Ministerul Apararii din Marea Britanie a intrat in gura parlamentarilor proprii vis-a-vis de programele de achizitii costisitoare si cam fara cap care au dus la tragerea pe dreapta a numeroase aparate ce mai aveau sange in instalatie, printre ele fiind si preferatul meu, Harrier-ul, cu tot cu portavioanele lui.

In principal, se arata cu degetul spre Eurofighter Typhoon, BAE Nimrod MRA4 si sistemul Raytheon Sentinel R1.

Decizia din 2004 de a taia finantarea necesara pentru achizitia de Tranche III cu 1 miliard de lire a fost extrem de paguboasa pentru ca 5 ani mai tarziu a costat UK-ul 2,7 miliarde de lire pentru 16 aparate la acest standard. Bre, astia par mai tampiti ca noi. Asa au ajuns ei sa taie din Harrier si Tornado, pentru ca aveau nevoie de bani.

Nimrod MRA4 s-au dus dracului inainte sa fie zburate pe undeva, desi aparatele au fost platite si au sosit, partial. Odata cu retragerea in 2015 a sistemului Sentinel R1, englezii or sa cam ramana in bezna.

Consolarea vine in programul F-35 unde britanicii se lauda cu o mai mare flexibilitate in detaliile achizitie. Uita probabil ca vorbesc de un avion care mai are mult de tras pana sa intre pe fir.

In schimb, de cealalta parte ca Canalului Manecii, Unchiu’ Sarko isi tine degetele incrucisate pentru a nu speria si ultima sansa de a mai vinde ceva din costisitorul Dassault Rafale. Normal, binefacatorii sunt neste arabeti amarati, mai precisi aia din Emiratele Arabe Unite care ar vrea si ei sa zboare.

Cert este ca Dassault are intrare in UAE datorita Mirage-urilor 2000 pe care zboara seicii. Totusi, francezii se vad siliti sa-i injure iar pe americanii care-si vantura F/A-18 Super Hornet-ul peste tot, nu doar prin India.

Sursa: Militarium

Anunțuri