Nene, taman din Croatia, de la Militarium, am aflat ca SUA, in marinimia ei, mai incearca o mana de sh-uri de ajutor pentru noi.
SUA va transmite guvernului lui Boc un nou plan financiar pentru achizitia de avioane F-16 in uz in luna aprilie sau daca intarzie cu posta, la inceputul lui mai. Nu se stie ce va face Boc cu hartia, dar croatii observa ca avem o durere stringenta cu Mig-21-unurile lancerizate din dotare pe care incercam sa le mai convingem sa mai zboare un timp cu modernizari care vor costa 1 milioan de verzisori pe aparat, programul urmand a fi aplicat pentru 24 de Mig 21 LancerR. Vor fi RR?
Povestea F-16-urilor e deja arhicunoscuta. În 2010, România era gata să dea 1,3 miliarde de dolari dar inteligentul Emil Boc a descoperit ca oferta noastra continuea bani pe care nu-i aveam. Consiliul Suprem de Apărare a Ţării aprobase atunci propunerea MApN de achiziţionare a 24 de astfel de avioane. MApN se lua la tranta cu media prea putin priceputa spunand ca sh-urile in cauza mai au viata in ele pentru 10-15 ani.
Întrebat ce crede despre faptul că România a renunţat la achiziţionarea avioanelor, ambasadorul SUA la Bucureşti, Mark Gitenstein, a spus: „A fost o decizie de natură pur economică. Forţele dumneavoastră aeriene au cerut F16, iar noi le-am oferit. Noi voiam să vindem F16, nu să finanţăm vânzarea lor”, a explicat ambasadorul.
martie 5, 2011 at 6:16 pm
Ha ha sa vezi ca se va ajunge la ce ma gandeam io,adica 24 F-16 sh alaturi de 24 Mig-21 Lancer Advanced Block inca una si ma duc.Dupa 2014 urmand sa se ia o decizie finala in privinta dotarii RoAF cu F-16(sper E/F)/F-35.
martie 10, 2011 at 12:27 pm
ce stii tu de mig 21 Lancer?
Stii ca Mig 21 Lancer-C poate sa bata F16-bloc 25?
A mai facut-o in aplicatiile NATO. intreaba-i pe baietii de la Fetestti care zboara cu ele.
Cele care se prabusesc… intreaba-i tot pe baietii de la fetesti. ca vor sa se dea mari intre ei si duc Avioanele la limita maxima in viraje, urcari si altele. se joaca cu fortele G si noi spunem ca sunt de vina avioanele.
martie 10, 2011 at 12:53 pm
Mig-21 Lancer o fii mai bun decat F-16 Block 25 datorita rachetelor Matra Magic II+casca DASH dar si a radarului Elta-2032 ce este mai bun decat APG-68 ce este unda din primele variante,insa aplicatiile cu lupte aeriene manevriere nu sunt tot una cu un razboi real acolo unde un Lancer inarmat cu 2 rachete Matra Magic II are putine sanse in fata unui F-16 Block 25 inarmat cu rachete AIM-7/AIM-9L/M.
Daca stii ar fii interesante mai multe informatii despre rezultatele luptelor aeriene intre F-16-Mig-21.
iunie 9, 2011 at 9:17 pm
Nu stiu mai multe despre rezultatul confruntarilor dintre lancer si falcon dar stiu urmatoarele: „o fi mai bun” si „ar fi interesante” se scriu exact asa, nu cu doi de „i” dupa „F”. Cat despre viraje si forte G: ce rost are sa zbori daca nu o faci la maximum? 🙂
martie 10, 2011 at 1:05 pm
La nivel de urban legend am auzit de nenumarate ori povesti de genul asta, care cuprindeau si treceri pe sub podul de la Cernavoda cu MiG-21 si… diverse incidente cu avioanele bulgarilor. De mic tot aud episoade din astea. 🙂
La urban legends adaug povestile unor cunoscuti care au facut armata la Baraganu, despre MiG-uri care treceau foarte jos, pe spate, cand ei erau la cules de porumb. 🙂
martie 10, 2011 at 4:03 pm
podul de la fetesti , nu de la cernavoda:) p-asta am auzit-o si eu ca s-ar fi facut in urma unui pariu intre piloti.
martie 10, 2011 at 6:02 pm
Vreau sa va spun ca eu nu am auzit legende.
