VVS-ul mai are o jucarie noua.

Mai exact o noua platforma de avertizare tipurie si comanda A50U, conform declaratiilor  purtatorului de cuvant al Ministerului rus al apararii, colonelul Vladimir Drik. A50U, e construit pe aceeasi platforma IL76 ( care poate atinge 800 km/h si poate zbura pana la 7500 km) si spre deosebire de varianta clasica, are un nou complex de procesare a datelor, un nou sistem de comunicatii prin satelit si, pare-se, ceva optiuni in plus la radar ( desi Drik a evitat sa dea detalii).

Sistemul AWACS rusesc e fabricat la Tangarog de Beriev si poate detecta avioane sau tinte la sol la distante de 650 respectiv 300 km, putand clasifica pana la 300 de tinte. Ca punct de comanda zburator, A50 poate comanda simultan 10 avioane de lupta in misiuni aer-aer sau aer-sol.

A50U

Sistemul Mainstay ( asa cum e cunoscut de noi, astia din NATO) a zburat pentru prima data in 1978, intrand in serviciul operational in 1984,pana in 1992 fiind construite 40 de bucati. In momentul de fata, in inventarul VVS se mai afla 26 bucati.

A50U este doar un pas intermediar pana la definitivarea configuratiei pentru A100 ( radarul cu scanare electronica pentru acest nou sistem este deja finalizat, se mai lucreaza insa la sistemele de comunicatii) care va fi instalata pe aeronave IL476 ( un IL76 nou construit motorizat cu PS90 ) . Potrivit lui Alexander Zelin, noul sistem, A100, va fi gata pana in 2016.

Surse:
Rian
Lenta