Nu am abordat subiectul Ander Breivik pentru ca el a fost deja intors si rasucit pe toate partile de presa din Romania. Cu toate astea, o intrebare imi clicaie de ceva timp pe creier.
Ok, omul fan al lui Vlad Tepes. Noi, de cate ori se intampla ceva important in lume, cautam legatura Romaniei cu evenimentul in cauza si o gasim mereu. Cat de mica, ea exista si punct. Si suntem mandri de ea, chiar daca incidentul e unul tragic. Asa e firea noastra, se ne legam de tragediile sau succesele altora, dand mai putina importanta propriilor realizari. Despre olimpicii romani n-am citit atatea randuri cat despre pasiunea lui Breivik pentru Tepes sau Vadim Tudor. Pentru ca e media…dar nu despre asta vreau sa vorbesc.
Daca Anders Breivik era roman si in loc Osolo ataca in centrul Bucurestiului, la reuniunea tinerilor PDL-isti? Motivele conteaza prea putin insa….cum ar fi reactionat Romania?
11 septembrie a facut SUA mai puternica, mai unita. Bine, efectul s-a cam dus. Cutremurul din Japonia a dat o lectie intregii omeniri, japonezii oricum sunt japonezi tot timpul. Atacul din Norvegia a unit poporul norvegian si l-a trezit clar din dulcele status quo nordic unde problemele sunt putine si indepartate. Ce ar fi facut romanii?
Momentan, nimic nu mai pare sa ne miste prea tare. Nici succesele, nici saracia, nici tragediile. Romanii sunt din ce in ce mai nervosi, mai preocupati de stres si de ratele de luna viitoare. Nu iesim in strada precum grecii, nu facem nimic agresiv. Pana si marile demonstratii sindicale au fost doar niste glume proaste cu bascalie la adresa lui Boc. Decembrie ’89 e departe, la fel si spiritul de atunci si parem la fel de indobitociti ca si pe vremea impuscatului.
Nu vreau sa sugerez ca imi doresc un astfel de incident, doar ma intreb daca altceva decat un soc profund ne poate scoate din starea asta. Evolutia pare sa loveasca Romania in plin, si conform principiilor darvwiniste, romanii viitorului vor fi al dracului de rezistenti. Poate ca asta vedem prin stirile negative despre romani din vest, o evolutie salbaticita care se reduce la supravietuire intr-un mediu care teoretic, ne duce departe de realitatile medievale. Si totusi, nevoile romanilor sunt aceleasi, ba chiar si problemele.
Deci….in concluzie, daca tu ai iesi maine pe Lipscani sa zicem, si ai nimeri fata in fata cu un tip inarmat cu un AK-74 care ar trage in tot ce misca pentru ca vrea Romania trezita la viata, ce ai gandi dupa, in cazul in care ai scapa? Ce ai face daca ai urmari totul la TV? Ce ai intelege din asta?
august 4, 2011 at 9:37 am
Io as fi bucuros de reclama.As cumpara locatia atacata si as face din ea centru turistic sau crasma.Dupa care as calari pe reclama deja facuta catre milioane.
Diferenta intre Vest si noi este ca la ei mai exista(nu pt. mult cred io) o umbra de democratie veritabila.Actiunea lui ABB e nelegitima pt. ca nu are practic nici o sustinere(trecem peste faptul ca oricum a ales tintele gresit;puradeii aia erau acolo la o bere si un foc de tabara).La noi daca niste pedelei(sau oricare altii,ca-s tot un drac) ar lua niste gloante in freza ar fi un act de justitie haiduceasca.Nu ca imi doresc ca,de exemplu,copiii lui Nastase sau Base sa moara si nu asta ar fi dreptate.Cu toate fitele lor enervante,juniorii sunt nevinovati.Dar daca parintii lor si multi altii ar disparea,zau ca nu as fi trist.
august 4, 2011 at 9:48 am
Bre, recunosc ca nu m-a interesat subiectul. Dar e tare… ala i-a omorat ca sa ii trezeasca? :))
august 4, 2011 at 9:52 am
„Inteleg haosul din distrugere” iti spune ceva? Din fericire, putini dintre noi vor intelege ce a gandit ala cand a tras.
august 4, 2011 at 10:09 am
Oh ma gaaa! Ce intelept! Sper sa nu inceapa si altii sa inteleaga din astea…
august 4, 2011 at 8:28 pm
Ce, sa traga cu pistolu…
Pe mine va rog sa nu contati.
V-am mai povestit cind am tras la poligon si nu stiam care-i tinta mea…
Ce vremuri…
august 4, 2011 at 8:47 pm
😀 Cunosc cateva intamplari in care diverse personaje au fost speriate de tragere si le-a zburat pistolul Carpati din maini 🙂
august 4, 2011 at 8:47 pm
Si nu zic de unde erau, ca nu e voie.. 🙂
august 5, 2011 at 7:07 pm
Stiu si eu !
Poti spune, eu nu ma supar…
Simt, chiar, un mincarici de curiozitate.
august 4, 2011 at 10:15 am
Trebuie sa recunoastem cu totii un lucru: oamenii sunt o resursa regenerabila. Stalin sau Hitler (ca sa nu mai zic Churchill, imparatul de atunci al Japoniei sau Roosevelt) au facut exces de acest lucru. Cand gandirea umana trece de la persoana (un om viu, cu sentimente, dorinte si aspiratii) la numere ( o mie, zece mii) parca nu constientizeaza dramele care se pot petrece prin atatea morti.
