Psycho-Sarko a simtit ca baietii de pe Resboiu si-au cam pierdut interesul pentru brambureala din Libia unde din cand in cand mai pica o bomba, acum a stat. Asa ca, cu vant din pupa si ganduri belicoase, a doua nava din clasa Mistral, port-elicopterul de asalt Tonnerre s-a uschit din portul Toulon cu destinatia Mediterana.
Desigur, Mistralul nu e un subiect necunoscut. Rusii se chinuie sa cumpere 2 cam de cand a aparut blogul, invidiosi pe capacitatea frantujilor de a inghesui elicoptere, trupe si vehicule blindate la bord.
Se pare ca Tonnerre n-ar avea la bord decat 12 elicoptere, inca nu se stie cat soldati. Evident, francezii n-au spus ca nava pleaca in Libia dar tot ei spun ca se pot folosi de orice resurse aflate la dispozitia fortelor de-acolo. In plus, utilizarea de elicoptere nu ar incalca rezolutia ONU si i-ar ajuta pe aliati sa vada culoarea ochilor soldatilor lui Ghaddafi cand ii bombardeaza.
Bre, Fregata Ferdinand n-are un IAR-330 Naval la bord? Aaaaa….e cu torpile, si ce daca?
Sursa: DefenseNews
mai 24, 2011 at 7:51 am
A deci de Mistral era vorba? Ce reporteri, cand am vazut stirea ,,aircratft carier” repede m-am gandit la Charles, dar poate m-am pripit eu, aircrat inseamna si helicopter.
mai 24, 2011 at 8:00 am
Bre nenea Alex, ai vazut ceva diferente intre pozele vechi cu Puma naval si ce are pisicuta prin pozele recente?
mai 24, 2011 at 8:16 am
Bre, recunosc ca nu. Io stiu ce ar fi trebuit sa aibe la bord, pardon, ce as fi vrut sa aiba Regele la bord. Sea Darts si Sea Vipers…..oto de 100….
mai 24, 2011 at 8:09 am
Hai brea nea Alex, n-ai vrea tu ca Ferdinand sa aiba si rachete, elicopter, fro’ 4 tunuri mai babane asa ? Chiar sa fie o nava de lupta adevarata ? Ca si mine si dumneata vrei cam multe. Asta ie situatia cu asta defilam.
Mandra corabia, mester carmaciul…
mai 24, 2011 at 10:19 am
un elicopter de salvare parca are si Ferdinand din cate tin minte, parca l-am vazut intr-o poza.
mai 24, 2011 at 8:11 am
Mistralul, macheta , l-am vazut ” disecat” la muzeul marinei din Paris. Are un catamai burdihan.
mai 24, 2011 at 8:16 am
Pepe, ai facut poze la muzeul acela?
mai 24, 2011 at 9:51 am
Am facut dar sunt facute cu camera video, nu au iesit grozave. Am si de la de Musee de L’Air et D’Espace. Dar tot cam asa. Sa-ti trimit?
mai 24, 2011 at 9:52 am
Eu de obicei stau ochi beliti si gura casca si uit sa pozez.
mai 24, 2011 at 10:02 am
Baga poze cumetre, pentru gloria ta eterna 🙂
mai 24, 2011 at 11:25 am
Gata, s-a facut. Vi le trimit pe toate, daca merge transferul. Daca nu, eu ajung sambata la Bookfest si poate bem o B.R.R.C daca aveti si voi timp. Vi le pun si pe un Cd.
mai 24, 2011 at 1:06 pm
Veste mare, cica si HMS Ocean cu AH64 Apache imbracate se indreapta spre Libia sa dea o mana de ajutor BPC-ul Tonnerre frantuj inarmat cu Tigre. Motivul? Vor mai multa acuratete in executarea loviturilor in zonele urbane:), decat au putut face cu Rafele sau Eurofighter(ultimul a se citi Tornado).
mai 24, 2011 at 1:49 pm
„Vor mai multa acuratete in executarea loviturilor in zonele urbane:), decat au putut face cu Rafele sau Eurofighter(ultimul a se citi Tornado).”
Ia uite Alex 😀
mai 24, 2011 at 2:01 pm
Daca-mi faci o comparatie intre porcariile frantuzesti si Apache, te impusc 🙂
mai 24, 2011 at 2:16 pm
🙂 Nu bre, eu iti evidentiam ca Typhoon este chiorete fara Tornazi in echipa. Pilotii de Typhoon spun „nu stiu d-astea”, cand e vorba de atac la sol.
Dar, oricum, ai dreptate. Typhoon este superior lui Rafale. Asa este. Pentru ca, Typhoon inseamna de fapt doua avioane. T(ornado) si Yphoon. 😀
mai 24, 2011 at 2:48 pm
bre, asa e, chiar e un articol in ultimul Jane’s despre treaba asta.
Typhoon a tras la sol in Libia, e adevarat, insa numai in pereche cu Tornado.
„the enhanced Paveway II bombs had to be guided to their target by a designator pod on an accompanying RAF Panavia Tornado GR4”
mai 24, 2011 at 4:08 pm
Au renuntat la cateva escadrile de Tornado si se doteaza rapid pentru a fi operationali cu MQ-9 Reaper Hunter/Killer UAV, undeva nu mai tarziu de 2013. In concluzie nu prea ii intereseaza Eurofighter pentru atac la sol, mai degraba pentru superioritate aeriana unde isi face excelent treaba, lucru recunoscut si de americani la exercitiile comune cu F22, unde acesta di urma si-a cam luat-o.
mai 24, 2011 at 4:38 pm
Acuma, ca sa intru si io in discutie…Asta cu F22 care si-o ia de la Eurofighter, e cam cusuta cu ata alba. La fel se spune ca ’22-ul si-a cam luat-o de la indienii cu SU30MKI, care la randul lor si-au luat-o de la britanicii cu Typhoon(probabil de aici au pornit si zvonurile). Deocamdata taifunu’ bate ’22 doar din cauza Metor-ului( evident daca reuseste sa-l vada), la WVR ’22 e superior datorita tractiunii vectorizate.
mai 24, 2011 at 4:42 pm
Am citat o declaratie a unui inalt ofiter de aviatie american, dar poate domnului ii place mai mult dogfight-ul decat lupta bvr si de aici declaratia.
mai 24, 2011 at 4:48 pm
In primul rand, asemenea angajamente au loc la exercitii de tip RedFlag, unde ROE sunt foarte stricte.De obicei ‘ai mai „trasi la fatza”( indienii, suedezii) joaca rol de „red force” adica sunt pusi acolo strict ca sa piarda. Mai mult decat atat, in cazul unor produse noi, cum e ’22 si SU30MKI,si de ce nu si Taifunul, pentru mentinerea secretului operational, utilizarea rdarului e interzisa, sau daca e permisa…functiile sunt limitate.
mai 24, 2011 at 4:54 pm
Ma refeream la american cu placutul, dar nu contest suprematia tehnologica a F22-ului, doar ca EF zboara, F22 sta parcat, iar daca va mai decola (cu siguranta) intr-o lupta reala (doar in fanteziile mele) unul la unu, sau ca de obicei 2 la 2, daca F22 nu reuseste sa doboare bvr nu stiu pe unde-si scoate camasa in fata EF-ului.
mai 25, 2011 at 5:22 am
[…] Resboiu. ni se spune mai mult. […]