|
|
Vineri, 11 martie, la sediul Batalionului 634 Infanterie „Petrodava” din Piatra Neamţ, a avut loc ceremonia de plecare în teatrul de operaţii din Afganistan a Echipei Operaţionale de Consiliere şi Legătură (OMLT).
La eveniment au participat, alături de familiile militarilor, reprezentanţi ai Diviziei 2 Infanterie şi ai Centrului de Conducere Operaţională. Ministrul apărării naţionale Gabriel Oprea le-a transmis celor 36 de militari care încadrează echipa OMLT mult succes în îndeplinirea complexei misiuni încredinţate, care va necesita, din partea fiecăruia, profesionalism şi implicare, tact pedagogic şi capacitate de cooperare pentru îndeplinirea obiectivelor stabilite. „Vă veţi desfăşura activitatea în subordinea Forţei Internaţionale de Asistenţă şi Securitate din Afganistan şi veţi avea responsabilitatea pregătirii şi consilierii pe linie administrativă şi de stat major a unui batalion din componenţa Armatei Naţionale Afgane, până la atingerea standardelor operaţionale necesare executării unor misiuni de luptă independente. Militarii români din rotaţiile precedente au îndeplinit cu profesionalism sarcina încredinţată şi au demonstrat că Armata României se implică activ în procesul de instruire a armatei afgane”, a subliniat, în mesajul său, ministrul Gabriel Oprea. Referindu-se la dificultatea misiunii încredinţate, ministrul apărării naţionale a arătat: „Aşa cum am făcut de fiecare dată cu toate detaşamentele care au fost dislocate în zonele de operaţii, vreau să vă transmit că, acolo, veţi fi „departe de casă – dar aproape de război”. Afganistanul înseamnă nu numai o zonă de risc datorită acţiunilor militare, dar are şi un relief dificil, cu o climă potrivnică şi oferă un impact inedit cu o altă cultură şi civilizaţie. Vă cer să respectaţi mandatul misiunii, procedurile de cooperare şi angajare, să fiţi vigilenţi şi să aveţi grijă unul de altul, în orice împrejurare. Nu uitaţi că ameninţările şi pericolele pândesc la orice pas şi fiecare misiune are potenţialul ei de risc oriunde vă aflaţi”. Ministrul Gabriel Oprea i-a asigurat pe militari că, împreună cu conducerea ministerului şi a brigăzii, le va fi alături în perioada celor şase luni de misiune şi şi-a exprimat încrederea că şi această echipă OMLT va duce la bun sfârşit mandatul încredinţat aşa cum au făcut-o şi camarazii lor din seriile precedente. Echipa OMLT, tip batalion, rotaţia a III-a, avându-l la comandă pe locotenent-colonelul Valentin Nedelescu, este formată din 36 de militari selecţionaţi din structurile subordonate Brigăzii 15 Mecanizată „Podu Înalt” şi are ca principală misiune consilierea în domeniile stat major şi administraţie a militarilor Armatei Naţionale Afgane din provincia Zabul. |
|
Biroul de presă
|
martie 13, 2011
Duminica dimineata – continuare
Posted by Resboiu under Războiul din Afganistan, Terestre | Etichete: afganistan, Batalionul 634 Infanterie "Petrodava" Piatra Neamt, Brigada 15 Mecanizata "Podu Inalt", General de brigada Nicolae Ciuca, militari romani, militari romani in Afganistan, Romania |[29] Comments
martie 14, 2011 at 9:18 am
Eu am urmatoarea nedumerire.
Romania nu a fost niciodata o forta atacatoare. Totdeauna a dus razboaie de aparare. Cel putin aceasta era viziiunea mea asupra lucrurilor si-mi permitea mentinerea unui sentiment de bine.
Acu’ stau si ma intreb, ce cauta soldati romani in afara granitelor tarii?
