In mare verva isto(e)rica in ultima vreme, Baselul este determinat sa lupte cu toate morile de vant ale istoriei. Dupa ce l-a basit pe regele Mihai Fricosul, Basescu a zis ceva care a dat cu oftica in curtea Moscovei.
Mai precis, pus in postura lui Ion Antonescu de o intrebare profesionist ridicata la fileu, Baselul a spus ca e de acord cu trecerea Prutului in ’41.
Un purtator de cuvint al MAE rus, foarte atent la ce se intampla prin dibla chelita a fostului capitan de nava, actual timonier de tara, a declarat ca:
„Rusia este indignata de recentele afirmatii ale presedintelui Romaniei, Traian Basescu, potrivit carora „in locul maresalui Ion Antonescu in 1941 si el ar fi trimis soldati romani peste Prut” pentru participarea la agresiunea Germaniei hitleriste impotriva URSS. Asemenea declaratie – facuta mai ales in ziua celebrarii a 70 de ani de la inceputul celui de-al doilea razboi mondial, in timpul caruia poporul nostru a pierdut 27 milioane de locuitori – nu poate fi explicata prin circumstante de politica interna sau prin referiri la intrebari provocatoare ale ziaristilor. Este absolut evident ca o asemenea bravada nerusinata care justifica agresiunea fascista si intineaza memoria a milioane de victime este de neadmis si trebuie sa primeasca o apreciere adecvata din partea Europei civilizate”.
Tara arde, Basescu o piaptana pe Udrea la…..Bai fratilor, miroase a diversiune dar foarte precisa riposta rusilor. Cat de satuli sunt astia de pozitia de forta adoptata de Basescu pe alocuri?
Sursa: Hotnews.ro
iulie 1, 2011 at 8:11 am
astept o scrisoare marca crin antonescu in care sa-si ceara scuze rusilor in numele meu 🙂 .
iulie 1, 2011 at 8:31 am
Eu nu sunt la curent cu din astea, dar printre hohotele de ras – noroc ca sunt singur in birau – intreb semi-naiv: pe crin cine pl… l-a facut vorbitor in numele romanilor? Aia de il au pe post de Pinochio?
Daca nea’ crin trimete scrisori in care isi cere scuze in numele romanilor, ma apuc si eu sa trimit scrisori in numele sau. Ca sa fim chit.
iulie 1, 2011 at 4:23 pm
Eu ma intreb pe Crin cine l-a facut vorbitor de limba romana? Mai bine ar vorbi dinrect in rusa ca ar fi mai inteligibil de rusnaki
iulie 1, 2011 at 10:16 am
Eu astept sa zica „pupa tata si trece” si sa ceara instructiuni unde-i doare. Am o presimtire asupra locului anatomic care-i va fi indicat..
Pacat ca multi politicieni din Romania se scapa in nadragi de frica rusilor. Bunicii si strabunicii i-au scos la baioneta din tara in 1918 si cei de azi sunt cu maro la turul pantalonilor. Cum ziceau? „NOI VREM RESPECT” Hai sictir !
iulie 1, 2011 at 3:23 pm
cum e asta cu scoaterea rusilor din tara in 1918? cred ca am ratat episodul asta de sergiu nicolaescu.
ultima data cand am verificat o carte de istorie, noi eram aliati cu rusii in primul razboi.
rusii au dat chix cu nemtii (ca si noi la inceput), a inceput si revolutia (a propos, pe Lenin, care era in Germania, l-au trimis nemtii in Rusia ca sa destabilizeze lucrurile acolo) si au iesit din razboi.
basarabia si bucovina nu le-am luat prin razboi cu Rusia, ci am reusit sa facem asta intr-un moment prielnic, cand inca era haos si razboi civil la aia.
iulie 1, 2011 at 4:07 pm
http://cristiannegrea.blogspot.com/2011/03/primele-lupte-cu-bolsevicii.html . mai sunt vreo 2 articole , le gasesti pe acelasi blog
iulie 5, 2011 at 9:33 am
foarte interesant – un haos total – dar ma gandesc ca e posibil sa fi fost totusi un haos organizat – ca bolsevicii lui Lenin, care lucra pentru nemti la vremea aceea, sa fi incercat sa ne incurce si mai mult, dupa ce ca scosesera Rusia din razboi pe nepusa masa.
iulie 1, 2011 at 2:48 pm
Bre trebuie sa recunosc ca m-a intepat pipota cand v-am citit comentariile :D,initial nu am vrut sa ma bag in discutie da iata ca ma bag,cu riscul de a pune gaz peste foc si a transforma aceasta discutie intr-una profund politica si subiectiva in locul a cea ce ar trebuii sa fie,adica una apolitica si obiectiva,in masura in care se putea.
Treaba cu scrisoarea a fost fara indoiala un gest politic,in urma caruia Crin a castigat puncte electorale,cel putin mai multe decat a pierdut,acesta este justificat in masura in care Antonescu este unul dintre liderii opozitiei,are in spate cateva milioane de oameni care maina l-ar vota,va fii viitorul presedinte al Romaniei,este parte a acestui razboi legat de o posibila revenire a monarhiei(opinie personala),si mai ales,asupra Regelui Mihai s-a facut un atac abject,omul asta,indiferent de opiniile nostre personale,in versiunea oficiala a istoriei este initiatorul unui eveniment istoric care a dus la scurtarea cu 6 luni a WW2,la salvarea a cateva sute de mii-milioane de vieti omenesti,mamei sale Regina Elena ia fost acordat titlul de drept intre popoare,este primit si decorat in capitale unde lui base i se da cu flit sau nu prea ajunge,iar atunci cand ajunge,gratie negocierii pt modernizarea fregatelor reuseste sa se faca de ras..asa ca pe viitor suna bine sa fii avut o scrisoare publica in care sa condamni atacul primului sarit de pe fix al tarii,mai ales ca base este mancat,mai devreme sau mai tarziu tot destinul capului lui Motoc il va avea,un super Motoc cei drept,iar Regele nici el nu se simte prea bine,dupa trecerea acestuia in lumea celor drepti,cu siguranta funeraliile regale vor fii transormate intr-un spectacol televizat,menit sa il trimita pe Mihai din istorie direct in legenda,acest spectacol cu siguranta va fii detonatorul unui tsunamii de compasiune si simpatie pt Rege si Monarhie,un fel de catafalc al lui Corneliu Coposu la puterea 1000,doar romanii sunt mari iubitori de cadavre,si una este sa calaresti acest tsunamii cu mainile goale si cu totul alta treaba este sa ai in buzunare cate o scrisoare cu care sa arati ca te-ai luptat cu tiranul.
