Şi pe alţii îi doare, când vine vorba de aviaţie:
The FAB pilots, who are among the best in the world, always dreamed of the Russian Sukhoi fighters, unsuccessful in the bidding process FX2. Because in Brazil, as we know, that leaves politicians who understand air and bilateral trade relations … the jet.
The Venezuelan dictator Hugo Chavez took the lead. He has at least 15 Sukhoi – the fighters they beat Brazil in flight autonomy of action and technology.
Sursa: Poder Aereo
aprilie 21, 2011 at 6:57 pm
Brazilienii nu aveau cum sa cumpere Suhoi !
aprilie 21, 2011 at 9:02 pm
Ahmed the death terorist!Super misto avatar !
aprilie 21, 2011 at 9:06 pm
Multumesc !
Si nici F18 nu o sa cumpere ca e scumpe si nu le da amerlocii tehnologie !
aprilie 22, 2011 at 12:37 am
Ce uriiit esti bai baiatule..
aprilie 22, 2011 at 2:33 pm
Cred ca nu o sa ia Suhoi nici daca le da rusii pe degeaba, sau o sa primeasca Suhoi doar ca sa-l arunce la gunoi !
Influenta americana este foarte puternica in zona !
aprilie 21, 2011 at 6:58 pm
Si oare cine nu saliveaza la Suhoi, si cei care s-au saturat de pilotat F-22
aprilie 21, 2011 at 7:03 pm
Braziliei i-ar prinde bine Rafale in primul rand, pentru ca ar putea dota cu comonalitate atat Fortele Aeriene, cat si portavionul. Dupa Rafale, sau, de ce nu, poate chiar cot la cot cu Rafale, ar fi excelent daca ar alege si Su-35.
aprilie 21, 2011 at 7:13 pm
Stim, e avionul tau preferat, dar vezi ca occidentalii nu prea au note mari in zonele respective.
Deci pana la urma tot Suhoiul ramane si apoi MIG.
aprilie 21, 2011 at 8:12 pm
Dar parca dezvoltasera o versiune a Su-33 foarte apropiata de Su-35,asa ca ar merge luate Su-35&33 pt ca sunt doar niste Su-27.
Pilotii brazilieni or sa se lecuiasca de Su-35 cand or sa vada cum cedeaza ba aia ba ailalta,resursa mica,disponibilitate tehnica redusa,electronica deficitara samd.
Nu spun ca Su-35 nu este un avion bun,spun doar ca este un avion cu prea multa „personalitate”.
aprilie 21, 2011 at 8:17 pm
Adica este un avion care conduce pilotul, nu pilotul pe el ?!
aprilie 22, 2011 at 12:38 am
putin exagerezi… matale
aprilie 23, 2011 at 5:02 pm
Bre India nu prea saliveaza la Suhoi si nici la Mig.Curios este faptul ca ei au si Su 30 si Mig 29 ,dalea noi.Asa ca de ce vor sa cumpere Typhoon sau Rafale?!
Iar comparatia cu F 22 ,o spun inca odata ,este neserioasa.F 22 este peste Su 30/35.
aprilie 23, 2011 at 5:31 pm
Eu cred ca indienii si-au dat seama ca Mig 29 si Su 30 sunt cu mult sub Typhoon, Rafale sau Gripen .
aprilie 21, 2011 at 9:00 pm
Bai copii mai ,de ce va agitati?!Io am un var in Brazilia si el m-a informat ca braziliero vor cumpara F/A 18 SH(adica Super Hornet,bre nu sh, ca noi romanii).Agreed ?Because if you did not agreed ,can explain again !!!!Capisce ?!
My causin is very imported persone,vinde hasis pe Copacabana si este foarte bine informat.
Sper ca am fost…….lizibil ca io cu limba supusilor reginei ne cunoastem din vedere (doar)!
aprilie 22, 2011 at 7:06 am
Pai SH e pt Navy dar la FA tot le-ar trebui ceva iar aici ar fi o combinatie super tare sa ai SH cu F-35, desigur daca isi permit sa aive in intretinere 2 avioane diferite.
Nu demult a fost postat un articol cu posibilele achizitii ale marinei braziliene de la americani ceea ce ar insemna si o posibila achizitie de SH daca sunt baieti destepti.
aprilie 22, 2011 at 2:36 pm
In cele din urma, brazilienii si-au dat seama ca navele americane sunt mai scumpe in varianta second-hand decat in varianta noua si nu le-au mai luat, pentru ca erau bune de aruncat!
aprilie 21, 2011 at 11:26 pm
Cred ca doar India poate spune cu exactitate despre SU 30 cat de repede se defecteaza si ce performante are….la fel ca si F 15E cred ca este un avion complex si destul de scump de intretinut dar cand e in aer deobicei castiga lupta! si pana la urma pentru asta este construit un avion de acest gen. Electronica de bord cred ca este dintre cele mai avansate la nivelul actual si arhitectura deschisa duce la posibile upgradari succesive, nu este de uitat faptul ca la diferite aplicatii a cam dat castigat de destule ori impotriva avioanelor vestice. Pentru Brazilia cred ca Rafale s-ar potrivi ca au si portavion si pana la Eurofighter care sa fie si ambarcat e distanta mare…Nici Gripen NG nu e de neluat in seama, la aceeasi bani se poate intretine o flota mai mare, motorul este unul foarte robust in exploatare cel de pe Super Hornet. Daca as fi Brazilia as cere ca sa nu am restrictie la rachetele BVR, din acest motiv Rafale are avantaj fiindca vine cu racheta MICA integrata si nu negociezi decat cu Franta. SUA nu cred ca v-a da AMRAAM si acces la codurile sursa…Gripen are integrata racheta Derby dar pana la urma are o gramada de componente americane….deci rezulta ca Brazilia va fi un client captiv…
Ori cum o iei Brazilia cred ca va alege in cele din urma intre SU 27/30 si Rafale, vecinii din zona incep sa aiba aviatie moderna si daca tot ai portavion iti trebuie si avioane pe masura…
aprilie 22, 2011 at 7:46 am
ce tot atata sukhoi in sus si in jos…pun pariu ca 100 de AMX -uri + 300 de Super Tucano fac praf cele 15 Sukhoaie venezuelene 🙂
aprilie 22, 2011 at 10:26 pm
Poate inca nu stii prea multe de contramasurile lui Suhoi.