Acum 2 ani vedeam de la slobozia catre Braila (orasul meu) si am luat in masina un domn care lucra la aeroportul militar Fetesti. Mai exact era MAESTRU MILITAR! In limba romana pregatea avioanele pentru zbor. Am vorbit cu dansul aproximativ o ora si mi-a spus anumite chestii care avea voie sa le spuna.
de exemplu: Avioanele sunt amanuntit verificate inainte de zbor. si mereu de da vina pe avion cand se prabuseste, ca sa se protejeze pilotii. dar Pilotii fac exces de zel!
martie 10, 2011 at 6:34 pm
Eu cred ca MIG 21 LANCER este mai bun decat F16-Bloc25. cred ca este superior intr-un conflict real
martie 10, 2011 at 6:32 pm
Eu cred ca mai avem resursa de zbor pe MIG 23.
Ce ar fi sa transferam avionica pe 24 de MIG 23?
Pana epuizam resursa de zbor.
martie 10, 2011 at 7:04 pm
Da si Mig 21 si 23 sunt ,totusi, interceptoare, spaecializate pe bombardiere.As prefera un avion de suprematie aeriana.Numai interceptoare…..m-am cam saturat.Un vanator pur sange,asta as dori!
martie 14, 2011 at 12:23 pm
Mig 21 si Mig 23 nu sunt bombardiere. Sunt avioane de vanatoare, interceptare.
la momentul respectiv au aparut ca si avioane de suprematie aeriana.
Vreau sa va spun ca TORNADO si F16, sunt din generatia lui Mig 23. Diferenta in schimb, a facut-o avionica. Daca Mig 23 era creat de o tara din Occident, Probabil SUA, acum ne puneam problema daca cumparam acest avion, era la fel de competitiv ca si F 16. si se folosea la fel de mult ca si F16
martie 14, 2011 at 12:26 pm
Mig 21 si Mig 23 au fost create pentru a distruce alte avioane.
Mig 23, este un avion care poate atinge 2450km\h
Cred ca este un vanator pur-sange
Noi nu avem nevoie de avioane strategice si avioane specializate in atac pentru ca noi nu intentionam sa atacam pe nimeni.
martie 14, 2011 at 1:12 pm
nu s-a spus ca sunt bombardiere ci pentru bombardiere(adica sa le doboare).un vanator pur-sange e manevrabil , ori mig-23 nu prea e. el era bun sa-l bata pe b-52… cu conditia ca mitraliorul de pe b-52 sa nu traga.
martie 22, 2011 at 11:21 am
CosteaH,
nu ai dreptate.
Mig 23 era un avion cu calitati aerodinamice dar si cu realizari mai putine.
Ultimile variante de Mig 23-MLD erau avioane de nivelul lui F16-bloc25, sau F14 si erau superioare lui F4-Phantoom.
Are rachete R23/24 (raza= 37-50km) R27(raza>70km) dar si R73 (raza>20-40km)
cred ca nici un pilot nu si-ar dori sa stie ca astfel de rachete sunt in aer.
martie 5, 2011 at 6:43 pm
Cu inca 2 IARuri o sa avem 24-24-24 + 24 MIG-29 prin coclauri :))
martie 5, 2011 at 6:51 pm
Vezi bre, credeai ca te plictisesti 🙂
martie 5, 2011 at 6:59 pm
Fara numar 😀
Oricum sunt dezamagit
As fi preferat 24 grifoni ca erau noi si au o platforma care tine bine la upgradari si pe care-i puteam tine 20-30 ani fara probleme si cu costuri mici de intretinere iar prin 2020 sa fi inceput competitia pt un gen. 5 ca aveam timp berechet de licitatii si negocieri cu cei intrati in competitie mai ales ca toate modelele ar fi fost deja ceva uzate si intrate in dotare de ceva anisori.
