Înainte de a mă zvârcoli niţel printr-un subiect frumos, haideţi să bem înainte de toate un pahar cu apă foarte rece. Ori, să ni-l turnăm în cap.

Nu, nu am luat-o pe arătură.

Căutam o poză pe net, ceva care să simbolizeze ţara noastră şi să nu fie harta sau drapelul. Cum dispun de Google instalat pe calculator (citat dintr-un dialog real, dar mă abţin să detaliez), am dat o căutare pe imagini cu combinaţia de cuvinte „poporul roman”. Fără ghilimele. Dintre rezultate, prima poză era cu o bătrână care plângea. A doua, a ieşit Simona Senzual… Aşa că am trecut mai departe, încercând să găsesc ceva care să simbolizeze într-un fel România.

Am ales:

România.

Romania, asa cum este ea în prezent.

Dracu m-a pus? Puteam să nu mă complic şi să pun harta… În fine. Să mergem mai departe.

Haideţi să ne veselim un pic, să fie una rece şi alta caldă.

De curând, pe Semperfidelis, am citit un articol semnalat de utilizatorul Stel: România va înlocui Rusia în BRIC? Am ridicat involuntar din sprânceana dreaptă, mi-am arcuit alternativ mimica în grimase şi zâmbete, apoi am citit minunea. În publicaţia italiană Il Sole 24 Ore, Riccardo Sorrentino (despre care se precizează că este economist şi publicist) „face o predicţie îndrăzneaţă”, după ce spune că din BRIC numai Brazilia, India şi China se descurcă în galopul dezvoltării şi creşterii economice, Rusia trecând pe un pinion de trap. Predicţia lui, evidentă din titlul articolului, este că locul Rusiei va putea fi luat deţări precum Indonezia, Turcia, Filipine sau România… mai ales că o eventuală Românie în BRIC nici n-ar schimba brand-ul, de-ar înlocui Rusia.

Eh… ce ţi-e şi cu băutura asta! Cum tragi la măsea, cum vorbeşti prostii! Mă simt răzbunat însă, faţă de mişto-uri din astea de italian semipotent, pentru că a doua zi domnul Serpentino a avut de suferit: mahmureală.

N-a fost caldă, este?

Ochei, hai să trec la subiect:

BRIC becomes BRICS on Hainan Island

Cu Africa de Sud adăugată în coada brand-ului, pe insula chineză Hainan, întîia dată în istorie, s-au întâlnit reprezentanţii celor cinci state membre. Am pierdut momentul în care a aderat Africa de Sud, nu? Adică eu l-am pierdut, că nu-mi amintesc… Cică au mai poftit şi alţii la integrare, dar s-a cam opus China unor acte de expansiune necontrolată (Mexicul şi Egiptul, au fost printre canditaţi).

Foarte înţeleaptă opoziţia Chinei. Evidenţa alegerilor proaste făcute de Uniunea Europeană şi de către N.A.TO., ar da de gândit şi unui puşti de şase ani care îşi alege o echipă de fotbal dintre copiii vecinilor.

World's most rapidly developing countries

Mă scuzaţi, vroiam să lipesc poza asta:

BRICS

Printre altele (admiterea Rusiei in W.T.O.), BRICS solicită o rezolvare diplomatică în criza libiană… 😉

Oricum, n-a fost România. Lăsaţi-o mai uşor cu paharul, domnule Serpentini.

Sursa imaginilor: RiaNovosti

 

 