In opinia mea Antonescu este singurul om care poate schimba ceva,face parte din singurul grup de putere care a schimbat cu adevarat ceva in tara asta,ma refer aici la Administratia Constantinescu,cea care a luat o tara in pericol de belarusizare si a pus-o pe drumul integrarii in NATO si UE,este singurul om care dupa mai bine de un deceniu a adus sau a incercat sa aduca pe prima scena oameni competenti,Iohannis,Marga,Doldu,Dobritoiu a propus un proiect de guvernare axat pe o fiscalitate foarte simpla si cheltuieli bugetare limitate.Daca nu ne place omul asta foarte bine,avem de ales intre securitate si partid,acum servim o portie de guvernare securistica,poate dupa nitel partid,il mai punem o tura pe ilici prezident.
iulie 1, 2011 at 2:54 pm
Marga? Muhahahahaha Competent? DA, avere pe masura..competentei si a functiilor ocupate simultan. 8 ore rector, 8 ore parlamentar, 8 ore…
iulie 1, 2011 at 8:41 am
Dincolo de intrebarile aranjate si declaratiile Hugo Chavez-ului mioritic, cu siguranta procentul de romani care sa spuna ca ei, pusi in locul Maresalului Ion Antonescu n-ar fi ordonat trecerea Prutului, este cu siguranta foarte mic.
Dupa dezastrul marca inregistrata de catre Carol Doi, ar mai fi lipsit sa refuzam trecerea Prutului… si sa ne alegem cu o ocupatie germana.
iulie 1, 2011 at 10:33 am
Basescu a facut o gafa, incercand sa repare o alta gafa (cea cu regele si cu Antonescu, care era „doar” prim ministru).
In primul rand, cum se zice, dupa razboi multi viteji se arata – nu era cazul sa spuna ce-ar fi facut el daca era in locul lui Mihai, la 21 de ani sau cati avea. Sau ce-ar fi facut el in locul lui Antonescu si alte aiureli.
Pai sa te pui intai in contextul istoric, nu cu ceea ce stii acum.
De ex. Mihai, el opera pe prezumptia, foarte raspandita atunci, ca ocupatia ruseasca este temporara si americanii ne vor elibera in scurt timp. Azi stim ca nu a fost cazul. Insa daca operai pe prezumptia asta, decizia rationala nu era sa te lasi omorat de rusi, facand pe martirul, ci sa pleci si sa speri ca dupa ce vin americanii te intorci ca rege si readuci lucrurile inapoi la normal.
Sa zici acum, ca bai, daca eram eu faceam si dregeam, OK – dar spui astea dupa ce ai vazut ce s-a intamplat in urmatorii 50 de ani. La vremea aceea, nu se stia ca nu vin americanii, aia si englezii tot promiteau ca ne elibereaza de rusi. Nimeni nu cunostea ce s-a discutat la Yalta, ca Romania fusese data.
Insa, indiferent de Yalta, e posibil ca si liderii americani sa fi sperat ca elibereaza Europa la un moment dat, dar din diverse motive (pierderea secretului bombei atomice), lipsa apetitului pentru un nou razboi in Europa, etc. – ne-au lasat la rusi.
Cat despre Antonescu, asta chiar e prostie sa zici ca ai fi comandat trupelor sa atace URSS in 1941, dupa ce stii ce s-a intamplat si cati au murit inutil pe acolo. O declaratie populista dar total eronata.
A, daca declara ca nu ar fi cedat Basarabia fara lupta, atunci era altceva. Dar sa te pui in locul lui Antonescu si sa te aliezi iarasi cu Hitler, dupa ce ala a facut ce a facut in Europa, mi se pare total neintelept.
Eu am impresia ca Basescu spune numai prostii cand vine la Nasu’ – e a nu stiu cata gafa facuta la emisiunea asta. Cred ca se stie in siguranta acolo, ca ala il pupa in fund, si se relaxeaza, se crede la o bere si spune vrute si nevrute.
iulie 1, 2011 at 12:05 pm
Cand vreodata si de unde in istorie rusii au plecat de unde ajunsesera cu armata in cursul istoriei?
Am mai spus-o si o repet in 41 noi nu am atacat urss, noi am raspuns atacului lor din 40 si am inlaturat ocupatia. Faza cu opritul pe Nistru e aberanta militar, nu te opresti decat cand invingi inamicul si apoi te apuci de negocieri. Vezi declaratia Maresalului Averescu in WW1, deasemenea alungarea in ’19 a lui Kuhn si repunerea guvernului liber ales in Budapesta.
iulie 1, 2011 at 11:55 am
Bre poate ca in 1940 era mai bine sa ne opunem,rusii oricum ocupau Basarabia,nemtii cu ungurii ocupau Transilvania,rusnacii treaceu Prutul(in celalalt sens),sa mai ocupe ce mai puteau,nemtii cu siguranta nu lasau ei Ploiestiul,asa ca interveneau la randul lor,cati romani mureau,Dumnezeu stie,cu siguranta mai putini decat in campaniile din est si vest.
Mai nasol ca se intorcea frontul,pe teritoriul Romaniei urma un razboi incrancenat,acelasi Ploiesti trebuia aparat,plus Carpatii,deci cine stie cati morti am fi avut cu un razboi stabilizat in Romania pe care l-am evitat la 23 August.
Ce avea sa se intample in comunism cu acea Romanie dar dupa comunism,greu de spus,uff ce complicata este istoria asta facuta cu „daca”.