Am vazut un documentar despre pregatirea soldatilor pentru a ucide. Au fost soldati in razboiul civil din State care au bagat 17 gloante unul peste altul pe teava pustii dar nu au tras niciodata desi erau in bataia gloantelor inamice. Sa ucizi un om de aprope nu este niciodata usor, darminte mai multi. Asta ca sa nu zic de copii, dar cu toate acestea nazistii ii dirijau cu grija pe toti spre camerele de gazare, de la copii nou nascuti la batrani de 80 de ani, impersonali si reci. Dupa ei, isi faceau doar datoria, acei „suboameni” trebuiau sa moara pentru ca rasa ariana sa domine. Si ca ei au fost milioane inainte. Cruciade, conchistadori, tatari sau turci, colonisti americani si francezi, sovieticii „eliberatori”, toti au in comun..exterminarea dusmanului PENTRU CA XXXXXXX. Motivul rareori mai conteaza dupa cativa zeci de ani..important este eliminarea fizica a celui nedorit.
PS intamplarea face ca in istorie sa intre cei mai mari si mai feroce criminali (Genghis Han, Hitler, Stalin, Lenin, etc) si nu medici, calugari sau invatatori. De ce? pai pentru ca lucreaza cu numere mici!
Omul poate fi o bestie feroce.
august 4, 2011 at 10:45 am
daca mi aduc aminte einstein spunea ca atata timp cat va fi omul pe pamant vor fi si razboiae.este natura umana croita in acestfel.face si bine dar lasa dezastru in urma.cel mai bine ar fi sa se concentreze pe facutul binelui
august 4, 2011 at 10:36 am
trezirea la viata nu se face cu akm-ul.nici cu astfel de acte.din pacate romanul are conceptia’tacem sa fie bine la toti’si de aceea tace si indura.bineinteles pana la un anumit punct.uitati-va din nou la filmul ‘vlad tepes'(inceputul unde se tine sfatul domnesc si ii ia la rost pe boieri ptr degradarea tarii.ce melodie pe telefon ar iesi!super!cred ca ar avea-o toata romania ca melodie.parerea mea.daca ar fi dupa mine as antrena societatea civila-proiecte de legi propuse de cetateni,daca s-ar modifica le as ataca la CC.nu politica partidelor(astia is c-rve si pe interes).si faptul ca a facut referire la vlad tepes (nu cred ca ne ajuta)ne va aduce alte belele pe cap.ptr ca se va intelege gresit politica lui .europa sec.15 nu se aseamana cu europa sec 21.in afara de faptul ca acuma(mai ales dupa isprava desteptului asta) a fi nationalist in mod sigur va insemna extremism-terorism-rasism.bine ca aceasta tendinta este de ceva vreme.lumea in ziua de azi este cu fundul in sus.toti vorbesc de pace si se pregatesc de razboi.ptr ca va fi un razboi.si unul mare de tot.’asa ca sa mai taie cateva meleoane de locuitori.de rest se ocupa deocamdata criza,foametea si dezastrele naturale.cretinul ala a facut ce a facut ptr ca o ducea prea bine cu traiul.la noi lumea e ocupata cu asigurarea traiului de zi cu zi.numa de terorism nu i arde poporului roman.plus ca nu il are in sange(sper sa nu fiu inteles gresit).dintre toti italienii care i-am cunoscut unul singur a vorbit corect de vlad tepes.restul il numeau dracula si ma intrebau cum era.eu le am spus sa se duca in romania ca sigur il vor vedea beat mort, in chielea goala cu o zticla in mana,injurand partidul si cerand sa fie dus la fufe.imi cer scuze daca am gresit,dar mi se facea greata de toti care intrebau numa de dracula fara sa se intereseze cu adevarat de vlad tepes.scuze de off topic
august 4, 2011 at 11:17 am
E destul de greu sa legi normalitatea de logica cum ca ii omor pe ai mei care vor fi viitorii votanti si promotori ai legilor ce permit migratia oamenilor de anumite culturi si religii in spatiul national al tarii, pentru a starpi multiculturalismul. Omu era terminat din start cand s-a hotarat sa omoare pe cineva nu conteaza cine, care nu ii ameninta viata. De asta exista politica, referendumuri, boicoturi, demonstratii, greve.
La mine la tara pot cumpara cate camioane vreau de azotat de amoniu fara sa ma intrebe nici naiba ce fac cu el, dar totusi ‘om fi noi romanii lenesi, hoti, rromi sau mai stiu eu cum le place unor lepre sa ne numeasca , dar avem frica lui Dumenezeu si o anume cultura si moralitate care niciodata nu ne va permite sa facem masacre, nu mai zic sa omoram copii.
Tepes a luptat cu islamicii datori faptului ca ne atacasera si voiau sa ne omoare nu ca asa i se nazarise sa le bata piroane in cap alora sau sa se imbrace in haine otomane si sa-i faca sa se taie intre ei toata noaptea.
Oricum e bine ca fiecare om sa stea pe locul sau stramosesc, in cultura si religia lui, printre ai sai, sa-si faca bunastarea proprie si sa lase mai incet plimbarile ca mai apare vreun Anders.
august 4, 2011 at 11:31 am
exact asta ne deosebeste de toti ceilalti”civilizati”.frica de dumnezeu.ei au pierdut-o.si culmea-rusia ortodoxa.dar tinand cont ca este condusa de atei,nu tre sa ne mire acest fap.tromanul nu e lenes(nu toti)si nu s-a dat inapoi de la munca grea(chiar si prost platita).dar buba e ca noi avem un handicap(din partea mea e voit)-cum ca romanu e lenes,hotz,toate ptr a trage pe el.dar orice arma are si opusul ei.cand se vor intoarce (aproape)toti acasa si vor aplica ceea ce au invatat in afara hotarelor(respectul ptr munca care la noi in tara cam lipseste acuma-sau nu este promovat)atunci tarile europei vor avea un adversar redutabil=posibilitatile roamniei +experienta+seriozitate+calitate+pret competitiv).ceva asemanator s-a intamplat in polonia(cand aproape toti s-au intors acasa si au aplicat ceea ce au invatat),rezultatele se vad.si mai castigam ceva.o punem de un smolensk 2(dar fara superiorii din MAPN).UITE O CALE DE A SCAPA DE CORUPTI!acest ultim paragraf este un pamflet.
