Sursa: Adevarul
Am pus semnul întrebării, pentru că a fost cel mai potrivit comentariu al meu.
Oare cum a fost cu adevărat?
S-a simţit oare Traian Băsescu timorat? Mă întreb aşa, neutru şi ca un om normal.
Eu aş fi fost timorat. Aş fi timorat şi la o întâlnire cu Traian Băsescu. Dar, cel mai mult mi-ar place nu să mă întâlnescu la o discuţie cu Traian Basescu şi nici măcar cu Barack Obama. Cel mai mult aş vrea să îl cunosc pe domnul general Dan Ghica-Radu.
Revenind la întâlnirea întâmplată, oare ce au discutat cei doi preşedinţi?
Evident, nu mă pot abţine de la un mişteaux şi arunc o întrebare neastâmpărată: oare cum ar fi fost o întâlnire între Traian Băsescu şi Sarkozy? 😀
Şi dincolo de discuţii, cu ce ne-am ales? Noi, românii, România.
Militar, geopolitic. Atât „măcar”, de-am cunoaşte.
Eu, arunc un minim şi un maxim. Exact aşa, ca în titlu, între optimism şi pesimism. Zic, dar invers: F-16 second hand, pe datorie, şi un maxim reprezentat de sistem AEGIS la bordul fregatelor româneşti. Scutul e deja aranjat.
septembrie 13, 2011 at 10:44 pm
Fregata cu Aegis???Bre,nu stiu daca se poate tehnic.Nu e loc pe nava.
septembrie 13, 2011 at 10:48 pm
Ii vor lipi balcoane. 😀
septembrie 14, 2011 at 12:47 am
Aegis există pe nave de dimensiuni comparabile (fregatele clasa Fridtjof Nansen de 5300 de tone), dar alea au fost făcute special pentru așa ceva. În fine, de unde ideea cu Aegis? Ai auzit ceva sau e ”wishful thinking”?
septembrie 14, 2011 at 7:44 am
Zvon la mana a doua, dar mintea mea in gandul ei a zis ca pesimismul e F-16 second hand pe caiet, iar la optimism… ceva mai bun si mai dificil de obtinut decat AEGIS nu e, pentru noi.
septembrie 14, 2011 at 9:02 pm
aici despre aegis si romania http://www.ziuaveche.ro/exclusiv-zv/dosare-ultrasecrete-exclusiv-zv/exclusiv-zv-romania-a-negociat-cu-sua-propriul-scut-antiracheta-aegis-50152.html
septembrie 16, 2011 at 2:55 am
Mulțumesc pentru link. Abia acum l-am văzut.
În altă ordine de idei… nene Resboiule, mi se pare mie sau de la o vreme au început să apară câțiva „colorați” p-aici? Colorați politic adică.
Să nu se înțeleagă greșit, n-am nimic împotriva diversității de opinii. Da’ să moară Bibișkov dacă n-am ocazional impresia că dau de „texte” hazetăristice care-mi par mult prea familire în ton și exprimare.
Amu io nu dau cu parul… zic și io ca omu’ simplu 😀
septembrie 16, 2011 at 6:35 am
pai a fost si „tema” de asa natura.eu stau pe tusa de ceva vreme cand vine vorba de politica.
septembrie 13, 2011 at 10:55 pm
Subscriu la Mihais. Vize? Nu-mi place F16. Nu-mi place M16/M4, Abramsu’ haleste cat nu face. Camioanele lor sunt licentza austriaca Steyr.
Nu mai bine ne pupam cu Tante Angelika? Ceva Leopard, niste Wiesel, HK416/417, munitzie pentru gripene si eventual niste U214…
septembrie 15, 2011 at 12:18 am
Nici mie nu-mi place F-16 dar vreau sistemul Aegis primit gratuit, ca de asta gazduim scutul si am facut cheltuieli pana acuma .
septembrie 15, 2011 at 5:24 pm
Nu chieltuim nimic cu scutul bre. Chieltuim doar cu intretinerea bazei militare.
septembrie 15, 2011 at 9:37 pm
🙂 Esti simpatic foc! 🙂
septembrie 15, 2011 at 9:56 pm
stiu 🙂
septembrie 16, 2011 at 2:23 pm
Pai modernizarea si intretinerea bazei militare o sa ne usuce de bani. In loc sa cumparam masini de teren si camioane pentru armata, modernizam si intretinem baza militara americana .
septembrie 13, 2011 at 11:03 pm
„geniul” nostru e timorat de cand e. Altfel nu ar suge o sticloanta de wiziki pe zi lucratoare (dupa cum maria-sa insusi o declarat cu mandrie)
Si nici n-ar avea iesirile alea agresive de dihor plesuv incoltit de rottweileri.
da’ bine ca le-a treas-o antenelor, cum zicea cineva :))) Asta-i tot ce conteaza. M-am linistit.
Despre AEGIS nu cre c-a auzit. Dac-o auzi, nu-l „interesecteaza”, e prea abstract. Si-s prea putine bucati (vezi comisionu’!) .
Si n-am auzit sa dea americanii la casat sisteme AEGIS. Cand or avea de ales intre sa le caseze sau sa le vanda unor fraieri, la pret de Steaua Mortii (aia din „Razb. stelelor”), atunci sa ne asteptam.
Raman F16 si alegerile.
septembrie 13, 2011 at 11:18 pm
matale esti cam incapatanat de repeti incontinuu despre antene pe cand eu ma refeream la o gasca mai numeroasa.nu conteaza ca sunt penibili si mincinosi conteaza sa depasim momentul cu delicatete….facem emisiune cu Raduleasca 🙂
sa fii sanatos si in urmatorul an vei afla cate ceva din ce s-a discutat. incepem cu f-16….eu as zice: noi.vom vedea.nu numai pt tine ci pentru noi toti: trebuie sa privim vizita foarte serios din moment ce s-a discutat si cu dep. pt aparare si CIA 🙂
septembrie 14, 2011 at 1:22 am
Vizita a fost facuta aproape esclusiv pentru probleme de securitate. Delegatia Romaniei este compusa din : seful SMG, generalul-maior Stefan Danila, ministrul de Externe, Teodor Baconschi, ministrul Apararii, Gabriel Oprea
consilierul prezidential pe probleme de securitate, Iulian Fota,directorul SIE, Mihai Razvan Ungureanu, directorul SRI, George Maior, si de ambasadorul SUA la Bucuresti, Mark Gitenstein.
Inainte de intalnire Obama a avut o discutie cu vicepresedintele Joe Biden si cu directorul CIA, David Petraeus.
septembrie 14, 2011 at 7:50 am
Nu-i a buna. Zic, citind cine cu cine.
Ma gandesc, in ambele echipe au fost oameni importanti care au avut ce discuta. Dintre toti, mi-l imaginez pe Oprea intrebandu-l pe Joe Biden: „sefu’, nu vrei sa cumperi niste teren? a fost o unitate militara pe el, da’ asta ii sporeste valoarea sentimentala… ” La Petraeus n-ar indrazni cu bisnita… „King Dave” l-ar pocni. Insa, restul s-ar putea sa fi avut ceva treaba.
septembrie 14, 2011 at 8:38 am
bre, eu fiind dintre aia ciuruitii, care nu l-au votat, si facand parte din acea categorie profesionala invitata de maria-sa sa paraseasca tara… am tot dreptu sa fiu „incapatanat” 🙂 Deh, trebuia sa ma fac manelist sau fotbalagiu, nu sa merg ca prostu la scoala si sa ma rup muncind ca fraieru’ 🙂
Sincer, mi se rupe-n paispe despre ce-au discutat. Cum am urmarit fenomenul de 7 ani, nu m-astept sa fi discutat ceva in interesul meu sau al tau. Dac-avea ceva bun de facut, a avut tot timpul. Timp pe care la petrecut stuchindu-se cu gasca aia mai numeroasa, ca sa folosesc un termen atotcuprinzator.
