Nu e IAR 471 ci un Ju-87 Stuka. IAR n-avem ntras in poza

Da, din pacate, ne lipseste o poza cu IAR 471. Din fericire, informatiile sunt un pic mai generoase si ne spun ca, in principiu, 471 a fost un prototip al Industriei Aeronautice Romane din 1943 pentru un avion de atac la sol.

Dupa succesul IAR-80/81, romanii au prins curaj si si-au dat seama ca vor un avion de atac indigen care sa completeze flota de Ju-87 Stuka operata de la nemti dar nu cumparata pentru ca ei, nazisti egositi, nu vroiau sa le vanda ci doar sa le dea in exploatare.

Primul pas a fost cumpararea de motoare DB 605 si punerea in aplicare a experientei acumulate cu IAR 47 si 14K. Planul prevedea 100 de astfel de aparate care ar fi trebuit sa asigure o forta de atac suficienta.

In teorie, 471 avea performante de zbor superioare unui Stuka, in special datorinei trenului retractabil. Totusi, si sarcina efectiva era mai mica si s-a incercat compensarea prin sporirea puterii de foc prin montarea tunurilor de 37mm de care dispunea si Stuka.

Constructia 471-ului a fost initial intarziata de faptul ca fabrica IAR era angrenata in productia de BF 109G si cand s-au eliberat in sfarsit, s-a dus naiba alianta cu Axa si motoarele comandate de la germani. Asta a fost moartea unui proiect ambitios.

Caracteristic:
-echipaj: 2
– lungime: 11 m
– anvergura aripi: 14 m
– inaltime 3,2 m
– suprafata aripi: 29 m.p.
– greutate: 4300 kg fara incarcatura
– motor: 1 × IAR DB 605, 1,100kW kW (1,475 cp)

Performante
– viteza maxima: 490 km/h
– altitudine maxima: 8000 m

Armament
– 1 x 20mm MG151 tun cu tragere prin elicea din bot
– 2 x 7.92mm Rheinmetall pe aripi
– 2 x 37mm BK 37 Rheinmetall sub aripi
– 2 x 7.92mm Rheinmetall MG tragator spate
– bomba de 500kg motata sub fuselaj
– 2 x bombe 100kg

Anunțuri