august 4, 2011 at 12:17 pm
asta ca o raza de optimism.ca odata si odata ne vom intoarce si noi cei pribegi.acuma ,chiar daca sunt off topic,referitor la rubricile’versus’-nu uitati ca totusi sunt ROMANI in spania,italia,franta ,anglia-referitor la serbia si ungaria(sprijinita de austria ,mai mult ca sigur,astia cam ard de razbunare da nu au cu ce)care nu ar sta degeaba in caz de bum bum)DOAMNE FERESTE!)
ce vroiam sa spun e faptul ca cei din afara sunt totusi romani,si nu trebuiesc condamnati ptr faptul ca au avut o posibilitate,vina nu e a noastra,e a statului roman ptr ca nu is in stare sau nu vor sa ajunga la intelegeri.ganditi-va ,numai, sa lucrezi in afara dar sa platesti taxele statului roman.ar fi super.plus ca (parerea mea) statul roman se va confrunta cu o mare problema.si anume datoriile celeo care s au intors in tara si nu si au achitat datorliile(chirie,contracte,etc).ma refer la faptul ca vor trebui sa munceasca in romania, iar banii se vor duce in afara.din punctul meu de vedere e o problema in plus.daca gresesc astept lamuriri.ca de obicei-sper sa nu fi deranjat ca sunt off-topic:)
august 4, 2011 at 12:29 pm
faza cea mai frumoasa si emotionanta ptr un roman aflat peste hotare este momentul in care citeste:BINE ATI VENIT IN ROMANIA.indiferent de punctul de frontiera.desi nu multi o recunosc toti ‘chisha okii”.garantat.si i se arata ca cea mai frumoasa tara din lume,indiferent de cum arata,ptr ca este tara lui.ma scuzati,imi cer iertare dar sunt la a 2 sticla de vin, si mai am vreo 3-plus niscaiva beri.si nu e patritism la betie, este betie din cauza patriotismului:).astept pedepsele si condamnarile fara sa cracnesc.dar osanditi-ma sa beau un vin bun si sa ascult muzica romaneasca.ultima rugaminte a condamnatului
:)sper ca nu m-am aberat prea tare!ca oleaca mai mult ca sigur:)
august 4, 2011 at 12:34 pm
Ha ha ha. Hai ca esti tare. Bea o stecla si in cinstea mea. Sa traiesti!! :))))
august 4, 2011 at 1:04 pm
bai deja o desfac:)
august 4, 2011 at 1:08 pm
si ascult phoenix-cicarlia.si apoi urmeaza phoanix balada romaniei.(e superba)si mai mult ca sigur „treceti batalioane romane carpatii”,’drum bun’ si io (si catelul in onor).saracu l-am facut patriot fara sa vrea.sper sa nu deranjez pe nimeni cu patriotismu meu.dara pana la urma urmei totu e spre bine.de-ati vedea cum danseaza ungur get-beget pe ciocarlia nu va vine sa credeti!
august 4, 2011 at 1:33 pm
Da-i si lui o bere nu fi om rau.
august 4, 2011 at 1:43 pm
pai acu e la munci.sincer de cand ne-am intalnit am stabilit ca lasam la o parte transilvania.da de!nu se putea coane!ca nu era cum!(tinand cont ca is 1\4 ungur .el moare saracu.imi zice mereu ca s ungur.io ma tin batos ca s roman.si la urma ne imbatam de nu mai stim cum ne numim.si juram razbunare turciei si ne luam de marocani.io ca sa il oftic oleaca ii zic de mohacs.el imi baga de alte chestii.si tot asa.bere nu i dau.ca daca ii dau una asta imi bea 15+vodca:).mai bine sa dea el:).ca da saracu.noi de fapt aci estem aleati(pana la o anumita chestie)ca de!trre sa combatem cu broscutele!
august 6, 2011 at 2:12 am
Ai perfecta dreptate. Cea mai desteapta chestie asta: BINE ATI VENIT IN ROMANIA.
august 4, 2011 at 12:58 pm
si iar sunt off-topic
guvernul italian a multumit badantelor romane(ingrijitoare la domiciliu-infirmiere)in mod oficial.a recunoscut ca daca toate infirmierele roamncea ar pleca sistemul de asistenta ar intra in colaps.ptr nordul italiei se prevede un deficit dpdv al cadrelor medicale in urmatorii 5 ani(se va suplini cu cadre medicale medii din afara,special romania).muncitorii romani din italia aduc la bugetul statului aprox5-6mil euro(nu stiu suma exacta),ceea ce ajunge in romania sunt faramite de paine.parerea mea e ca statul roman ar fi trebuit sa profite macar in urma contractelor sezoniere din agricultura(3-6-9 luni).acum ptr redactie-fiind un blog militar ,garantat se va ajunge la economie.aceasta este sugestia mea.si spun asta ptr ca incet incet acest blog va ajunge mult mai cunoscut(eu deja imi indrept cnoscutii aici).tinand cont de faptul ca acest blog creeaza dependenta(aici chiar vorbesc serios)ar trebui oleaca dezvoltat,ptr ca e pacat sa ramana doar blog militar(tinand cont de programele de inzestrare ale armatei romane-ceea ce se face nu ce se vrea)va ajunge in starea de desuetudine.dar noi nu dorim asta!
sa ma scuze ‘resboiu” dar la urma urmei daca e resboi resboi sa fie.poa poa se ajunge la audienta nationala.astfel se mai trezeste romanismul si patriotismul din noi.concluzia:pe cand o dezvoltare(aceasta implicand si celelalte blog-uri colaboratoare) benefica tarii.daca ramaneti inregimentati civic si militar e super ok(fara politici ca nu e seriosi, e porci si magari!)
bre domnilor colaboratori,aceasta este doar o propunere, ramane la latitudinea dumneavoastra sa faceti ceea ce veti considera ca este bine.
imi cer scuze daca am deranjat pe cineva sau daca am fost in afara subiectului.
august 4, 2011 at 1:32 pm
Resboiu merge inainte. Va fi si mai mare, si mai tare dar pana atunci necesita ceva chestii de baza. In primul rand un program coordonat pentru ca momentan, totul se reduce la putinta celor doi resboinici de veghe, adica eu si Iulica, care au si ei timp cu portia. Munca de care vorbesti tu la momentul asta nu ne e la indemana dar o sa fie.
