Rusia va folosi noile avioane multirol MiG-35D ca si egale ale F-35 din dotarea US Air Force – a zis jupanul Fortelor Aerien. Hac:
„We have not given up on the MiG-35D light aircraft project, but we will transfer to the T-50 [heavy fighter] in the future,” Gen. Alexander Zelin, the Russian Air Force commander, said during his visit to the six-day air show MAKS-2011 that opened near Moscow on Tuesday.
Sursa: RIA Novosti
Adicatelea, T-50 este F-22, iar ’35D va fi F-35. Hac!
august 19, 2011 at 8:33 am
Egale la pret ?
august 19, 2011 at 8:37 am
😀 ar fi o veste buna pentru fanii F-ului! 😛
august 19, 2011 at 9:02 am
bre, ii dau o spoiala absorbanta radar si il pun pe pilot sa nu depaseasca plafonul de 50m. Stealth am zis stealth au facut. Hac!
august 19, 2011 at 9:08 am
Spoiala, ca spoiala…Da’ ce faci cu paletele compresoarelor, ca alea sunt cele mai vizibile si fac cel mai mare „zgomot” pe radar?
august 19, 2011 at 9:33 am
Bre, tu esti gica – contra. Daca-i ordin de la sefu’ ca-s stealth asa apoi ase sa fie. Alea de zici tu sa fie oprite ca contravin ordinelor esaloanelor supiriore. Stealth o zis! Haraso..
Caporaaaal mai ada o votca! Hac!
august 19, 2011 at 9:24 am
MIG 35D pe post de F 35 ca sa ce? Stealth nu va fi cu siguranta, chiar si cu aplicarea de vopsea radar absorbanta nu o sa faca decat sa ii reduca amprenta poate daca sunt buni la 1/3. Insa sa il folosesti pe post de striker….merge, la fel cum F/A 18 Super Hornet este folosit de USN pe post de F 35 asa si MIG 35-ul 😉 lasa-l sa viseze! MIG 35-ul si MIG 29K sunt avioane de generatia 4.5 dar nu de generatia 5! Ca solutie de stop gap este in regula sa spui ca va face aceleasi misiuni ca si F 35 (mai ales ca misunea noua a lui F 35este sa stea cuminte acum la sol)
august 19, 2011 at 10:06 am
Poate vor sa implementeze pe acesta tehnologii de la proiectul Mig 1.44 dar intr-un asemenea caz i-ar mari mult pretul si nu l-ar mai face atractiv dpdv economic mai ales ca piata rusilor este destinata statelor lumii a 3-a din africa, asia, america de sud iar europa doar cele 2 state satelit.
august 19, 2011 at 10:09 am
Care sunt alea doua state satelit din Europa ?
august 19, 2011 at 10:11 am
Belo si U-cra.
august 19, 2011 at 10:12 am
Si Bulgaria ce e ?
august 19, 2011 at 10:14 am
hibrid k a intrat in UE si astia se axeaza pe ECO :))
august 19, 2011 at 11:56 am
Pai nici F-35 nu e chiar stealth, asa ca pot sa spuna ca sunt la fel de stealth amandoua… treaba de branding pentru politicienii interni si externi care oricum nu se pricep.
Rusii se pare ca merg pe ideea unei flote mixte T-50/ Mig 35D – e absolut normal. Nu isi pot permite o flota numeroasa de T-50, i-ar aduce in faliment. Asa ca au nevoie in continuare de MiG 35, pana la urma un air frame dovedit si care poate fi imbunatatit (motor, radar, avionica) pentru a ramane competitiv.
august 19, 2011 at 12:28 pm
Pai si de SU 35 unde l-ai uitat? si SU 30? Sunt prea mari ca sa aiba doar 2 avioane fiindca isi schimba flota gradual, nu isi perimt mai mut decat cateva sute de-o data asa ca pana una alta mai au si MIG 31 si Su 27 si SU 24 si TU22M etc….
august 19, 2011 at 1:18 pm
da, asa e. MiG-urile insa sunt mai ieftine si pot sa aiba mai multe.
cum zicea Stalin – „Quantity has a quality all of its own.”
