Sursa: Defensetech
Contractul valorand 35 miliarde de dolari a fost castigat de Boeing. EADS a pierdut desi parea favorit prin oferta care continea un avion mai mare si mai nou, bazat pe Airbus A330 fata de proiectul celor de la Boeing, bazat pe batranul 767.
Avantaj SUA. Vor inlocui flota de cisterne zburatoare cu o vechime de 50 de ani si zecile de miliarde intra in buzunarele firmei americane Boeing si cu siguranta in cele ale subcontractantilor americani.
Cu siguranta, programul va costa mai mult decat suma stabilita acum. 😉
februarie 25, 2011 at 12:06 pm
Nu va depasi bugetul – fixed price contract. Adica pretul ramane acelasi ca si atunci cand au batut palma.
februarie 25, 2011 at 12:12 pm
Nimic nou sub soare, surpriza nu se putea produce, competitia a pierdut la masa verde.
februarie 25, 2011 at 1:15 pm
Americanii sunt protectionisti cu industria autohtona! Greu de patruns pe piata lor; mai ales cand vine vorba de contracte militare. Dar este vorba si de considerente economice; Boeing e la…ei, asa ca totul e mai usor.
martie 1, 2011 at 3:02 pm
sunt airlines in america care opereaza flote de avioane airbus.
insa politic era foarte greu sa le dea statul acest contract, in actualul climat din america
februarie 25, 2011 at 5:50 pm
Sunt putin uimit ca nu a castigat Antonov!Pacat!
februarie 25, 2011 at 6:27 pm
Nu avea cum sa castige Antonov, chiar daca oferta lor era mai buna.
februarie 25, 2011 at 8:57 pm
Bre, eram doar ironic!Uimit as fi fost daca castiga ,din noua,EADS!
februarie 25, 2011 at 9:16 pm
Pai nici EADS nu avea cum sa castige, pentru ca licitatia a fost refacuta ca sa castige Boeing.
februarie 25, 2011 at 10:56 pm
Nope. Competitia a fost pe bune – EADS a prezentat o chestie care nu respecta criteriile USAF pe de-a intregul.
Because the Air Force wanted a competition, industry sources said, EADS received a number of waivers for several „key performance parameters,” including the ability to take off from 7,000-foot runways, fitting into existing hangars, and refueling all types of Air Force aircraft – it reportedly cannot pass fuel to Air Force V-22s. As well, the sources said, the contractor will not be required to integrate government-furnished classified hardware.
http://www.defensenews.com/story.php?i=5797046&c=AME&s=AIR
EADS nu o sa plece din SUA pentru ca are deja fabrica. Mai e un contract pentru inlocuirea lui KC-10 – si acolo produsul EADS e cotat cu sanse mari.
februarie 26, 2011 at 8:43 am
Poate,da hai sa privim lucrurile in fata!Am fost,realmente ,uimit prima oara,cand EADS a fost desemnat castigator.Era intradevar culmea globalizarii ca Boeing sa piarda pe teren propriu.Sunt convins ca europenii ar fi reusit alimentarea in zbor si pt V 22!Da acum tre sa dea o patina de egalitate si concurenta reala,asa ca …….isi mai aduc aminte ca de fapt nu putea hrani, in zbor, porumbeii calatori!Oricum e normal ,pana la urma!
februarie 26, 2011 at 10:12 am
Uite si aici – diferentele de pret: http://www.aviationweek.com/aw/generic/story.jsp?id=news/asd/2011/02/25/01.xml&headline=Boeing%20The%20Clear%20Winner%20Of%20KC-X:%20Pentagon&channel=defense
februarie 26, 2011 at 11:19 am
Stiu ca Airbus avea un pret mai mare.Am inteles ca era justificat.Problema nu sunt americanii!Ei fac ce trebuie sa faca,pacat ca nu invatam si noi de la ei.
februarie 26, 2011 at 1:15 pm
Pai daca pretul la Airbus era un pic mai mare – US Air Force a spus ca diferentele de pret erau sub 1%, iar Airbus nu indeplinea niste creterii (mici, mari, nu conteaza), e o competitie mult prea serioasa ca aceasta sa nu conteze. Corelata cu reducerile bugetare si deficitul american, atunci decizia in favoarea Boeing e de inteles – pret mai bun si respectarea criteriilor competitiei. Airbus o sa intre pe piata americana militara, pentru ca doreste acest lucru si are o sansa buna la inlocuirea celeilalte cisterne americane, KC-10.
martie 1, 2011 at 3:04 pm
inteleg din articol tocmai ca diferenta de pret era mai mare de 1 la suta in favoarea lui Boeing, si din cauza asta n-au mai ajuns la capitolul capabilitati optionale.
martie 5, 2011 at 12:33 pm
Aparent diferenta de costuri intre Boeing si EADS a fost de 10% in favoarea Boeing – http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_channel.jsp?channel=defense&id=news/awx/2011/03/04/awx_03_04_2011_p0-294097.xml&headline=Boeing%20KC-X%20Price%20Was%2010%20Percent%20Under%20EADS