In ceea ce priveste afilierea noastra, am ramas in istoria blogului ca un antenist convins, papucarul lui M. Badea in timp ce Iulica este un taliban scapatat, prieten cu Voiculica de unde isi ia plic gros in fiecare saptamana. Si mie nu-mi da nimic.
Lasand gluma la o parte, suntem preocupati de foarte multe lucruri dar cel mai mult de furnizarea de informatii pertinente pe un subiect care ne pasioneaza.
august 4, 2011 at 1:36 pm
:)))))) Sa nu zici te botezai?
august 6, 2011 at 2:16 am
Eu nu sunt de acord cu dezvoltarea blogului pe alte subiecte in afara de cele militare. Asta daca conteaza. Drumul blogului pe cele militare ii ok. Poate ar trebui dezvoltat dar tot pe acest domeniu.
august 10, 2011 at 9:06 pm
CONTEXTUL ECONOMIC DICTEAZA INCLUSIV ARMATA-UN MILITAR DESTEPT DISCUTA SI FACE ECONOMIE.ASA CA NU ESTE UN OFF-TOPIC CI O REZULTANTA.
august 10, 2011 at 10:24 pm
Nemo, dupa cum oricine poate observa… nu prea intervenim ca si moderare. Te rog sa nu mai scrii cu litere mari. Daca nu cunosti, in standardele online-ului este ca si cum ai tipa la cineva. Si, aici, suntem toti egali. De la mine, pana la cel mai recent cititor intamplator.
In rest, numai de bine. 🙂
august 4, 2011 at 1:33 pm
cand am scris’ bai deja o desfac’ vroiam sa scriu ‘pai deja o desfac’.si le beau in cinstea reisboincilor’.vin alb sec.dres cu apa menerala.adicatelea spritz.ca de!batranetea taica!(35 bete luna viitoare):)daca or sa fie mai multe nu e vina mea:)
august 4, 2011 at 1:57 pm
desi suna paradoxal-‘resboiu=deschizator de drumuri(pionier)’,va urez ca timpul sa tina cu voi si sa va dreptate.la mai multa audienta,in special in randul tineretului,ptr ca noi astia rezervistii stim cum e cu patriotismu.
august 4, 2011 at 2:41 pm
scuze pana acum am postat pe aici fiind un blog pe teme tehnico militare…dar si voi fi foarte critic privind acest articol ptr ca deviaza spre teme ideologice f periculoase niciodata nu se justifica violenta plecand de la dif de opinie ,civilizatia da hai sa justificam holocaustul,crimele cruciadelor toate la timpul lor erau justificate am citit pe un post ca rusii au prins pirati si i au facut disparuti…intrebarea mea daca traia pe acolo si venea ue ptr ca au bani si ti baga pescadoarele pana la 50 m de mal si familia ta moare de foame ca nu mai ai ce pescui ce ai face….hai sa instigam la revolutii sa mai moara oameni sa mai avem guv de tranzitie sa mai avem falsi revolutionari eu nu sunt de acord cu unele decizii ale guv dar nu guverneaza ptr mine ci ptr 22 mil romani…va saluta cineva pe care presa din romania ii denumeste generic capsunari…dar care nu a uitat niciodata de unde a plecat si cine e …si care plateste o gramada de impozite si si cheltuieste mai bine de 1/2 din salariu in romania….eu sper ca aceste subiecte sa se uite lumea sa si aduca aminte doar de victime…nu de ideologia unor scrantiti
august 4, 2011 at 3:12 pm
din pacate acesti’scrantiti’ is la putere.ideologia si politica lor se confunda cu a poporului.asta este problema.din punctul meu de vedere .mai nou se incearca invrajbirea intre ‘capsunari’si cei ramasi in tara. ‘cum ca ei au si ei fac”se incearca(deja s-a reusit invrajbirea poporului roman-lasam patriotismul)inrairea poporului.mai ceva ca n timpul comunismului.nu e cazul sa ‘victimizam’.ptr ca asta se vrea.culmea!in afara dde faptu ca tre sa ne justificam in ‘afara’,asta mai lipsea-justificare in tara.sper sa nu deranjez cu acets comentariu.dar presa baga numai s’strambe’.din cauza istoriei(intoxicate-bolnava) suntem nevoiti sa ne justificam mereu(dintr-un pdv absurd,fals)ptr niste fapte care nu sunt ale noastre.(sau cel putin din vina noastra)
august 4, 2011 at 3:54 pm
iti inteleg pct de vedere…pur si simplu nu cred ca e bine sa dezbatem asta din cauza ca tipii ca asta asta si vor cand lumea incepe sa se intrebe de ce au facuto deja au castigat,cat despre politica si presa generalista …nu spun nimic,ptr ca toti stim cum e si nu numai in romania peste tot.imi cer scuze daca a deranjat com nu era intentia.un salut
august 4, 2011 at 4:09 pm
am si io o intrebare,si o rugaminte in aceasi timp
am o poza luata de pe net cu noul mutirol al armatei romane dar nu pot sa o postez.si nu stiu cum sa fac(bineinteles faza cu multirolul e prea perversa).e vorba de niscaiva iar-uri in linie de asamblare.poze luate de pe net.dar bine ,tinand cont ca sunt vreo 30 in poza(faza de asamblare)
august 4, 2011 at 4:14 pm
Da’ mie nu mi se pare ca atentatul aluia din Norvegia ar fi miscat pe cineva, in sensul in care ar fi vrut el. Deci hai s-o dam pe ideologii, daca asta-i tema.