Nu vad vreo problema cu cei de la LM in cazul in care acum am fi ales alt aparat ca tot ne-ar fi vandut F-35 daca l-am fi cerut
martie 5, 2011 at 7:02 pm
Raptore, o luam de la capat? Nu ti-am vazut „moaca” pe articolul cu Gripenul pentru suedezi. Argumentele forte in favoarea F-16 lui e ca mai ieftin si mai usor de cumparat piese de la dezasamblari pentru el. In rest, sunt cu tine, daca faci rost de bani.
martie 5, 2011 at 7:13 pm
Pai cand ai chef de vb mai multe atunci iesim undeva si discutam ca banii se fac si facem atunci „Lista de cumparaturi”
martie 5, 2011 at 7:16 pm
O reuniune moncher, aniversara daca se poate. Si in conditii mai putin vitrege decat la ultima vazuta.
martie 5, 2011 at 7:34 pm
Bre legat de stirea asta,acum cred ca base isi face valiza pt vizita la Inalta Poarta aaaaa asta Casa Alba,desigur americanii nu vor primii un pigmeu in sufrageria lor doar pt 24 de F-16 cu volan pe dreapta si numar de bulgaria pe care sa le cumpere ai nostrii,cred ca se va incheia un contract ferm pt modernizarea RoAF cu avioane americane in anii ce vor venii.
Legat de remodernizarea Mig-21,dupe ce vor iesii din reparatia capitala acestor avioane ar trebuii sa li se integreze AIM-9X si AIM-120C5,6,7.Cu Mig-21 Lancer C inarmat cu AMRAAM/AIM-9X si F-16 Block 52 vom avea o aviatie mai tare decat Ucrainienii.
martie 5, 2011 at 9:56 pm
Victor, ca de obicei optimist. Block 52? Da, cifrele sunt aceleasi, ordinea e inversa. :-))
martie 5, 2011 at 9:58 pm
Eu nu cred ca se risca basescu sa cumpere pe criza asta, mai ales ca o sa cumpere vechituri .
Poate dupa alegeri sa se ia o decizie .
martie 5, 2011 at 10:53 pm
Pei nu este vorba ca o sa le aduca la standardul Block 52,sau na,pseudo Block 52 si tot e ceva.
martie 5, 2011 at 11:56 pm
Cu 48 bucati cate am avea o sa rada Ukraina de noi cu atat mai mult ca la capacitatea antiaeriana e si mai mare diferenta intre ei si noi
martie 6, 2011 at 8:05 am
Stai tata linistit!Puterea Ucrainei este …….praf si pulbere.Iar faimosul lor sistem AA cu doaujdemii de tipuri da rachete e faimos ,doar pe hartie.In practica nu le-au mai pornit de cand erau sovietici!
martie 6, 2011 at 9:12 am
Iar noi de cand eram socialisti.
Cate trageri in poligon avem la activ cu celebrele Hawk?
martie 6, 2011 at 9:22 am
Zero, da tu tragi constant cu Kub-ul,Volhovul,si toate celelalte siateme AA.Iar pana la urma experienta,rutina si tactica conteaza mai mult decat arma!
martie 6, 2011 at 11:48 am
IO stiam ca sistemele Hawk nu sunt operationale pentru ca le lipsesc niste chestii elementare .
martie 10, 2011 at 6:14 pm
Eu nu sunt adeptul rachetelor americane. Astia folosesc specialisti din Israel. cred ca ISRAEL este cea mai tare in avionica.
cineva spunea: cel mai tare avion este:
Avionul rusesc cu avionica israeliana si cu armanet vest-european
martie 10, 2011 at 6:39 pm
Diferenta intre integrarea rachetei Python-3 si python-5 este de SOFT! ca si cum instalezi o alta versiune de windows pe computerul de acasa.
dar licenta costa bani iar pretul unei Python-5 este de 250.000 euro.
inca ceva legat de radare…
Raza de detectie in fata avionului este mare dar in spatele avionului este mult mai mica.
de exemplu:
Mig 21 Lancer are o raza de detectie in fata de 80Km dar in spatele avionului… de 30Km
Mai conteaza si altitudinea.
CINEVA SPUNEA MAI SUS CA F-16Bloc25 bate Mig 21 Lancer.
AM citit ca pilotul…cred ca sirian (mig 21-Fishbed) nu a fost batut de pilotul evreu (miraje III) in razboiul Siriano – israelian
martie 5, 2011 at 8:04 pm
Eu cred ca ambasadorul american a explicat foarte clar care este atitudinea administratiei de la Casa Alba fata de noi.
martie 5, 2011 at 8:20 pm
La un preț de 1 milion de euro per bucată, îmi imaginez că acele modernizări sunt strict legate de refacerea pe cât posibil a resursei de zbor. Mă îndoiesc că intră și ceva legat de avionică.