Aici e de fapt cel mai mare secret a acestor avioane.
Nici macar F-22 daca sta la 1 meetru in spatele Su-ului nu-l loveste.
aprilie 23, 2011 at 2:29 am
Poate vrusasi sa scrii 1 kilometru si nimerisi un metru .
daca e la 1 materu in spate, pilotul de pe F-22 poate sa arunce cu cheia franceza in Suhoi, si-l doboara fara probleme .
aprilie 23, 2011 at 2:30 am
Vrusasi sa scriu 1 metru ! 😦
aprilie 22, 2011 at 9:06 am
A cumpare armament porcesc inseama sa te aliniezi la coloana a cincea a kgb-ului, insemna legaturi cu ultimul imperiu al raului. Nu cred ca Brazilia va face aceasta greseala. Deasemena e si unchiul Sam prin apropiere.
Macar sa cumpere la misto niste berkut din alea cu aripa sageata invers sa le foloseasca la agricultura sau demonstratii aeriene dar subsonice ca altfel da aripile peste cap. Si la fiecare 2 ore de zbor schimbat motoarele.
aprilie 22, 2011 at 10:07 am
Tu ai idei putine si foarte foarte fixe!
aprilie 26, 2011 at 12:51 pm
Extraordinar de fixe.
aprilie 26, 2011 at 1:34 pm
E ceva tipic în rândul celor ce împărtășesc anumite… să le zic ”curente de opinie”.
aprilie 22, 2011 at 11:03 am
armament porcesc..imperiul raului… in ce lume traiesti frate? Comentarii de doi banuti..
aprilie 26, 2011 at 12:56 pm
Buni si aia doi basarabene dar ia zi matale voi din insangerata Basarabie, in majoritate sunteti romani sau moldoveni? Ca limba pe care o vorbiti face deliciul constitutiei voastre, o adevarate pirueta echilibristico-politica menita sa gadile imperialismul porcesc, fapt ce a dus la saracia voatra, si nu cea materiala. Ps Nu fac nici cea mai mica referire la romanii din Basarabia.
aprilie 26, 2011 at 5:23 pm
@VecheaGarda. Nene, fara a incerca sa-ti fac vreo observatie, am o nedumerire! Esti cumva ultranationalist, urasti Rusia, occidentul si asa mai departe? Urmaresc comment-urile tale si nu sunt deloc lamurit asupra inclinatiilor si preferintelor matale. Folosesti foarte des termenii -daca le pot spune asa- de „armament porcesc, imperiul raului,imperialism porcesc…”; n-ai putea sa fi un pic mai explicit si sa ne spui si noua (mie cel putin), la ce anume te referi si ce anume te deranjeaza? Dupa cum ai observat (cred eu), acest blog este deschis oricarui pasionat de arme si nu numai; unde facem schimb de opinii si informatii, ne tachinam si facem bascalie de personalitati, lucruri si fapte, mai mult sau mai putin…hilare. Dar, consider eu, respectul si bunul simt ne caracterizeaza, chiar daca exista contradictie de idei si opinii. Exista pe acest blog, persoane adepte ale tehnologiei rusesti; persoane bine informate, cu argumente puternice si reale -un exemplu elocvent este Kala (nu te supara frate, cu tot respectul), asa ca nu-ti inteleg ura…Fara a incerca sa te judec (nu sunt in masura sa judec pe nimeni), libertatea de exprimare este un drept al fiecaruia dintre noi, dar conteaza modul in care o facem. De aceea te rog inca odata, explica-mi de ce esti anti-Rusia, de ce urasti „Imperiul raului”, etc., asa as putea sa te inteleg mai bine. Repet, nu vreau sa te jignesc in niciun fel, vreau doar sa ma lamuresc asupra persoanei tale. Si inca ceva! Am o slabiciune pentru Basarabia -bunicii mei au fugit de acolo in 1941-daca vrei putem discuta oricat despre istoria si oamenii ei. Eu ii cunosc foarte bine si am un mare respect pentru ei…
aprilie 26, 2011 at 6:22 pm
Mai demult ,pe cand eram student,am avut in grupa o colega din Basarabia.Frumoasa si desteapta.Ce m-a dat gata a fost insa accentul moldovenesc si limba arhaica folosita!Extrem de frumoasa!Acum ,eu dincolo de Prut nu am ajuns, dar mama ei povestea cateodata din copilaria ei !
Daca stam si adunam ce s-a intamplat in 1940 ,la evacuare,in 1945 la ocupatie.,…….adica ce au patit romanii de acolo,deportarii,crime,confiscari de bunuri,etc,……tonul si limbajul folosit de VecheGarda nu mai par asa de nelalocul lor.