La fel si in cazul actului de la 23 August,poate ca Antonescu reusea sa negocieze un armistitiu imposibil de altfel in care rusii sa renunte la o halca importanta din prada de razboi,poate ca intorcea el armele in conditii mult mai bune,dar domnilor,Aliatii nu mai negociau cu Antonescu,daca ar fii negociat inseamna ca insusi Hitler putea sa intoarca armele..din pacate,in acel moment de 23 August,cred eu,capul lui Antonescu trebuia sa cada,nici dracu nu accepta o negociere cu omul asta,daramite sa incheie un armistitiu,insusi Anglo-Americanii alimentau zvonul ca ar sprijinii o eventuala insurectie impotriva Maresalului(a se vedea grupul Autonomus),si sa vedeti voi ce bine o sa fie dupa,din pacate erau doar simple baliverne menite sa le distraga atentia nemtilor de la debarcarea din Normandia..
Declaratia lui base nu este decat o idiotenie,nu ne foloseste la nimic ca noi sa ne tragem de sireturi cu rusii,ar fii pacat sa il consideram pe ex***entul asta de presedinte drept un patriot care se bate el cu rusii…era o declaratie cel mult electorala,uite domne cum le zice la rusi..un imbecil.
@Mad Max : Bre de cand te asteptam,poza aia cu IAR-XT o mai ai??
iulie 1, 2011 at 11:52 pm
da, bre, scuze, am uitat de ea. o s-o caut maine si o adaug.
iulie 2, 2011 at 12:05 am
da ce ai pozat? macheta sau … o alta poza?
iulie 2, 2011 at 12:07 pm
Aoloo bre nu ne mai tine in tensiune :).
iulie 1, 2011 at 10:08 am
diversiune politica sau nu imi place ca marinelul asta mai lupta din cand in cand pentru Romania. Si nu ii pupa pe rusi acolo 😀
LOL si rusii aia saracuti si nevinovatii ca tari bun sunt si se iau de ei lumea mai mai mai mai 😀
iulie 1, 2011 at 10:39 am
cat priveste Rusia, aia l-au pus la punct urgent si foarte caustic, atragand si atentia asupra gafelor lui Basescu.
insa per total nu prea inteleg de ce trebuie provocati rusii cu prostii din astea gen ce ar fi facut Basescu daca era Antonescu – pana la urma deja platim cel mai scump gaz, cred ca tocmai ne-am mai adaugat cateva zeci de dolari la mia de metri cubi.
dar ne-am racorit ca le-am zis-o … numai sa nu ne racoreasca ei pe noi la iarna.
cred ca Basescu are nevoie de consilieri adevarati, nu lachei si pupatori in fund, care uite unde l-au adus, si pe el si Romania pana la urma, ca asta e totusi presedinte.
iulie 1, 2011 at 12:05 pm
Oricat de performanti ar fi consilierii lui, nu e capabil sa-i asculte; doar toata galaxia se invarte in jurul cheliei sale.
Asa -zisii „consilieri” se dolofanesc pe banii nostri, drept rasplata ca au lins cu talent; eventual, mai iau niste oua in freza iesind la TV in locul tartorului.
In rest, e foarte corecta analiza de mai sus. „Declaratiile” astea nu rezolva absolut nimic concret, mai castiga golanu niste puncte de la rusofobi, legionari etc.
Si ai zis un mare adevar, pe care putini il remarca: Romania trebuia sa lupte cand au intrat megiesii in Ardeal si Moldova, nu sa astepte ocazia favorabila pentru un „neveu”.
Vrem, nu vrem, granitele se afirma si se scriu cu sange. A se vedea exemplul Finlandei. E normal sa iei bataie in final de la ditamai URSS, dar ai dupa aia un argument mult mai solid, la viitoarele trasari de granite.
A…si nu cred ca america+UK au vrut vreodata sa ne elibereze de rusi. Pur si simplu ne-au folosit, ca pe sarbi, polonezi etc. Amintiti-va cati polonezi au luptat in armata engleza, inclusiv in maceluri crancene (Monte Cassino) si mereu in frunte. Escadrila poloneza 303 a avut cel mai bun palmares din tot RAF-ul. La ce i-a ajutat? Au luat un sut in cur la cateva zile dupa incheierea razboiului. Nici macar la parada victoriei n-au fost invitati (in schimb au fost invitati si-au participal la parada victoriei de la Moscova… sper sa remarce si rusofobii diferentele!)
Si sa nu uitam ca Polonia avea garantii teritoriale de la Anglia si Franta (ca doar d-aia au declarat razboi Germaniei in ’39, nu?) Care oricum n-au contat nici in cazul Cehoslovaciei, daca tot veni vorba!
Si nici in cazul nostru! mi se pare ca si romania avea garantat teritoriul de catre Anglia. Ce-au facut cand ne-au luat rusii Basarabia?? Hai ca cu nemtii si cu ungurii erau deja in razboi…
Avem si situatia inversa: Grecia, folosita drept carne de tun de aceiasi anglo-americani. S-au eliberat singuri, dar… au vrut in comunism. Insa erau deja „arendati” Vestului, conform aceleasi imparteli democratice , initiate de Sir Churchill la Moscova (cititi scena, ca-i descrisa in enspe mii de carti). In cateva zile, englezii au adus trupe si aviatie din Italia si le-au scos grecilor ideea socialista din cap. In spiritul aceleasi democratii, a autodeterminarii popoarelor si al tuturor valorilor occidentale.
Asa ca eu nu mai cred demult o iota din vorbele lui Base si din garantiile Occidentului ipocrit si las. Macar astia mai de la Est nu se dau cavalerii virgini si fara de pacat ai dreptatii, ai libertatii, ai drepturilor omului etc.
iulie 1, 2011 at 2:50 pm
da, Romania avea garantii teritoriale de la Anglia si Franta, e corect.
cand ne-au dat rusii ultimatum, romanii s-au plans la nemti, iar Hitler, parsivul le-a spus textual, adresati-va Angliei si Frantei, care va garanteaza teritoriul…
englezii si francezii n-aveau chef de razboi, au incercat sa-l evite pana in ultima clipa, d’aia l-au si tolerat pe Hitler si au inghitit treaba cu cehoslovacia.
dupa WWII, e de inteles ca americanii, englezii si altii, erau secatuiti de razboi si n-au mai avut chef de inca unul cu Stalin, ca sa ne elibereze pe noi.
cam asa se scrie istoria. nu trebuie sa avem resentimente fata de vestici, ci trebuie sa invatam din ea iar data viitoare sa fim gata sa ne aparam singuri si sa nu depindem de nimeni. aliantele sunt foarte bune, dar nu ca sa substitui propria aparare cu ele, ci ca sa adaugi la ea.
iulie 1, 2011 at 11:16 am
Nu mai este o surpriză pentru nimeni faptul că Hăhăilă este incapabil să înțeleagă importanța și necesitatea diplomației (deși mai sunt și unii care-și închipuie că mitocănia proverbială a acestuia este o formă de onestitate și patriotism).