Acum în ce măsură ar putea fi intergrate AIM-9X sau AMRAAM C, nu știu. Mai ales aș fi curios în ce măsură e capabil radarul de pe Lancer să ghideze o rachetă a cărei rază e de vreo 90 de kilometri.
martie 5, 2011 at 9:02 pm
Pe T-50 Golden Eagle radarul Elta EL/M-2032 poate sa ghideze rachete AIM-120,sper sa poata si la noi,AIM-120C5 are o raza de 105 Km dar nu contest sa fie mai mica.
martie 5, 2011 at 9:03 pm
Bre io stiu aproape sigur ca nu prea e in stare.Poate alea 24 de Mig vor fi folosite in paralel cu F16 pana vin cele 24 de F16 noi.AMRAAM pe Mig?!Nu crez!
martie 5, 2011 at 9:43 pm
Din ce am scormonit eu pe net T-50 Golden Eagle nu știe să folosească decât AIM-9L.
O variantă mai avansată, multirol, numită FA-50 va fi dotată cu radar AESA și va putea să ceară și prietenia unui AMRAAM.
Oricum AMRAAM pe MiG-21 sună… pornografic. Așa ceva mi-aș dori să văd 🙂
martie 5, 2011 at 9:57 pm
Asta nu mai o porno dala normal si recomandat de doctor, ci perversiune impotriva firii!Nu crez ca batranul Mig mai poate.Poate ar vrea da…..nu cred ca-l mai tine radaru”!
martie 5, 2011 at 10:14 pm
Eh, dacă tot suntem la ora de compuneri libere, eu zic că dacă avem MiG-uri lancerizate de israelistanezi, poate ar trebui să ne gândim la varianta Python 4/5 + Derby 🙂
martie 5, 2011 at 10:25 pm
python 5 a fost oferita RoAF,da nu stiu daca mergea pe Mig.Probabil ca vom avea pe F-uri .
martie 6, 2011 at 9:47 am
Python 5 a fost si este sigur oferita ROAF. Ar merge si pe Lancer, cu mici modificari,dar se va regasi sigur pe F-urile modernizate. Sigur!!!!La 1 milion de euro per bucata,cred ca se refera la avionica si motoare,dar mai putin la armament. Dar preferam sa n-aleaga aceasta varianta.Dar asta este!!!!Sa speram ca Base v-a veni din SUA cu contracte ferme,s-au cel putin cu vreo intelegere in ceea ce priveste F-urile 16 sh, noi si ulterior F-35.
martie 5, 2011 at 10:52 pm
Poi stai bre,Israelienii au vrut sa isi instaleze Elta-2032 pe F-16I,cred ca aveau posibilitatea de a lansa rachete AIM-120,atata timp cat ei sunt operatori,io nu zic ca este sau nu este posibil sa se integreze AMRAAM pe Mig-21,dar cred ca radarul ar putea avea capacitati BVR,chiar daca trebuie putin modificat,dar daca am avea de la F-16 ceva AIM-120 nu era rau sa le montam si pe Mig-uri,tin ca pt Mig-29 Sniper se avea in vedere integrarea unei racheta BVR,radarul tot Elta-2032 trebuia sa fie.
martie 10, 2011 at 6:24 pm
KFIR C.10-12 are radar Elta-2032. uitati-va sa vedeti ce rachete poate dirija.
martie 10, 2011 at 6:26 pm
dar pe Mig 29 Sniper era cu siguranta integrat R27
martie 22, 2011 at 11:26 am
sa va zic faza. am gfasit ceva pe net:
Racheta R23 produsa in romania comunista sub licenta: sub denumirea
A-911
http://en.wikipedia.org/wiki/Vympel_R-23
martie 6, 2011 at 9:53 pm
Priviti aici la acest mig-21, cum face o cobra.
Frumos nu?
A, la min. 0:44, ia sa va vad ce mai ziceti????
Ruseasca scula, nu?
martie 6, 2011 at 9:56 pm
Foarte frumos, avand in vedere ca e un avion din a treia generatie .
martie 6, 2011 at 9:59 pm
la 0:44 e „fierul de calcat”. asa am auzit pe la Baraganu ca ii zice
martie 6, 2011 at 10:02 pm
Nici eu nu vazui Cobra, dar poate apare intre timp. 😛
martie 6, 2011 at 10:52 pm
Zboara in limita de viteza cu motorul turat, dar in frana aerodinamica.Pilotul …….superprofesionist sa faca cu 21 asa ceva.Pt ca Mig 21 zboara foarte prost la viteze mici de sub 300 de noduri.Super pilot!
martie 6, 2011 at 11:18 pm
Poate ca MIG-ul 21 a fost pilotat de regretatul pilot Kiru, una din multiplele victime ale lui Traian Basescu si Emil Boc .
martie 6, 2011 at 11:27 pm
avionul era de la Baraganu , nu de la C Turzii. da-ne ceva detalii daca ai despre cum a fost victima lui boc si a lui basescu si de ce nu a lui iliescu , nastase , vadim , marko ,kelemen, etc.
martie 6, 2011 at 11:39 pm
Pai Basescu si Boc au distrus Romania.
