteles cu autoritatile romane,tractorul s-a desfintat..IPRS a avut o propunere de achizitie din partea Toshiba..din nou refuzati pt ai face loc lui Omar Hayssam..IPRS a disparut,Volvo Trucks a depus o oferta de cumparare pt Roman Brasov prin anii 90,la fel refuzat..cel mai mare constructor mondial de camioane refuzat!!!!!actualmente Roman se zbate in faliment asteptand comenzi de la stat..foarte putin probabile..Electroputere Craiova a avut oferta de achizitie din partea Siemens,General Electric,General Motors,Bombardier dar fiecare din acesti investitori au dorit sa cumpere numai o sectie a acestei intreprinderi,statul roman insistand sa fie cumparata compania la pachet,actualmente Electroputere este in hibernare,supravietuind mai mult din vanzarea de teren decat din productia de locomotive..in 1992 Texaco a depus o oferta de 2 mld $ pentru Petrom fiind din nou refuzat,in acei ani mafia PDSR-ista mulgea la greu acesta companie,afacerea Bell Helicopters in care Bell a propus achizitia a 96 AH-1 la contrapartida cu cumpararea fabricii IAR-Ghimbav,constructia unui aeroport si cumpararea Turbomecanica de catre GE,rezultatul,niciunul..Combinatul de Otel Calarasi pt care o companie italiana a depus o oferta de achizitie cerand in schimb comenzi din partea statului de 440 mil $ pt cale ferata,bani care sa fie folositi pt investitii si redresarea financiara a combinatului,in 1995 DAF a dorit sa cumpere fabrica Rocar pt a produce acolo autobuze..refuzati,Rocar desfintat de 7 ani.. sa nu mai spunem de investitiile de la zero care au fost propuse cum a fost cea LG din 2001 care dorit sa construiasca o fabrica de ecrane LCD in Romania,varianta pe care a abandonat-o in favoarea Slovaciei,in Romania nu aveau infrastructura ca sii fiscalitate excesiva,investitia Mercedes la fel abandonata din aceleasi motive..,investitoii turci de la fabrica de placaj de la Reghin au dorit sa investeasca in anul 2006 100 mil $ la Galati intr-o alta fabrica,in final au ales sa se duca in Bulgaria,motivand ca nu au gsit sprijin la autoritatile Romane..,mai multi constructori au dorit sa concesioneze lucrari de in regim privat constructia de autostrazi,Min Trasporturilor de la cea vreme a declarat ca noi nu avem trafic de autostrazi,compania Tri Granit controlata de catre George Soros a incercat si inca incearca sa investeasca 1 mld E in contructia proiectului Espanada..din nou totul este blocat de factorul politic,cea ce ar putea devenii un simbol al capitalei este ignorat.. Romania cu toate aceste investitii pe care puterea polica de la Bucuresti nu le-a vrut/nu a stiut sa le aduca in tara ar fii avut astazi o cu totul alta situatie sociala si economica..de asemenea se puteu crea cu sprijinul statului o serie intrega de companii foarte puternice cu capital romanesc,atat prin oferirea de finatare foarte ieftina din partea sistemului bancar care in primii ani era de stat,achizitionarea de catre firmele romanesti la preturi simbolice a diverse facilitati industriale sau de alta natura la preturi simbolice iar apoi pt sustinerea acestora ofereirea de comenzi din partea statului.Multe din marile firme romanesti(Rompetrol,Tender Holding,IRS,Banca Transilvania,Softwin,Siveco,Interagro samd),ar fii putu fii mult mai mari si mai puternice dacat sunt acum,oferind un cu totul alt statut tarii nostre.
Io unul cred ca Romania cu un stat reformat si o economie ultra liberala ar fii putut fii astazi acolo unde nici nu ne imaginam,mult in fata statelor ex-comuniste si suflandule in ceafa statelor occidentale,a se vedea cazurile Chinei si Coreei de Sud,probabil ca noi cei de pe Resboiu am fii discutat astazi despre modernele blindate Saur 3 pe care armata le foloseste pe scara larga,puternica marina romana ce dispune de submarine 214,distrugatoare Type 45,fregate de nush ce fel sau corvete stelth,despre cat de apropiate sunt tancurile TR-2000 ca performante de tancurile Leopard 2 sau despre avioanele Eurofighter si F-16 ale aviatiei si ce se mai aude despre viitoarele F-35 ale RoAF sau daca proiectul unui birector romanesc de generatia a 5 a este doar un zvon sau un proiect top secret.
Dar iatane acum intr-o depresie natioanala inevitabila dupa consumul excesiv de tranzitie iliesciana si de post securism manelistic basist..dar chiar si acum lupta nu este pierduta,exista in continuare o multime de oportunitati atat externe cat si interne..