Oricum, faptul ca „sefu mafiei personale a lu adi nastase” o fost omniprezent si el poate fi un balon de O2 pentru fanii lui F16 block 25.
In fine, noi sa traim sanatosi…da’ nu in tara asta.
In maxim un an sper sa decolez spre tari mai calde. Dup-aia, promit ca votez numai cu Base si-ai lui 😀 O groaza de prieteni de-ai mei au facut asta: au votat cu el si-apoi au plecat. Ni l-au lasat pe cap. 🙂
septembrie 14, 2011 at 9:11 am
Sunt din 2004 plecat din tara si sunt PDL-ist. Asta nu are in schimb nici o treaba cu politica externa a Romaniei care din 1996 incoace a fost consecventa indiferent de partidele care au fost la putere. Oricum poate uiti ca centrul de comanda NATO a spionajului si contraspionajului se afla la Oradea si eu nu prea cred ca e putin. Era sa uit dupa intalnirea cu Obama, Basescu sa intalnit cu reprezentantii Congresului si dupa cu directorul CIA.
septembrie 15, 2011 at 11:51 am
Centrul de la Oradea este din 2009. In alte tari (Polonia) sunt centre similare de pregatire nato de prin 2005.
septembrie 15, 2011 at 10:23 pm
Copii,
Nu va certati, ca n-are rost.
Imi place pe aci sa ma bag pentru ca nu sint proferate vorbe grele si este mult misto…
Chestia cu stiutul la citit, nu suna pre bine…
Salutare tuturor raesboinicilor si distractie placuta la Epomil, unde, daca nu ma insel, se vor intilni mai multi.
septembrie 16, 2011 at 2:01 pm
centrul de la oradea e centru humint(human inteligence)adica informatii culese din surse umane si e o parte importanta din sursele unei agentii de informatii,ca e centrul hummintda,dar ca e centru de operatii al cia nu,e doar o parte
septembrie 15, 2011 at 11:50 am
Iti doresc vant bun in pupa. Si poate peste inca vreun an te intorci cu scuza: Ba nu m-am putut obisnui cu vesticii aia. Tot mai bine la mine la bloc cu mirosul de ceapa, cu micii, cu manelele…
Scuze, nu am nimic cu tine. Dar: FRATILOR DACA VRETI SA EMIGRATI FACETI-O SI NU VA MAI LAUDATI ATAT. Nu va mai bagati si scoateti una alta din tara ca sunteti voi de oprimati si de marginalizati si de nu stiu cum.
Vrei sa faci ceva? Spor la treaba… nu mai da din gura si astepta de la altii compatimire cum ca ce nasol ii pentru tine, bla, bla, bla. Fa-o si gata… Si dupa aia vezi tu daca o fi bine, mai bine, sau mai rau.
Inca o data: drum bun.
septembrie 15, 2011 at 12:03 pm
Si sa imi faca mie chemare, daca tot pleaca pe afara! 😀
septembrie 15, 2011 at 5:31 pm
Daca ai sti sa citesti ai vedea ca am spus ca sunt deja plecat. Si nu chiar nu imi este dor de Romania asta a noastra. Cat despre centrul de la Oradea nu este doar o scoala ci este centrul de Comanda Nato pentru spionaj si contraspionaj.Ca sa intelegi si tu ,,spioni,, Nato primesc ordine de acolo.
septembrie 15, 2011 at 9:39 pm
Mese i se adresa lui Partizan78. Cat despre faze din astea.. „daca ai sti sa citesti”, nu le folosi pe aici, la adresa nimanui. Daca ti-a placut ce ai gasit pe aici, pana sa te implici, incearca sa nu calci in stratul cu flori.
septembrie 15, 2011 at 6:10 pm
@Andrei Cristinel… Stiu sa citesc si inca de multa vreme. Raspunsul nu era pentru tine.Era pentru @partizan…
Pentru tine era faza cu centrul respectiv. Tu ai fost vreodata intr-un centru de pregatire Nato? Poate desi ma indoiesc.
Un centru de pregatire este ceea ce este si nici cum un centru de comanda. Comanda se da in alte parti… din fericire… nici cum la Oradea…
septembrie 15, 2011 at 7:48 pm
Mese, multam fain. Sa-nteleg ca numai o fraza din cele 12 cate contine post-ul meu ti-a atras atentia? 🙂 Restul erau mult mai demne de combatut. Deocamdata nici n-am plecat, si tu stii deja cum m-am intors :))
Problema e ca dau niste bani din salariu (impozite, taxe …). Si am pretentia ca de banii astia, aia care-i primesc [inclusiv tu (esti bugetar in armata, nu?) dar mai ales aia care ne conduc] sa-si faca treaba. La fel cum tu ai pretentia ca eu, platit din banii pe care-i cotizezi tu la stat, sa-mi fac treaba.
Aici nu-i vorba de-a astepta pomana de la stat. E vorba despre niste servicii pentru care platesc. Si cu bani munciti, nu furati/ mosteniti/ facuti cu curu/gura 🙂 .
Nu era vorba nici de lauda, nici de compatimire. Si tu stii bine asta. Vino cu niste argumente, bre, ca stiu ca ai potential, nu cu rautacisme.
septembrie 15, 2011 at 8:27 pm
@Mese din intamplare lucrez intr-o scoala Nato 🙂 . Si cum am mai spus la Oradea se afla si centrul de comanda.
septembrie 15, 2011 at 9:06 pm
Inseamna ca lucrezi in Polonia. Poate ne-om fi vazut si nu stiu eu…
septembrie 15, 2011 at 9:25 pm
@partizan… Sa nu crezi ca am ceva cu tine…
Imi cer scuze anticipat si posticipat. Dar. Am o droaie de cunostiinte, prieteni ai prietenilor, etc care au plecat cu bucurie in suflet in diverse locuri. Si care s-au intors la fel de bucurosi ca revin in tara… la nivel declarativ. La nivel interior au fost devastati din pricina neadaptarii la alta cultura, etc. Despre asta am pomenit eu. Nu despre faptul ca tu vei veni in tara inapoi cu totul….
Argumente sunt cu duiumul… dar parca deja nu ii mai locul…
Poate un topic separat cu chestii concrete.
septembrie 15, 2011 at 9:49 pm
@andrei cristinel. O sa intreb luni despre centrul de la Oradea. Daca gresesc si este si centru de comanda, imi cer scuze. Daca nu, o sa afli.
septembrie 15, 2011 at 9:59 pm
@Mese lucrez in Italia. Sunt civil dar am contract de munca cu armata italiana. Despre Oradea eu asa stiu
septembrie 15, 2011 at 10:01 pm
@resboiu am crezut ca este adresata mie si de asta am folosit aceasta expresie pentru ca am fost destul de explecit ca sunt deja plecat. Imi cer scuze daca cineva sa simtit jignit. 🙂
septembrie 15, 2011 at 10:10 pm
nu-i nici o problema, Mese, stai linistit. Nu ai de ce sa-ti ceri scuze, am inteles ce-ai vrut sa spui. Si stiu si de gluma 🙂
Eu am exemplul invers:
Nevasta-mea, de exemplu (soprana), a facut vreo 2 master-class-uri la Opera din Paris. Si culmea, acolo s-a simtit ca acasa, dar in tara o palea de fiecare data neadaptarea la viata din Romania (putin spus, cu depresie, 3 zile inchisa-n casa etc. 🙂 ) Nici vorba sa poata schimba ceva, aici… sa aplice ce-a vazut acolo (profesional).