De la un golan de port nu te poți aștepta decât să-ți dea un cap în gură, la propriu, atunci când ești un buticar bucureștean, sau la figurat, atunci când ești vreun șef de stat sau de guvern precum Sarcozy, Berlusconi sau Putin; pe președintele Germaniei nu l-a altoit pentru că încă n-a aflat cine e sau cum îl cheamă).
Și pentru că tot discutăm despre cât de oribil sau cât de minunat este cel ce ocupă funcția de președinte propun și eu un subiect de discuție (uite Resboiule, mă implic): expuneți un motiv (dar numai unul, cel mai semnificativ!) pentru care actualul președinte este demn de dispreț (în cazul în care îl considerați așa) sau pentru care este demn de laudă (în cazul în care aveți acestă opinie).
Răspunsurile pot fi date aici sau, dacă adminii vor, pot face un articol separat cu acest subiect.
iulie 1, 2011 at 11:24 am
Bre nu ma tenta 😀
iulie 1, 2011 at 11:52 am
Bre, apreciem initiativa dar nu vrem sa transformam blogul intr-un loc de facut reclama Basescului. Articolul avea oarecare tangente istorico-militare, plus reactia Rusiei care e de actualitate si exprima si alte frustrari.
iulie 1, 2011 at 11:59 am
Un om spune adevarul istoric si altii sar in sus ca nu e diplomat, ce treaba are dilomatia cu adevarul nu prea stiu. Sunt atatea cazuri in care popoarele, inclusiv noi am fost cumsecade si cu ce s-au ales cu ocupatie, sclavie si bataie de joc. Altii mai pragmatici au acut repede calcule si le-a dat cu radical, se scumpeste factura. Pai ce credeti ca rusul degeaba blocheaza Nabucco si South Stream? Na-am facut un pic de curaj impreuna cu georgienii ai azerii si vrem sa lichefiem gaze la baku si sa le transportam peste mare , sa spargem monopolul gazprom, si iar nu e bine. oare e asa greu sa tii capul sus si sa spui adevarul si mai ales sa fii mandru ca esti roman si ai o cultura milenara in fata unor grohaitori?
BRAVO BASE!
iulie 1, 2011 at 1:04 pm
Nu, nu spune nici un adevăr istoric.
Doar ne spune ce ar fi făcut (grandomanul de) el dacă ar fi participat la unele evenimente istorice pe care le cunoaște doar din auzite. Și o face într-un mod dezagreabil.
…Dar, așa cum s-a mai întâmplat și altă dată, când cineva aruncă rahatul în ventilator și toată lumea strâmbă din nas în fața rezultatului, se mai găsesc și unii care să aplaude și să strige „bravo!”.
iulie 1, 2011 at 1:27 pm
Bre Basescu nu este istoric,functia de presedinte nu cere promovarea adevarului istoric,asa cum politica este „o doamna” nici diplomatia nu este departe de dansa..o astfel de declaratie politica trebuie sa aduca un profit pt tara,si nu unul electoral pt base,asa cum a incercat,noi nu castigam nimic din a ne trage de sireturi cu Moscova,ba chiar in viitor nu este exclus sa trebuiasca sa ne punem cenusa in cap daca vom avea un interes sau altul legat de relatia cu rusii.Desigur atunci dictachiorul va fii in opozitie si va striga „mogulii a vandut tara la rusi..”
iulie 1, 2011 at 2:08 pm
Bre, cu tot respectul, dar:
1. ma-ndoiesc ca Dostoievski, Gogol, Tolstoi, Ceaikovski, plus multi altii (inclusiv Mikoyan si Gurevici, la o adica, daca tot ne ocupam de-astea) au iesit dintr-o adunatura de grohaitori. Pana una alta sa ne vedem defectele noastre…ca daca deschid acu’ fereastra, intr-un oras universitar in care ma aflu, zona centrala, 60% din ce vad sunt grohaitori. Pe bune, uita-te pe strada, in trafic, in scoli etc. si ia niste mostre de cultura milenara.
2. voi ati vrea gazele rusilor pe degeaba. E dreptul lor sa stabileasca un pret. N-are nimeni dreptu’ sa-mi spuna cu cat sa-mi vand televizoru’ (oricum n-am ce vedea la el). Daca-i tine sa-si vada interesul (inclusiv sa puna bete in roate concurentei) e meritul lor si e normal. Problema e a noastra, ca n-avem o conducere cat de cat comparabila ca eficienta sau interes pentru tara.
2bis. Asa, e frumos ca le zice Base…pretul gazului nu conteaza…decat atunci cand tre’ sa-l platesti din propriul salariu de bugetar (sa zicem 8-10, milioane, dupa ce-ai facut vreo 18 ani de scoala)
3.De acord, cumsecadenia duce la sclavie. Base ar fi trebuit sa guitze inainte de ’89, cand se zice ca eram sclavii lor. Acu’ avem alti stapani, deci a gresit adresa. Si daca tot ne-aratam muschii, macar s-o facem cu un folos.