Nu am nimic cu rusi dar detest politica imperiala a Rusiei,care in cazul nostru mult necaz ne-a adus.
Acum e drept ca trecutul trebuie lasat in urma ,dar nu trebuie uitat.Daca Rusia ar fi astazi in aceleasi circumstante ca in „45,la fel s-ar comporta!
Deci ,intradevar ,trebuie sa fim vigilenti!
Voi de ce credeti ca Romania s-a batut sa intre in NATO!?De frica Ungariei sau Bulgariei?!
mai 8, 2011 at 12:15 am
Veche Garda, scuze ca abia acum i-ti raspund la intrebare., n-am observat-o pina acum.
Noi in R.Moldova suntem din punct de vedere etnic-cultural si istoric romani, si vorbim limba romana,(chiar daca multi o numesc moldoveneasca = asta nu schimba nimic. – e un fel de politica) Ca am fost asa separati de istorie, eu personal cred ca asa a fost voia Domnului.Cum ar fi fost mai bine – noi nu stim.Eu am atitudine normala si fata de romani , si fata de rusi. Si eu din dragoste fata de Romania mi-am facut repatriere si am primit cetatenie romana.Dar, spre deosebire de tine, eu am trait de mic copil ,am studiat, m-am jucat impreuna cu copii rusi si am lucrat impreuna cu rusi devenind matur. Ce sa-ti zic,In Imperiul Sovietic, au suferit de la ciuma bolsevica toti, inclusiv f. multi rusi, ( mai ales crestinii, cazacimea..cei care se impotriveau puterii de atunci.) Bine, noi ,trebuie sa cunoastem istoria, si bunelul meu la timpul lui tot ii mai numea porci pe rusi ,referindu-se la general la minciuni, lauda din partea lor.Da, la general vorbind si acum multi dintre ei merita sa fie numiti respectiv, dar nu TOTI, adica orice padure are uscaciunea ei,. Eu nu vreau aici, sa aduc la suprafata uscaciunile Romaniei de ex., Nu sunt asa persoana, si nu-mi place sa vorbesc de rau despre oameni ca popor. Am trait si in Bucuresti, un timp indelungat,bul.Stefan cel Mare, pe linga Obor.,si iarasi am sa spun doar atit – nu exista padure fara uscaciuni. Dar sa stii un lucru – ura pe om nu-l duce la nimic bun. Personal tie pot sa-ti dau un sfat, daca ai interes, cu adevarat – mergi si tu odata la St.Petesburg sau in alta parte, mai bine intr-o provincie (acolo oamenii- s mai simpli ) , sau vino la noi in Moldova, mai citeste ceva istorie din diferite surse, ( ma refer autori atit romani cit si rusi, englezi, moldoveni.) sa vezi cit de mult ai sa – ti schimbi si inima si gindul.
mai 8, 2011 at 7:23 am
@Basarabeanul.Esti intelept !Am fost in St. Petersburg,frumos oras ,magnific chiar.Dincolo de Prut nu am ajuns.Ai dreptate cu oamenii din ambele parti.Nu popoarele si-au facut rau intre ele ,ci conducatorii!
Si ,desi nu cred ca este posibil, Basarabiei i-ar fi fost mult mai bine in granitele ei firesti.Numai gandul la sutele de mii de deportati ,si chiar situatia de astazi……Bineinteles ca sunteti romani,vorbiti limba bunicilor vostri ,romana,si aveti dreptul si la cetatenia romana si la libera exprimare!
Eu am un cui impotriva Rusiei ,la nivel de politica imperiala,dar absolut nimic cu oamenii de rand.Am cunoscut o familie de rusi sadea in St. Peter. si ma pot plange doar de „stapana casei” care avea o singura idee fixe; ne baga mancare pe gat de parca veneam de pe front!O femeie extraordinara!M-am simtit foarte bine in casa lor si am discutat la politica si geopolitica …..pana ne-am inmbatat cui,amandoi!
In rest…….ma bucur ca esti langa noi.Poate mai vii si cu niste stirii din Basarabia!
aprilie 22, 2011 at 2:40 pm
Armamentul rusesc este de multe ori mult mai fiabil decat armamentul american, plus ca e mai ieftin.
aprilie 26, 2011 at 12:57 pm
Desigur , nicio-ndoiala. Mult si bun.
aprilie 22, 2011 at 10:27 pm
Baiatule (vecheA), tu de unde ai inviat?
aprilie 26, 2011 at 12:49 pm
Micutule, lasa-ma nearticulat , si incearca sa nu mai salivezi la cotete zburatoare, priveste tehnologia adevarata si nu kitch-urile. sukhoi este mult sub Rafale, ce sa mai zic de Eurofighter sau JSF, Raptor. Cred ca si bondarii de la Grippen ii trimit instant la arat prin taiga.
aprilie 26, 2011 at 12:52 pm
Ceva la care trebuie de salivat e musai concordsky, cand au inceput porcii sa are prin Paris in ’73.
aprilie 26, 2011 at 3:12 pm
Konkorski……bre asta macar a murit eroic! Parca a luat cu el si niste avioane imperialiste,peste care s-a prabusit.
