Imaginea Ungariei despre istorie si despre Romania

Pentru cei care nu o stiu, o spun eu inca o data: ne ocupam de chestiuni politice extrem de rar, aproape deloc. De ce? Fiindca nu asta vrem sa facem, nu politica, avem altii mai nepriceputi ca noi dar mai bine plasati care sa se agite cu asta.

In fine. Eu cu televizorul nu prea le am si atunci cand il deschid, recunosc ca ma uit la Bear Grills cum face exercitii de yoga (ceva cu pipi) sau la posturi mai omenesti cum ar fi Discovery sau Axn. In fine, reclama nemascata.

Zilele astea insa, media e plina de tinutul secuiesc si de ce „vrea” ei, secuii, ungurienii din Romania si de la ei din Moghiorosag. Ei „vrea” tinut autonom. Nu e nimic in neregula cu asta, si eu vreau Cadrilaterul si Moldova. Acum insa am observat ca liderii UDMR (cred) ameninta cu iesirea in strada. Aici nu pot sa spun ca stiu si pentru ce, dar, cam asta e rutina.

Simplu. Statul de drept este cel care trebuie sa se ocupe de astfel de probleme, care sunt intalnite si prin alte state. Eu insa ma intreb, si poate imi raspundeti voi, pentru ca eu recunosc, ca nu sunt sigur, este statul nostru roman pregatit pentru o situatie in care secuii, sprijiniti sau nu de Ungaria, in contextul UE si NATO, trec la actiuni de protest, sub diverse forme, pentru a-si sustine cauza?

Acum, sincer, desi deschi cutia Pandorei la noi in batatura, as prefera opinii ponderate si corecte, ca de alea radicale (chiar daca uneori necesare) sunt constient deja.

Daca as ajunge vreodata in varf de munte pe la Cotroceni, ma tem ca…..Gata.