Ala era un putzoi care nu mai putea de bine, vorba lui Bogdan. Iar astia au cam intotdeauna idei de-astea de extrema dreapta. Vad ca si la noi sunt o gramada care le ard aiurea in memoria diversilor „Capitani” etc etc
Daca s-ar osteni sa deschida vreo carte ar vedea ca de fapt Legiunea lor a fost o adunatura de golanasi semianalfabeti si copii de bani gata, sponsorizati din greu de Germania nazista, care n-au reusit decat sa sparga geamuri, sa faca scandaluri, sa asasineze ceva primi-ministri, dar si niste profesori universitari…al caror creier valora de N la puterea a 10-a mai mult decat ei si tot neamu’ lor. In rest…nu stiu sa fi construit vreun pod, vreun spital sau altceva. Doar distrugeri.
Aia n-au avut priza la romani. Nici nebunu asta din Norway n-are la ai lui.
Bine, la noi handicapul enorm este egoismul. Cre ca si un revolutionar ireal de idealist, ca Che Guevara (ca altul nu stiu asa de dezinteresat de self), daca ar trai la noi, si-ar baga picioarele-n tara asta revolutia mondiala si-ar pleca la furat/luat spaga/facut bani. Ca sa-si ia plasma si masina germana cu „clima bizonica”.
Nu subscriu DELOC la ideea cu „romanii veniti din afara, gata civilizati, rasi si frezati”, care vin sa faca rahatu’ praf. Fals. Stiu o gramada care se tot intorc, si-s mai rai ca inainte. Nu vad nimic schimbat in bine. Poate doar mai aroganti.
Multi vad ca vin aici ca sa-si faca de cap, uitati-va cum se betivanesc printre blocuri, fac drifturi pe sosele etc. Ca d-astea nu-i voie acolo in vest, nu? Poate tocmai de-ata e fain de trait acolo, ca au reguli si legi care se respecta. Dar pe cati ii duce capu sa inteleaga asta?
Eu asta vad, asta scriu. Scuze ca generalizez si poate jignesc (fara sa vreau) pe cineva.
august 4, 2011 at 4:38 pm
in ceva sunt de acord cu tine …chesta e cum era inainte cand plecai in armata”maica se duc sa se destepte putin”..chestia ca daca te duci bou vii vaca …unicul lucru ,poate unii invata alfabetul caci nu l stiau …dar de aici la generalizat cadem din nou in ideologii …si ajungem unde vroiam sa ajungem
august 4, 2011 at 5:11 pm
exact, ai pus punctul pe „i”…depinde de fiecare. Care pleaca bou, se-ntoarce vaca…asa era si cu aia care plecau pe vremea lui Creanga la studii la „Pariz” …parca el a scos expresia.
Am, ce-i drept, si fosti colegi care se-ntorc la fel de OK (ca oameni), dar mult mai relaxati.
Deci, depinde de om…
august 4, 2011 at 4:41 pm
apropo e tare clima bizonica dar ce crezi ar pute fi aer conditionat automatic in doua trepte
august 4, 2011 at 5:05 pm
Ar putea, si-ar fi normal…dar ce alta sansa ar fi avut acel romanache de Spania cu Audi A6 (ala de pe youtube, care-a comis-o pe asta cu „clima bizonica”), sa ramana in Istorie, sa devina celebru s.a.m.d.? 🙂
Expresia nu-mi apartine;in locul aluia as muri de rusine…sau macar as face un icter. Dar el probabil e fericit. Da un search si vezi clipul 🙂
august 4, 2011 at 4:41 pm
eu nu ma refeream la cei ‘nemunciti’,ci la cei care intr-adevar vor sa schimbe ceva si nu pot din cauza legislatiei.si de altfel romanu e ‘jmeker’-fa tu primu ca fac si io pe urma.apoi pace si prietenie.in ceea ce priveste legiunea a vrut sa fie ceva curat si national pana si-au bagat coada ‘agenturili ‘straine.dar asta e doar parerea mea.poate de aia stia coana leana si conu nicu de chestia cu agenturili.:)notiunea de nationalism si patriotism da bine numai ptr cei mari si puternici.ptr cei mici(romania) nu da bine ca ne arunca automat in extremism si alte chestii.
august 4, 2011 at 4:56 pm
Asa e. De altfel, nu crec ca doar agenturili schimba treaba in rau. Cre ca la fiecare schimbare de regim apar o gramada de lichele oportuniste (vezi comunismul din primii ani, 47-55, sa zicem…tot felu’ de ciocanari care luau niste decizii… din niste functii..de ne doare si-acu mintea. Plus astia care dupa 90 au dat navala la furat…si-acu’ isi gentlmani respectabili (sau asa vor sa para) etc.
august 4, 2011 at 4:46 pm
si inca o intrebare off topic:care este diferenta dintre mli 84 jder si mlivm.?pe wikipedia dau niste cifre de te sperii.numarul total al mli 84 jder include si varianta ptr VM?