Si-s chestii relativ minore care si pe mine ma darama la intors din concediu… WC-urile, flegmele de pe jos, nesimtirea cocalarilor de Bucuresti etc. Unele se pot rezolva atat de usor… insa oamenii nu prea se indreapta de la sine. Trebuie ajutati, cu bata sau cu bombonica. Aia din Vest au fost obligati sa respecte legea cu „bata”, apoi a devenit ceva normal. La noi e libertate totala…si nu-i bine.
Da, stiu si vreo cateva cazuri de neadaptare „acolo”… Pentru mine nu-i o destinatie unde sa plec de bunavoie, asteptand sa gasesc numa caini cu covrigi in coada.
Cati oameni, atatea experiente.
Intr-adevar, ar merita un topic separat.
septembrie 15, 2011 at 10:06 pm
Numa una ? La sticloanta ma refer.
Ma faci sa rid. Este el in asa hal de scapatat sa se multumeasca cu una…
septembrie 13, 2011 at 11:54 pm
Stiti faza aia cu rusii? Noi le-am dat graul si ei in schimb ne-au luat porumbul. Americanii ne dau F-16 sh si noi inschimb mai trimitem trupe in Afganistan, Irak etc.
septembrie 14, 2011 at 1:31 am
Oricum eu pot sa zic ca a fost o intalnire pentru viitor. Adica ceea ce s-a discutat acolo vom vedea concretizandu-se de acum inainte.
Si se va vedea in special in structurile de aparare ale tarii. Si poate si la vize… m-as bucura.
septembrie 14, 2011 at 8:34 am
Macar sa puna clar pe agenda cumpararea avioanelor, sa includa Basarabia in scutul antiracheta deasemenea cu lobby pentru intrarea in NATO dupa schimbarea constitutiei si renuntarea la neutralitate, iar in schimbul astora sa se multumesca cu alte baze NATO si americane in Romania si participarea trupelor romane in misiuni.Bieinteles si offset in sensul dezvoltarii industriei militare la Ghimbav si Cugir.
septembrie 14, 2011 at 9:26 am
Sweet Dreams 🙂
septembrie 14, 2011 at 10:39 am
Ramane de vazut. Oricum Base e singurul dupa revolutie care a mai miscat ceva in sensul asta, spre suferinta multora…a antenistilor ma refer. 🙂
septembrie 14, 2011 at 7:18 pm
Sunt de acord, dar totusi noi suntem un vasal si nu putem emite prea multe pretenti.
septembrie 15, 2011 at 7:57 am
Prostii domnule , nu suntem vasalii nimanui, am fost la rusi juma de secol, dar episodul s-a terminat.Romania va deveni ce-a fost la inceputul secolului XX si pana la WW2. In regiune noi si polonezii suntem avanpostul pentru tinerea rusiei sub control. Iar americanii stiu asta foarte bine.
septembrie 15, 2011 at 10:50 am
Asa e, acum nu suntem vasalii nimanui.
Si nici de la inceputul sec XX pana la WW2 n-am fost.
Cine dracu era nebun sa ne subjuge pe noi, Imperiul Romulan? Ca imediat saream cu laserele pe ei.
Au mai incercat unii sa ne bata la Marasesti, dar am teleportat cativa cavaleri jedi la Berlin, care l-au sufocat pe kaiser cu propriile izmene.
Si marmota invelea ciocolata in staniol.
Foarte artistica formularea: „In regiune noi si polonezii suntem avanpostul pentru tinerea rusiei sub control”. 🙂
Pe naiba, suntem teritorii tampon care ar fi PUSTIITE in caz de razbel cu Ivanii. Cum zici tu ca Ro si PL ar putea tine rusia sub control? sau USA prin intermediul Ro si PL? suna asa de gongoristic, ca nici FOX NEWS n-ar putea crede asta 🙂 Poate totusi ar merge la B1 si 10tv 🙂
Apropo, ai vazut ce-au patit polonezii dupa ce s-au batut ca nebunii in ww2…nici macar locuri la parada victoriei n-au pupat; ura si la gara, inapoi in Polonia lu’ stalin (deh, le-au garantat englejii si francezii granitele, si in consecinta au fost invadati si de nemti si de rusi). Dar in fine, poate nu-i asa. Poate asta se intampla numai in lumea mea. E clar ca traim in dimensiuni paralele.
septembrie 15, 2011 at 11:53 am
@VecheaGarda: subscriu si eu la ce ai zis tu. Noi si Polonezii find cei mai mari in zona si pozitiile noastru fiind „deranjante” automat suntem expusi… si de asta si problemele avute decursul timpului (care nu s-au terminat intre timp).
septembrie 15, 2011 at 5:35 pm
Hai sa fim realisti si sa ramanem cu picioarele pe pamant. Dupa caderea Daciei Romania nu a mai contat decat sporadic. Majoritatea problemelor le avem pentru ca noi romanii suntem incapabili sa ni le rezolvam nu pentru ca x sau y este de vina.
septembrie 15, 2011 at 1:30 am
Chestia cu Basarabia .., NATO.,, asa niste ginduri .. Eu cred ca nu s-ar merge atit de departe. Aici deja e pericol real de razboi..
septembrie 15, 2011 at 7:59 am
Haidi brie,razboi?N-are cine ,cu ce si mai ales de ce.
Ca tot se zicea de unire,aia o sa aiba loc cand :a.vom aveam relatii macar echilibrate cu rusii(implicit si niste politicieni cu coloana si un pic de cap) b.cand Ivan o sa aiba alte griji prin alte parti,mai sudice si estice(vremea aia a venit,dar multi se fac a nu pricepe).
septembrie 16, 2011 at 5:17 pm
Nu cred ca se va face unirea cu Republica Moldova, atata timp cat la conducerea Romaniei vor fi niste prostovani care fac declaratii belicoase la adresa Federatiei Ruse, pentru ca asta ar insemna ca Moscova premieaza astfel de atitudini .
septembrie 15, 2011 at 8:17 am
Pai de ce razboi? E frumos sa stam asa un popor in doua state? Da’ voua va place cu armata 14 in carca de 20 de ani, nu mai bine renuntati la neutralitate si CSI si alegeti NATO si UE, nu v-ati saturat sa stati sub cizma lui pitin , voronin, kuzmin, climenco, dodon, tkaciuc, dictionarul lui stati si toate celelalte bazaconii kgb-iste ? Nu v-ati saturat sa vopsesca onisenco gardurile cu vinul din Basarabia?
septembrie 15, 2011 at 10:34 am
Nu merge vorba despre unirea sau neunirea R. Moldova cu Romania, eu ma refeream la avansarea NATO, cind vorbeam de razboi…, si parerea mea aici, e ca daca Romania vrea sa uneasca Basarabia ( din p.d.v.politic eu ma uit normal la asta, – nu si din p.d.v. cultural si spiritual ) atunci nu trebuia sa intre in organizatii ostile Rusiei.,.. , aici e problema. Pentru politica Rusiei, unirea Basarabiei cu Romania inseamna intarirea unui stat membru NATO, deci ostil, in coasta Rusiei.