iulie 1, 2011 at 5:00 pm
„E dreptul lor sa stabileasca un pret. N-are nimeni dreptu’ sa-mi spuna cu cat sa-mi vand televizoru” … Da, corect si nici ei nu au dreptul sa ne spuna noua cum sa facem si sa desfecem AGRI sau alte chestii din treburile interne care sunt si prin Republica Moldova pt ca URSS intr-adevar s-a destramat
„Daca-i tine sa-si vada interesul (inclusiv sa puna bete in roate concurentei) e meritul lor si e normal.” … Da si noi avem interese si Base le pune betele-n roate si se vede ca grohaie muscalii
„pretul gazului nu conteaza” … Da, chiar nu conteaza pt ca noi folosim destul gaz intern de la noi si nu suntem complet dependenti de gazu lor
„Base ar fi trebuit sa guitze inainte de ’89, cand se zice ca eram sclavii lor.” … Ceausescu a guitat si ai vazut ce i-au facut in ’89 grohaitorii. Ar trebui caftiti bine la ei in cocina ca Hitler nu s-a descurcat
iulie 1, 2011 at 12:31 pm
Vorba lui Cristoiu, răspunsul rușilor parcă a fost dat de un membru SIE.
iulie 1, 2011 at 2:09 pm
Bre ca Basescu este cum este, stim toti, dar sa da-ti tot in el, in momentul cand Rusia loveste Presedentia Romaniei…eu nu prea inteleg aceasta optica de tip Ponta-Crin.Pana una alta Basescu a spus cea ce orice roman, ar fi spus in situatia lui.Si eu as fi atacat URSS-ul atunci!Si a spus adevarul! Nu Romania a atacat URSS, domnilor.In caz ca a-ti uitat razboiul Romaniei cu URSSa a inceput in 28 iunie 1940, cand rusii au sterpelit, talhareste Basarabia.In „41 noi nu am facut decat sa contratacam….Dar nu noi am atacat primii.
In privinta reactiilor opozitiei, ma asteptam sa-l injure pe Basescu, dar sa riposteze si la obraznicia rusilor, in rest slugarnicia si frica de Rusia, se pare ca este adanc inradacinata in constiinta multora dintre noi…
iulie 1, 2011 at 3:14 pm
Basescu a vorbit numai prostii. Intai l-a acuzat pe rege de holocaust si de tradare. Apoi s-a gandit ca singurul fel in care poate repara e cu o gafa si mai mare.
Eu cred ca solutia mai demna era sa fi luptat in 1940 si sa nu cedam teritorii fara lupta, dar nu stiu cat de posibil ar fi fost si cum ar fi iesit lucrurile.
Nu vreau sa judec pe guvernantii de atunci. Pana la urma, putea sa iasa treaba si mai prost. Daca ne bateam in 1940 si pierdeam dispaream ca tara – jumate la rusi, jumate la nemti, milioane de romani ar fi fost chiar ei deportati in lagare.
Cat despre Mihai, a facut si el ce a putut si ce avea sens la momentul respectiv. Nu poti sa-l acuzi ca de ce nu s-a sacrificat, asta cu martiriul e o decizie personala, nu acuzi omul ca de ce nu se arunca in foc, ca de ce nu e erou – sunt exceptii cei care fac asa ceva. Si repet, avea sens, daca Romania ar fi fost eliberata dupa cativa ani de catre americani (cum se credea atunci), sa poti reinstaura monarhia si readuce lucrurile la normal.
Ca nu s-a intamplat asa, nu e vina lui Mihai. Nici macar nu poti sa dai vina pe americani, ca de ce nu ne-au eliberat – nu erau obligati sa o faca. Pana la urma noi ne-am luptat impotriva lorsi a rusilor intr-un razboi si am pierdut.
Ca sa rezum, Basescu a batut campii din toate punctele de vedere – 1. dat vina pe rege pentru tradare, 2. dat vina pe rege pentru holocaust (Antonescu era „doar prim ministru”) si 3. ca daca ar fi fost el nu stiu ce ar fi facut, le-ar fi aratat el alora – chiar e o bravada ciudata si neverificabila sa te dai mare cu chestii din astea, cel putin pana cand inventeaza careva calatoria in timp si vedeam atunci ce ar fi facut el.
pana atunci, ramanem cu expresia, dupa razboi multi viteji se arata.
iulie 1, 2011 at 3:51 pm
Bre George,rusii nu au sarit asa din baie pe nepusa masa,ba ti ai dracu de romani imperialisti ati venit peste noi sa ne stricati mandrete de uniune..aia au reactionat la o declaratie complet neproductiva dpdv politic,diplomatic samd.Noi pierdem mai mult decat rusii,noi suntem aia mici,ei sunt aia care joaca poker la masa cu americanii,chinezii sau nemtii destinele lumii asteia,noi suntem doar mizele sau cartile de joc,crezi tu ca este intelept sa te apuci acum sa dezgropi cadavre din ww2 dupa care sa ii injuri de mama??
iulie 1, 2011 at 4:11 pm
Da tu crezi ca intelepciunea tine mereu loc de coloana vertebrala?!Pai ce Bratianu, cand a trimis trupele in Transilvania, a fost …intelept! Nu frate, a avut tupeu…catodata fac pe ia de intelepciune…cateodata mai trebui sa fii si barbat.Am fost „intelepti” in ” 40!
iulie 1, 2011 at 4:41 pm
Stai bre ca sunt doua momente istorice complet diferite!!!!!Noi in anul domnului 2011 suntem in situatia de a trimite armata peste Smirnov sau la Budapeste??A venit WW3 si noi nu am aflat??Nu domnule asta nu a fost decat o declaratie politica cu is electoral,nimic altceva,desigur cu consecnte nefaste.
Si in fond ce mama naibii politica anti rusa a dus base asta de 7 ani??Ca a cotcadacit chestii gen „lac rusesc&co”,mai mult de atat nu am auzit,aaa da am fost si noi parte a revolutiei din 2009 de la Chisinau,ca suntem parte a AGRI ca suntem parte a conductei Constanta-Trieste,ca suntem parte a proiectlui Nabuco sau ca am sprijinit scutul,da bine,insa in ce masura astea au fost proiecte romanesti si nu au fost mai mult proiecte americane sau europene??Poate AGRI este ceva mai mult turco/azero-gergiano-roman,decat american ori european,complet de acord da la ce ne-au folosit noua declaratiile astea stupide??In afara faptului ca l-au ajutat pe base sa mai stea o tura la Cotroceni,pozand intr-un aparator al tarii de rusi,o naivitate,poi berbecul asta de base in loc sa incerce sa aduca in Romania si South-Stream-ul,sa ii aduca pe aia de la Gazprom cu investitii de miliarde si miliarde in depozite de gaz,care sa transforme Romania intr-un rezervor regional de energie,similar cu ce va fii Austria pt vestul Europei asa sa fie si Romania pt zona balcanilor si est,Romania devenind astfel una din puterile energetice ale regiunii prin acest parteneriat cu Gazprom,alaturi fermele eoliene si alte investitii in hirdo si nuclear..ei bine gratie politicii astea geniale anti rusesti noi suntem cam pe jumatate o putere energetica regionala..
iulie 1, 2011 at 4:45 pm
Din pacate, tupeul nu a tinut de cald pe la Flamanda.
iulie 1, 2011 at 6:04 pm
Pai probabil ca Basescu exact reactia asta o urmareste – sariti ca dau rusii in mine. Faceti zid in jurul meu plaiesilor. Cine ma critica e omul rusilor!