Adica ,a murit de murit,da cu ei de gat!!!!!!
aprilie 27, 2011 at 8:24 am
Da George au murit impreuna cu alti 8 francezi care in dimineata aia erau pe acasa in cartierul lor linistit.
aprilie 22, 2011 at 10:53 am
Bre, reduceti turatia motoarelor.
aprilie 22, 2011 at 11:28 am
De cand are Chavez SU-35?
aprilie 22, 2011 at 11:53 am
Cu ce ar trebui dotate AMX ca sa doabare SU 30/35? Ca brazilia nu stiu cate arme BVR au Venezuela are si mai are si F 5 si F16 asa ca…. Nu le va fi chiar usor, cat despre Tucao>>>>> lol. Cum sa il compari cu un avion de suprematie aeriana din generatia 4++?
aprilie 22, 2011 at 12:24 pm
Pai… varianta human wave! 😀
Adica, 100 de Tucano vs. 15 Su-35, statistic vorbind, in dog-fight ar trebui sa invinga, pentru ca ar ramane Su-urile fara munitie. 🙂
Practic vorbind, o perversa preemtive strike i-ar lasa pe venezueleni fara aviatie, daca i-ar surprinde la sol.
Si Brazilia mai are F-5 pe care le vor moderniza cu Elbit, parca. Si daca imi amintesc cum trebuie, contractul s-a semnat acum vreo 2 saptamani.
aprilie 23, 2011 at 2:44 pm
Poate daca sunt inarmate cu Sfanta Lancie,sa doboare AMX-ul un SU 30.
aprilie 22, 2011 at 12:18 pm
Mda, asta e. 😐
aprilie 22, 2011 at 4:05 pm
initial aveau in cap sa ia un bimotor, ca spuneau ei in jungla lor cu copaci de 100 metri inaltime te ia dracu’ daca te lasa avionul, nici nu te poti pasasuta pe acolo ca ramai agatat in copaci la cucurigu.
apoi cei de la Gripen i-au cam intors. le-au facut o prezentare ca motorul lor Volvo Aero inca nu a inregistrat niciun failure in 150.000 de ore de zbor si treaba cu motoarele si redundanta respectiva nu mai e de actualitate la jet fighters.
noile tehnologii de motoare le fac extrem de fiabile. cauza principala de failure sunt chestiunile electrice si daca ai doua motoare se dubleaza si riscul de scurt circuit, deci in ziua de azi nu iti pui mai multe pentru a reduce riscul. daca vrei sa cari mai mult, OK, atunci da, e o idee.
si s-au sucit si au zis Gripen NG. asta si pe motivul ca ar fi fost facut pe specificatiile lor, si nu ar fi cumparat un avion facut pentru francezi sau americani, dupa nevoile alora, care pot fi diferite.
in plus, nu prea erau fericiti de cum s-au comportat francezii in contractul cu Mirage.
desi fortele aeriene nu mai voiau sa aiba de-a face cu francezii, Lula insa voia sa faca afacerea cu Franta, care le mai dadea brazilienilor niste tehnologii.
acum ca a plecat Lula, Dilma vrea sa se impace cu americanii si s-ar putea sa ia F-18.
trebuie sa stiti ca Brazilia nu e satelit american, ci e rival regional si economic al americanilor. Venezuela e un rival regional comun al celor 2 state (SUA si Brazilia) si are alianta cu rusii – d’aia Brazilia nu poate lua Suhoi, sa nu-i lase rusii fara piese la o adica. IN plus, rusii au dat chix la demonstratia din Brazilia acum 2 ani.
in opinia mea, competitia ramane deschisa, francezii nu sunt complet out, insa acum exista mari intrebari privind bugetul achizitiei.
aprilie 22, 2011 at 8:25 pm
Foarte de acord cu cele spuse de tine.
Pe cand un articol semnat Mad Max?
aprilie 23, 2011 at 9:35 am
sa ma gandesc la un topic si o sa ti-l propun, cred ca eu pot sa vorbesc mai mult despre rolul economiei in razboi.
in dezbaterea de aici am observat ca lumea are tendinta sa priveasca static – aparentele care insala – de ex. Venezuela vs. Brazilia. chiar daca unii par mai bine inarmati la un moment dat, un razboi nu e o chestie de 3 zile, ci poate dura ani si ceea ce conteaza e si forta economica, nu numai echipamentele pe care le ai la un moment dat.
un exemplu edificator ar fi Liberty Ships din WWII – americanii au produs atat de multe si faceau convoaie atat de mari incat germanii au renuntat sa le mai atace.
aprilie 23, 2011 at 3:52 pm
Nemtii nu au renuntat sa atace convoaiele, dar capacitatea lor de distrugere nu era asa mare si proportia pagubelor produse era mica .
aprilie 23, 2011 at 4:16 pm
Nu numai! Treaba este ca Aliatii aveau capacitatea de a repera si distruge submarinele, asa ca era foarte greu pt germani sa atace convoaiele. Iar singurul avion german, capabil sa zboare peste Atlantic, FW Condor, erau in numar mic si Aliatii protejau foarte bine spatiul aerian. Ideea este ca nu prea mai puteau face nimic! Pierdusera suprematia submarinelor in Atlantic.
aprilie 23, 2011 at 5:38 pm
problema era ca aceste convoaie erau enorme si erau mai usor de pazit. la un moment dat, nemtii au renuntat sa le mai atace pentru ca se expuneau prea mult si eficienta era aproape zero.
