Asa cum anunta si Iulica, resboinicii s-au prezentat cu mic dar mai ales cu mare la Expomil, in formatie completa de lupta. Poze sunt cu duiumul si vor intra in calupuri tematice in zilele ce vin. Pa langa poze, al dumneavoastra sincer a fost avid si de ceva informatii despre cateva subiecte de interes.

In primul rand, am cautat TBT-ul cel atat de laudat de stimabilul George GMT. Amandoi au lipsit cu brio de la reuniune, George motivat, TBT-ul si mai si. In schimb, ca de obicei, cele doua concepte Saur, adica veteranele 1 si 2, erau prezente in culori calde, de desert, acolo unde nu or sa ajunga niciodata. Din pacate, nu am putut constata prezenta vreunui blindaj compozit neaos sau a unui sistem de armament automat, nimic din toate astea, iar pozele din interior sunt tare claustrofobe. In schimb, pozele releva cateva chestii interesante, judecati voi.

Astia de la Moreni fac caterinca sau ce? Primul model care se vrea complet autohton are anvelope Made in Rusia.

Asta este parerea lor despre TBT? Din pacate, cei de la Moreni nu erau la locul crimei pentru a fi luati la intrebari

Saur dispune de Tomahawk. Din pacate, varianta autohtona rau.Alex Neagu este irelavant.

Cam atat despre TBT. Sa trecem la Eurofighter.

Singurul Eurofighter din istoria ROAF?

Foarte posibil. Din pacate nici macar asta nu apartine ROAF ci Raptorului. Nu, nu F-22-ului ci prietenului nostru Raptor, membru distins al comunitatii resboiu. Intr-o discutie privata ne-a marturisit ca ar fi o idee excelenta poleirea cu aur a avionului pentru ca astfel, posibilii piloti inamici, nu ar sti daca sa-l doboare sau sa-l fure, de-aici mai mult timp pentur ai nostri sa-i doboare.

Sa trecem si de Eurofighter care era doar o macheta pazita de niste italieni. Sa ajungem la standul Cugir. Acolo, frumos aliniate, ca in fiecare an, diversele variatii ale batranului Kalasnikov in interpretare romaneasca. Stimabilul domn de garda de-acolo a fost foarte amabil si ne-a lamurit cu doua probleme. Prima, nu mai suntem tributari cu nimic rusilor si conflictul pe licente e stins. Cugir nu vinde Kalasuri ci arme proprii, diferite de cele proiecatate de sovietici. Perfect. Secundo: arma comandata de armata pentru a inlocui modelul .86 din dotare este aproape gata fiind in faza de proiectare-testare-aprobare. Ea ar urma sa semene cu varianta neagra de mai jos, adica o corcitura intre 86 si M-4-ul american.

Durerile mele au continuat pe partea marina. Evident, nici vorba de fregate la Expomil, in carena si blindaj, ca nu era decat Herastraul pe-aproape. Dar, destule machete. Din pacate, printre ele (apropo, bricul Mircea e la mare pret) am zarit doar asta la capitolul Delfinul:

Submarinul Delfinul

Nu e o gluma. Din pacate, situatia este la fel de tragica ca si a delfinului din imagine, prins in plasele braconierilor. Asta imi confirma ca Delfinul a fost sacrificat pe altarul relatiilor dintre NATO si Rusia care nu-si doreste un Kilo neprietenos prin apele foarte favorabile acestui model. Nu e nicio surpriza ca rusii doresc sa tina secret fundul marii. Asa ca eu unul mi-am luat adio de la el si de la ideea de submarin in flota romana.

In rest…..

Mi-am luat tanc. Cica e TR-85M1, sper sa nu fie unul dintre alea 54 operationale

Va urma.