Am vazut ca unii spun ca Base a afirmat asta pentru a acoperi greseala cu regele. Nu-i asa pentru ca ambele afirmatii au fost facute in aceeasi emisiune, aia cu Cristoiu. Declaratiile astea au fost facute pentru a acoperi greseala cu ungurii si HarCov-ul. Pierduse rau de tot printre electoratul nationalist cu mutarea aia.
Presedintele nu trebuia sa declare asta. E ca si cum s-ar trezi Obama spunand ca si el ar arunca bombe atomice asupra Japoniei sau ar face orasele germane chisalita daca astazi ar fi WW2. E un truism deci a-l declara la nivelul asta are sens numai daca se vrea transmiterea unei amenintari/jigniri la adresa Germaniei sau Japoniei.
iulie 1, 2011 at 2:24 pm
Si inca ceva.Comunicatul Rus este o simpla petarda.Romania are „privilegiul ” de a fi extrem de atent monitorizata de Rusia, din varii motive.Astfel, cum declaratia presedintelui a fost facuta cu o saptamana in urma, daca Rusia ar fi considerat-o atat de grava, pe cat suna raspunsul lor…atunci raspunsul venea in cateva ore si de la un diplomat de rang inalt, nu de la un unul de rang inferior.
Conform cutumelor diplomatice acest asazis comunicat are putina importanta din doua motive:
1. nu a fost facut public prin viu grai ci doar postat pe site-ul MAE rus,
2. a fost pus in sarcina purtatorului de cuvant al MAE rus, care nu e cine stie ce scula de bascula…adica o petarda, sa vada, sar gugustucii sau nu sar?! Au sarit…
iulie 1, 2011 at 3:24 pm
Eu mă întreb cine are impresia că între România și Rusia pot exista vreodată relații diplomatice bune. Ăștia de când au ajuns prima dată la Nistru au avut interese asupra teritoriilor tradițional românești. Nu cred că există ură mai mare în rândul românilor mai mare decât cea față de ruși. Nu sovietici, ruși. Ungurii au gură mare, dar n-au putere. Țiganii sunt mai mult o neplăcere. Dar rușii?! Păi ăștia ne-au băgat în pământ și pe noi, și pe juma’ de Europă. Păi ‘te-le rasa-n cur, ăștia au trecut de la feudalism direct la bolșevism. Habar n-au altceva.
Asta ca să nu mai zic că noi n-am avut niciodată vreo tendință comunistă sau bolșevică. Povestea aia cu țăranul român care se uita după avioanele americane în timp ce URSS punea stăpânire pe noi nu e departe de adevăr. Știu de la ”ăi bătrâni” groaza cu care îi priveau pe ruși când au intrat în țară, ca pe niște brute de care mai bine te ferești decât să încerci să te împaci cu ei. Mulți i-au așteptat pe americani și-n anii ’50 când erau duși la muncă silnică sau împușcați pentru că nu vroiau să-și cedeze averea. E și ”poezie” în asta, dar e și mult adevăr.
Așa că din punctul meu de vedere Băsescu n-a greșit cu nimic aici. Cum spune și George GMT, a spus ce ar fi spus aproape orice român. Am trecut Prutul pentru a recupera teritoriile românești; agresiunea a fost a URSS. Iar Ponta-Crinel devodesc din nou că sunt niște politicieni incompetenți; poziția lor politică e că ei sunt anti-Băse. Orice Băse. Nu contează că are dreptate sau nu, ei sunt anti. E cel mai jenibil mod de a face politică. Dacă Băse ar susține la vreo televiziune legea gravitației ăștia ar fi în stare să-l contrazică doar pentru a fi anti 🙂
iulie 1, 2011 at 3:27 pm
Cu siguranta vom avea parte din nou de un vot „contra” si nu de un vot pro-cineva.
iulie 1, 2011 at 3:30 pm
bre, Basescu se dadea mare cu ce ar fi facut el in contextul ala.
el de fapt incercat abil sa repare gafa cu acuzatiile contra lui Mihai (holocaustul si tradarea) aruncand pe piata o chestie cu rusii si cunoscand probabil destul de bine sentimentele „pozitive” ale romanilor fata de rusi.
chiar faptul ca acum dezbatem partea cu rusii iar el pare campionul romanismului ne arata ca i-a reusit smecheria. ca i-au raspuns si rusii, cred ca a dat si de baut…
iulie 1, 2011 at 3:40 pm
dar revenind si la treaba cu rusii – ce obtinem noi spunand ca i-am ataca pe ei din nou la o adica? practic, daca ne gandim bine, e aproape o declaratie de razboi.
unele chestii nu trebuie spuse, chiar daca le gandesti. mai ales daca esti presedinte.
inteleg logica, de ce s-a intors la Nasu, a incercat sa repare prostiile dinainte, dar e o mare eroare sa te dai la rusi.
comparativ, chiar cum zice Basescu ca se pune in locul lui Antonescu – pai Hitler si Antonescu, care chiar aveau de gand sa atace Rusia, nu le-au dat la aia niciun indiciu.