Asta indiferent de ce zice ministrul apararii nationale. De ce sa se apere, venisra afganii la portile Dunarii dupa apa?
martie 14, 2011 at 10:01 am
Ia zi dumneata,dupa stiinta matale in cate randuri a trecut armata romana granita in ultimii 150 de ani.Ia mai vezi de cate ori ne-am aparat pe propriul teritoriu si de ce,tot in ultimii 150 de ani.
Nu iti convine,schimba guvernul si pune pe unii care duc o alta politica.
Iar sa spui o parere se poate face si pe un limbaj civilizat.
martie 14, 2011 at 11:00 am
@Mihai, administratorul nu doarme decat atunci cand sforaie efectiv :-)). Sa nu speriem omul, poate aduce o contributie valoroasa.
martie 14, 2011 at 10:11 am
armata romana cauta experienta de lupta.asta ca sa dau un raspuns foarte scurt.lipsa experientei si-a spus cuvantul in razboiaele „de aparare” pe care le-am dus in ultimii 140 de ani.putem compara,din punct vedere militar, anul 1916 cu anii 1919-1920.
martie 14, 2011 at 10:59 am
@Geomarz, am umblat putin la comentariul tau. Desi nu intentionam sa atentam la libera exprimare, incercam totusi sa mentinem un climat scutit de conflicte, altele decat cele de idei purtate pe un ton civilizat. Multumesc.
martie 14, 2011 at 10:50 am
Romania este intr-o alianta militara,trupele trimise in Afganistan fac parte din obligatiile pe care si noi le avem.Si cu asta basta,daca nu ne convine iesim din NATO iesim din UE si crapam fericiti de foame in Romanica noastra draga.
martie 14, 2011 at 1:41 pm
Daca era sa ma intrebati pe mine, n-as fi fost de acord cu intrarea in NATO. Numai ca nu m-a intrebat nimeni. La fel, cred ca nu s-a cerut parerea a cel putin 51% dintre romani.
Daca nu ma insel, fac parte din acest popor (m-am nascut aici, un stramos de-al meu are certificat ca este roman, vorbesc fluent limba romana si-mi platesc toate darile) si consider ca ar fi fost civilizat sa ma intrebe si pe mine cind s-a hotarit o asemnea bazaconie (sper ca ultimul cuvint sa nu fie exclus din „libajul civilizat” in care sint experti, mai ales militarii).
In ceea ce priveste schimbara guvernului, eu l-as schimba, el nu se da dus.
martie 14, 2011 at 1:50 pm
legat de aliantele militare , nu stiu daca s-a intrebat lumea cand am aderat la tripa intelegere, dupa aia la antanta , la axa , la „aliati”.bani pe referendum s-ar fi aruncat degeaba in 2002.era suficient sa apara iliescu la televizor sa spuna ca e bine sa intram in nato , la fel si „opozitia”(basescu , tariceanu si cine mai era atunci)si se rezolva cu rezultatul.
daca era sa fiu eu intrebat as fi fost pentru nato(si ue).
martie 14, 2011 at 1:53 pm
tripa alianta , nu tripla intelegere mai sus.
martie 14, 2011 at 2:15 pm
De ce considerati dumneavoastra ca Romania nu trebuie sa intre in NATO?
martie 14, 2011 at 1:44 pm
@ Victor
Va informez, domnule, ca in Romanica noastra draga se crapa literalmente de foame,chiar acum, cu ajutorul NATO si UE. Mai mult, niste neni de la NATO au calcat cu masinile niste aborigeni locali (pe unul il chema Teo Peter parca) si nu le-a spus nimeni nimic. Este dreptul lor, nu !
martie 14, 2011 at 1:52 pm
aici intervine si lipsa de coloana vertebrala a celor pe care muritorii de foame de mai sus ii voteaza.cat despre ue , ue iti da da nu iti baga in sac. vezi unde erau spania si portugalia inainte de ue si unde sunt acum.
