În cadrul unei aplicaţii recente, un elicopter-cisternă de tipul Mi-26TZ a realimentat cu succes diverse vehicule blindate aflate în marş. Acest experiment a fost primul asemenea exerciţiu din perioada post sovietică.

Despre Mi-26TZ am aflat că programul de dezvoltare a variantei a fost demarat în 1988, iar primul zbor a avut loc în 1996. Elicopterul poate transporta 14 000 litri de combustibil şi o mie de litri de lubrifianţi.

În trecut, URSS folosea în acest scop elicoptere de tipul Mi-6TZ, din care lipesc o poză dedesubt:

Mi-6TZ în Germania de Est

Interesat de subiect, am scormonit ceva timp pe net şi am dat de un filmulete în care am văzut printre altele şi realimentarea din elicopter a unui tanc aflat în marş. Elicopterul era un Yak-24 Horse, o „banană” sovietică ce nu s-a bucurat de succesul americanului CH-47 Chinook

Yak-24 Horse la Monino

Iaca filmuletele:

Printre altele, în cele câteva minute poate fi văzută şi amplasarea unui câmp de mine direct din elicopter.