Stalin chiar a refuzat sa creada rapoartele din teren ca nemtii se pregatesc sa atace URSS si nu a crezut nici cateva zile dupa atac ca asa ceva se intamplase…
in concluzie, vorbaria asta, bravada asta de adolescent intarziat, la ce serveste, in afara de a face zgomot ca sa acopere gafele precedente si de a lua niste voturi de la niste naivi care se bucura ca „bine le-a zis-o Basescu la rusi, ce ne-am mai racorit si noi.”
iulie 1, 2011 at 3:45 pm
Au si ei un scop in viata.Problema unei astfel de politici, este atunci cand „dusmanul” dispare!Pt ca nu-l mai poti acuza de toate relele din lume, tre sa faci si tu ceva in viata!Ei si atunci pot aparea probleme,,,Multi au devenit mari si tari doar pt ca erau cunoscuti drept un critic vehemente al lui…Popescu sa zicem.Ca daca tu nu ai ideei, atunci critica-le pe ale celulilat.
Am spus tot timpul ca nu-l inghit pe Basescu si imbecilii din PDL, dar cu o exceptie, si anume politica fata de Moscova.Iar cine-si inchipuie ca am putea avea gaz mai ieftin daca ii pupam pe rusi…stiti voi unde, as reaminti acestor indivizii, ca noi platim gazul scump de pe vremea lui nea Ilici Iliescu…care numai dusmanos nu era cu Rusia…
In rest sunt pe aceeasi linie cu amicu” Giuseppe…
iulie 1, 2011 at 3:57 pm
bre, dar cine zice sa-i pupi?
ideea era sa nu-i provoci absolut gratuit, cu declaratii de genul ce as fi facut eu daca eram in locul lui Antonescu.
cat despre Crin Antonescu, e un easy ride pentru el ca Basescu pare ca se descalifica singur.
insa unul care ajunge la putere doar prin autodistrugerea adversarului (si cu pagube colaterale mari pentru tara in acelasi timp) nu spune mare lucru, aici ai dreptate. Crin Antonescu nu e definit deloc, nu stim ce are in cap sa faca cand ar veni la putere. Mie cel putin imi e greu sa-mi imaginez.
Oricum dupa Basescu cam oricare pare ar fi un improvement.
Eu prevad o perioada si mai haotica in urma bezmeticului actual – disparitia inamicului comun de obicei rezulta in certuri intre fostii aliati, formarea de splinter groups, etc.
iulie 1, 2011 at 4:04 pm
Pai si Base cam atat o facut de 6-7 ani : „mogulii, sistemul ticalosit, comunistii, pnl, psd, pc, rusii, acu’ regele” etc.
Pe sistemu’ asta, propun sa plecam toti din tara si sa-l lasam pe el cu ai lui. Ne-ntoarcem la pensie si vedem ce-a facut. Ca deocamdat’ face doar rating, inclusiv la Resboiu 🙂
Bre, cand vad cata patima (si eu sunt patimas, si mi se pare normal), eu zic ca-n tara asta se lasa cu vreun razboi civil.
Iar pentru gaz nu trebe’ pupati in cur rusii; trebuie doar negociat cum se negociaza in lumea de azi, in relatiile dintre state, firme etc., nu ca-n birturi. Altii nici nu i-au porcait pe rusi, nici nu i-au lins, dar platesc mai ieftin…si ne vand si noua 🙂
iulie 1, 2011 at 4:15 pm
Alții ori n-au relația privilegiată pe care o avem noi cu Rusia ori au o mai mare putere economică prin care să forțeze un pic lucrurile. Altfel.. ăștia nu ne-ar da gaz ieftin nici dacă ar curge gârlă pe Volga.
iulie 1, 2011 at 4:27 pm
Bre cu ivanii nu poti negocia decat daca esti foarte puternic sau le dai ce vor.In Romania se dedulcisera la Transgaz, si altele.Nu spun ca investitile ruseti in Ro nu sunt bune.Sunt foarte bune, da nu in orice domeniu.In privinta pretului la gaza…Romania chiar are o relatie „privilegiata” cu Rusia, si cateodata, au si rusi dreptate.Doar nu va inchipuiti ca fac bulbuci la gura, doar din plictiseala.Ceva anume ii sicaneaza, rau de tot la noi, asa ca mai fac si ei ham! ham!.Oricum „Europa civilizata” nu-i baga in seama mai mult acum, decat in 2009, cand urlau ca Romania a orchestrat scandalul de la Chisinau.
Dar cum gura pacatosului….cateodata, poate, chiar au motive sa guite la noi. Treba vine cam asa! Romania, un copil obraznic, il tot injura de mama pe nenea Ivan, Iar cateodata ii mai sparge si geamul la Volga! Iar atunci nenea Ivan,desi tare l-ar chelfani pe copilul obraznic al vecinilor, da nu poate, asa ca se plange la masa (UE), sa-l potoleasca ea.Din nefericire, pt Ivan, tasu lu” asta micu este…NATO.Iar de tasu” ii ie cam frica…Si mai frica ii ie de unchisu” …Sam….SM -3…..Deveselu, AGRI…..
iulie 1, 2011 at 4:43 pm
Face rating.. parca e subiectul „F-16” :))
iulie 1, 2011 at 5:10 pm
doar sa stai atent la butoane sa nu degenereze.pe alte bloguri exista sectiunea cele mai citite/comentate articole. sunt sigur ca aici f-16 e in top(cel putin la comentarii). ai posibilitatea sa faci un top d-asta ?
iulie 1, 2011 at 5:06 pm
Da bre noi astia mici ii injuram pe rusi,da ce castigam?nu putem noi sa adoptam tactica tace si face..nu de alta dar insusi Bush in 2008 cand a dat declaratia de pe malul marii cu base si-a inceput discursul cu a spune „sunt aici pe malul M.Negre,o mare nu atat de neagra pe cat se spune” deci cu alte cuvinte,a facut o referire directa la declaratiile stupide ale lui base impotriva Rusiei pe tema M.Negre,adica „m-ai las-o ba basele in scutu meu cu gargara asta anti-rusa,ca ma tot suna Putin ala sa imi zica ca picii astia portocalii ,adica tu cu,Shakasvilii si Iuscenko ,ii stricati linistea,si daca nu va potolesc a zis ca macar pe unu tot il popeste el(parca in 2008 Shakasvilii a ramas ca cativa dinti mai putin nu??)nu mai zic ca in 2002 cand am vorbit cu tactu(Iliescu), v-am zis de atunci ba traiane ca o sa fiti o punte intre noi si ei,si tu ce faci acum.?”