ceva similar au si americanii si englezii ca expresie „there is quality in quantity.”
august 19, 2011 at 1:46 pm
Într-adevăr, F-35 e ca o femeie care n-arată bine în poze decât dintr-un singur unghi, restul nu-i sunt avantajoase. Adică e stealth din față. Eu unul sunt convins că un Su-35 dă cu el de pământ, deci nu m-ar mira dacă și un MiG-35 asemănător poate face același lucru.
august 19, 2011 at 2:11 pm
Oricum chiar daca nu-l vezi, sigur il auzi. Nu ar face si astia niste avioane mai silentioase, feri-t-a sfantu’. Numai rasnite..
august 19, 2011 at 6:21 pm
Bre nu se putea sa nu dea rusii cu…in fasole! Au un show frumos, toata lumea ii lauda si ei incep sa uite de conditia de aurolaci si milogi pe occidentali dupa armament, in care se afla.Pana mai ieri boceau pe mormantul MIG-ului 35, ca nu-l vor indienii, deci e kaput, iar astazi se contreaza cu F-35!
Un singur ochi aruncat in oglinda, probabil ca i-ar mai racori un pic. Ei au fix doua prototipuri de T-50 si deja se vad cu F-35 la butoniera. Patetica si jalnica mentalitate.
Ca in realitate pe unde i-au prins americanii, au dat de pamant cu avioanele ruseti ceva de speriat! S-o fi schimbat ceva intre timp?! Ca stau cel mai prost posibil la fiabilitate si capacitate de lupta, ca avioanele lor au importuri masive de subansamble…toate astea rusii le uita…Sincer abia astept in viitor ca F-35 sa faca sa chelalaie MIG si Suhoi pe unde le va prinde…
august 19, 2011 at 8:06 pm
Exagerează și rușii, dar și tu exagerezi. Așa un pic 🙂
Americanii n-au mai dat nas în nas cu avioane rusești de ultimă generație de la MiG-urile 21PFM și MF din Vietnam. De atunci au dat piept doar cu renumitele modele de export downgradate pe care rușii binevoiau să le vândă ”aliaților”.
august 19, 2011 at 10:56 pm
Giusepe , au dat nas in nas in Irak si Serbia.
august 20, 2011 at 1:17 am
Cu ce au dat nas în nas? Cu MiG-23MS, fără capacități BVR și fără IRIS-T? Cu MiG-29B, cu toate sistemele importante downgradate, inclusiv radar? Astea nu constituie ce eu aș numi avioane ”de ultimă generație”.
august 19, 2011 at 10:55 pm
Iar cand au dat nas in nas cu avioanele rusesti erau in proportie de cinci la unu. Asa ca nu se pune…
august 20, 2011 at 1:35 am
Factorul numeric nu e singurul responsabil; în Serbia într-adevăr s-au luptat cu o aviația care abia mai avea câteva avioane moderne operaționale.
În cazul Irakului inabilitatea conducerii armatei irakiene de a purta un război modern (implementarea de tactici depășite sau chiar stupide), combinată cu discrepanțele tehnologice au dus la acel mare fiasco în care una dintre cele mai numeroase armate din lume a fost anihilată rapid.
E interesant de citit acest material: http://www.comw.org/rma/fulltext/victory.html Oferă o perspectivă mult mai echilibrată asupra primului război din Golf decât tradiționalul ”America rupe tot.”
august 19, 2011 at 8:11 pm
N-ați înțeles!
