Legaturile trainice dintre SUA si Israel nu mai reprezinta o noutate pentru nimeni. Aceasta prietenie se va concretiza in 20 de F-35-uri noi noute, moca pentru fortele aeriene israeliene. Numai ca baietii astia, destul de putin iubiti de vecini, isi doresc nu mai putin 100 de bucati din temutul F-35 pentru a inlocui actuala flota de fightere, clasa F-16 customizate local in varianta Soufa.
Israelul opereaza in prezent 102 astfel de aparate. Initiala orientati catre F-22-ul interzis pentru muritorii de rand, se vor multumi si cu F-35 chiar daca stramba din nas ca toti ceilalti la secretomania americana.
Dar nu asta ne intereseaza pe noi. Achizitia de F-16, de fapt de avioane noi, stagneaza din lipsa de fonduri iar problemele ROAF au fost si ele intoarse pe toate fetele aici la Resboiu. Chiar daca Iulica m-a asigurat ca batranele Mig-21 LanceR inca mai zboara, pentru ca „le-am vazut eu prietene, iti jur, nu erau tractate si nici nu erau IAR-99 Soim imbracate in carton, ca T-54-urile alea din Noi cei din linia I care vroiai sa para Tiger-uri”, si chiar daca Gripen promite in luna si in stele, offset-uri si un avion mai usor dar superior (zic ei), F-16 ramane favorit pentru a imbraca sigla ROAF.
Mai intai au fost F-16-urile olandeze. Doar un zvon. Apoi, cele amercane, Block 25, sh-uri amarate din rezerva Garzii Nationale. La un moment dat, un prieten cu ceva cunostinte, imi vorbea despre lobby-ul facut de Elbit pentru F-16-uri in camuflaj de desert, deja LanceR-izate. Mai mult, omul imi spunea de un schimb de exeperienta interesant intre piloti ROAF si cei din IAF.
Relatiile noastre cu Israelul sunt si ele trainici si ramificate. In Romania intra ceva valuta din Israel, ca sa nu mai vorbim de transporturile constante de arme trimis pe linia Bucuresti-Budapesta-restul lumii interesate sau de diamantele ce ajung la Amsterdam, pietre despre care gurile rele ar spune ca sunt de conflict, ceva mai spalate.
Cheia in toata treaba sta inca la americani. Eu unul insa o vad o pista de urmarit. Va urma.
iulie 18, 2011 at 8:46 am
Lancerele zboara, bre! 🙂 A fost fantastic la show… Si uite ca mai zboara unele, doar ce mi-a spus Raptor pe mess ca a vazut 3 in urma cu cateva minute pe deasupra căşii poporului.
iulie 18, 2011 at 9:57 am
Nu numai 3 bucati de Mig-21
A inceput totul cu 3 bucati de Puma simple urmate de altele (n-am apucat sa vad ce model erau si cate), apoi a urmat o formatie frumoasa formata din C-27J Spartan insotit de 3 IAR-99 Soim iar la final, da ce mai final……3 bucati de Mig-21 LanceR, It’s alive, belive me !!!
iulie 18, 2011 at 10:00 am
Bre Alex, sper k n-ai spus serios de F-16I Soufa ca le-am lua noi.
Eu nu vreau sa dam banii pe asa material uzat, moca se accepta 20 bucati si le mai luam noi inca 4 pe bani ca sa avem tacamul complect da exclus sa dam bani pe 20.
iulie 18, 2011 at 10:09 am
Bre, io nu am zis ca mi le doresc. Ca orice om normal, as prefera avioane noi, chiar si F-16 dar sa fie noi. Ca nu ne permitem decat ciurucuri, ca facem lobby pentru sh-uri si ca speram sa se milogeasca aliatii de noi cu vechiturile lor, asta e o realitate.
iulie 18, 2011 at 10:13 am
Zilele astea, apropos de ciurucuri, brazilienii se tem ca nu cumva sa se aleaga cu vreo escadrila de Mirage 2000 arabizate si ciocnite de toate camilele de la sol si mai ales pilotate de camilele bipede.
Deci, mai sunt si altii care stau cu degetele incrucisate ca sa nu dea ghinionul peste ei…
iulie 18, 2011 at 2:53 pm
….si croatilor le cam tremura chilotii 🙂 la ei afacerea secolului s-ar putea numi f-4 de provenienta Germany 🙂 🙂 🙂
iulie 19, 2011 at 8:14 am
Asta chiar e tare cu F-4, eu zic ca George s-ar putea sa aprobe o astfel de achizitie deoarece F-4 este un avion consacrat si fara rival, ce-i drept asta se intampla prin anii ’60.
