In loc de martisoare, asa cum e si normal, rusii ofera in luna martie Mig-uri 29. De data asta pe post de clienti fortele aeriene din Myanmar care vor primi 20 de bucati in schimbul a 400 de milioane de euro.
Mig-urile comandante vin in 3 configuratii: 10 MiG-29B, 6 MiG-29SE si 4 MiG-29UB, toate variante de export dotate cu radarul Phazotron N-019
Practic, Myanmarul isi dubleaza flota de Mig-uri 29 iar rusii vand ce mai au prin fabrica RSK MiG Lukhovitsy. Lotul precedent a fost cumparat din Belarus care a intermediat afacerea cu RSK, compania furnizand piese si sisteme de schimb precum si un simulator de zbor.
Sursa: Militarium
martie 3, 2011 at 3:21 pm
Ş-ale noastre Mig-uri 29, mucegăiesc la sol…
Cine floarea soarelui mai e şi Myanmar asta? Care-i miza pe-acolo şi de ce le trebuie atâtea păsăroaie?
martie 3, 2011 at 3:47 pm
pai sunt intre India si China. Cine stie, in caz de ceva, se aliaza si ei cu ala de castiga, si sa nu vina chiar cu mana goala…
martie 3, 2011 at 3:56 pm
Astia sunt aliati cu China si e un regim condus de niste generali care abia asteapta o miscare de genul celei din Africa de nord .
martie 3, 2011 at 4:08 pm
La o adica merg pe mana chinezilor,care are „grija” de ei….
martie 3, 2011 at 4:38 pm
Pai chinezii le-au ordonat sa o elibere pe dizidenta aia ca sa uite lumea de castigatorul chinez al premiului Nobel care era in arest la domiciliu.
Ma mir ca nu au cumparat avioane chinezesti si au luat avioane rusesti .
martie 3, 2011 at 4:06 pm
Sunt cea mai mare tara din Asia de sud-est(dupa China),cu o populatie de peste 55 milioane,condusa de o junta militara. ca armament si tehnica au produse din China,Rusia,India,Ucraina,Franta,Marea Britanie,Israel. Au legaturi militare stranse cu China si Vietnam. C-am ce au mai modern: peste 70 Tunguska M-1; peste 122 Tor M-1; peste 100 de obuziere de 155mm din Corea de Sud si inca 16-20 din Israel(identice cu ATROM-ul); Panhard AML 90,peste 50 buc; au o gramada de F-7 chinezesti, MIG-29 peste 40buc, PC-7 vreo 6buc, au avioane chinezesti de transport Y-8D, o gramada de elicoptere Bell UH-1 din surse nesigure(probabil din Vietnam),MI-17 in diferite variante,Alouette III intre 6-10buc,si altele. O adevarata menajerie si la astia! Basca ca au o gramada de tancuri T, in diferite variante inclusiv copii chinezesti si vietnameze -peste 1000buc.
martie 3, 2011 at 4:23 pm
Adica nu trebuie sa fie mai prejos decat indienii si trebuie sa faca si ei achizitiile tot haotic ca asa e moda in zona .
martie 3, 2011 at 5:01 pm
Asta este fosta Birmanie.
martie 5, 2011 at 12:15 pm
Pai de ce nu ziceti fratilor ca vreti si voi la niste 29uri la 20 coco bucata ca de alte avioane tot zbierati aici pe blog si va ciondaniti?
Pt noi e important in acest moment sa avem continuitate la aviatia de lupta doatata cu supersonice iar MIG-29 isi face treaba pt cerintele noastre cu varf si indesat vreo 20 de ani iar cu mai putin de 1 mld$ avem fix 48 cate ne trebuiau basca ca le puteam cere rusilor de offset si pt achizitie de la ei ca sa fabrice motoarele si rachetele la noi in tara si sa fim luati in calcul pt achizitia de PAK-FA.
martie 5, 2011 at 12:19 pm
Daca MIG29 avea un singur motor, ii sustineam cu incredere .
