Fabricantul rus de avioane, JSC IRKUT Corporation, a exportat de-adevăratelea avioane Yak-130!
Prima tranşă de trei avioane a fost livrată astăzi Algeriei, direct de la fabrica din Irkutsk, prin intermediul încăpătoarei burţi a unui avion de transport greu Antonov An-124-100 aparţinând companiei Volga Dnepr Airlines.
Guvernul Algeriei a semnat în Martie 2006 pentru un total de 16 avioane, cu JSC Rosoboronexport.
Toate avioanele comandate de Algeria, vor fi librate forţelor aeriene ale acestei ţări până la finalul anului curent.
Conform contractului, câţiva piloţi şi ingineri algerieni au urmat pregătiri teoretice şi practice pe Yak-130.
Iar, pe lângă succesul la export… Ministerul rus al Apărării va semna curând un contract pentru 65 avioane Yak-130.
Mişto!
noiembrie 30, 2011 at 6:53 am
Este posibil ca avionul asta sa aiba ceva succes pe piata, unul mult mai mare decat fratele lui vitreg italian .
noiembrie 30, 2011 at 9:55 am
De acord cu tine. Cred insa ca italianul, in ciuda ultimului accident, ar avea sansa sa devina „trainer”-ul european (ma „bazez” pe anularea lui MAKO), insa ce te faci cu mocofanii astia, s-au imbolnavit toti de Brussel „sprout”-ita…
noiembrie 30, 2011 at 10:06 am
La situatia de acum a Europei, e cam greu pentru cineva sa se gandeasca la achizitia de noi trainere, care sa mai fie si transonice pe deasupra .
noiembrie 30, 2011 at 10:20 am
In primul rand YAK 130 este un fel de trainer/multirol care poate face si politie aeriana si chiar poate sa duca pana la un anumit nivel lupta cu alt avion. YAK 130 poate fi o alternativa ieftina la un multirol dedicat pentru tarile mai amarastene si cele care nu au ganduri de lupta ci doar vor sa isi pastreze pilotii la un anumit nivel operational.
noiembrie 30, 2011 at 11:37 am
Eu am sustinut ca sansele „italianului” sunt mici sa fie achizitionat de vreo tara europeana, nu ca IAK 130 nu ar fi un avion reusit .