Ne-am imprumutat o gramada de bani doar ca sa platim pensii si salarii.
Atat Basescu cat si Boc au declarat in repetate randuri ca nu si-au prpus sa scoara Romania din criza.
Puteam sa cumparam avioane Gripen sau alte avioane noi cu offset inclus, si Kiru nu ar mai fi pilotat jaful ala de avion.
martie 7, 2011 at 12:02 am
Frumos clipul… trebuie să ai ceva cojones și mult talent să ții un MiG-21 la viteza aia, să nu cadă ca o cărămidă.
martie 7, 2011 at 9:15 pm
Ma railor, spuneti si voi ca e o cbra, ceva mai mica, dar e.
Oare chiar nu merita un astfel de pilot laudat?
Eu as lauda si avionul ca la ascultat ca un catelus cuminte, la cat de turbat aparatul.
martie 10, 2011 at 12:36 pm
Mig 21 nu va face niciodata o COBRA!
nu a fost proiectat pentru aceasta manevra in schimb poate sa urce cu 240m/sec
COBRA este o manevra care te ajuta sa supravietuiesti cand o racheta da sa te loveasca.
Acum insa sunt si capcanele termice care te ajuta sa scapi de rachete.
martie 6, 2011 at 11:36 pm
Anul asta, de ziua aviatiei, facem si noi o vizita de grup la Baraganu?
martie 6, 2011 at 11:41 pm
Ar fii o idee!!!
martie 7, 2011 at 12:08 am
daca nu la baraganu macar la otopeni.poate vine si al 3-lea spartan pana atunci (parca era vorba sa vina anul asta)
martie 7, 2011 at 9:21 pm
Ce ziceti?
Sa mai spunem ca nu avem piloti tineri, frumosi, curajosi, si bine intruiti.
A ramas ala cu radarul de politie blocat.
martie 7, 2011 at 11:40 pm
Parerea mea e ca si politaiul nu a mai stiut ce sa faca si a sunat la 112 :))
martie 9, 2011 at 1:12 pm
F16 low pass
martie 10, 2011 at 12:31 pm
MIG 21-LANCER
Daca modernizarea sta intr-un motor nou si in implementarea rachetei Python-5 sau Iris-T, sunt de acord cu modernizarea.
Si cred ca putem folosi avionul inca 5-6 ani lejer lejer.
Cred ca F16 Bloc-25,F16 Bloc-30, Mig 29 Fulcrum sau SU 27 nu are nici o sansa impotriva nici uneia din cele 2 rachete.
martie 10, 2011 at 12:48 pm
conteaza e si fire control radar – racheta se duce, dar se poate rupe radar lock si avionul sa scape.
insa discutam de niste scenarii foarte improbabile si nu cred ca e bine de bagat atatia bani in integrarea acestor rachete de ultima ora – lasand la o parte ca la cat costa bucata nu le vom folosi niciodata. putem linistiti sa mai sarim din generatiile de rachete in climatul actual.
in materie de rachete, imi plac cele israeliene, ca sunt bune si mai ieftine decat cele americane, insa la o adica avem toate sansele ca Israelul sa ne vanda la rusi – e simplu pentru ei sa faca o afacere – gen voi nu mai dati rachete Siriei, noi nu mai vindem Romaniei, sau nu mai dam suport la cele vandute deja.
cand esti cu arabii in coasta ta si rusii un principal furnizor al lor, nu cred ca vor avea prea multe mustrari de constiinta sa ne vanda la o adica pentru propria supravietuire sau bunastare.
d’aia eu n-as face absolut nicio afacere cu firme israeliene, e o mare eroare strategica ceea ce a facut Romania pana acum cu ei.
si dronele pe care le vinde IAI, o firma de stat, Rusiei sunt o dovada.
martie 10, 2011 at 6:11 pm
da si mie-mi plac rachetele ISRAELIENE. Mai ales Python-5. nu prea am informatii despre DERBY. si recunosc ca nu-mi plac deloc rachetele americane.
