ATK a anuntat demararea unui proiect contractat de Iordania care vizeaza inarmarea a doua avioane de transport EADS CASA CN-235.
Avioanele ar urma sa fie echipamente cu sisteme electronice si optice de achizitie a tintelor, sisteme de protectie si o gama variata de arme care ar putea cuprinde rachete Hellfire, rachete de 70 mm si un tun de 30 mm model M230, acelasi de pe Ah-64 Apache.
Practic, e vorba de o arma conceputa clar pentru scenariul insurgentelor manifestate prin jurul Iordaniei. Americanii au debutat in forta cu doua dintre preferatele mele din Vietnam, AC-130H Spectre si AC-130U Spooky, Hercules dovedind ca poate sa care si altceva decat provizii. Americanii au agreat si ei ideea si incercat sa o reitereze cu C-27J Stinger, versiunea inarmata a Spartanului dar le-au lipsit fondurile. In schimb, banii s-au dus tot catre Hercules tranformat in versiune inarmata in Combat Dragon MC-130W.
Sursa: Defense industry daily
februarie 23, 2011 at 2:20 pm
cum ziceam odata , in caz de nevoie , transformam hercules si spartan in avione de atac la sol/bombardament
februarie 23, 2011 at 11:22 pm
Noi am dat o carca de bani pe Spartan, ca sa nu scriu de Hercules, si nu e mare lucru de capul lor.
februarie 23, 2011 at 11:29 pm
Romania Inedit, ce avion consideri ca ar fi fost mai potrivit pentru Romania la categoria la care joaca Spartan?
februarie 23, 2011 at 11:46 pm
C-130J Super Hercules asamblat la Romaero Baneasa, chiar daca are patru motoare, sau EADS CASA C-295 ca e facut de Airbus .
Astia de la Alenia nu au facut offset pana acuma de nicio culoare, ca ce s-a intamplat la Avioane Craiova a fost nesemnificativ .
februarie 24, 2011 at 8:30 am
ce offset sa faca aia daca noi nu le-am dat nici un ban? … in momentul in care au venit cele 2 spartan (cam aucm 1 an)stiu ca nu era (inca) platite.aia le-au trimis pentru antrenamentul pilotilor , tehnicienilor , etc. cel putin pe hartie spartan il bate la fund pe casa (la puterea motoarelor nu mai zic).n-am inteles in schimb de ce , pe romanian-spotters,lumea injura spartanul.
nu mai zic de compatibilitatea cu hercules (si cu super hercules in caz ca , pe viitor, vom avea asa ceva).
februarie 24, 2011 at 8:30 am
scuze, nu „ERAU” platite 😀
februarie 23, 2011 at 11:46 pm
@Romania Inedit: Pei bre primele 4 avioane Hercules au venit gratis,in 1997,impreuna cu niste camioane Mack,cel dea-l cincilea a fost donat la contrapartida cu modernizarea intregii flote a MApN de C-130 la care se mai adaugau inca 4 bucati,valoarea modernizarii celor 9 avioane era de 55 mil $,cat priveste C-27 este mai bun decat spaniolul asta,plus ca era necompatibil cu Hercules,asa s-a si motivat,paletii folositi pt transportul containerelor cu Hercules nu putea fii folosit pt CASA,noi nu ne prea putem permite sa folosim nshpe mii de tipuri de tehnica ca suntem saraci ca vai de capul nostru.
februarie 23, 2011 at 11:48 pm
Pai avioanle alea gratis le-am rasplatit de cel putin doua ori pana acuma, si de asta cred ca era mai bine sa luam CASA noi .
februarie 23, 2011 at 11:48 pm
*avioanele
februarie 23, 2011 at 11:51 pm
Pei ai nostrii nu s-au tinut de cuvant,contractul de modernizare a picat,numai cel venit in 2006 este modernizat,restul sunt tot asa,adevarul este ca sunt foarte vechi,din 1968,au avut problema la greu dar asta este,calul de dar nu se cauta la dinti,si asa avioanele astea sunt o minune ca ni le au dat americanii mocca.
februarie 23, 2011 at 11:52 pm
Eu am auzit ca sunt din 1950 si ceva, sau cel putin asa sustinea un ziarist la televizor .