martie 14, 2011 at 2:18 pm
Chestia cu crapatul de foame imi pare rau dar nu o mai cred. Nu o cred si pace. Cat teren sta parloaga si nu-l lucra nimeni? Cate birturi sunt pline de betivi? La soacra in sat sunt 15 birturi intr-un biet sat! 15! Si au „musterii” permanent. Deci nu ma lua ca se moare de foame ca nu-i asa. Am facut si eu foame la vremea studentiei mele, dar asta pana mi-am cautat de lucru, dupa care aveam salar mai mare decat tata cu x ani vechime la CFR. Si daca esti chibzuit si nu sari cu capu inainte la rate la banci te descurci. Daca vrei sa nu te doara capu stai acasa la mama si la tata ca e mai simplu, evident
cat despre coloana vertebrala e suficient sa te uiti cum stateau politistii in fata lui Vadim cu basca-n mana.
martie 14, 2011 at 4:10 pm
Iar asta cu foamea…..Total de acord cu maryus315 si as vrea sa mai completez cu ceva.De foame mor prostii sau puturosii!Eu nu mor de foame si nu am firma sau afiliatii politice.Tot ce am ,sunt facute de mine fara relatii ,furt sau alte asemenea.Si ca mine sunt milioane de romani.Nu primesc nimic de la stat si nici casa nu am avut norocul sa o cumpar de la stat cu 100.000,am luat-o de pe piata libera.Asa cum eu reusesc singur,si ca mine foarte multi,cei care mor de foame ,cu unele exceptii,sa moara linistiti.Daca vrei poti,oricat de prost a fi tot poti sa-ti castigi painea .Ar trebui sistate toate ajutoarele pt oamenii tineri si sanatosi.Pomenile statului trebuie indreptate spre cei bolnavi sau cei aflati ,provizoriu,in necaz!
martie 15, 2011 at 8:43 pm
Domnule Marius,
Cum se poate spune ca traieste un pensionar cu 500 la oras, daca nu este muritor de foame?
Sa lucreze pamintul (unde)care nu-i al lui si pe care nu are cu ce sa-l lucreze si nici nu stie? (Daca recolta este BUNA din lucrul pamintului ramii cu 20% din valoarea recoltei daca nu esti in pierdere.)
La 80 de ani?
martie 15, 2011 at 9:06 pm
nu vreau sa intru in politica, am spus mai sus , din punctul meu de vedere , ce cautam in nato.
raman la parerea ca nu din cauza ue sau nato se traieste asa in Romania.
martie 15, 2011 at 9:13 pm
@gomarz.In primul rand fara „domnule”!Aici suntem toti prietenii,chiar daca nu avem aceeasi parere,un lucru dealtfel foarte bun!
500 de lei/luna,80 de ani……astfel de cazuri sunt sociale,iar aici statul ar TREBUI sa intervina.Pe mine ma calca pe nervi cei ce perimesc ajutoare si sunt in putere.Pe aia i-as lasa sa moara de foame.
Eu am rude in zona Piatra Neamt ,la tara, si pot sa te asigur ca pe acolo nu prea moare nimeni de foame, desi pensile sunt la fel de mici.Bunicu sotiei are 82 de ani ,se scoala la 4 am si cand m-am dus cu el la cules de fructe de padure…….m-a lasat lejer in urma.Este o mare diferenta intre tiganeala din Oltenia si zona Teleormanului sau sudul Moldovei si Ardeal sau jumatatea nordica a Moldovei.Aceleasi probleme,aceleasi pensii dar alti oamenii.
In rest faptul ca statul ar fi putut sa-si faca treaba mult mai bine,privatizarile sa le faca mai cu cap sau de loc sau….sau……asa este.DAR saracia este o boala, nu o stare sociala.Se poate vindeca, da iti trebui si un pic de vointa.Multi romanii traiesc decent ,exclusiv pe baza muncii lor,fara plile relatii sau legaturi politice.Cei mai multi.Ca statul nu-si face treaba de ai ajuta pe cei in nevoi ,sau de a dezvolta zonele sarace, ai dreptate!Dar tot cei care-si fac singuri viata mai buna pot face ceva!
