Alex Neagu n-a murit. Inca. Plaiurile vesnice ale vanatorii mai au de asteptat.
Expeditiv, desi merita mai mult, RG-8-H1-„Ţânţar”, a fost prima tentativa autohtona de construire a unui elicopter. Vladimir Novitchi ajutat de Gheorghe Radu, inginer la Institutul de Mecanică Aplicată „Traian Vuia” al Academiei Române, au fost promotorii acestui vis.
RG-8-H1 era gandit ca un aparat biloc, cu rotor cu trei pale. Construcţia aparatului era mixtă: scheletul tip grindă cu zăbrele din ţevi trase din oţel aliat, pe două logeroane din lemn stratificat, învelişul din tablă de aliaj de aluminiu, placaj pentru aviaţie şi pânză specială (numai în partea inferioară a cozii), iar palele rotorului şi elicea anticuplu erau din lemn stratificat-densificat.
Când elicopterul se afla în plină desfăşurare a probelor la sol, Noviţchi a fost chemat la Consiliul de Miniştri. Cehoslovacii care detinea drepturile pentru motorul Walter Minor s-au declarat deloc incantati de incorporarea sa in RG-8, mai ales ca la randul lor, erau gata sa termine un elicopter de dimensiuni mai mici pe care il si testau in Delta Dunarii intru bunastarea ambelor popoare. Asa a ramas Tantarul doar in stadiu experimental, parasit intr-un gangar in Reghin, pana ce a fost dat la fiare vechi.
Diametrul rotorului principal-10.50 m
Diametrul rotorului coadă- 1.80m
Lungime- 8.99 m
Înălţimea- 2.50 m
Greutate- 660 kg
gol
Motor- Walter Minor 4 III, 105 kw, viteza maxima 135 km/h, viteza de croaziera 105 km/h
Echipaj-2
septembrie 7, 2011 at 9:12 am
Asta este inca un episod din serialul romanesc de mare succes „Noi am vrut dar nu s-a putut” !
septembrie 7, 2011 at 9:14 am
F INTERESAN!ASTA N-O STIAM.MAI ARE CINEVA DATE?CHIAR M-A LASAT CU GURA CASCATA!
septembrie 7, 2011 at 9:26 am
despre ce an vorbim ? ca „prietenie” mare cu cehoslovacii aveam inainte de 1938.
septembrie 7, 2011 at 9:33 am
58-60, am uitat sa specific, deh, mi-am pierdut antrenamentul
septembrie 7, 2011 at 7:58 pm
Bine ai revenit bre, te asteptam 🙂
septembrie 7, 2011 at 9:44 am
CUM ERA MOTORUL WALTER MINOR?