Liberty Ships astea erau prefabricate, ceea ce a permis o productie enorma intr-un timp foarte scurt. Desi erau foarte urate si nu foarte performante, capabilitatea de a le produce la o asemenea scara a adus victoria in chestiunea blocadei.
pana la urma, au fost niste nave foarte utile si destul de bune la treaba lor. mi se pare ca mai au vreo 2 care inca mai opereaza.
asta cu Liberty Ships e un clasic exemplu.
americanii de atunci au impus doctrina aceasta a numerelor – mai toate proiectele de baza au cerut echipament ieftin de fabricat si usor de facut in serie. din treaba asta a iesit si F-16 mai tarziu si trebuia sa vina si F-35 pe acelasi principiu, dar a cam derapat.
aprilie 22, 2011 at 4:58 pm
Brazilia: 208 super Tucano, +12 Mirage 2000 C, 53 AMX si 57 F5 upgradate astea sunt toate avioanele Braziliei + A4 Skyhawk de pe portavioane…iar racheta Derby este integrata pe F 5-urile upgradate. Nu par sa aiba rachete BVR pe Mirage 2000 si asta nu e de bine fiindca cel mai capabil avion de lupta nu are decat rachete cu raza de actiune scurta.
Venezuela: 24 SU 30 MKV si urmeaza in transa a 2-a sa cumpere 12-24 de SU 30/SU 35, 20 F16 A, 16 F5 operationale, Hongdu JL-8 16 bucati Embraer Tucano 19 bucati.
Deci eu nu prea vad pe Brazilia net superioara, SU 30-urile au rachete moderne rusesti probabil R 77 care pare cel putin pe hartie superioara rachetei Derby israeliene, teoretic din cauza radarului superior SU 30 poate angaja si degaja din zona de lupta oricand, raza de actiune este superioara, F5 braziliene care au cele mai bune arme BVR nu pot fi comparate cu F 16A macar, AMX-ul nici atat, fiind avion de CAS.
Singura sansa este sa ii prinda la sol in prima runada si sa le distruga SU 30 si F 16 in timp ce sunt pe pista, in momentul in care Venezuela o sa mai cumpere inca 24 de SU 30 cred ca o sa fie si mai naspa….Nu vad un avion ca SuperTucano sa dea jos decat din intamplare un F5 sau F 16A sa nu mai vorbesc de SU30 care il mananca fara fulgi. Concluzia Brazilia are neoie de un avion multirol care sa fie echipat cu rachete BVR capabile si care sa fie in numar de cel putin 36 ca sa emita pretenta de putere regionala. Mirage 2000C inca poate si are si potential de upgrade, racheta derby integrata pe el sau cumpararea de MICA ar reduce din dezavantaj.
La rachetele cu raza scurta nici aici nu cred ca stau mai bine ca si Venezuela….Sunt Zvonuri ca Hugo Chavez ar mai cumpara si ceva J 10 de la China si atunci distractie…daca o sa se tranzactioneze si alea 24…..chiar e de rau…
aprilie 22, 2011 at 8:29 pm
Brazilia are nevoie de un avion polivalent greu si cu raza de actiune mare.
aprilie 22, 2011 at 8:54 pm
Si cam care ar putea fi avionul ala ?
Haide sa le facem noi selectia brazilienilor intr-o postare, si acolo sa vedem care avion ar fi cel mai bun pentru brazilieni .
aprilie 22, 2011 at 10:38 pm
Pai aici nu ramane decat unul, nu?
Una e sa zbori cu un plin 3000 pana la 5000 fara probleme si alta sa iei un contra vant si dupa 1000 km cu motoarele turat la maxim sa ramai fara vana si combustibil, plus ca daca la f-18 il mai umplii si cu armament si vre-o doua rezervoare auziliare, cand Suhoi de abia se incalzeste, f-18 gafaie de se topeste turbina motorului.
Plus ca Suhoi la ce radar/armament e dotat si de pe sol/pista loveste inamicul fara a fi in zbor.
aprilie 22, 2011 at 9:23 pm
de acord cu tine ca Brazilia are nevoie de o forta aeriana mai credibila – insa nu neaparat. isi domina vecinii mai ales economic. au crescut enorm in ultimii ani si piata lor face cu ochiul si la americani si la toata lumea.
venezuela nu are piata pe care o ofera Brazilia si compenseaza geopolitic cu o proiectie militara disproportionata, au bani din petrol dar ii consuma aiurea pe arme, pana la urma vor ajunge si ei la o situatie gen Egipt.
ei au mai mult probleme cu Columbia, peste aia vor ei sa se duca, nu peste Brazilia, care i-ar pune la punct destul de usor blocandu-le economia.
aprilie 22, 2011 at 9:35 pm
F-18 e favoritul meu in materie de bimotoare, relativ ieftin si destul de capabil la banii pe care ii dai.
insa eu cred ca pentru Brazilia e si o chestiune de numere, au nevoie de un nr. mare de avioane, si o chestiune de industrie, mai degraba decat sa aiba cateva avioane mari si grele. there is power in numbers.
eu cred ca ei trebuie sa ia Gripen NG si sa-l brazilianizeze. Practic vor prelua proiectul si il vor face pe specificatiile lor.
in plus, ei vor putea exporta Gripen catre alte tari sudamericane.
nu pot face asta cu Rafale sau F-18, nu au potential de export, sunt mult prea scumpe pentru tarile din zona.
din cauza asta industria braziliana, mai ales cea din zona Sao Paolo, inclusiv primarul si guvernatorul, au facut lobby pentru Gripen. daca-l iau pe ala, vor avea o mare influenta in regiune.
francezii inca au sanse pentru ca pot oferi si alte chestiuni care le lipsesc brazilienilor – cumpararea de avioane braziliene de transport in contrapartida, tehnologie de submarine, tehnologie nucleara, etc.