Romania, trebuia sa fie neutra, .., sa puna efort pentru imbunatatirea relatiilor cu Rusia si cu timpul poate se facea si unirea, dar cu ” sila ” nu se va primi nimic, ca nu pui putere impotriva Rusiei.,se va intimpla ce s-a intimplat in Georgia..
Deci ideea mea e ca Rusia nu se prea uita la Moldova sau Romania, se uita la NATO, si SUA, ce fac astea ….deci se gindesc la securitatea lor nationala., si e de inteles.,
In privinta la ” nu v-ati saturat sa stati …. ” – te-as sfatui sa nu spui cuvintele astea unor din R.Moldova.., oamenii la noi stiu sa traiasca, si cunosc viata..
Iar daca am atins problema Unirii, exista o problema mai mare decit politica , – nu prea vor moldovenii nostri unire. , asta este adevarul , care e cauza? , nu ma apuc acum sa discut pe asa chestii., problema e foarte adinca si complexa.
Si mai este aici o latura,despre care nu prea se spune, dar fiind importanta- latura spirituala., adica problema bisericeasca.
septembrie 15, 2011 at 10:40 am
Nu degeaba a scris Vieru poezia „Basarabie cu jale”.
septembrie 15, 2011 at 12:00 pm
Nu te stresa prea mult cu parerea oamenilor vis-a-vis de alipirea de tara mana. Nu cred ca o sa ne/va intrebe nimeni (poate la noi va fi dar nu sunt sigur). Si nu sunt convins de raspunsul pe care o sa il dau eu….
Religia: a fost un factor care a coagulat natiuni. Dar dupa parerea mea a fost. La ora actuala nu mai este sau daca mai este este numai de fatada….
@Moldoveanul…. Romania nu trebuia si nu trebuie sa fie neutra. Cum sa fii prieten cu unul care a venit in casa ta, ti-a luat mancarea ti-o f….t nevasta, ti-o luat copilul la oaste si mai ales te-o si facut sclav pe plantatie? Desteptarea….. omule. A fost….ceea ce zic eu si nu cred sa fie ceea ce zici tu… Neutralitatea doar pentru ca sa efectueze unirea? No way…
Nu poti compara Georgia cu Romania…. Nu ai nici un termen de comparatie si sti si tu asta… deci argumentul tau nu sta deloc in picioare (oare de ce l-ai pomenit).
„oamenii la noi stiu sa traiasca, si cunosc viata..” Ce inseamna asta? Ce viata cunosc oamenii? Este diferita de viata care o traim noi? Este in alta lume? Nu inteleg ce ai vrut sa spui.
septembrie 15, 2011 at 4:11 pm
Dar nu ne-am unit inca cu R.Moldova? 😀 Tin minte ca acu vreo 1-2-3 ani, la revelionul ala de la Sibiu, in care Base arunca cu haina/sticla de sampanie in multime, a zis ca „la anu facem si unirea cu basarabia”. Nu mai tim minte anul (parca era inainte de alegeri…), da-n schimb am retinut afirmatia. La cate-au iesit din gura astuia, e greu sa le mai tii evidenta 🙂
Acu lasand caterinca si mitomania…. chestia e ca daca se face Unirea peste vointa majoritatii din Rep .Mold., noi vom fi vazuti (de ei) ca aia care le intra-n casa si le halesc oala de bors de pe aragaz, nu rusii. Si deocamdata, Moldoveanul nostru de pestre Prut e cel mai competent in domeniul realitatilor de-acolo. Noi restul…avem doar impresii.
Solutia ar fi sa facem din Romania actuala o tara asa de misto (nivel de trai, ordine, justitie, infrastructura, meritocratie etc), incat sa-si doreasca EI unirea. Si de asa natura incat sa nu intram in conflict cu rusnacii.
Ultima data cand m-am uitat pe harta, Rusia era destul de aproape. USA e pe partea ailalta a planetei, deci parerea lor m-ar interesa mai putin. 🙂 (cre ca si reciproca e valabila, da’ nu numai din motive geografice 😛 )
septembrie 15, 2011 at 4:28 pm
bre, nu e vina lui Base ca nu ne unim – trebuie sa vrea ambele parti, iar elita moldoveana nu prea e interesata sa predea controlul afacerilor unora de la Bucuresti.
Daca e sa nu fie condusi de la Bucuresti, Romania ar trebui si ea sa se schimbe, sa devina o federatie sau ceva de genul asta si nu stiu cat e de dispusa sa dea autonomie, pentru ca vor incepe si Banatul si Transivania, Tinutul Secuiesc, etc. sa ceara sa nu mai fie conduse de „mitici”.
septembrie 15, 2011 at 4:58 pm
@partizan:
-ura iti intuneca judecata.se pare ca a trecut ceva vreme de cand te-ai uitat pe harta.sau ai citit presa.te anunt eu ca americanii sunt deja in Romania si nu au de gand sa plece.
-ce spui tu acolo? : „nivel de trai, ordine, justitie, infrastructura, meritocratie etc, incat sa-si doreasca EI unirea”- adica fara dragoste de tara si de limba romana fara sa simta ca sunt romani fara sa considere ca unirea e un ideal si nu o afacere???……ti-as spune ca imi doresc ca nevasta ta sa te suporte doar daca ai avea bani si nici o femeie sa nu se lege cu tine pt alte motive.cum ai suporta tratamentul?ar fi ce ti-ai dori nu?
septembrie 15, 2011 at 5:50 pm
Vorbiti ca moldovenii nu vor sa se uneasca cu noi. Eu cunosc destui care vor. Problema este simpla ca sa aducem R.Moldova la nivelul Romaniei avem nevoie de 30 de miliarde euro.De unde bani….
septembrie 15, 2011 at 5:58 pm
@MCM
da’ nu-i vorba de ura, bre; ca n-am timp de asa ceva. Imi exprimam doar o parere, nici macar nu era un raspuns la vreun post de-al tau; de ce sari asa? stai ghinisor 🙂
Ura fata de cine?
uita-te si tu pe strada… 90% din astia de dincoace/ si probabil si de dincolo de Prut se gandesc mai degraba la lucruri concrete decat la idealuri. Multi din astia tineri habar n-au ce-i ala ideal. Poate-si inchipuie ca-i vreo varianta de Lexus :)))
crede-ma ca fac parte din restu’ de 10%; crezi ca eu n-as vrea sa traiesc intr-o lume in care idealurile sa conteze mai mult decat afacerile si chestiile palpabile? si Dreptatea nu-i ideal? ordinea, promovarea pe merite?
Nevasta-mea nu face subiectul acestui blog; al niciunuia, de fapt. Drept sa-ti spun, aiasta chiar nu-i treaba ta. Cre’ ca puteai gasi o alta parabola.
Mai uita-te un pic pe harta. Daca noi avem trupe in Afganistan, inseamna ca ala-i un judet romanesc? 🙂
septembrie 15, 2011 at 6:30 pm
@partizan
de fiecare data ma aprind, raspund „violent” cand simt oaresce urme de „violenta” in alte mesaje.si nu ma refer la injuraturi ci la ideea transmisa.si intotdeauna voi reactiona cand cineva va spune ca suntem de rahat ca suntem neica nimeni cand se va scuipa pe insemne nationale pe valori pe istorie pe mormantul celor morti pt apararea acestora.