Dar mai sunt si rachetele europene.
MAGIC-2(deja am integrat-o) IRIS-T, MICA, MATRA R530, si binenteles METEOR.
DIn aceste rachete… IRIS-T este o racheta extraordinara. dar de METEOR… momentan se asteapta integrarea pe Eurofighter, Gripen si Rafale
martie 10, 2011 at 11:37 pm
Iris T este deja integrata pe Gripen de mult, cred ca de vreo 5 ani.
cred ca e, sau va fi curand, si pe Eurofighter (aia e o platforma mai complicata ls integrari, intotdeauna dureaza mai mult din cauza parteneriatului complicat intre tarile membre si dintre producatorii asociati).
dar daca luam niste AIM 9 sidewinder la pret de nimic de la tarile europene care le inlocuiesc cu Iris T sau le luam de la producator cu offset, nu ma supar.
eu cred ca Romanika, inainte sa-si ia avioane supersonice, sau in acelasi timp daca obtine transfer de tehnologie ca offset, trebuie sa-si transforme trainerul in avion de lupta serios, pentru ca realistic vorbind, nu ne putem permite o flota de supersonice in numarul necesar pentru a insemna ceva prin zona.
asa, ca sa avem pe ce zbura la politie aeriana, ne ajung si 4 avioane – tarile nato faceau politia aeriana in cele 3 state baltice cu cate 4 avioane.
eu cred ca e nevoie de un nou IAR-99, cu fire control radar, cu rachete sidewinder sau chiar iris T si niste rachete aer-sol.
bine, trebuie refacut botul, reproiectat sa incapa un radar, dar nu cred ca e o mare problema. e un avion ieftin, cel mai ieftin in clasa lui si fabrica de la craiova sta degeaba.
martie 14, 2011 at 12:43 pm
Mad max, sunt de acord cu tine.
cred ca ar trebui sa operam pe un avion ieftin, ora de zbor, ieftina.
Problema la IAR 99 este ca nu depaseste viteza sunetului. (exemplul F5, F20, T50)
Cred ca daca ar fi fost un avion care sa zboare cu Mach 1,1-1,2 ar fi fost o solutie ideala pentru pilotii romani in perioade de criza.
Si sa nu uitam ca am construit IAR 93, dupa care ne-am batut joc de ele si le vindem, am gasit pe un site, cu 10.000-20.000 euro. pentru muzeele din lume.
un avion ca ar fi trebuit sa ramana in dotarea fortelor armate romane
februarie 19, 2012 at 11:27 am
Voi stiti despre ce vorbiti? Mig 21 si Mig 23 cu imbunatatiri la nivel de avionica,sisteme de operare computerizate,armament se numara printre cele mai bune avioane . Si bat la cur orice avion, Dassault Rafale, sau Dassault Mirage, Grippen sau Eurofighter Typhoon. Pe vremuri cand americanii nu scoteau camasa cu F 16 lor si cu toate F urile lor stiti care erau cursurile de strategie la Us air command? Simplu vezi un MIg cara-te. Aici nu este vorba de cate rachete are ala e vorba de avion si pilot. Un Mig face o manevra in conditii de combat real la viteze de peste 1 mach in 1 secunda si 68 de sutimi. Un F 16 face o manevra in peste 2 secunde, mai precis 2 secunde 70 si ceva de sutimi . Sistemele Migului de avertizare si radarul cu care este dotat sunt net superioare plus ca rusii nu au renuntat la escadrila lor de MIguri sau Su uri . Conteaza in aer sa stii repede cand vine racheta . Ca poate ala sa aibe 100 de rachete daca nu te nimereste. In lupta cu un Mig un F 16 isi consuma peste 80% din capacitatea rezervorului, 45% din resursa de zbor pe cand Migul isi consuma 60% din rezervor si cam 60% din resursa de zbor . Apoi in jocurile video jucati cu un Mig impotriva lui F 16 sau F 18 sau oricare alt F , sau Hornet din 10 batalii aeriene Migul iese victorios si nesifonat din 6 . Adica un pic peste 50% . Este destul de bine nu ! Apoi toti au Miguri este un fel de Kalasnikov al avioanelor . Iar eu unul prefer Kalasnikovul decat M urile americane .