august 5, 2011 at 1:24 am
mlvm(masina de lupta a vanatorilor de munte)ingeneral nu au cam nimic in comun in afara de elem comune pe care le fol armata pe blindatele medii(si forma)motorul e unul mercedes in varianta noua (nu stiu varianta)si da eu am citit ca prog continua in paralel cu mli 84 m1 nu stiu cate s ar fi modificat ptr ca si mli ul s a oprit stiam ca mli au fost 99 modif la m1.mlvm e mult mai mic si usor de fapt are un raport f bun de aprox 27-29 cp/tona
august 5, 2011 at 7:23 am
MLVM nu s-a modernizat! Prin 2005 a existat un prototip de MLVM, dotat cu echipamente moderne, similare oarecum cu cele de pe MLI, caruia in locul mitralierei turelate de 14,5 mm (turela fiind identica cu cea de pe TAB), i s-a montat aceasi turela ca si pe JDER. Insa Armata n-a fost interesata in a moderniza MLVM-ul, acestea fiind in numar mic in dotarea Vanatorilor de Munte. Oricum, MLVM asa cum este el acum, face fata misiunilor specifice VM.
august 6, 2011 at 2:22 am
MLVM are senile pe cand celelalte nu au. Si merge pe unde nici un altul nu merge.
august 4, 2011 at 5:13 pm
Adesea m-am întrebat ce i-ar scoate pe români în stradă, ce i-ar coaliza. N-am găsit un răspuns satisfăcător. Suntem o țară mult prea divizată. Sincer să fiu eu unul cunosc mult prea puțini oameni care să împărtășească idei asemănătoare cu ale mele și oricum nu m-aș ”coaliza” întru ceva doar de dragul ideii de coalizare. Până la urmă ce am eu în comun cu o bătrână care a trăit alte vremuri și care are alte valori și alte așteptări de la viață (atâta câtă mai are), cu un sătean de nu știu unde al cărui univers se întinde de la sapă până la crâșmă sau cu vreun manelist de Ferentari care trăiește să (mă) enerveze? Exemplele pot continua.
Dacă ar scoate ăștia de la Noua Dreaptă (dau un exemplu) 200,000 de oameni în stradă, pe mine tot nu m-ar scoate dacă nu au niște valori care să potrivească măcar 3/4 cu ale mele.
august 4, 2011 at 9:02 pm
Un biet imbecil plin de frustrari, si inadaptat social! Rezultatul?! Rasism, xenofobie, alea, alea…frustrare adica si lipsa de viata sociala!Chiar nu cred ca un asemenea imbecil merita atata atentie…
august 4, 2011 at 9:34 pm
Frate,da’ suni ca o gazeta a partidului. Unul singur desigur ca nu merita atentie.100 sunt deja organizatie terorista iar cu 20000 ai deja razboi civil.Metoda sa,ucisul copchiilor prosti nu are cum sa dea rezultate(decat daca-i omori pe toti) .Cauza pe care tolomacul asta credea ca o sustine(dar de fapt a slabit-o ) e insa una dreapta.Atat ca existau deja progrese obtinute pe cai normale.
Io fac pariu pe un kil de corcodele ca nici 10 romanasi nu au citit ce scrie de fapt in manifestul lui Breivik.De fapt munca sa propriu zisa nu e multa.Grosul e o colectie de texte ale unora mult mai destepti ca el.
august 5, 2011 at 1:34 am
crede cineva ca marxismul e o cauza dreapta dar fascismul,comunismul,capitalismul,economia de piata ,centralizata,budismul,taoismul,islamul che guevarra, churchill,hitler in otate astea gasestii ideologii pozitive negative demos kratos nu exista nici la 2 mil loc nu mai vb de 6 miliarde toate societatile sunt incorecte si apar inadaptati care din pacate citesc manifeste …si dupa aia iau pusca si omoara copii a 70 pers …
august 5, 2011 at 10:54 am
Limbul roman o fi greu,dar e mai frumos cand scrii cat de cat coerent si corect gramatical.
Eu am inteles din tot ca nu ai idee despre ce e vorba in propozitie,dar da bine sa plangi cu lacrimi de crocodil.
Intrebarea e ce ai vrut sa zici?In Romanian,please.
august 5, 2011 at 2:59 pm
scuze mi limbul e adevarat ca e greu …nu prea am trecut pe la clasele de gramatica…cum nici tu cred ca pe la literatura…acum ma intreb e posibil ca cineva sa ma treaca pe lista cu victime…poate doar si ptr ca sunt plangacios.un salut
august 5, 2011 at 2:46 pm
E foarte usor sa gasesti motivatii morale, economice, rasiale pentru violenta. Insa Asimov spunea ” violenta este ultimul refugiu al incompetentilor”! Si avea, psihologic, dreptate.Violenta este, pana la urma, doar o forma de comunicare primitiva si in esenta este legata de psihologia individului. Fara a fi foarte eficienta si nici practica… Frustrarea, umilinta, esecul social, toate se regasesc in astfel de actiuni. Daca sapi destul de adanc in mintea si istoria emotionala ale unor astfel de indivizi, la baza sunt foarte primitivi si cum peste 90% din actiunile oricarui om civilizat sunt dictate de doua instincte majore, supravietuirea si sexul, imi pastrez parerea, chiar sub posibila acuzatie a unui limbaj de lemn.
august 5, 2011 at 3:56 pm
Despre eficienta violentei nu are rost sa discutam.E dovedit cea mai eficienta,atunci cand reuseste.Reversul medaliei este ca e si cea mai riscanta.