mai e si chestiunea cu portavionul – daca isi iau Rafale sau F-18 avionul merge si pe ala, daca-si iau Gripen trebuie sa dezvolte Sea Gripen, ceea ce teoretic e posibil.
depinde si de apetitul lor de a dezvolta un proiect, chiar daca nu incep de la zero cu el, ci de la 70 la suta, e totusi dificil sa faci un nou avion – intotdeauna apar chestiuni neprevazute – vedem si la F-22, F-35, Eurofighter, cate probleme au aparut in dezvoltare, cum costurile de dezvoltare au luat-o razna. Gripen poate sa le arate ca ei s-au incadrat in bugetul de dezvoltare, chiar au mai si returnat din bani, insa e totusi un risc mai mare cand iei un avion care nu e terminat.
aprilie 22, 2011 at 9:43 pm
Dupa mine Rafale sau Typhoon (daca invata si aer-sol intre timp) le vine brazilienilor ca o manusa, raza de actiune mare, generatie noua, armamaent modern vestic probabil ca o sa vina cu offset ceea ce SUA nu vrea sa asigure…Radare AESA o sa aiba amandoua, cred ca acelasi….sau apropiate…daca as fi in situatia sa hotarasc as alege Rafale fiindca ar veni deja imbarcat pe portavion, nu trebuie sa mai integrz nimic.
Daca as gandi doar economic as lua JAS 39 Gripen NG fiindca e mai ieftin de intretinut si pretul de achizitie mai redus poate asigura cumpararea in aceeasi bani a mai multor exemplare, avantaj geo-strategic in zona Americii de Sud. Nu o sa fie totuna daca Brazilia are 12 Mirage 2000 + 36 de avioane sau + 48 de avioane de generatie 4++.
Cat despre Brazilieni nu ii vad dand o lovitura pe nepregatite Venezuelei, astia au si S-300 si alte sisteme destul de moderne si Brazilia e pe val de ce sa isi aprinda paie in cap incepand un razboi?
aprilie 22, 2011 at 10:26 pm
pai Brazilia a respins Eurofighter din prima runda, impreuna cu F-16/F-35 si Suhoi. astea sunt avioanele care chiar nu i-au interesat.
nu au nicio treaba brazilienii sa atace pe nimeni, insa se vor implica daca Chavez ataca pe un aliat al Braziliei.
iar daca ar fi razboi, nu trebuie sa gandim static, cu ce are fiecare tara azi. te asigur ca daca e razbel, Brazilia are banii necesari inarmarii cu orice chestie inventata.
in plus, Brazilia are o forta economica mult mai mare, poate sustine un razboi de durata fara mari probleme, pe cand Venezuela ar avea mari probleme dupa cateva luni sa mai finanteze razboiul.
economia e cea care da forta unei tari. armele care le ai la un moment dat pot fi egale cu zero daca nu mai poti hrani populatia, ramai fara munitie, etc.
re. Gripen NG vs. celelalte, nu e chestiunea de cost al aparatului neaparat, Brazilia isi poate permite sa cumpere 36 de avioane de oricare ar fi ele, ci problema integrarii avionului in economia braziliana, productia locala, potentialul de export.
sunt multe variabile pe care le cantaresc astia in aceasta decizie.
eu cred ca vor alege un NG brazilian, dezvoltat in co-productie cu suedezii, si pe care o sa-l vanda si altor tari.
brazilienii sunt foarte tari la ora actuala, industria lor a crescut mult calitativ, acum fac avioane civile foarte bune, trimit si rachete in spatiu, economia merge super bine. de invidiat sa fii in situatia lor.
aprilie 23, 2011 at 4:30 pm
Adevarul este ca nu putem decat sa-i invidiem pe altii pentru achizitiile lor! Ne-am obisnuit deja sa citim despre rusi, chinezi, americani, brazilieni si altii…As putea spune ca a devenit ceva cotidian. Dar ce sa-i facem, de unde nu-i nici D-zeu nu ne da!
aprilie 23, 2011 at 4:57 pm
Chiar nu ai motive sa-i invidiezi pe brazilieni.Nu mi-as schimba cetatenia romano-europeana cu aia braziliana,nici pt 10000 dolari pe luna.Hai sa fim un pic mai realisti cu aprecierile.
Si am senzatia ca lumea confunda Su 30 ,detinut de Venezuela, cu Su 35 F.
Iar Venezuela nu este un pilon anti SUA,este tolerata atata timp cat nu intrerupe fluxul de petrol.Daca maine ar anunta sistarea exporturilor…….adio Chavez !
aprilie 23, 2011 at 5:29 pm
In Brazilia nu exista asigurari sociale de stat, iar pensie ai numai daca ai pus bani deoparte .
aprilie 23, 2011 at 5:41 pm
Iar multa lumea nu prea intelege ca aviatia,ca arma,este cea mai slaba ,dintre cele trei.Este o auxiliara de lux.Nu poti cuceri o tara cu aviatia,dar o poti ingenunchea cu trupele de uscat sau marina militara.Brazilia nu are nici un vecin capabil s-o ameninte in mod serios.
Avioanele Su 30 ale Venezuelei nu pot lupta singure ca in WW2.Au nevoie de un sistem integrat aer,sol si altele.
