Nu suntem singurii care ne numaram galbenii din punga si ne lipim moacele de geamurile vitrinelor cu avioane vestice de ultima generatie, inghitind in sec F-16 sh-uri pe care de-abia ni le permitem. Castravetii sunt cam in aceeasi situatie dar ei, cu idei mai nastrusnice in tartacuta, s-au gandit la o solutie comuna.

In loc sa ne invadeze, asa cu sugera Iulica cel Resboinic in bruzli vs vandam, s-au gandit sa ne unim fortele de buna voie. In felul asta sigur ar evita bascalia la adresa lor de care este responsabil Resboiul si al dumneavoastra cu sinceritate, eu. De ce sa nu avem forte navale si aeriene comune? De ce sa nu ne unim vehchiturile in caz de invazie de teroristi si de ce sa nu facem schimb de retete? Ei vin cu legumele, noi cu zacusca. Ministrul lor de externe, Nikolai Mladenov a propus asta anul trecut dar eu am aflat de-abia acum. Ca daca stiam de atunci, nu ma scriam atatea rautacisme despre ei.

Pai…..stai sa ne intelegem, castravetele a rostit-o dar n-a gandit-o singur. La dineul de ramas bun, ambasadorul francez la Sofia, ma rog, fostul, Etienne de Poncins, emotionat de parteneriat nefiresc dintre Marea Britanie si Franta, le-a sugerat-o si castravetilor (suna obscen?). Zicea nenea asta ca daca tot ne cumparam avioane, sa ne cumparam la fel, ca sa putem face schimb de piese si altele (bre Iulica, tu vroiai altfel de schimburi cu ei, prin teava armei. Uite ca se poate si altfel, belicosule ce esti!).

Asa, zic eu, am ajunge sa zburam iar pe Mig-29, macar pana vin F-16-urile. Sa speram ca macar generatiile sunt diferite, ale lor de ale noastre, asa, de variatie. Cat despre flota, din 2 submarine poate face si noi unul care sa pluteasca si inca jumate care sa se scufunde (conform obectului de functionare).

Ideea in sine este nastrusnica dar recunosc, eu sunt rautacios. Imi plac muraturile lor si ma silesc sa recunosc ca nu e un plan taman prost. Visez de mult la o uniune balcanica, cred ca inafara de ideea Resboiului, asta e singura „cealalta” idee pe care o impartasesc cu Iulica pe plan militar. In rest….apa si uleiul nene.