iulie 1, 2011 at 4:29 pm
Nu cred c-ar fi solutia ideala adoptarea unei politici de umilinta si teama in relatia cu Rusia! Noi nu dezgropam deloc mortii! Ba din contra, le amintim rusnacilor ca…existam. Daca-r fi sa dezgropam mortii ar trebui sa le amintim astora de pogromul declansat impotriva romanilor basarabeni si al Armatei Romane.Atat! Chiar crede cineva ca daca am fi umili si…recunoscatori, Marilor Eliberatori de la Rasarit, ne-ar da inapoi Tezaurul, Moldova sau datoria istorica!? Ei nu pierd niciodata ocazia de a ne acuza de ingerinta in treburile Moldovei, spionaj, etc; dar „uita” intotdeauna a se uita in oglinda. Haideti sa lasam naibii ideea cu „relatia minunata” ce am putea s-o avem cu Moscova! Si sa se duca naibii toti politrucii, fie ei de la Moscova sau de la Bucuresti, care sustin ideea ATACULUI impotriva Moscovei! Nu ne-au iubit si nici nu ne vor iubi vreodata, dovada sta „tratamentul preferential” pe care ni-l aplica…Iar ideea cum ca Rusia este…altfel, este doar o amagire!
iulie 1, 2011 at 8:47 pm
Politica nu se face cu decalratii belicoase ci cu unele extrem de subtile. Semnalizezi stinga si mergi la dreapta daca asta ti-o cere interesul propriului popor si al tarii tale…
Umilinta nu-i buna dar nici atacul frontal cind ai capu moale… Atunci o ieie pe ocolite… Important este sa cistigi…
iulie 1, 2011 at 8:44 pm
Indiferent de parerile noastre, sau ale altora, legate de absolut orice, atunci cind un sef de stat scoate o vorba pe gura, in public, acea vorba poate face rau sau bine statului si locuitorilor lui. Deci, insul cu pricina, trebuie sa aiba un supercomputer in loc de creier (ceea ce base n-are, el are wisiky).
Asa este politica.
Indiferent daca Maresalul Antonescu a facut bine sau rau la vremea aceea (probabil a fost singura solutie) asta nu trebuia sa aduca acum tensiune in relatiile cu niste vecini a caror posibilitati (de toate felurile) nu sint de neglijat. Numai marirea pretului la gaze si repercursiunile acestui eveniment asupra populatiei ar fi trebuit sa-l faca sa se abtina de la declaratii belicoase. Mai ales ca el n-ar nimic in comun cu Maresalul care ramine unul dintre marii oameni politici ai R si unul dintre cei mai mari patrioti ai acestei natii si n-avea de trecut nici un fel de Prut (poate, cel mult strada si ai cu ajutor ca vedea doua).
iulie 2, 2011 at 7:56 am
Nu intereseaza pe nimeni carea au fost divergentele Romaniei cu Rusia in trecut. Rusia este o superputere azi, Romania e un gainatz in ploaie.In 1998, CIA a creat, finantat si instruit gruparea Otpor, specializata in actiuni de nesupunere civila si de rezistenta stradala, pentru inlaturarea lui Slobodan Milosevici de la putere. Ar fi o naivitate sa credem ca rusii nu au astfel de specialisti si strategii, gata pregatite pentru a le aplica oricarui stat aflat in sfera lor de interes. „Bravada nerusinata” ar putea atentina asupra unei etape premergatoare unei posibile actiuni violente de debarcare a lui Traian Basescu de la putere, mascata sub forma unor ample miscari de strada. Cu care Franta, Angla, Germania, Olanda, China ( apropo de Dalai Lama ) si pate si SUA sunt de acord.
iulie 4, 2011 at 7:18 am
Oile se vor repezi sa muste pe lupi, ca si in celelalte cazuri de manipulare locala sau de prin alte zone ale hartii.
iulie 2, 2011 at 1:36 pm
Bah dar incuiati mai sunteti!!!
A fost un semnal dat Moscovei ca sa lase in pace Moldova sa traga la Romania peste Prut*Base a spus special Prut nu Nistru* iar Rusia a zis un Niet Dur si a amenintat Romania verbal si cu nava de invazie trimisa la Constanta sa comemoreze scufundarea Moscovei!!!
Cititi doar titlul si poza *adica cititti printre randuri* ce le spune Romania neo-sovieticilor ca sa nu ne mai buseasca ca-n 89!
http://www.cotidianul.ro/150697-Primul-avion-supersonic-romanesc-va-fi-construit-pana-in-2014
iulie 4, 2011 at 7:13 am
Hahahaha! Daaaaa… incuiati mai suntem! Bine ca ne-ai luminat! 🙂
iulie 2, 2011 at 10:24 pm
Guvernul României va sprijini financiar reeditarea manualelor de istorie din Republica Moldova, scrise în spiritul adevărului ştiinţific, pentru a contribui la lămurirea chestiunii identitare.
Anunţul a fost făcut de secretarul de stat pentru românii de pretutindeni, Eugen Tomac, în cadrul Congresului I al Învăţătorilor din Republica Moldova, congres organizat de Asociaţia Generală a Învăţătorilor din România care are o filială aici, în Republica Moldova. Manualele de istorie vor fi retipărite integral, este vorba de toate manualele de istorie din Republica Moldova, cu finanţarea completă din România, în urma unei solicitări venite de la autorităţile din Republica Moldova.
Consilierul primului-ministru pe probleme de educaţie, Leonid Bujor, a declarat că manualele vor fi gata până la 1 septembrie, când începe anul şcolar. Anunţul are loc în contextul în care, în perioada guvernării comuniste, s-a renunţat la studiul istoriei României, o decizie foarte controversată şi criticată de profesorii de istorie din Republica Moldova, în favoarea aşa-numitei istorii integrate, care relua tezele moldovenismului.
iulie 4, 2011 at 8:43 am
Asa gandeste un om batran cu parul alb:
http://www.timpul.md/articol/intelectuali-romani-va-ordon-treceti-prutul-24948.html#comenteaza