„MiG-35D ca si egale ale F-35 ” făcea trimitere la intenția rușilor de a construi un avion și apoi de a se milogi de alții să-l cumpere așa cum fac americanii cu scumpetea lor (cică) invizibilă!…
august 19, 2011 at 8:44 pm
eu zic fiindca mig 29 are multi fani sa facem o comparatie f 35 invizibil cam la acelasi nivel f 22 poti sa l detectezi dar nu poti sa ghidezi rachete pe el in nici un spectru radi,vizibil poate doar laser si dezi dar cum nu actioneaza de zi la altitudini care sa ti permita sa l iluminezi…decoleaza vertical si in aceleasi limite de viteze face tot ce face si su 35 datorita motoarelor mai putin a aerodinamicitatii are sistem de lupta integrat ceea ce inseamna ca senzorii nu mai actioneaza separat asteptand interventia pilotului e asemanator aegis,zumwalt doar eurofighter are ceva asemanator sistemul de zbor integrat care face ca daca dui drumul la mansa cu avionul in vrie t il aduce in zbor orizontal(nu e pilot automat)si limiteaza avionul la suprasarcini sistemul dass nu e integrat cu sistemul de arme ( sa ne imaginam la un f 35 cand esti iluminat radar din stanga sus nu numai ca ti activeaza si eventual lanseaza contramasurile ci in acelasi timp iti pregateste armamentul potrivit ptr lansare si avertizeaza punctele de sprijin din aer sau la sol in fractiuni de secunda )si mig 35 un avion frumos care deriva dintr un desen de vanator de front(nu multirol)foarte mult motor pe avion ca sa poata urca repede in sus si scapa de focul antiaerienei de front transformat cu motoare vectoriale si aparatura occidentala cu fly by wire(f 16 a era fly by wire) si radar nou …e ca si cum pui sa se bata o lada tunata cu ultimul model de viper
august 19, 2011 at 8:50 pm
si acum vreau sa vad daca atat de invizibil e t 50 ce doctrina or avea cand le folosesc in comun …sau o sa iasa stai ca t 50 nu e chiar asa stealth e mai putin stealth,stai ca nu mai e stealth ca la teste il descopeream…f 117 trebuiau sa puna emitatoare pe el ca sa stie pe unde zboara cand faceau teste si b 2 ardea delcourile la masini cand trecea pe deasupra cu aparatele de bruiat radar activate
august 19, 2011 at 8:53 pm
rusia e putere regionala ptr noi e o amenintare dar ptr o putere ecconomica gen franta sau germania e doar egala (fara nuclear)dar pana la sua ……scuze ca m am dus pe aratura
august 19, 2011 at 11:48 pm
Eu cred ca singura sansa pentru un pret decent la F-35 este dezvoltarea MIG 35 si SU-50 .
august 20, 2011 at 3:10 am
Bre, Zelin a zis ca MiGul va face pentru Rusia munca care trebuie s-o faca F – 35 ul pentru SUA, adica va acoperi golul in avioanele de vinatoare usoare… nu a zis ca va fi un MiG stealth, … sau ca este egal cu F -ul, oricum, daca armata rusa va primi chiar si acest MiG 35 mai putin stealth asa., in numar mare,( aici ma refer la sute.. ) pentru Rusia va fi un pas mare, ca ultimii ani armata rusa primeste tehnica in unitati, cite 4 Su 34, cite 6 MiG 29 K, s.a.m.d. Iar in ce priveste Su – 35 – asta este clar peste F – 35. Faptul ca armata rusa nu cumpara acest avion extraordinar in numere mari vorbeste mult despre tradatorii Rusiei care s-au cuibarit prin Kremlin..
august 20, 2011 at 4:32 pm
Armata rusa nu cumpara SU-35 in numere mari pentru ca nu are bani .
Cred ca MIG 35 a fost scos datorita nevoii acute de avioane noi in armata rusa, pentru ca Federatia Rusa are doar 90 de MIG 29 functionale, restul fiind cazaturi .
august 20, 2011 at 5:10 pm
Armata rusa nici nu are de unde sa aiba bani, banii sint la baietii din Kremlin, care vind petrol, lemn, otel….. si cumpara cluburi de fotbal prin Anglia….
Bani in Rusia sint destui, problema e acesti bani sa fie folositi pentru interesele poporului rus……
august 21, 2011 at 10:28 am
Mie imi convine situatia de minune.
As putea chiar sa le indic o masina de lux pentru dotarea secretarelor ministrilor rusi : Bugati Veyron. La 1.7 mil de euro ar trebui sa o cumpere la orice secretara din orice minister.
