Acum, nu stiu cata acoperire are stirea asta. Pozele nu sunt o dovada pentru ca ar putea fi pozele oricarui proiect, chiar si ale unui abandonat. Anul trecut rusii au anuntat ca au abandonat proiectul din doua motive: T-95 a stagnat atat de mult timp incat ar fi iesit deja in urma MBT-urilor vestice, fiind depasit chiar si de modelele mai noi din Asia; pe de alta parte, faptul ca T-80-ul a fost folosit ca punct de referinta pentru Obiectul 195, n-a facut prea bine programului din moment ce T-80-ul este probabil cel mai hulit tanc din armata rusa (pe nedrept zic eu), dupa experienta din Cecenia.
Cu toate astea, proiectantii Uralvagonzavod, continua sa vorbeasca despre o platforma de lupta care va fi adoptata pana in 2015, chiar daca la anuntarea abandonarii T-95-ului, oficialii rusi sustineau capacitatea T-90-ului de a fi upgradat si mentinut la standarde ridicate pana in 2025.
Cerintele pentru noul tanc, derivat sau nu din Obiectul 195, raman cam aceleasi: tun cu incarcare automata de 152 mm, imbunatatirea blindajului si separarea compartimentelor interioare pentru a creste protectia echipajului, perfectionarea unui motor de 1200-1500 cp, compartimentarea rezervoarelor de combustibil si studierea compatibilitatii cu o tehnologie hibdrida de alimentare. Un punct important ar urma sa fie constituit din sistemele electronice de la bord, capitol la care rusii au stagnat din lipsa de idei mai ales.
Sursa: Defensetech
martie 21, 2011 at 10:46 am
am vazut si eu pozele, mi se pare ciudat locul ala gol in dreapta tunului
martie 21, 2011 at 2:29 pm
pai electronicele le cumpara de la Thales, ca asa se poarta mai nou, iar tunu ala de 152, well, cre ca poa sa pentreze orice blindaj frontal, fara probleme!
Turela aia inalta rau, cre ca fara echipaj. In sfarsit, sa vedem ce o sa iasa…
aprilie 12, 2011 at 1:35 am
Daca Thales are electronica mai buna, ce sa ii faci? Rusii si-au dat seama ca punctul lor forte nu a fost niciodata electronica si ca occidentul ii poate oferi solutia cea mai buna (mai ieftina si superioara solutiilor autohtone)! Obtine electronica mai buna, face si o fabrica in Rusia (in caz de razboi electronicele trebuie intretinute)!
martie 21, 2011 at 2:58 pm
Arata ciudat tărăboanţa aia. Mi se pare mult prea înalt pentru trendul actual în materie de blindate.
martie 21, 2011 at 3:28 pm
Se apuca rusii sa scoata vechi proiecte de la naftalina!? Spera cumva la vreun contract cu arabetii, China s-au aiurea? Fiindca cu armia rusa ii mai greu…Dar oricum, arata ciudat si e c-am inaltut.
martie 21, 2011 at 3:59 pm
Arata ciudat, fata de linia clasica a tancurilor ruseti.Si cam inalt.Ori astia sunt obsedati de tancuri joase,si pe buna dreptate.
Tot fac la proiecte noi.Probleme la ei sunt cele in derulare,ca idei e clar ca au.
Cam proaste ,da au!
martie 21, 2011 at 4:01 pm
De ce T-80-ul este probabil cel mai hulit tanc din armata rusa ?
Eu am impresia ca motorul o sa-l ia de la nemti si o sa semene cu ala de pe Leopard .
martie 21, 2011 at 10:23 pm
Pentru ca in Cecenia si-a furat-o rau de tot. Nu a avut treaba atat cu tancul ci cu strategia rusa si cu lipsa de experienta a echipajelor. De fapt, in Cecenia, lipsurile rusilor au fost criminale.
martie 21, 2011 at 10:25 pm
Pai s-a descurcat vreun tanc rus in Cecenia ?
martie 21, 2011 at 10:41 pm
multe din armele rusiei ar insemna ceva pe mana unor maini pricepute. un mig 29 , un t-80.in rusia am impresia ca se merge pe principiul „are balta peste” . la export armele au ajuns pe mana unor neica nimeni.rezultatele se stiu. mig-29 doborat de f-16 , mig-21 doborat de b-52(asta e cireasa de pe tort).
aprilie 6, 2011 at 1:47 am
Pai T-80 are un consum inacceptabil, chiar si pentru Rusia .
martie 21, 2011 at 11:00 pm
Deja se practica ideea asta sustinuta de tine,GAZ-Tigr are motor GM si CV Allison iar corvetele Streusimii au motoare germane,poate in viitor PAK-FA o sa aiba motor GE si avionica israiliana.
martie 22, 2011 at 12:24 am
Streusimii nu stiu ce sunt. Daca te referi la Stereguschyy, ei bine alea au motoare rusesti, turbine cu gaz mai precis si diesele ca propulsie secundara. Tot rusesti, 16D49 facute la Kolomna, de Kolomensky Zavod, un fabriucant traditional de motoare grele si de material rulant!
aprilie 12, 2011 at 1:43 am
Stiti faza cu GAZ Tigr? Rusii au astfel de masini in armata insa mai nou au cerut o solutie spaniola! E Vorba de Iveco LMV! O sa fie produs sub licenta in Rusia de UAZ, cred! Vor fi cumparate 1755 de masini care vor fi livrate pe parcursul a 5 ani! Pana la urma recunosc si Rusii ca tehnica si tehnologia occedentala e superioara! Asta daca nu cumva sunt interesati de un alt model mai extrem denumit VPK-3927 Volk bazat pe Tigr pe langa cele spaniole!
martie 21, 2011 at 4:08 pm
arata mai degraba a tun autopropulsat … dar cu o turela mai putin voluminoasa .
aprilie 5, 2011 at 11:32 pm
nu inteleg de ce au intrat rusii in Cecenia cu T-80. Eu as fi intrat cu Masinile de infanterie si cu KA-52.
aprilie 6, 2011 at 12:42 am
Eu n-as fi intrat deloc, nu numai din motive militare. KA-52 nu era in productie atunci, iar MLI sunt si mai vulnerabile decat T-80 la IED si ambuscade cu AG-7.
aprilie 12, 2011 at 1:31 am
Inteleg de ce proiectul a fost abandonat pana la urma!
Turela era automatiozata, toti erau in sasiu bagati asa ca nu mai conta chiar asa de mult cum era turela. Doar sa protejeze tunul! De fapt se pare ca rusii au uitat complet de blindajul inclinat cand au facut tancu asta.
Proiectul in sine era depasit! Fusese inceput de la inceput anilor 90! Prima oara a fost mentionata existenta acestui program in ’95! Cred ca inteleg de ce nu l-au bagat in productie sau nu l-a acceptat armata! Oricum inca mai avea probleme tancul asta.
Uralvagonzavod ar vrea sa continue sa dezvolte tancul pe fonduri proprii, cel putin asta era declaratia unui reprezentant al companiei sau unui ofocial regional la un moment dat.
Se pare ca pe baza proiectului asta vor dezvolta un nou tanc sau chiar o noua familie de blindate! Se gandesc sa faca aceasta noua familie de masini cu propulsie electrica!