-vorbeam de ura care iti intuneca judecata. vorbeam de ura la adresa lui Basescu, actuala conducere ,a americanilor, etc.
-ai spus ca rusii sunt aproape dar americanii nu.eu am spus ca americanii sunt aici.cine a spus de teritoriile acestora?oricum orice atac impotriva bazelor e o declaratie de razboi.repet americanii nu vor pleca curand.
-acea parabola nu e un atac ci un exercitiu de imaginatie pe care ar trebui sa-l faci si sa tragi concluzia daca se merita.unirea trebuie sa se realizeze la dorinta celor de peste Prut, dorinta izvorata din dragoste fata de neam si valorile ce ne leaga si nu pentru ca in Romania ar beneficia de o pensie mai buna de conditii de trai mai bune.cand exista dragoste iti duci traiul si in saracie.
septembrie 15, 2011 at 8:22 pm
@MCM…bre, decat sa raspunzi violent mai bine respiri adanc, iei un xanax, gaseste tu o solutie 🙂 Unde vezi tu „oaresce urme de violenta” in „ideile” mele? In faptul ca-s opuse ideilor tale? Ideile se schimba cu argumente, nu cu pistolu la tampla sau alte violente de orice fel 🙂 Iar daca te aprinzi, e strict problema ta; „stinge-te” si tu offline, si revino „fresh” si cu argumente noi.
Exercitiul de imaginatie n-a fost asa greu 🙂 , cre ca mi-a luat doar cateva milisecunde. Am inteles din prima ce-ai vrut sa zici, stai linistit 🙂
Insa despre relatia intre Rep. Moldova si Romania, nu poate fi comparata cu aia dintre oameni de sex opus. Care-i barbatu si care-i femeia? 🙂 Cred ca ai vrut sa faci comparatia cu o relatie intre frati, ar fi fost ceva mai aproape de subiect. La modul poetic; practic,e mult mai complexa.
Si nu-i vorba de „ura” la adresa alora citati de tine; zi-i mai degraba dispret, scarba, greata etc.
septembrie 16, 2011 at 5:27 pm
Eu cred ca in loc de un pod de flori ar trebui sa facem o autostrada Iasi-Chisinau care sa se lege de autostrada Iasi-Targu Mures si de aici mai departe printr-o alta autostrada .
septembrie 15, 2011 at 10:54 pm
Mese,.. cu „oamenii stiu sa traiasca viata .. ” am raspuns ls mesajul lui Veche Garda. Am vrut doas sa spun ca in Romania acelasi aluat se framinta.., ( spre deosebire de RFG si RDG )
Eu m-am referit la neutralitate, asta nu inseamna neaparat sa te pupi cu rusii.., dar nici nu poti sa ai o pozitie direct ostila cu Rusia.., plus – este o tendinta in Romania, o parere precum ca Rusia asa si a ramas cum a fost odata – comunista,bolsevica.. s.a.m.d. Germania a fost inamicul Nr 1 in razboi, multe nemtoaice au fost violate…., dar uita- te la politica Germaniei de azi… cu Rusia., stii care e diferenta? in primul rind Germania e una din putinele tari independente, iar alte motive sint in oameni..
septembrie 15, 2011 at 10:58 pm
Eu am sa intru mai rar pe acest blog , am avut placerea sa intru in discutii cu voi., problema e ca am inceput studiile si lucru si sint cam presat cu timpul…,
Asa ca daca nu raspund cumva la vre-un mesaj, sa nu ginditi ca nu vreau sau sint suparat . Oricum cele mai interesante topice, ( mai mult aviatia ) am sa ma stradui sa le citesc. Este un blog interesant. Mai schimbam pareri idei, s.a.m.d.
septembrie 15, 2011 at 11:07 pm
da.. inca ceva, ai dreptate ca unirea trebuie sa vina din dragoste de neam., dar de unde?.., i-mi pare rau sa zic asa ceva , dar noi, moldovenii cam pentru bani multi nici Moldova noastra nu o mai iubim.., da., e greu acasa,.. da in Europa se traieste bine…, dar eu tin minte inca din scoala de asa un termen – dragoste de Patrie., nu stiu, am impresia ca in ziua de azi acesti termini se inlocuiesc cu globalizarea….
In privinta dragostei fata de Romania din partea moldovenilor – din experienta mea de viata ( am trait un pic si la Bucuresti, am cunoscut romani si in Anglia, Irlanda… ) din pacate nu exista asa ceva frate. Care este cauza ? – nu stiu., intrebare retorica..
septembrie 16, 2011 at 12:01 am
@Moldoveanul… Nu poti face comparatie dintre Germania si Rusia exceptand ca ambele au fost un imperiu (si nici asta nu ii de lepadat. Ar merita o discutie – un what if pentru repararea vechiului imperiu german). Este o diferenta considerabila intre Germania si Rusia pornind insasi de la conceptul de tara. Si apoi ajungand la omul care sta la baza societatii. Cum este el vazut in Germania si cum este el vazut in Rusia. Rusia s-a schimbat fata de acum cateva decenii? Cum? Doar tehnologic si eventual ca si declaratii pentru extern. Pt. ca tot aceleasi ambitii de a fi stapani, de a fi „buricul”, etc. Nu zic ca nu ar fi indreptatiti, dar nu cred ca mai ii cazul in zilele noastre. Eu zic (cum ziceam si mai inainte sau alt post nu mai stiu) ca ei sunt in decadere. Este lenta, se produce de aprox. 20 ani dar este inevitabila. Epoca marilor imperii s-a dus. Mai este unul si din pacate China va fi cea la care trebuie sa ne uitam. Pt. ca va coagula in jurul ei tot ceea ce este in Asia. Si ca sa sarde la una la alta: de ce crezi tu ca este razb. din afg? Pt. resurse? Ai dreptate. Dar daca mi-ai fi raspuns ca pentru locul strategic care il are afg. in zona aceea ti-as fi cumparat o b.r. r.c.
Revin: Rusia este mare si tare, dar nu mai este ceea ce a fost. Intradevar una este sa ai o atitudine direct ostila cu rusii si alta sa faci „sluj”. Una este sa stai la p…..a lor cum ai stat 40 de ani si alta sa incerci sa iti asiguri/cumperi securitatea regionala. Pt. ce crezi ca este AGRI, NABUCO, scutul, etc? Pt. a se asigura aceasta securitate regionala.
Pt. ce crezi ca este actualul exercitiu militar cu fos-urile din 9 tari? Pt. a demonstra ceva. Pt. a demonstra ca suntem aici si trebuie sa se tina cont de noi…
Ii destul. Mai vb.
septembrie 16, 2011 at 1:29 am
Mese, ce sa-ti zic. In primul rind multumesc de raspuns. Parerea ta am inteles-o, este clara si partial sint de acord cu tine. Doar partial… In rest , eu zic asa : ” Daca o sa traim – o sa vedem „…
septembrie 16, 2011 at 1:54 am
Asa se zice si pe la noi: om vedea. Ca nui graba…
septembrie 14, 2011 at 8:57 am
eu am inteles ca s-a ratificat intelegerea cu PRO ul de l a Devesescu, ., asa zic rusii prin noutati. Deci, sistema PRO in Romania, pe marea Neagra, in Turcia.. , cine zicea ca Rusia nu are de ce sa se teama?, Gatesti scutul atunci cind te pregatesti sa dai cu sabia.
septembrie 15, 2011 at 9:27 am
1.Rusii aveau la randul aparare balistica.chiar au venit cu ideea inainte de americani.Toata smecheria s-a oprit prin primul tratat START.Rusii pot folosi ABM ca pretext pt. propriul lor program.