Sunt convins chiar ca ar obtine o marire de pret de 15-20% (transferata in conturile indicate inainte)
Sunt pe calea ce-a buna: vand lemn, minereu si petrol si cumpara masini de lux, plasme si Prada.
august 20, 2011 at 3:21 am
Da, .. miine la MAKC va zbura T-50-2 pilotat de Bogdan pentru public, ca pe 17 august a zburat deja pentru oficiali… Am inteles ca e prototipul doi, .. La moment au trei prototipuri in stadium de testari de uzina. In 2013 primul Su – 50 va fi transmis pentru testari armatei.
august 20, 2011 at 7:13 am
Bre mereu si de fiecare data scuze si iar scuze! Ba ca tehnica rusa era mai veche cu nu stiu cate generatii, ba ca ciuhabi sunt ai mai fraieri draiveri de avioane, ba ca i-au luat pe la spate, ba prin fata, bla, bla, bla. Realitatea este ca tehnica ruseasca arata trasnet pe hartie, la fata locului insa apar mereu probleme. Electronica nu face chiar ce spune, raza radarelor si rachetelor, nici ea nu e chiar asa ca-n pliante…Mai vedem noi cate sute de MIG-35 sau SU-35 vor intra in dotare si cu ce dotari…Probabil ca vor intra cateva zeci dotate asa si asa…
@Moldoveanul are dreptate! Coruptia si imbecilitatea conducatorilor, vezi Bulava, ii va tine in ceata mult timp.
august 20, 2011 at 10:43 am
Parca cu Bulava lucrurile incep sa se stabileasca.. cel putin asa zic ei., ca poate pina la sf. anului 2011 va intra in productie de serie,.. sa vedem. Este nevoie acolo de o miina tare,care sa aiba curaj sa curate statul de tradatori si corupti si betivi,…
august 20, 2011 at 9:47 am
[…] MiG-35D pe post de F-35, sau ce face vodca din om… (via Resboiu – military & co.) Posted by incaunipocrit on august 20, 2011 Rusia va folosi noile avioane multirol MiG-35D ca si egale ale F-35 din dotarea US Air Force – a zis jupanul Fortelor Aerien. Hac: "We have not given up on the MiG-35D light aircraft project, but we will transfer to the T-50 [heavy fighter] in the future," Gen. Alexander Zelin, the Russian Air Force commander, said during his … Read More […]
august 20, 2011 at 1:52 pm
Deci cu alte cuvinte,in urmatorii 20 de ani Rusia nu va avea la dispozitie decat derivate de generatia 4,5 ale Su-27,MiG-29 pe numele lor de scena Su-30/35, MiG-29M/MiG-35 si Su-34 stropitori din anii 80 gen MiG-31BM,Su-24,25,27 si MiG-29S ultimele modernizate la standardele SM si SMT si ceva avioane mai impesionante gen Tu-22M3,Tu-95/142,Tu-160 dar tot vechi,in fine toate astea avand in varful piramidei PAK-FA,din care primele 60 sunt ceva intre gen 4,5-5 iar dupa 2020 vor venii alea de generatia 5 a get-be-get,PAK-DA,MiG-LMFS care sa acompanieze PAK-FA mai au de asteptat pana spre 2030,asa incat americanii in acest deceniu nu prea au motive prea serioase sa bage carbuni in F-22/F-35,se pot consola la o adica cu F/A-18 SH,F-16 E/F sau F-15SE,plus unele modernizari ale flotelor de F-15/F-16,grija lor cea mai are trebuie sa fie legata de evitarea falimentului.
august 20, 2011 at 4:35 pm
O sa aiba o carca de avioane China, asa ca amerlocii nu au motive de relaxare .
august 20, 2011 at 3:32 pm
zici ca a luat foc……la ce foom skoate
august 20, 2011 at 5:19 pm
pai,.. e fum pentru show, nu?
august 20, 2011 at 5:59 pm
Tu de ce scrii asa de chinuit? Cu foom, skoate, etc? Pentru ca esti din Calarasi? :))
august 20, 2011 at 3:32 pm
Derivate, derivate, dar daca aviatia rusa ar avea cantitati suficiente din SU-35, MIG 35, Su-34, chiar nu cred ca ar avea de ce sa se teama de cineva sau sa le fie rusine.O flota aeriana compusa din 2-300 de Su-35 si 150-200 de MIG -35 ambele cu tractiune vectoriala, plus Su-34 200 de bucati, ar fi cea mai puternica aviatie europeana si mult peste ce au chinezi si indieni.Basca PAK FA-ul…insa numai daca cineva la Kremlin isi face treaba, ca pana acum nu prea se vede nimic.
august 20, 2011 at 4:39 pm
Pai dotarea minima pe care o tastasi ar costa Federatia Rusa minim 25 de miliarde de dolari si cel putin 2 miliarde anual operarea acestor avioane .