Din ce stiu nemtii au avut F-104 in dotare, nu F-4, sper sa nu te superi de corectie si nici george de mica ironie.
iulie 19, 2011 at 8:24 am
Au avut si F 4 si F 104 al avion testat a luat bataie de la MIG 21 indiene de s-a saturat, si mai avea si obiceiul sa se prabuseasca des…dar era american.
iulie 19, 2011 at 10:47 am
au avut si mai au pana prin 2013.au si centru de antrenament in SUA pt ele.fac ( cel putin faceau ) politie aeriana in tarile baltice.las o adresa daca vreti sa radeti.cititi comentariile.eu am zis ca imi voi face o selectie de astfel de comentarii+ce scrieti voi de bulgari(gen pink army 🙂 ) si ori de cate ori voi vrea sa ma binedispun sa am material. ceva de genul we are not alone in the universe sau nu suntem idiotii planetei 🙂 🙂
militaryphotos.net/forums/showthread.php?62077-Croatian-Military-Pictures!-Read-the-first-post-carefully!/page267
iulie 19, 2011 at 12:02 pm
Tot de F-104 stiu ca a facut foarte multe victime in randul pilotilor
iulie 18, 2011 at 1:19 pm
F16I Soufa reprezinta cea mai buna evolutie a lui F 16 in afara de Block 60 al UAE, este un avion care a functionat maxim 5-10 ani in armata isdraeliana si este peste Block 50/52 din NATO, nu cred ca l-ar vinde, mai de graba ar vinde Block 30/32 sau altele mai vechi de genul F 16 A upgradate, pur si simplu nu are sens sa vinzi un avion care pana acum reprezinta varful de lance al armatei tale si mai poate fi exploatat 30 de ani. F 16 I Soufa ar fi o varianta buna pentru RoAF mult mai buna decat F 16 A Block 25 al USA, mult mai bine dotat si la zi cu avionica, totusi este un avion vechi orice ar spune cineva. Eu as merge pe Gripen C/D sau NG datorita finantarii si Offsetului exceptional si 2 SAAB Erieye.
iulie 18, 2011 at 2:42 pm
Ai scapat Mitsubishi F-1 al japonezilor care tot un F-16 este.
Nu incape indoiala ca n-ar fi atat de bun dar ca resusa e cam terminat si n-o sa-l duca prea mult.
iulie 18, 2011 at 4:13 pm
da dar l-am uitat deliberat, ala costa vreo 100 milioane de dolari si e cam de talia Rafale sau Typhoon ca si performante, are multe alte elemente superioare senzor IRST, aripi din material compozit, vopsea radar-absorbanta amprenta radar diminuata este un Super F 16 daca ar fi sa ne uitam cum a numit marina Super Hornetul F 18 E/F de aia nu l-am bagat in discutie si ala oricum nu e de noi….sunt putine si doar Japonia le foloseste.
iulie 18, 2011 at 3:08 pm
Eu zic ca are un pic de legatura cu votul ala contra Palestinei pe care il asteapta ei de la noi…
iulie 18, 2011 at 7:07 pm
F 16I Soufa e peste F 16 Block 50/52 , iar cu containerele alea cocotate pe spate seamana cu Block 60……sunt aboslut convins ca evreii nu ne vor vinde F16 Soufa ci vechiturile de F 16 Netz care de fapt sunt niste Block 30/32 -iuri cu radare evreiesti…ar fi prea frumos sa luam Soufa, e super avion pentru Romania, dar nu cred ca ne iubesc evreii asa tare
http://www.airforce-technology.com/projects/f-16i/f-16i7.html
august 3, 2011 at 4:44 pm
scuze de corectie dar cred ca soufa e clar block 50/52 cu avionica israeliana dif cu block 60 e radarul aesa si soufa nu l are si rezervoarele conforme cft le pot pune pe 50/52
iulie 18, 2011 at 7:22 pm
Bre ideea de F 16I Soufa este o gluma slaba.Nu s-a pus si nici nu se pune problema.Atunci cand s-a discutat de F 16 din Israel, era vorba ca Romania si Israel sa cumpere din SUA F 16 mai vechi care sa fie modernizate impreuna.Deci nici vorba ca Romania sa cumpere avioane apartinand IAF.Si F 16 Soufa este la nivelul F 16 Bk 60.
iulie 18, 2011 at 11:02 pm
Colo prin septembrie se vorbea ca Israelul va cumpara 2o de F-35 si se dadea si un pret : 2,7 miliarde de dolari .Insist asupra sumei .
Dupa experientele anterioare tare mi-e ca noi vom depasi aceasta suma pentru 24 de second-hand-uri .
august 3, 2011 at 3:33 pm
@Fenechea Marius: F-16 Block 25 e varianta C/D,nu A/B
@Raptor: Poate F-2,nu F-1
@unu mai prost ca de obicei: Modelele Block 32 sunt Barak,cele Netz sunt A/B-uri(deci maxim Block 20)
august 3, 2011 at 3:37 pm
http://f-16.net/f-16_users_article7.html
aici sunt detalii despre F-16-le israeliene
recunosc ca si eu am gresit: block 30 e barak,iar block 40 e barak II