PS. Bre in poza este orice numai SU 35 nu e .Ala este SU 30,sau 27.Su 35 are aripioare Canard si tractiune vectoriala………
Iar economia Braziliei ………un succes rasunator din colectia ” Sa fie la ei acolo „! Chile ….aia tara serioasa!
aprilie 23, 2011 at 6:06 pm
Fratioare, eu nu ma refeream la brazilieni, ca popor aparte! Eu m-am referit la achizitii in general, iar printre cei care in ultimul timp fac si achizitii, se numara si astia. Normal ca nu mi-as dori sa fiu brazilian. La ce saracie, crime si carteluri au iei acolo, nimeni nu si-ar dori. Au una dintre cele mai ridicate rate ale criminalitatii si implicit, a mortalitatii. Basca SIDA!!!
aprilie 23, 2011 at 6:19 pm
Da bre io m-am prins.Alegatia era asa….generala.Da si ei mai mult cu gura ,decat cu banu’ la achizitii!Ia spune stii ceva de Atrom?!Este luat in considerare anul asta pt achizitie?!
aprilie 23, 2011 at 6:40 pm
Sa-ti confirm 100% acum, nu pot! Din ceea ce stiu, este luat in vizor de DPA. Anul asta vor veni sigur Hovercraft-urile si avioanele fara pilot. Ca posibile sunt sistemele de aparare AA si antinava, pentru fregate, iar NPR-urile sunt luate in calcul pentru modernizare -inclusiv in ceea ce priveste rachetele antinava. Totul tine insa de bani, se pare ca se vor aloca mai multe fonduri pentru inzestrare. Sunt contracte incheiate care asteapta c-am de mult finantarea. De ce intrebi de ATROM? Ce anume ai auzit?
aprilie 23, 2011 at 6:49 pm
Iti pot spune ca Expomil-ul va aduce multe surprize placute! Inclusiv in ceea ce priveste contractele de inzestrare. Una va fi noul transportor, cu care iti pot spune ca n-are de ce sa ne fie rusine! O sa vezi la momentul potrivit…
aprilie 23, 2011 at 6:55 pm
Am auzit ,doar la nivel de zvon , ca este programat sa intre in inzestrare pana la sfarsitul anului.Inclusiv cu proiectile ghidate.Este vorba de unitatile mixte de artilerie.Nu stiu despre ce numar se vorbeste.
NPR-uri?!Faine „zvonuri”.Adica sa le dea jos magaoaiele de Styx,asta ar putea insemna ca corvetele (cele 4 buc.) proiectate sa fie cumparate mai intarzie ceva timp,nu?
aprilie 23, 2011 at 7:10 pm
Da. Rachetele antinava vor fi identice cu cele de pe fregate, iar Styx-ul va intra in istorie -oricum nu mai prezinta siguranta in exploatare, iar combustibilul s-a invechit…Proiectilele cu ghidaj inertial pentru ATROM sunt gata de mult; un sistem asemanator este luat in considerare pentru LAROM. Sunt asimilati in fabricatie corpii proiectilelor de 155mm, asta de ceva timp. Este luat in considerare si tunul usor de 105mm, de inspiratie olandeza -asta a fost prezentat acum cativa ani la Expomil, si acesta isi asteapta „norocul”. S-auzim de bine, ca le asteptam de prea mult timp! Paste fericit, fratioare! Mult noroc si numai bine! Urare valabila pentru toti Resboinicii!
aprilie 23, 2011 at 7:40 pm
Ma alatur si eu fratelui WW in a ura tuturor „Resboinicilor” un Paste Fericit si multa sanatate.Sper sa ne mai cioravaim cu cu mult talent ,mult timp de acum incolo!!!!
aprilie 23, 2011 at 8:13 pm
paste fericit tuturor!
aprilie 23, 2011 at 6:17 pm
Brazilia merge foarte bine, si nu vorbesc de PIB, cat de toti indicatorii – si cei de coeziune sociala (chiar si saracii o duc mai bine si multi intra in patura de mijloc), si criminalitatea, accesul la servicii, sanatate, educatie, etc.
Sigur, mai e mult pana departe, sa nu uitam de unde au pornit, nu sunt la nivelul Europei de Vest si nici la nivelul SUA, dar Brazilia e pe o panta ascendenta extraordinara la ora actuala, asta nu se poate nega.
in regiune nu are rival cu adevarat.
aprilie 23, 2011 at 6:20 pm
prin comparatie, Romania merge in jos la absolut toti indicatorii, nu gasesc niciunul la care sa facem progrese.
desi nu vrei acum sa faci schimb, daca trendul se mentine, s-ar putea ca peste cativa ani sa vrei.
daca ei merg in sus cu viteza cu care merg, iar noi in jos, e doar o chestiune de timp…
aprilie 23, 2011 at 6:25 pm
Categoric ca nu are rival ,nici economic nici militar!Da asta cu dezvoltarea sociala si maturizarea societati braziliene,eu nu o vad.Sunt in continuare o societate medievala!Indicatorii macro sunt buni,dar cei sociali sunt dezastrosi.Iar rata criminalitati……..!Iar cat de ascendenta este economia lor….mai vedem.Salarii mici spre foarte mici,si resurse naturale bogate,cam asta este reteta.Idem pt China si India.Daca vor reusi sa fructifice aceste avantaje competitive in dezvoltare economica stabila si serioasa……mai vedem!Stiu ca fac eforturi mari pt inalta tehnologie, si industrie prelucratoare serioasa,da sunt departe rau si nici rastul lumii nu sta pe loc!