Federatia Rusa nu are o armata compusa numai aviatie, mai are de dotat si fortele terestre si marina .
august 21, 2011 at 8:12 am
a propos, in ciuda unei stabilizari economice cat de cat, armata rusa e inca in criza.
era un scandal recent in Rusia ca la o unitate militara le dadea conserve de caini.
90 la suta din recruti vin cu hartii ca nu sunt apti de serviciul militar. probabil jumate sunt reale.
august 20, 2011 at 3:41 pm
o chestie interesanta – avioanele de ultima generatie, atat occidentale cat si rusesti sau chinezesti nu au participat la conflicte serioase, unde sa se intalneasca cu o aviatie inamica.
de acord cu Victor ca principala amenintare reala e cea economica, asta a spus si seful armatei americane – „cea mai mare amenintare la securitatea SUA e falimentul” – nu exista premisele unui conflict intre China si SUA (principali parteneri comerciali de altfel) sau Rusia, care de abia s-a mai pus pe picioare dar inca sa clatina serios, e in echilibru relativ, si SUA, care nici ei nu sunt prea breji din cauza razboaielor care i-au dus in sapa de lemn si a crizei financiare.
razboaie cu americanii implicati pot aparea dar mult mai mici, de genul Iran, Siria, Coreea de Nord, cate un bombardament sau ceva pe acolo. nimic spectaculos.
dar pe termen lung, lucrurile sunt mai putin clare. Istoric, o lume multipolara poate fi foarte periculoasa, ultima data cand am avut asa ceva am avut primul razboi mondial.
august 20, 2011 at 5:18 pm
Ati putea scrie un reportaj in legatura coi noile upgrade-uri ce le va primi Su-30MKI, care il vor transforma intr-un asa zis generatie 5
august 21, 2011 at 12:48 am
nu stiu eu cum o sa foloseasca mig ul 35 in tandem cu su t 50 …eu imi imaginez sa spunem f 35 in misiune de bombardament sa i spunem si f 22 sa l acopere bine acum rusii su 34 in misiune de bombardament si su t 50 sa l acopere si unde e mig ul ce face care e rolul lui e mai ieftin de operat nu,e mai suhoi decat suhoi ul adica supervanator nu, e multirol adica ia bombe si se bate cu eurofighter cand il ataca…nu ,face acoperire aeriana ptr su 25 pe care l vor scoate din uz …eu cred ca vor sa le dea ceva sa faca si mig ca sa nu se duca pe copca una din firmele lor emblematice de avioane…un simbol al lor
august 21, 2011 at 8:53 am
Rusia are un teritoriu urias de aparat – tehnic doar pentru defensiva au nevoie de o flota imensa.
E loc si pentru MiG, ar fi o greseala ca ei sa parieze pe o singura uzina. Strategic, la marimea lor, rusii au nevoie de cel putin 2 producatori, ca si americanii, altfel daca producatorul ales devine ineficient sau necompetitiv au o mare problema.
Americanii isi dau seama de eroarea uriasa facuta cand au pariat pe un singur avion. Norocul lor ca inca mai e loc de intors si probabil se vor intoarce la modelul cu 2 producatori.
Ce s-ar fi facut acum daca nu ar fi existat Boeing si chiar aveau nevoie de avioane pentru vreun conflict, dat fiind ca F-35 se anunta cu o intarziere de 10 ani si o crestere exponentiala a costurilor? Nu mai aveau varianta navala. Asa au solutie de rezerva – de altfel Australia zice ca s-ar putea sa ia Super Hornets in loc de F-35 anul viitor din cauza intarzierilor si cresterii de preturi.