2.Cele cateva baterii nu pot opri un atac rusesc.Toata lumea stie(cel putin lumea in stare sa numere).Deci hai su na mai picam pe spate cand fac si rusii niste jocuri diplomatice si nici sa nu dramatizam.Nu-i cazul.
septembrie 15, 2011 at 10:41 am
nu dramatizeaza nimeni, oamenii se uita real la problema, neutralizarea balisticelor se face fara graba, se dezvolta, creste.., important este de pus ” temelia ” …. De ce crezi ca a avut loc criza din Kuba din 1962 ? ( sau 61 ) De rachete in Polonia s-au refuzat deoarece Kaliningradul este mai aproape si rachetele rusesti din acea regiune pot bate destul de departe, deci, au schimbat planurile.., frumos. Ce-mi place la americani e ca sint smecheri, totul fac frumos, cu zimbet pe fata….
septembrie 15, 2011 at 5:53 pm
Scutul nu este defensiv este ofensiv.
septembrie 15, 2011 at 6:35 pm
Ce diferenta este intre defesiv si ofensiv? Ca sa stiu cum sa iti raspuns la afirmatia ta.
septembrie 15, 2011 at 6:40 pm
in functie de necesitati 🙂 🙂
septembrie 15, 2011 at 8:33 pm
Pai e simplu 24 de interceptoare nu fac fata arsenalului rus dar pot face fata la ce mai ramane din el in cazul unui atac nuclear preventiv al SUA. 🙂
septembrie 15, 2011 at 6:44 pm
Toarsu’ ,pana si in manualul de istorie de clasa a 4-a scutul e mentionat la arme defensive,alaturi de armura si coif.
In cazul in care vrei sa ne spui povesti cum ca rachetele americane vor lovi tintele rusesti,iar cele ruse vor fi doborate,fii rogu-te amabil si intreaba-i pe militarii italieni(am inteles ca lucrezi cu acestia,chiar de la tine) cate rachete pot fi doborate de bateriile cu pricina.
septembrie 15, 2011 at 6:46 pm
Ca sa nu fie neclaritati,mesajul de mai sus e pt. d-nul Negru.
septembrie 15, 2011 at 8:36 pm
daca cu scutul din dotare lovesti adversarul in cap devine o arma ofensiva. 🙂 In rest am raspuns mai sus.
septembrie 15, 2011 at 9:25 pm
Daca am fi avut o conversatie verbala as fi inteles.Il ia pe om gura pe dinainte.Nu-i OK,dar in fine… Fiind scrisa,insa deduc ca de fapt nu prea ai habar ce scrii si o faci doar pt. a te afla in treaba.Nu-i atac la persoana ,e doar o observatie legata de felul si continutul raspunsului.
Prietene,mai pune mana pe carte si vezi cum e cu razboiul nuclear.Apoi te intorci si ne explici cum arsenalul Rusiei poate fi distrus din prima lovitura atat de rau.De triada nucleara auzisi?Da’ de lansatoare mobile?Si oare ce se intampla daca le trag din peninsula Anadir(romanii cultivati stiu cu siguranta unde-i asta,ca doar noi suntem destepti).
Cuirasatul somalez e amuzant.Dar faze de genul asta devin plictisitoare la un moment dat.
septembrie 17, 2011 at 10:13 am
Copii,
Cu razboiul atomic eu stiu NUMAI un banc de la Radio Erevan. Dar este cit se paote de ilustrativ.
Intrebare : Ce se face in caz de atac nuclear ?
Raspuns : Fiecare ia cite un cearsaf si o perneste tiptil, tiptil catre cimitir.
Intrebare : De ce tiptil, tiptil ?
Raspuns :Ca sa nu se produca penica…
septembrie 17, 2011 at 11:05 am
Apropos de cimitir, cica: atentat cu bomba in cimitir. Toti sunt morti!
septembrie 15, 2011 at 9:43 pm
Apararea este atacul, nu? 🙂
septembrie 15, 2011 at 10:11 pm
Cea mai buna arma este atacul,nu? Ce vroiam eu sa spun este ca in functie de cum folosesti o arma e poate deveni din defensiva ofensiva.
septembrie 16, 2011 at 6:30 pm
Putem sa facem o mica flotare logica si sa aflam cum o racheta care nu are o incarcatura exploziva, ci doar un focos cinetic, ar putea sa fie folosita ca arma ofensiva ?
Ce ar putea ataca o racheta SM-3, block IB, si ce pagube ar putea provoca ?
septembrie 16, 2011 at 2:09 pm
eu sunt fanul tau n1 ,nu de alta dar ma distrez mult cand folosesti logica ptr a schimba chestii batute in cuie,mi-a placut mult cum o racheta care foloseste doar energia cinetica ptr a distruge alta racheta poate fi transformata in arma ofensiva, poate ar trebui sa o lansam impotriva tancurilor
septembrie 16, 2011 at 2:54 pm
Buna idee! Oare se pot trage precum Volhov-urile, pe coordonate? Dar, va trebui sa asteptam ca tancul sa stea pe loc… 😀
septembrie 16, 2011 at 4:49 pm
sa-ti fac o precizare armele se incadreaza in categorii dupa scopul utilizarii ,daca unele clasificari privind clasele sunt neclare datorita evolutiei armamentului,nu evolueaza naturaletea lor …de exemplu oaia poate evolutiona intr-o oaie mai buna ,desteapta si sa dea mai mult lapte nu o sa evolueze intr-un lup si pastorul oricat de bun e poate sa mulga lupul cat vrea,ca lapte tot nu da
septembrie 16, 2011 at 6:59 pm
Lupul nu poate da lapte, dar lupoaica da ! 😛
septembrie 15, 2011 at 6:09 pm
Sistemul anti-racheta rus protejeaza doar Moscova si are un defect : foloseste bombe nucleare.
septembrie 16, 2011 at 2:17 pm
bomba e bomba nu e un vector purtator,ca rachetele,avioanele samd .sistemul abm rusesc da foloseste incarcatura nucleara ,americanii cred au renuntat la ele dintr-un motiv ,o detonatie nucleara iti orbeste toti satelitii de pe aceeasi orbita ptr un timp asa ca -ti faci si tie rau,cat despre ca apara doar moscova….rachetele balistice zboara pe traiectorie balistica,sunt trase sub un anumit unghi in sus si folosesc caderea libera pe directii precalculate(la fel ca obuzierele),daca au mirv-uri se desfac la reintrarea in atmosferasi pot manevra limitat datorita unor mici motoare racheta(alea mai noi)si atunci un calcul simplu-inaltimea la care e util abm-ul rus si raza de actiune iti arata ca protejeaza mai mult decat moscova
septembrie 14, 2011 at 10:11 am
Bre intalnirea asta tete-a-tete Obama-Basescu a durat 25 de minite,cam cat dureaza in mod obijnuit un tete-a-…tete cu altcineva,nustiu ce mari discutii se puteau purta in intervalul asta,probabil ca F-16,licente de exploatare pentru rezervele Romaniei sau mai stiu ce minunatii au fost negociate pana la vizita.