iulie 8, 2011 at 5:30 am
Mingalaba din Myanmar! Burma(varianta engleza a Myanma) sau Birmania (romana si germana) este fosta colonie britanica. Sunt probleme mari cu respectarea drepturilor omului aici, in special la granita de vest cu India in statul Chin, ceva mai putin la granita de nord cu China si in sud spre Thailanda, unde locuitorii acestor state state(un fel de judete mai mari) vor independenta, deoarece vorbesc cu totul alte limbi si au alte alfabete si obiceiuri si chiar arata diferit fata de myanmarezi. Bineinteles guvernul nu vrea sa acorde independenta. Nu au nici o afinitate fata de India sau China, fiind mandri de cultura lor, cu o limba diferita si un alfabet diferit, dupa cum vedeti mai sus numerele sunt diferite de cele arabe, indiene, etc, doar generalii de la putere incearca sa ramana la control folosindu-se de relatiile cu China in special, din cauza embargoului ONU, pt ca orice se poate aduce din China – inclusiv Mercedes si Audi si multe altele. Aung Sun, activista, e inca in arest, trec des prin fata „compound”-ului ei.
Am vazut M16 in dotarea militarilor si politiei de aici. Nu pareau copii. SUA au ambasada, dar nu au ambasador, un fel de bla-bla politic. oricum nu sunt investitii americane aici si nici europene, doar cele de dinainte de embargo, lucru permis. Legislatia UE nu permite relatii de afacere cu firmele de aici, iar cea SUA nu permite investitii aici, lucruri exploatate diferit de diversi oameni de afaceri, in special europeni si cateva firme.
Au ceva bani, cam 60% din PIB-ul Romaniei in cifre reale, din cate stiu, sunt cam 60milioane acum si multi chinezi, in special cu afaceri. Deci isi permit Mig29, armata fiind cea mai mare investitie a statului aici. Vad cateva celule decoland in fiecare dimineata din Yangon.
Preferam Mig29 pt Romania, fiabil, 2 motoare – redundanta, nu foarte scump precum Gripen, Eurofighter, capabilitati tactice avansate, una din ele manevrabilitatea extraordinara. Schimbarea avionicii poate sa-l aduca la interoperabilitatea NATO necesara, plus cunoasterea de catre echipele de ingineri si mecanici a tehnicii avionului sau a celei rusesti, DAR: nu e posibil sa iei mecanica de la un, sa zicem oponent al NATO precum Rusia, si apoi sa operezi cu NATO, nu e chiar usor sa aduci la stadiu de interoperabilitate cu sistemele NATO un asa avion, si e greu sa integrezi armament NATO pe un asa avion, pe cand F16, GRipen si Eurofighter sunt deja pregatite din start pt NATO. E si chestie de strategie militara, doar nu o sa trimiti oamenii sa se pregateasca si in Rusia si in vest?!?! Deci, daca am intrat in NATO trebuie sa jucam dupa regulile si dotarile lor, daca nu, back to Russia! imi pare rau pt Mig29, e flebetea mea intre cele rusesti si singurul care cred ca il poate depasi este Eurofighter. Dar nu si ca pret. Asta daca am avea Mig29 ultimele variante si cu avionica de pe F16 block 52 sau mai recente, atunci Gripen si F16 ar fi in urma.
Decizia a fost luata, nu imi plac F16 sh, un singur motor, e drept mai ieftin, nu mai fiabil – o sa mai aram ceva campuri, sper din tot sufletul fara piloti, dar asta e, as fi vrut Eurofighter, e fantastic – am vb cu ingineri din diverse structuri implicati in programul lui, pana si unii americani mi-au spus ca e peste F22 ca pret/performanta, dar nu e de buzunarele noastre.
Putea fi daca aveam oameni destepti sa negocieze si capul pe umeri, dar in politica prostia nu e un dezavantaj! interesul deasemenea, poate americanii aveau sula in coasta noastra, nu putem sti secretele de genul, dar imi imaginez daca am facut asa afacere.
iulie 8, 2011 at 9:24 am
Multumim pentru informatii, Bogdan. Sper ca ti-e bine pe acolo si nu-i prea cald. 🙂
iulie 11, 2011 at 6:56 am
Cu placere! Desi nu am spus multe, comentariul e destul de mare, scuze. E foarte bine aici. Nu e foarte cald, 25-32 C, dar foarte umed, clima tropicala, peisaj luxuriant si Musonul acum, un pic mai racoare. Oameni linistiti, foarte de treaba, budisti – mai lenti, nu le place viteza, lucrurile merg incet, afara de Mig-uri ;). Am vazut si cateva F7(mig 21 chinezesti) si iL 76 pana acum. Numai de bine!