Su T-50 va scoate nasul in public la show-ul aerian ce va avea loc langa Moscova in luna august. Destul de repede, nu pare timid, tinand cont de faptul ca avionul a facut primul zbor de teste prin ianuarie 2010. De altfel prototipul initial va fi si cel expus, alte 2 urmand a fi finalizate in curand.
Si o luam de la capat. Comanda initiala a fortelor aeriene rusesti de 60 de aparate ar putea fi onorata mai devreme decata data previzionata, adica pana in 2015.
Demonstratia aeriana MAKS-2011 va atrage in total 627 de companii dintre care 473 rusesti.
Sursa: Ria
iulie 28, 2011 at 9:11 am
Testarile la armament au fost finalizate, acum se finalizeaza testarile motoarelor. Din cite am citit eu, testarile merg inaintea programului si fara probleme.Avionica,mai toata a fost deja testata pe SU – 35 si unele componente pe Berkut. Deja se lucreaza la varianta lui T- 50 navalizata.
iulie 28, 2011 at 9:30 am
S-au mai grabit la demonstratii si cu Berkutul si nu le-a iesit prea bine.
Parerea mea este ca se grabesc cu un aparat la care mai e mult de lucrat iar inca un esec in genul Berkut ar aduce biroul sukhoi in colaps, ramanand doar cu su-35 la vanzare.
iulie 28, 2011 at 9:40 am
Si mie mi se pare ca e foarte accelerata dezvoltarea, depinde si cate fonduri s-au alocat, dar poate stiu ei mai bine, rusii par a se teme de J20 asa ca o sa construiasca SU T 50 PAK FA mai repede si o sa il puna la punct dupa, oricum nu cred ca o sa se arunce nimeni pana in 2018, 2020 sa il cumpere cand va ajunge la maturitate si va scapa de bolile copilariei.
iulie 28, 2011 at 9:45 am
Cea mai mare boala este motorul. Chiar daca vor vinde cele 60 aparate catre flota rusa acestea nu vor avea motoarele finale cu semnatura termica scazuta decat dupa 2014-2015 sau chiar mai tarziu
iulie 28, 2011 at 5:03 pm
N-are nici o treaba cu proiectul Berkut, acolo de la bun inceput se mergea doar pe testarea noilor tehnologii.Cind lucrau la Berkut, proiectul lui PAK FA era deja in progress. Berkut-ul ei nici nu au avut in planuri sa-l aduca la productie.
iulie 28, 2011 at 9:25 pm
Bre, S37 Berkut, a fost din start un demonstrator tehnologic. S-a declarat lucrul asta inca de la demararea proiectului. Nu se pune problema ca Suhoi sa ramana fara paine avand in vedere ca au foarte mare sprijin politic. Ca dovada, desi ambele au fost variante ale acluias program, S37 a zburat, si inca ani buni, iar MiG 1.44 abia a facut cateva rulaja la mare viteza…Parerea mea 😀
iulie 28, 2011 at 9:55 am
E fratilor asta e de urmarit! Clar ca daca aveau dubii nu-l scoteau in public.Desi cu inima un pic stransa, nu pot sa nu le urez rusilor….Bafta!!!Cu cat competitia este mai puternica, cu atat mai bine…
iulie 28, 2011 at 10:05 am
George, faptul ca zboara nu inseamna ca si are tot ce-i trebuie pentru clasa sa. Dar da, e un gest inteligent de marketing. In plus, proiectul rusilor nu are nici pe departe atatia contestari pe cati are F-35, e si normal, la rusi contestatarii dispar primii.
iulie 28, 2011 at 10:58 am
🙂
iulie 28, 2011 at 11:00 am
Oricum cred ca va fi dublat de o varianta monomotor in aviatia rusa si aici ar putea sa intre in scena YAK sau MIG sau amandoua, a fost ca m proasta decizia de a finata doar proiecte bimotor intr-o lume in care pretul de cost incepe sa devina criteriu important.
iulie 28, 2011 at 10:58 pm
Si eu am fost si sunt de parere ca fara un avion multirol cu un singur motor rusii pierd viteza in aviatia militara .