februarie 23, 2011 at 11:57 pm
Sunt din 1968 bre,iti spun io sigur si pe cuvant de onoare,intamplator cunosc pe cineva care a stat cu mainile in matzele lui,la propriu,in timpul unor lucrari de mentenanta,ca un banc va zic o faza,cica atunci cand au fost aduse in 1997 au gasit astia prin avion frunze de palmier..bine ca nu au gasit vreun vietnamez.
februarie 24, 2011 at 12:02 am
Asa vor amerlocii sa ne pacaleasca si cu avioanele F16, cele mai cunoscute aspiratoare de pe Terra.
februarie 24, 2011 at 8:21 am
Spartanele si Hercules sunt din clase diferite, pentru nevoi diferite, basca generatii mult diferite. Mda, Hercules desi vechi, ar mai avea ceva anisori de trait daca ar fi upgradate.
februarie 24, 2011 at 8:58 pm
Lasand la o parte amatorismele Romaniei Inedit – Spartanurile mi se par cea mai buna afacere facute de romani (lasand la o parte prb. cauzate de contestatia Casa). Pretul platit de Romania nu a fost excesiv – poate un pic mai mare din cauza pachetului de autoprotectie – dar acest avion isi merita toti banii. Comparat cu C-295M are raza de actiune mai mare si o viteza de croaziera superioara. In mod normal ar trebui sa mai luam inca 5 sa avem 12.
Herculesul ar trebuit inlocuit cu Fratele sau mai mare C-130J – este ieftin si robust, iar pentru incarcaturi mai mari folosim avioanele C-17 pe care le-am inchiriat cu alte 9 state membre sau parteneri NATO. Nu vreau Airbusul A-400M – pur si simplu nu vreau sa platim o nota de plata umflata de EADS – chiar daca s-ar produce subansamble in tara.
Si apropo – baietii astia de la Alenia unde au de gand sa fac offsetul pentru Spartane?
februarie 24, 2011 at 9:29 pm
In plan, pe langa cele 7 Spartane deja comandate, se are in vedere achizitia a inca 10-12 C-130, ce probabil vor fi varianta H. Deocamdata C-130J este prea scump pentru noi. Vor mai veni la Papa(Ungaria) inca 2 C-17 GlobemasterIII, echipate cu sisteme de protectie de ultima generatie.Nu ne permitem singuri un astfel de avion, dar necesare ne-ar fi 4-5.
februarie 25, 2011 at 11:18 am
10x pilotilor si Fortelor Aeriene pentru evacuarea romanilor din Libia!
februarie 24, 2011 at 9:14 pm
Au trimis un C-130 si un Spartan in Libia pt evacuarea cetatenilor romani .Un lucru normal ,dar care imi place.
februarie 24, 2011 at 10:21 pm
ziceam de bani mai sus. spartanele au fost platite ? macar astea vopsite in culorile nationale. tare mi-era sa nu aiba acelasi statut ca gripenele ungare , adica , in caz de nevoie (vezi cazul plecarii in libia , daca s-au trimis spartane) sa le cerem voie ceolor de alenia ca sa le folosim.
februarie 24, 2011 at 11:17 pm
Se platesc in rate. Nu sunt in leasing.
februarie 25, 2011 at 1:25 pm
Se platesc in rate, scadenta este la termen -n-avem intarzieri de plata(deci se poate, cand se vrea)! Noi operam avioanele fara a cere „voie” Alenia sau altcuiva. Avioanele vor primi in curand sisteme de protectie in spatiu ostil de ultima generatie -de productie SUA, dupa cate se pare(Raytheon) -ceea ce le va face superioare celor bulgaresti si lituaniene; avioanele vor fi asemanatoare celor italiene, dar fara sistemul de realimentare in zbor. S-ar putea, daca cei de la SMFA o vor cere, ultimele 3 aparate sa dispuna de acest sistem de realimentare. V-om vedea, mai este pana se incheie contractul! Si C-130B,H vor primi sisteme de supravietuire in mediu ostil, iar dupa cate stiu contractul a fost deja incheiat si se ridica la cel putin 12 milioane de dolari.
februarie 25, 2011 at 5:10 pm
Spre deosebire de bulgari noi chiar am scos maximul din contractul asta si in conditii economice dificile nu am taiat. Noi trebuie sa mai primim inca 5 – 1 anul asta si 4 in 2012-2013. Da e o idee sa fie instalat dispozitivul de realimentare in zbor pentru o interoperabilitate sporita in NATO, dar nu am vazut ca exista o preocupare in Romania pe domeniul asta.