aprilie 26, 2011 at 7:43 am
in ultimele razboaie (Irak, Kosovo, Irak, Afganistan) aviatia fost arma decisiva, cel putin in prima faza, a invingerii armatelor oponente – ca normal ca la faza ocupatiei nu erau la fel de folositoare avioanele.
daca e sa analizam armele separat, ce s-ar fi intamplat in aceste conflicte daca americanii nu aveau aviatie? ce pierderi ar fi suferit armata lor?
si sa nu ne limitam la avioanele de lupta, ci sa ne gandim si la cele de transport, recunoastere, elicoptere, etc.
sarbii s-au predat fara sa intre un singur infanterist NATO pe teritoriul lor.
sa luam Kosovo, de ex., pe un teren extrem de dificil, cred ca nici pana la ora actuala nu s-ar fi terminat razboiul cu sarbii.
sigur, nu poti sa ocupi o tara numai cu aviatia, dar e destul de clar ca poti sa-i distrugi mare parte din arsenalul militar daca ai suprematia aeriana, facilitand munca celorlalte arme.
aprilie 23, 2011 at 6:27 pm
iar daca ne uitam la aviatie, eu cred ca vor avea una extrem de puternica in viitorul apropiat.
nu ma bazez pe ce vor cumpara acum sau nu vor cumpara, ci ma uit la industria lor aeronautica – se dezvolta foarte bine, e competitiva international si e doar o chestiune de timp pana trec si la avioane de lupta.
dar sa privim si pozitiv, daca ei se imbogatesc si noi continuam sa saracim si sa ne dezindustrializam, poate ne vom reorienta spre fotbal si samba si ii vom bate la treburile astea.
industria aero a Romaniei e in plin avant spre dizolvare. cu industrie zero, nu vom putea niciodata avea o aviatie decenta.
aprilie 23, 2011 at 6:35 pm
Teoretic vorbind noi ne specializam pe anumite ramuri economice.Adica ne globalizam.Probabil ca vom deveni producatori de subansamble si produse semifabricate,pt integratorii vest-europenii.Asta e !Da stii ceva?! Pur si simplu nu-mi pasa,pe mine ma intereseaza nivelul de trai.Daca asta va urca ,si eu sper ca va urca,totul e bine.
Hai sa fim seriosi ,care Romania?!Aia independenta si suverana ,odata cu aderarea la euro ,va disparea definitiv, asa ca vorbim despre o provincie de granita a noului Imperiu Roman.Iar in Imperiul Roman ,cam toti cetatenii traiau decent.Bine aia aveau si sclavi ,da sper sa nu fie cazul nostru, sau macar sa fim bine tratati!
aprilie 23, 2011 at 6:28 pm
Bre ca Romania merge in jos…….de unde frate le scoti?!Se compara Romania din 1990 cu cea din 2011 ?!La orice indicator vrei tu.Ca suntm trasi in jos de imbecilii care ne conduc ,de acord,da totusi.Uita-te si tu la valoare exporturilor si mai ales la structura lor.Si importurile sunt incurajatoare.O mare parte sunt facute pt reexport,cea ce e bine!
Fi si tu mai optimist !!!
aprilie 23, 2011 at 6:47 pm
Brazilia e un bun case study, care demonstreaza ca da, conteaza cine conduce o tara. Noi ne apropiem ca tipic de Brazilia de dupa dictatura militara, in care era o dezordine si coruptie generalizata. Apoi s-a rupt firul, a venit Lula si a intors lucrurile pe un fagas pozitiv.
E posibil ca si la noi sa se schimbe, sau e posibil sa nu se schimbe, sunt multe exemple de tari sud americane care s-au blocat total.
aprilie 23, 2011 at 6:42 pm
Romania merge in jos la multe capitole, chiar fata de 1990. Saracie, subnutritie, educatia, inegalitate sociala, criminalitatea sunt toate mai rele.
E adevarat ca stam mai bine la alte capitole, bunuri de larg consum, abilitatea de a calatori liber, democratie, comertul e liber, suntem in UE, etc.
Insa daca luam ultimii 3 ani mergem in jos si la aceste capitole, dar si la sanatate, educatie si mai toate serviciile publice. Eu as crede ca si criminalitatea e in crestere, desi nu exista statistici relevante.
Capitalul uman e si el deficitar si ne pleaca cei mai buni specialisti, medici, ingineri, etc.
Toate astea nu pot sa conduca la nimic bun, daca nu intoarcem trendul va fi foarte rau aici, vom deveni Brazilia din anii 1990 (sau poate Argentina…)
aprilie 23, 2011 at 10:18 pm
Pe wiki zice cam asa de vuvuzeileni: Venezuela a achizitionat 24 Su-30 si doreste achizitionarea altor 12 plus a dat deja comanda pt 24 Su-35.
Daca brasileros nu-si trag repede un avion multirol nou nu-i mai vad putere regionala cand au vecin care e peste ei la FA.
aprilie 28, 2011 at 11:35 am
@VecheGarda avioanele de vanatoare rusesti sunt net superioare,in primul rand sistemele electronice,Rafale si Typhoon au IN DEZVOLTARE radar AESA,pe cand MiG si Sukhoi au deja a doua sau a treia generatie de radare de acest gen.Sukhoiurile dispun si de dispozitive care bruiaza radarele si rachetele inamice.Motoarele rusesti sunt net superioare oricarui tip de motor vestic,aici incluzand si F-22,manevrabilitate superioara,armament superior si lista ar putea continua,cert este ca Rusia nu trebuie subestimata pentru ca are echipament superior in unele cazuri vestului.Numai bine!