Un avion cu un singur motor are doua treimi din costurile unui avion cu doua motoare, si pentru o tara saraca asta conteaza foarte tare .
iulie 28, 2011 at 11:17 pm
Da au facut exact aceeasi greseala ca si Franta, Mirage 2000 se vindea bine si in special era un concurent serios pentru F 16 american si Gripen-ul suedez, acum cei care vor monomotoare sa isi inlocuiasca flotele invechite de Mirage 3, Kfir si MIG 21/ MIG 23 nu prea au de unde sa aleaga, ambele avioane atat F 16 cat si Gripen au inglobata tehnologie de la unchiul Sam ceea ce nu e pe gustul tuturor.
E o greseala capitala daca vrei sa exporti si esti Rusia sau Franta sa nu ai si avioane multirol in momentul cand piata este aproape saturata de avioane high-end bimotoare.
iulie 28, 2011 at 10:11 am
Si eu cred ca sunt siguri pe partea mecanica o sa il zboare asta inseamna ca sunt foarte siguri ca o sa fie gata pana la MAKS, electronica insa si cele mai multe componente nu cred ca o sa fie gata, motoarele o sa fie schimbate probabil apoi cu unele cu amprenta termica mai mica.
iulie 28, 2011 at 11:02 am
dar cu Su-47 Berkut ce s-a întâmplat? that was badass!
iulie 28, 2011 at 12:47 pm
Su-47 a fost doar un demonstrator care se pare nu prea a convins producatorul sa-l introduca in productie. Dar se poate sa ne trezim peste ceva ani, cu un avion asemanator.
iulie 28, 2011 at 11:10 am
eu cred ca proiectul asta a nascut mort din start cand toti discuta validitatea invizibilitatii din privinta costurilor odata cu aparitia ucav urilor stealth sa ai un supervanator de aceste caracteristici nu prea isi are rostul ,gandire tipic rusa daca americanii au de ce nu si noi ,americanii nu au continuat dezvoltarea f 22 ptr ca si au dat seama de inviabilitatea prog f 35 care e un avion de carac mult dif e si asa puternic contestat
iulie 28, 2011 at 11:35 am
Dar ca si zbura?Sau doar va sta la umbra:)
iulie 28, 2011 at 1:37 pm
Railor !
De ce sa nu zboare?
Eu vreau sa zboare…
iulie 28, 2011 at 1:58 pm
Buna intrebare, Mig-35 n-a zburat la Aero India, s-a bronzat un pic si a plecat acasa cu rachetele intre picioare.
iulie 28, 2011 at 2:36 pm
Bai…..era sub nivelul sau de educatie sa se zbenguie cu toti aurolacii.Daia nu a zburat…:)
iulie 28, 2011 at 3:07 pm
MIG 35 a zburat destul de mult pe la demonstratiile RIAT indiene si chiar a uimit bublicul prin manevrabilitate, cred ca problema era ca aia stiau deja de decizia indienilor de a selecta pentru finala Rafale si Typhoon.
iulie 28, 2011 at 6:14 pm
Eu mi-am dorit sa iau bilete si am citit din programa showului, in programa scrie ca PAK ul va participa la programul de zbor.
Din, pacate nu pot sa-mi organizez concediul, ( deja l-am folosit.. )
( si hotelurile sunt fooorte scumpe in Moscova.. )
iulie 28, 2011 at 2:41 pm
chiar daca nu e gata decat 50 la suta, e foarte important sa-l arati zburand – mai ales ca semnal pentru decidentii politici interni, sa aiba incredere, sa mai aloce fonduri. dar si pentru potentialii clienti de export, incepe lumea sa vorbeasca despre el, cand va fi gata, ce va avea pe el, etc.
genereaza buzz, foarte important pentru dezvoltarea viitoare. rusii sunt destul de complexati acum cu industria, au nevoie de un succes notabil.
iulie 29, 2011 at 8:23 am
Va zbura sigur. Mai mult decât atât, rușii intenționează să ofere o surpriză tuturor participanților și să prezinte două aparate Sukhoi T-50 în zbor.
…Asta așa, ca o demonstrație de forță făcută după chipul și asemănarea lui Putin.
iulie 29, 2011 at 8:28 am
Mai e mult pana departe, integrarea senzorilor, sistemele de bruiaj, armament, tactici noi, toate trebuie integrate si revizuite pana vor avea un avion functional, dar asta ii va face si pe altii sa sara cu banii la fel cum au facut americanii pentru F 35, vor din start sa il faca un succes de marketing.
august 13, 2011 at 3:43 pm
BRAVO RUSIA !!! Înainte și numai înainte, fără a privi șa asculta lătratul ”cățelușilor” frustați de prin jur.