Vizita care este una electorala si ridicola,apropos inteleg din ce s-a discutat in media ca Obama nu l-a primit pe base in Biroul Oval ci intr-o camera de oaspeti.
septembrie 14, 2011 at 1:48 pm
da,da,da…pixelul albastru….ha,ha,ha. 🙂
septembrie 14, 2011 at 7:24 pm
Intalnirea a fost in 3 a fost prezent si vicepresedintele SUA. De asemenea dupa Basescu a discutat pe larg doar cu vicepresedintele Joe Biden si cu directorul CIA.
septembrie 15, 2011 at 12:22 am
Intalnirea a fost in biroul lui Biden iar Obama era in trecere .
septembrie 15, 2011 at 2:18 am
maine afli ca Basescu nici nu a fost in SUA.au dat un video trucat sa prosteasca lumea….rusine Dinu Patriciu 🙂 🙂
septembrie 15, 2011 at 2:46 am
Pai intalnirea asta de la Casa Alba a fost organizata de ambasadorul SUA la Bucuresti .
septembrie 15, 2011 at 6:01 pm
@romania inedit 1. Intalnirea dintre Obama si Basescu a fost in biroul oval
2.Toate intalnirile intre presedinti de state sunt organizate de ambasade.
septembrie 14, 2011 at 4:12 pm
Nu stiu ce sa zic, cateva lucruri ma ingrijoreaza:
1 -Turcia + Egipt vs Israel
2 – Nenorocita asta de criza. Daca Italia o ia pe aratura si Franta o urmeaza Germania + Rusia iar vor lua fraiele in maini de data asta prin forta banilor si a resurselor
3 – Prea merg statele „eliberate” de tirani inspre Coran. Zau asa..Egipt si Libia????
Despre puterea militara a Franta + m Britanie + Italia +..etc s-a vazut ca .. sunt pe spate fara SUA vorba aia; e slab acu’ licuriciul dar cu bondarii..poti sa uiti…
septembrie 14, 2011 at 7:27 pm
Italia nu a intervenit militar precum Franta sau Marea Britanie. A pus la dispozitie bazele si a intervenit mai mult cu Tornado echipate pentru bruiaj electronic.
septembrie 14, 2011 at 8:45 pm
Pai eu ce ziceam? Degeaba unii au cohones daca se termina repede .. Altii nici macar alea nu le au. Doar se apleaca(bend-over)
septembrie 14, 2011 at 11:32 pm
Italienii au cu ce interveni stai tu linistit. Doar ca pe ei actuala situatie nu ii avantajeaza deloc ba chiar au pierdut. De asta nu au intervenit.
septembrie 14, 2011 at 4:27 pm
http://www.timpul.md/articol/in-ce-va-consta-parteneriatul-strategic-intre-sua-si-romania-27097.html
septembrie 14, 2011 at 8:07 pm
Am intrat pe linkul de mai sus si mi-a atras atentia un alt titlu. Cica un avion libian, inregistrat in Azerbaidjan a aterizat pe Aeroportul Marculesti si a incarcat niste munitii pentru o firma letona.
Ulterior a decolat spre o destinatie care nu a fost specificata. Cumva Rusia, indirect, ii inarmeaza pe soldatii lui Ghadafi?
septembrie 14, 2011 at 11:19 pm
Mare lucru? N-ar trebui sa ne mire nimic. Si China este acuzata ca da cu arme prin mainile cocalarilor libieni.
septembrie 15, 2011 at 12:27 am
Nu m-ar mira ca prin 2012 NATO sa intervina cu trupe de mentinere a pacii in Libia .
septembrie 15, 2011 at 1:23 am
pentru cei ce se bateau cu caramida in piept ca sunt fini analisti 😉
Basescu :
-vizita a fost foarte bine organizata si “securizata”, astfel incat sa nu fie distrusa mediatic de diversi analisti din tara
Antonescu , foarte inteligent 🙂 🙂 raspunde :
-secretomania afişată cu mândrie de preşedintele României nu este firească şi a fost straniu şi oarecum jenant faptul că nimeni în afară de Băsescu şi câţiva apropiaţi ai acestuia nu ştia ce face şi discută acesta în America. …. au!jenaaant, da!!! .recunoaste opozitia ca le-a tras-o?recunosc marii politicieni a tarii 🙂 ca au fost pusi intr-o postura jenanta dupa ce au latrat o anumita partitura si au sfarsit pozand in mincinosi?penibili…ce sa mai spun…. Crin presedinteeeee!!!!!! foarte inteligent.un adevarat om de stat,un eminent orator,diplomat,expert in geopolitica, externe,etc,etc,etc….Margaret Tatcher de Romania 🙂
septembrie 15, 2011 at 10:27 am
WooooooooooooooooooooW!!!!!!Deci base recunoste implicit ca ii dardaie chilotii de frica lui Gadea :))))
Binenteles Antonescu este devina pt flitul pe care l-a luat base de la Obama,25 de minute..spune totul,asta la o intalnire cu marele licurici in care aveau sa se dezbata proleme grele gen: F-16,Inteligence,politica energetica la M.Neagra,AEGIS pe fregate sau monitoare…repet nu era la o bilaterala cu,stiti voi cine,pe care sa o rezolve in 25 de minute.
septembrie 15, 2011 at 10:46 am
Bre, pe monitoare sigur nu va fi.
septembrie 15, 2011 at 2:38 am
Pentru cei care văd în această vizită un triumf prezidențial sau un bobârnac bine direcționat în nasul lui Voiculescu, antenelor și, în general, tuturor dușmanilor de clasă din România, doresc să le reamintesc la ce este bun un vasal (care este menirea existenței lui): la muls!
Rețeta este simplă și veche de când lumea: o țară mare se prezintă în fața unei țări mici ca fiind aliata, protectoarea și prietena acesteia (adică nu-i oferă nimic concret) dar solicită în schimb obediență politică, militară și plata anuală a unei taxe de protecție plătite indirect (ca să nu observe fraierii) prin intermediul unor contracte, achiziții, împrumuturi sau alte mijloace avantajoase pentru firmele suzeranului.
S.U.A. stă foarte prost la capitolul finanțe iar eforturile conducătorilor administrației americane arată faptul că intenționează o mulgere temeinică a vasalului român, ceea ce va fi foarte dezavantajos pentru cetățenii țării noastre inclusiv pentru admiratorii superextraordinaruluideminunat Hăhăilă.
Și pentru că am văzut că sunt mulți interesați să afle, dați-mi voie să vă ofer o transcriere a discuțiilor dintre oficialii americani și coada de topor autohtonă:
Americanu`: ghihk ksjdh kjhd j bani jhgd jhb jhd k Roșia Montană? (că altfel n-ai fi avut nici o șansă să-ți dau voie să vii să-mi pupi inelul!)
Boa: Da!
Americanu`: kjhsu lkejr jiou oij bani kjhdf fkdjhfd jd F-16?
Boa: Yes!
Americanu`: edfuh jh iufei jijjk bani bjhbf fje kjk jkn Ford?
Boa: Bineînțeles!
Americanu`: kjhgffjkhgs jhbjk k bani nbvh kjhb kjh Roman Brașov?
Boa: Cum să nu!