Oricum vis-a-vis de Petrom……cred ca coruptia si incompetenta au fost cele care au generat privatizarea in acel mod,si nu cred ca ne-a pus nimeni conditi directe.Dar este doar o parere!
martie 14, 2011 at 2:19 pm
Atata vreme cat tarile membre o duc mult mai bine decat noi, nu vad de ce am da vina pe UE si pe NATO pentru tampeniile noastre.
martie 15, 2011 at 8:35 pm
Pentru petrolul din subsolul R si cam tot ce era pe deasupa, OMV-ul a dat statului roman 550 milioane de euroi. Respectivii euroi au fost obtinuti din vinzarea pe timp de 6 luni a produselor la pompe. In acelasi timp cam un miliard de euroi au fost dati de catre respectivul OMV unor oameni de bine care au facilitat tranzactia.
Toata Austia a stiut ca acest jaf la drumul mare a fost pretul prin care cinstita tara (recte Austria) si-a dat votul de acceptare a R in UE.
Iata o legatura…
Iar respectiva timpenie nu este a mea.
martie 15, 2011 at 11:21 pm
Stii, incep sa fredonez: nu ne-am nascut in locul potrivit…
martie 14, 2011 at 2:24 pm
Salut Geomarz si bine ai venit printre noi.
@all – parca eram mai friendly, nu? Haideti sa reducem turatia motoarelor.
Revenind,
Am citit discutiile si… bre, am o intrebare:
Cu ce ii merge tarii mele mai bine de cand este in UE si mai ales in NATO?
martie 14, 2011 at 2:29 pm
Bre, esti membru NATO, nu mai transpiri cu ochii pe ucrainieni si rusi, macar in teorie. Chiar vrem sa vedem o demonstratie pentru a ne linisti?
martie 14, 2011 at 2:45 pm
De mers mai bine poate nu ii merge mai bine,insa nu ii merge mai rau,studiu de caz poate fii luat Belarus sau Ucraina sau Armenia sau sau sau.
Desigur,NATO&UE nu sunt organizatii de binefacere puse in slujba tarilor bananiere,ele sunt doar niste mijloace de proiectie a intereselor SUA&Vest Europene in lume,da desigur NATO si UE se astepta sa pupi papucul,sa intri cu capul plecat cand treci pragul inaltei porti,sa le oferi punctele cheie ale economiei marilor licurici care sunt la butoane,sa ii sprijini politic,militar prin lume samd.
Numai ca,ei nu iti impun,te constrang,pe sub masa si cu zambetul pe buze si in schimbul acestora iti ofera la randul lor o serie intreaga de avantaje cum ar fii stabilitatea,sprijin in caz de ceva belele,investitii ce se revarsa in economia ta samd.Europenii&Americanii au depasit stadiul de mare putere primitiva gen URSS care venea pe ciordeala si atat,astia sunt pusi pe afacereala/fraiereala,si cum pot ei sa ne fraiereasca daca noi murim de foame,cu ce sa cumparam noi sute de mii de masini,milioane de telefoane,televizoare,calculatoare samd.Cu ce sa finantam noi contractul Bechtel sau sa luam F-16 daca murim de foame,ei ne civilizeaza dupa care ne exploateaza,pur si simplu.
Nu NATO&UE sunt vinovate de ALEGERILE FACUTE DE POPORUL/GLOATA ROMAN(Ă),noi suntem vinovati,noua ne-a placut post comunismul iliescian si securismul manelistic al lui Base,asta este,nu NATO&UE sunt vinovate de razboiul politic iresponsabil dus intre 2004-2008,nu NATO&UE sunt vinovate de punerea batistei pe tambal in 2009, primul an al crizei an in care trebuiau implementate reforme poate nepopulare dar s-a preferat sa nu se faca nimic pt ca erau alegeri.
Singurii vinovati de situatia actuala a Romaniei suntem noi si atat.
martie 15, 2011 at 8:45 pm
@ resboiu
Multumesc pentru mesajul de bun-venit !
martie 14, 2011 at 4:04 pm
Nu va bateti cu pumni in piept contra NATO si UE ca nu este cazul.Ii respect parerea lui gomarz,priviind neaderarea la NATO.Chiar avem toti dreptul la opinie.