Ce sa spun sper ca stapanirea de pe Resboiu sa nu ma stearga pt ca am incalcat regulile:D
Sarbatori Fericite si poate o sa traim vreodata intr-o Romania care nu isi rateaza cu perseverenta toate sansele!!
decembrie 26, 2010 at 10:08 pm
Nu-nuu… a fost foarte misto ce ai zis matale pe aici. Nu stergem. Azi nu sunt tiran, cum m-a stampilat Alex.. 😀
decembrie 31, 2010 at 4:22 pm
Din pacate, tot ceea ce-ai spus Victor, este suparator de adevarat. suntem unde suntem datorita handicapatilor ce s-au perindat la conducerea statului in 20 de ani. Si a lichelelor ce i-au slujit si ii slujesc in continuare…Dar as vrea sa cred in ceea ce-a zis „floryyn”: VOM FI IARASI CE AM FOST SI MAI MULT DECAT ATAT. Daca si speranta asta ne moare, nu stiu ce s-ar mai putea face!
decembrie 26, 2010 at 3:53 pm
Eu sunt oltean asa ca sa vedem:
Oltenia – 2010, 20 de ani de la destramarea tarii prin odiosul referendum.
Fosta provincie Oltenia actualmente Rromania, land of european gipsy…mizerie, coruptie, subdezvoltare, haos, mafie, persecutarea minoritatii romanesti, JALE.
THE END…
decembrie 26, 2010 at 4:19 pm
Jale = fara numar, fara numar, fara numar? 😀
decembrie 26, 2010 at 6:21 pm
Da, din pacate. Dar…din jale s-a-ntrupat Electra. In 2010, la 20 de ani de la referendumul dezbinarii, miscarea de rezistenta si renastere nationala a romanilor olteni renaste din cenusa, ia legatura cu miscarile surori din celelalte foste provincii romanesti…
VOM FI IARASI CE AM FOST SI MAI MULT DECAT ATAT!
decembrie 26, 2010 at 5:14 pm
eu in cap am una si buna: „România este stat naţional, suveran şi independent, unitar şi indivizibil.”.
astept un subiect de genul : 2010 – la 19 ani de la unirea Romaniei cu RSSM (sau cum se chema atunci)
decembrie 26, 2010 at 5:23 pm
ai lansat o provocare aci!:)daca e sa o iau dupa capul meu cred ca dupa 20d ani de divizibilitate statala nici una din asa zisele natiuni cu cred ca ar fi reusit mare cascaval de una singura.resurse,armata,populatie.toate au minusuri.cred ca mai bine am privi in urma si ne-am face o idee privind romania inainte de marea unire.si da mah stiu ca alea erau alte vremuri:))
decembrie 26, 2010 at 9:26 pm
eu ma abtin. no comment.
decembrie 26, 2010 at 10:23 pm
Ma gandesc la americani, cu mandria lor fata de ceea ce inseamna SUA, steag, etc. si la al lor Harry Turtledove, pe care nu l-au ars pe rug pentru ca a scris o serie de carti groase si cu poze doar pe coperti… in care a continuat razboiul civil, trecand cele doua parti prin ww1 si 2. A vandut la greu si, implicit e citit la greu. Si nu l-au ars pe un rug facut din hartia romanelor sale.
Si nici pe altii.
Pe alternatehistory.com se fac scenarii despre o gramada de subiecte si nu se supara nimeni, nici un englez, canadiez, francez, italian, neamt, ori japonez sau de alte nationalitati vecine si prietene.
Daca pe cei ai caror CI-sti pot nota vreo treaba prin hartii, cum c-au zis ceva sub un subiect de istorie alternativa dintr-un univers paralel (da, tampiti mai se gasesc si in ziua de astazi! de mine si de cativa colegi mai avansati, se interesa „cineva de undeva” si baga hartii in dosarele care urmau sa ne catalogheze drept „hecări”… doar pentru ca auzise ca faceam CISCO & shit si ca aveam un nivel de cunoastere peste alta lume, de exemplu peste el, ca era specializat [lol] in IT)… deci, daca unii se tem de vreo idiotenie de genul celei descrise in paranteza, nu inteleg partea care din nationalism nu se implica in jocul cu fictional. Oare nemtii joaca Medal of Honor, Call of Dutty, etc.? 🙂
Sa facem diferenta intre realitati, istorie alternativa si…, de ce nu? Instigari..
decembrie 28, 2010 at 4:41 pm
Bre, nici noi nu arseram!Inca!N-a propus nimeni asa ceva,da poti sa sti?!Poate te perpelim un pic,asa, la rotisor,da totusi ,recunosc ca sunt un pic cam conservator pe probleme nationale.Dar si pt libertatea ideeilor sunt fanatic.NU-ti place subiectul,o spui si stai pe dreapta.
Da ,tre sa recunosc, si ideea cu perpelitul are farmecul ei,asa ca ce zici, te sacrifici?!Adica ca la cununie „de buna voie si nesilit…..”, ca tot dracu ala e !Crede-ma,ca stiu!
decembrie 29, 2010 at 7:37 pm
Da. Ma jertfesc pe rotisorul istoriei alternative! 😀
Dar sa va grabiti ca deja am pierdut opt kile si in curand n-o sa mai aveti ce perpeli. 😀
decembrie 27, 2010 at 12:12 pm
Eu cred ca ar fi fost bine daca provinciile istorice se desparteau , pentru ca numai asa ar fi fost nevoiti sa gaseasca solutii viabile economic , pentru ca economia Romaniei comuniste a fost construita intr-o inderdependenta regionala si interregionala .
