Super Hornet si F-35 Lightning II

Forţele Aeriene de Auto Apărare ale Japoniei (Aikido aerian!!), prin comenduirea de la Tokio, vor lua o decizie luna viitoare faţă de alegerea avionului care va înlocui în dotare pe F-4J (F-X).

Alegerea va fi făcută între o variantă avansată deF/A-18 Super Hornet, posibil „stealth”-uită şi F-35 Joint Strike Fighter.

Cum spuneam în urmă cu ceva timp, finalul de an va fi decisiv pentru piaţă.

Mike Denton, preşedintele Boieng Japan, Boeing va transfera între 70 şi 80 de procente din producţia lui F/A-18 Super Hornet, dacă Super Insecta va ieşi la zar.

Pe de altă parte, Lockheed Martin va transfera o felie substanţială pentru a fi produsă loco de japonezi, inclusiv licenţa de fabricaţie a motorului Pratt & Whitney F-135!!

Aidcă, iu-hu pentru japonezi!

Industria japoneză a făcut lobby la greu pe lângă guvern pentru a se insista pe maximizarea producţiei locale de componente, a asamblării finale, mentenanţei şi suportului. Ca şi în trecut, cu ocazia achiziţiei de avioane F-4J, F-15J şi F-2 care este un derivat al F-16, producţia a fost alocată unui contractor major local – Mitsubishi Heavy Industries atunci, dar probabil că şi acum.

Cu un tsunami în urmă, Japonia dorea F-22, dar limitarile la export impuse de administraţia americană şi necazul care i-a lovit pe japonezi, programul de achiziţie a scăzut în consistenţă, acum urmărindu-se o dotare cu 40 – 60 avioane.

Printre avioanele evaluate, s-a numărat şi Eurofighter Typhoon.

Sursa:Defense-Update