Nu despre faptul ca insul cu pricina e dus cu pluta e vorba.De acord cu tine ca personajul in sine nu merita multa atentie.Problema este ca reactia ta au avut-o si o au toti cei legati in vreun fel de sistem in tot Vestul.Sa combatem rasismul,xenofobia si mai stiu eu ce.Uraaa,uraaaa,uraaa.Intre timp,temerile justificate ale unei bune parti din populatie sunt ignorate sub pretextul ca Breivik pretindea ca le impartaseste.Unde va duce asta,te las pe tine sa ghicesti.
august 5, 2011 at 4:04 pm
Nu m-am gandit de loc la contextul social. Ma refeream doar la respectivul individ. Faptul ca tragaciul propriei nebunii a fost o pleida de probleme reale ale asazisului „multiculturalism” este real. Dar eu ma refeream strict la psihologia individuala.Posibil sa fii gresit cand am comentat incidentul in afara contextului social…Foarte posibil acest caz este din colectia ” Va urma”, poate mult mai sangeros….
august 5, 2011 at 4:19 pm
Da,dar nu asta ai spus,sau cel putin nu asta ai lasat de inteles initial. Omul nostru e nebun de legat,caz in care sa vorbesti in termenii ”partidului” nu se justifica(decat ca pretext de a marca puncte politice,lucru pe care establishment-ul il face copios in zilele astea) .Il bagi la spital si pa.
Ori omuletul nu e atat de nebun,fapta lui fiind o declaratie de razboi.Desigur si daca ar fi razboi uciderea mucosilor nu e nici morala nici eficace.Dar oricum ai privi problema,politizarea si demonizarea nu se justifica.Nu duc la intelegerea situatiei reale.
august 6, 2011 at 10:51 am
Pei bine bre,hai sa spunem ca asta nu este un deraiat si ca a existat o forma de ratiune in gestul lui.
Atunci de ce mama naibii a omorat 100 de mici vikingi arieni ca si el?De ce nu a descarcat automatele alea prin niste shaormerii din Oslo?Sau daca avea sange in instalatii atunci se ducea nene in Pakistan sa beleasca o duzina doua de fundamentalisti,sau acolo era mai complicat.
Nu m-ar suprinde ca justificarea reala a individului aduse la lumina de expertiza psihologica sa nu aiba in spate astfel de idealuri inalte gen salvarea civilizatiei europene de la islamizare sau alte asemenea,ci simpla lui invidie pe aia din tabara care se distrau,gagicareau iar noaptea exersau perpetuarea semintiei ariene in timp ce el statea acasa si se uita la „norvegienii are talent”
Pericolul islamic si nu numai este unul cat se poate de real,aproape in fiecare stat din vestul Europei exista cata o astfel de minoritae care se dubleaza la fiecare generatie,nu exclud posibilitatea ca mai devreme sau mai tarziu aceasta sa se sfarseasca violent,sub o forma ori alta,altfel in secolul XXII Europa va fii un continent al sultanatelor,jamahiriilor sau califatelor.
De ex catre sfarsitul secolului Franta se va numii Francistan iar Romania se va scrie cu doi de „R”
august 6, 2011 at 11:39 am
pai daca asta , un european , ar fi omorat 100 de musulmani (aici sau la ei acasa)… eu unul n-as mai fi trecut prin pasajul dintre „piata unirii 1” si „piata unirii 2”.
august 5, 2011 at 4:30 pm
Stiu foarte bine ce am spus si imi sustin afirmatile. Daca anumite expresii au intrat in domeniul politic, nu inseamna ca si-au pierdut sensul real . Cred sincer ca resismul si xenofobia provin din frustrare(economica sau personala). Statistic 70-80 dintr-o populatie minoritara este OK, restul creaza probleme.Raman la parerea mea, exprimata intr-o conversatie anterioara, ca suntem toti la fel, diferentele fiind doar de natura culturala.
Oricum diferenta intre un criminal nebun si un mare geniu militaro-politic sta …fix in numarul de victime…
august 6, 2011 at 10:07 am
George,fara suparare,dar crezi sincer in ceva atat de cuprinzator incat nu mai inseamna nimic.
Ia o analogie.Statistic 1-2% din populatia URSS din 1944-45 a fost compusa din violatori iar <1% din criminali in serie(si inainte de 1944 si dupa).Pt. atata lucru zau daca se merita sa facem razboi contra lor.
La nemti,tot dpdv statistic.<10% s-au apucat sa navaleasca prin Europa.Ce naiba or fi avut toti aia care au facut razboi contra lor nu stiu.Trebuiau sa dea dovada de mai mare toleranta si iubire de oameni,mai ales ca restul de 90% stateau linistiti la casele lor.
august 6, 2011 at 1:03 pm
Bre ne cunoastem de prea mult timp, virtual vorbind, ca sa mai vorbim in parabole! In mod sigur stii exact ce vreau sa spun, si mai sti ce cred despre problema diferentelor intre „rase”. Sunt impotriva multiculturalismului, ca idee politica, dar in rest cred in continuare ca suntem toti la fel, doar „hainele” ideologice, politice si religioase, facand diferenta…Stiu ce crezi tu si sincer sunt nuante unde si eu calc cam la fel.Gandesc asa pentru ca am combinat experienta din „teren” cu cea educationala si alte asemenea…Totul are la baza o experienta personala destul de vasta…Si esti si foarte „hot”! La faza cu procentele folosesti un silogism cu baza logica un pic cam …hoata…
august 6, 2011 at 1:35 pm
Primo,sunt demult de acord ca nenea din Oslo e dus.
Secundo -Fara parabole zici.Hmmm.
Tribul cu care noi avem mai multe in comun e atacat din interior de adeptii multiculti si din exterior de migratori.La fel ca pe vremea imperiului roman.Baietii sunt pusi pe imbogatire pe munca noastra si a stramosilor nostrii.
Vei zice ca e primitivism ce zic eu,intoarcere la omul cavernelor.Io voi argumenta ca nu am plecat niciodata din caverne.Asta e natura noastra.”Noi” contra ”ei” ad infinitum.Ma simt destul de bine in postura asta.
Tertio- asa e,suntem toti la fel pe interior.In fond ce aia o diferenta de cateva gene pa ici-colo?Doar avem 90% din gene la comun cu soarecii si 98% cu cimpanzeii.Sangele e tot rosu.