Americanu`: jkh fjhf jkhf kjhf k bani jkhkd kjfd kjdf kjf Bechtel?
Boa: De acord!
Americanu`: jhgsdn kjds skj m bani kjhf fkjhf fjkf fkjf Deveselu?
Boa: Susțin propunerea!
Americanu`: jhgd djhdk kdjh d bani jhfjh fhf hk fk k S.R.I. for C.I.A.?
Boa: Se va executa!
Americanu`: jhirn eojoe ojkl k mercenari jhgj jhj bani kjhkf kjfh Afganistan?
Boa: Cu mare plăcere! Mai mult decât atât, mă ofer voluntar să stau în genunchi, cu botul proptit în prohabul oricărui yankeu suspus.
Americanu`: Bravo, băiete! Mai rar ca tine: mare om, mare caracter!
septembrie 15, 2011 at 6:03 pm
Bravo, băiete! Mai rar ca tine: mare om, mare caracter! Ti se potriveste 🙂
septembrie 15, 2011 at 9:44 pm
Tu, daca mai jignesti pe cineva, zbori! Clar? Ca nu esti prin ograda ta sa faci ce doresti.
septembrie 15, 2011 at 11:40 pm
Daca cineva jigneste presedintele tarii indirect ii jigneste pe cei care l-au votat.
P.S. Inca nu mi-au crescut aripi, si cat timp blogul este public ograda este a tuturor.
septembrie 16, 2011 at 8:00 am
Ai o problema si in curand ai sa ramai pe dinafara. Blogul este al meu, personal, nu al guvernului si nici al presedintelui. Daca eu vreau, comentezi, daca eu nu vreau, intri in spam.
septembrie 16, 2011 at 4:54 pm
blogul este al tau dar este public. Daca este sa vorbim despre ,,fac cum vreau eu,, si eu pot vb cu niste prieteni sa ti-l inchida temporan.
septembrie 16, 2011 at 5:08 pm
🙂 zicea cineva ca sunt copil….ha ha ha voi doi parca ati fi la gradinita….jucaria mea….si ce?…pai daca ma supar o iau si ma duc acasa….eu daca ma supar ti-o stric.Na!ce mai iei atunci acasa? 🙂 🙂 acuma serios,…ce naiba bre chiar asa? valabil pt amandoi.tratat de pace- amandoi imi cumparati cate o naveta de bere
septembrie 16, 2011 at 7:23 pm
@MCM eu sunt de acord
septembrie 15, 2011 at 3:05 am
citeam pe aici sau nu mai stiu pe unde ca atunci cand au venit rusii noi le-am dat graul.drept multumire ei ne-au luat porumbul.nu avem dreptul sa uitam asta si multe altele. fata de piticul de Franta tot obedienta arata?sau fata de madam Merkel? deranjeaza atat de tare ca nu saruta dosul lui Putin?din partea mea poate continua deranjul.eiii ! dar eu eram un visator.multumesc pentru dusul rece.m-am trezit si am vazut cine e Basescu.in consecinta ma duc sa dorm.
septembrie 15, 2011 at 9:43 am
Dormi liniștit, băse lucrează pentru tine!
septembrie 15, 2011 at 6:05 pm
Si pentru tine lucreaza Putin. La ceva mare si noduros. 🙂
septembrie 15, 2011 at 8:03 pm
Dacă te cheamă Cristinel e normal să fii pedelist: în partidul băsist n-au loc decât oameni mici.
septembrie 15, 2011 at 8:18 pm
Raule!!!!vezi la ce se ajunge de la politica?la atacuri la persoana in cel mai direct mod posibil.Pe mine tot Cristinel ma cheama 🙂 dar nu sunt in PDL.probabil tot mic… dar la sfat ca in rest am vreo 140 de kile
septembrie 15, 2011 at 8:48 pm
is mic am doar 186 cm :)). Si in functie in partid is mic imi este si rusine sa vb.
P.S. Nu te-am insultat asa ca limiteazati limbajul inainte sa deschizi gura.
septembrie 15, 2011 at 5:42 pm
Citind unele dintre comentariile de pe aici nu pot decât să mă felicit că nu prea mă mai uit la televizor de vreo 2 ani. :))
septembrie 16, 2011 at 11:06 am
Uite bre , cine zicea ca basarabenii nu sunt conectati cu Romania, sunt toti unionisti domnule:
http://www.timpul.md/articol/scutul-antiracheta-si-republica-moldova-27162.html
septembrie 16, 2011 at 3:23 pm
Sincer să fiu cel mai mult îmi place primul paragraf. Sunt întru totul de acord; suntem atât de manipulați de presa asta de doi lei de la noi încât nu mai știm să comentăm decât căcaturi și miștouri. Ceea ce e perfect pentru ăștia de la conducere (inclusiv „opoziția”), pentru că ei tot timpul ăsta își pot vedea liniștiți de adevăratele chestii importante.
În rest nu cred că un articol care mai are și un singur comentariu poate fi dat drept exemplu în sprijinul opiniei că „basarabenii sunt toți unioniști”. Eu cred că-i la fel de reprezentativ pentru opinia moldoveanului de rând ca și un articol dintr-un ziar sponsorizat de ruși/comuniști.
Opinia publică din Rep. Moldova e mult prea diferențiată și nuanțată pentru a fi cuprinsă corect într-un singur articol; de fapt citind acel articol nici n-aș zice că omul respectiv zicea altceva mai mult decât „e momentul să alegem și noi cu cine mergem înainte. Cu România/NATO/americanii sau cu rușii”.
septembrie 16, 2011 at 5:15 pm
Eu ma bucur ca blogul resboiu a devenit un blog de referinta, avand in vedere ca au fost desemnati cel putin doi postaci sa se ocupe de el .
Traiasca blogul Resboiu si toti cei care contribuie la realizarea lui, mai ales ca blogul resboiu s-a nascut dintr-o pasiune, nu ca urmare a unei sarcini de serviciu .
Iuliane, cand o sa primesti oferta de preluare pentru blog, ne dai si noua cate o bere ? 🙂
septembrie 16, 2011 at 7:30 pm
Si cine sunt dupa tine acesti postaci?? Sau pentru tine o persoana care sustine un anumit lucru impotriva a 100 care nu o fac este un pstaci??
septembrie 16, 2011 at 7:51 pm
Va rog sa-mi permiteti sa rectific : doua beri si una o dau eu !
septembrie 16, 2011 at 11:34 pm
Bre, Sambata dau primul rand de bere celor ce se vor prezenta, pentru ca avem clone… deja. Urmeaza anuntul cu invitatia la bere.
septembrie 16, 2011 at 11:51 pm
Maine sunt la servici toata ziua pentru ca duminica am program de vizita si azi fusai liber, dar seara o sa beau o bere si o sa ma gandesc la voi .
septembrie 17, 2011 at 8:42 am
Oferte am mai avut, dar nu-l vand. Berea o dau cu mare placere, numai blogul nu! 😀 Ia uite aici: „3,817 on your busiest day” 😉
septembrie 16, 2011 at 5:33 pm
in absolut toate blog-urile dedicate,fie de infrastructura,material feroviar ,militare samd(nu pun nume)de fiecare data cand incep discutii politice tema deviaza rau si se ajung la insulturi ,atacuri la persoana …parerea mea ,hai sa lasam putin deoparte temele politice,cred ca ce ne uneste pe toti sa imparatasim impresii, sunt temele militare