Dupa parerea mea separarea provinciilor ar fi dus la accentuarea introducerii economiei de piata , pentru ca Sidex nu ar mai fi cumparat carbune fara bani si nici nu ar mai fi vandut tabla fara bani , la fel ca si rafinariile , plus ca sistemul energetic ar fi functionat dupa regulile economiei de piata .
Chiar daca in primii ani nu ar fi fost bani , platile s-ar fi facut in sistem barter fara nicio problema .
Dupa maxim 10-15 ani ne-am fi reunit intr-o structura federala , influentati fiind de de 11 septembrie 2001 si razboiul din Iraq , plus intrarea tarilor din Europa Centrala in Nato si Uniunea Europeana .
decembrie 28, 2010 at 4:07 pm
Bai baiatule pune pana pe o carte de econmie si abia apoi da-ti cu parerea despre dezvoltarea economica a regiuniilor.Habarnai despre ce vorbesti si nici nu ma obosesc sa-ti explic,dar este ,economic vorbind,o prostie imensa!!
decembrie 29, 2010 at 4:05 am
Eu sunt economist de meserie si contabil-sef .
Dumneata ce meserie ai de te pricepi asa bine ?
Eu inclin sa cred ca separarea regiunilor ar fi fost benefica din punct de vedere economic pentru ca separarea ar fi dus la implementarea capitalismului cu un real succes .
Daca provinciile Romaniei ar fi unite intr-un stat federal nu un stat unitar , poate s-ar fi furat mai putin si ar fi inteles fiecare pentru ce plateste taxe si impozite .
O separare a provinciilor nu ar fi dus la continuarea subventiilor in minerit ( este doar un exemplu )si ar fi dus la solutii pentru dezvoltarea infrastructurii.
decembrie 29, 2010 at 5:13 pm
Fara „dumneata”!Ne stim de ceva vreme.Da cea ce spui este aberant ,economic,vorbind!Nu poti rupe o structura integrata,si peste noapte sa o faci sa functioneze de sinestatator!Este absurd!Teoria economica clasica,aia integratoare zice asta.Nici nu stiu cu ce sa incep,este prea absurd.S-ar fi prabusit toate.
Gandeste-te doar la introducerea de taxe vamale.Iar in 1989 in economie se faceau plati prin compensatie,intreprinderile ne avand capital.Daca tranzactiile s-ar fi facut in bani….colaps total!Si barter?!Hai domne fii serios!Iar contabilitatea nu are a face cu teoria economica,cu politiciile economice sau cu strategiile de piata ,etc.Contabilitatea este una, economi(ca stiinta)alta!Cand eram eu student nu prea discutam cu cei de la conta.Nu stiau decat sa adune si sa acade.Nu erau creativi.
ASE ,Marketing,master in piete financiare!Intram la argumente daca vrei!
PS-Poate as fi fost mai putin agresiv,dar ideea de secesiune ma enerveaza!
decembrie 30, 2010 at 12:36 am
La baza sunt economist , specialitatea management .
Daca provinciile divortau am fi avut un CAR mai mititel la nivelul Romaniei si ar fi continuat sa functioneze economia .
Dupa divort s-ar fi produs si casatoria din interes , de data asta in cadrul unui stat federal .
decembrie 30, 2010 at 3:40 pm
Nu cred!Globalizarea,multinationala,integrarea pe orizontala si verticala,diferente de curs,taxe vamale ,monoindustrie..multe probleme.Uita-te la USSR!S-a spart ,dar toate republicele sunt interdependente si au creat imediat CSI!Au inteles ca singure ar muri!Ca ne-am fi putut dezvolta altfel, punand accentul pe dezvoltare regionala,poate…da n-a fost sa fie!Pacat!!!
decembrie 27, 2010 at 1:23 pm
Bre, subectul e unul spinos, tiran sau nu, e sensibil si matale sti de ce. Ca noi aici avem stomacul rezistent, nu-i bai, dar sincer, nu ma pot prinde in joc. Nu stiu daca considerentele mele sunt identice cu ale lui George dar oricum, pe-acolo.
PS: Problema mea nu e una de mandrie nationala. E una legata de negativism :-))
decembrie 29, 2010 at 2:34 pm
Nici nu vreau sa ma gandesc la autonomie; si-asa au obtinut(UDMR-ul), mai mult decat meritau.Dupa mine sunt doar niste politicieni interesati de a jumuli si ei ceva…
ianuarie 2, 2011 at 6:37 pm
[…] Click aici pentru Episodul 3 – Bruzli il bate pe Vandam? – Divorţ, faza pe provincii […]