Privind razboaiele de aparare ….este o problema!Depinde din ce parte a granitei privesti.1913,razboiul balcanic?!Chiar si WW1 ,unguri nu-l privesc ca pe un razboi legitim,ma refer la Transilvania,etc…Nu suntm chiar ingerasi!
E bine ca am aderat la UE si NATO ,?!Aici sunt de aceeasi parer cu Victor,ca am fi aratat ca Belarus sau Ucraina!
martie 14, 2011 at 5:55 pm
Noua ne merge rau fiindca suntem condusi de niste neispraviti, dar si datorita faptului ca nu vrem sa muncim! Ca tot se vorbeste pe aici de „coloana vertebrala”-chiar n-avem! Uitati-va numai la ce a declarat parlamentarul maghiar, cu autonomia,Divinitatea si restul! Cum a fost posibil? Cum de si-a permis un parlamentar maghiar sa faca declaratii antiromanesti in Romania? Si care-i rolul Divinitatii aici? Asta demonstreaza ca n-avem coloana vertebrala si suntem condusi de niste neica nimeni. Ala trebuia dat afara urgent, dar politicienii nostrii n-au timp de mandrie nationala, patriotism si romanism. Ce naiba fac institutiile abilitate, platite din banii nostrii si care-s o gramada? Nu sunt de acord cu autonomia teritoriala, iar astia -atat din Ungaria cat si din Romania -asta urmaresc. Ce naiba face Presedintele, care-i garantul integritatii, libertatii, bla, bla…Incet dar sigur, suntem pe cale sa pierdem Transilvania, iar idiotii nostrii inutili se fac ca nu…vad. @George, crezi ca i-am nedreptatit pe unguri in WW1!? De ce, ma rog? Au inceput sa aiba un tupeu fantastic de cand cu europenismul, dar nu ma asteptam sa inghitim pe fata provocarile si minciunile lor. Ai auzit vreo replica data ungurului ala de vreun politician roman? Eu nu! In fata NATO si UE, nu suntem vazuti mai bine daca ramanem umili! Trebuie sa ne facem si politica nationala, fiindca altfel vai mama noastra!
martie 14, 2011 at 6:26 pm
nu e vorba de nedreptate. discutia a pornit de la sintagme gen „noi nu am atacat pe nimeni”.prin jurul nostru sunt popoare care ne considera agresori (cam toti vecinii).
martie 14, 2011 at 6:31 pm
Da, dar mai toti au foste teritorii romanesti! Deci intr-un fel chiar nu ne iubesc, ca doar nu o sa recunoasca asta. Si atunci suntem agresori, fiindca ei saracii n-au fost niciodata!
martie 14, 2011 at 6:52 pm
Aparat interesele tarii nu e chiar acelasi lucru cu ”noi ne-am aparat tot timpul prin munti si paduri”.
Sincer sa fiu linia asta imi pare ridicola,nu rezista la o analiza si nici nu face cine stie ce cinste.Ca sa nu spunem ca am fi singurii din lume care am viola un principiu simplu-sa porti pe cat posibil razboi pe teritoriul inamicului.
Si ca sa terminam cu prostiile astea,nici macar in perioada de glorie din evul mediu domnii romani nu au stat sa fie atacati cand s-a putut evita.Oastea Tarii Romanesti a aparat intersele tarii in Bulgaria sau Serbia de cate ori se punea de un atac la adresa otomanilor.Inainte de asta am fost la Velbujd alaturi de bulgari contra sarbilor.Vlad Tepes si Mihai Viteazul au purtat campanii la sud de Dunare.Stefan cel Mare si Petru Rares au atacat Polonia.Rakoczy,Vasile Lupu au facut la fel cand polonezii erau la pamant.
In ce priveste era moderna armata romana a luptat in interior doar cand a fost batuta in afara.In rest am sarit noi granita si bine am facut.