Sigur,putem porni o intreaga polemica.Singura chestiune ce se merita lamurita e unde tragem linia,atat cand vine vorba de deschidere cat si cand vine vorba de demarcare. Pana atunci ia o zicala de la somalezi: ”clanul meu impotriva lumii;eu si fratele meu contra clanului meu;eu contra fratelui meu.” Pt niste primitivi au surprins destul de bine natura umana.
august 6, 2011 at 2:40 pm
iti raspund cu toate ca discutia nu e cu mine…stiu o multime de pers care vorbesc de naturatea umana de spiritul destructiv samd .cum spusesem inainte ideologii teorii …mai in limbul meu de lemn…unii spun ca pitbulii sunt rasa agresiva cum e chestia caci cu mexicanul ala de la tele sunt mai blanzi ca un labrador eu am incercat sa ti spun in postul anterior caci cu cat mai multi suntem cu atat sunt mai dificile societatile de guvernat si de multe ori se fac teorii si rezulta inadaptati care cred prea mult in ele dar chestia e ca nu suntem roboti sa functionam dupa un software bun sau mai putin bun …oamenii astia traiesc intr un mediu de multe ori inchistat si nu cred ca se le merita cautata o justificare…apropo crezi ca maine daca eu ma apuc si impusc 20 pers are vreo legatura faptul ca dezbat cu tine aici…daca e ceva comun de cand exista omenirea e instinctul de supravietuire …oamenii ca asta il pierd si de aia fac idioteniile astea …crezi ca dupa 10 ani in inchisoare maii crede asa ceva si mai sare razand…aici bascii puneau bombe si aveau o gramada de teorii de rasa de politica ideologii samd si dupa 20 de ani de inchisoare unicul lucru ce vor e sa stea la un pahar de bere cu prietenii uita de toate ideologiile…
august 6, 2011 at 2:47 pm
aa si unicul lucru ce l cred de natura umana …cred ca exista instinctele unul mai puternic ca altul….si ratiunea poate sa spuna cineva ca e mai bine cand instinctul domina ratiunea sau invers…
august 6, 2011 at 3:15 pm
Niko,nu stiu de unde scrii,dar mi se pare foarte greu de inteles textul tau.Dezbatem ce vrei,dar mai intai trebuie sa pricep exact ce vrei sa spui.
E o problema de scara. Euskadi Ta Askatusuna a fost o miscare minora.Intrebarea pe care o pun este cati din sutele de mii de combatanti din Bosnia si Kosovo a ajuns la inchisoare.Mai ia o intrebare.Cati albanezi din Kosovo ,unii din ei mai mosntruosi ca Breivik au ajuns la inchisoare?
Te intreb asta pt. ca sa observi ca reactia unei societati la o problema de politie e diferita de reactia in cazul unei confruntari majore.Omuletul nostru e izolat momentan.In 20 de ani poate va ajunge cum zici tu,sa nu vrea nimic decat o bere.Dar daca restul lumii ajunge ca el?
august 6, 2011 at 3:31 pm
adevarul e ca ma cam incurc caci vreau sa it spun ceva si mi vin multe idei in cap si le amestec…dar ai sintetizat bine unde vreau sa ajung caci sistemele toaate de la religie pana la justitie trecand inclus prin domeniul economic sunt sisteme…eu personal sunt de dreapta politic(si rezultand din asta economic)dar nu ieologic societatea nu a evoluat in ultimul timp in acelasi nivel cu informatia (surse,nivel)noi avem un nivel informativ infinit mai mare comparativ cu anii 50 sa i spunem si de aici rezulta o prob nu suntem capabili de a sintetiza de a asimila tot de aici rezulta …parerea mea inadaptatii…si faptul ca nu ne mai castigam existenta cum instinctele o cer provoaca stres dezechilibre dar si nivelul cum masele accepta fapte, evenimente(cum spui tu daca e mai vinovat asta daca a omorat 70 decat unul din iugoslavia care a omorat mai multi),simplu nu se stie …si de aici e ca am spus de la bun inceput ca e o discutie sterila
august 6, 2011 at 3:36 pm
aa sa nu intelegi ca nu mi place sa dezbat dar prefer temele militar tehnice
august 6, 2011 at 2:05 pm
Nu Mihai, nu este deloc primitivism, din pacate. Suntem la fel de civilizati, moral vorbind, ca si stramosi nostri din Europa anului 15000 i.d.C.Din pacate! Iar daca politica nu ar fi demonizat termenul te-as numi nationalist european de dreapta. Eu insumi sunt de dreapta, sotia este blonda si copilul are ochii colorati.Daca stau si ma gandesc serios nu as dori sa-mi vad fetita jucandu-se cu…alt „model” si nici nu as vrea arabi, chinezi, vecini cu mine. Cateodata si eu gandesc la fel ca tine si tot cateodata incerc sa ma conving ca sunt tampit si xenofob.Ca daca toti am avea aceeasi educatie si aceleasi conditii socio-economice, am fi la fel. Eu inca mai sper ca am dreptate. Si tot cateodata se poata sa fiu si ipocrit. Adica da, suntem toti egali dar sa fie „aia” vecini cu alti nu cu mine. Poate sa fiu ipocrit…inca nu sunt sigur 🙂
august 6, 2011 at 2:27 am
Si apropo de violenta. In una din cartile mele preferate (Infanteria stelara – parca) unul din citate (reprodus aprox) spune ca „violenta calculata este cea ce face diferenta la un moment dat”.
Respectivul domn (o sa caut sa vad cine o zice) spunea ca nu este de condamnat violenta ci doar cei ce o aplica fara discernamant si la momentul nepotrivit.
august 10, 2011 at 12:33 pm
CIUDAT,DAR….ESTE POSIBIL CA O ASTFEL DE ATITUDINE SA FIE BENEFICA ROMANULUI PANA LA URMA.