Uratenia Sa e vie, misca, ruleaza, canta si danseaza: zvonurile cum ca ar fi doar o macheta la scara mare au fost infirmate!
Aici, puteti viziona un set de poze care demonstreaza ca treaba e naspa de rau.
ianuarie 5, 2011
Uratenia Sa e vie, misca, ruleaza, canta si danseaza: zvonurile cum ca ar fi doar o macheta la scara mare au fost infirmate!
Aici, puteti viziona un set de poze care demonstreaza ca treaba e naspa de rau.
ianuarie 5, 2011 at 12:48 pm
Deci face si rulaje cu botul ridicat,dupa 12-13 ani au reusit sa ajunga in faza asta cu proiectul,si aceste rulaje la sol se fac cu motoare WS-10,ma rog rusii dupa 8 de cercetare au reusit sa faca primul zbor cu al lor PAK-FA,oare chinezii vor reusii sa il bage in serviciu asa cum spuneau,adica in 2017-2019,sau dupa 2020 si pe mai departe.
Si atunci cand va intra in dotarea armatei chineze daca va intra fara un radar AESA(Type 147),ci doar cu unul mai vechi gen JL-10,dezvoltat din AWG-9, este cam nasol,la fel si cu motoarele,daca or sa foloseasca WS-10 este cam nasol,poate sa reuseasca sa produca motorul lor WS-10 cu tractiune vectorizata,daca nu reusesc sa produca unul de generatia a 5 a,ca acel WS-15 cred ca este mai mult o utopie..
Cred ca acest avion va fii subiectul unui balet militaro-tehnologica China-Rusia.
ianuarie 5, 2011 at 12:56 pm
Oricum va iesi, J-XX va fi peste J-10 si Su-urile din dotare, ceea ce pentru chinezi reprezinta un mare avantaj si un pas inainte deloc de neglijat, pentru ca J-XX va fi o platforma ce va fi imbunatatita de-a lungul carierei si se va tine in apropierea F-35 si F-22, asa cum J-10 se tine in apropierea avioanelor Typhoon si Rafale.
Nu-i rau deloc, pentru ei, mai ales ca pot sustine productia si exploatarea unui numar mai mare de avioane decat alte tari (din NATO).
ianuarie 5, 2011 at 1:47 pm
Nu esti putin cam optimist spunand ca J-10 se tine in apropierea Eurofighter/Rafale,io mai degraba l-asi aduca mai aproape de F-16A/B sau poate un F-16 Block 25,asa cum JH-7 se apropie de primele versiuni de Tornado.
Aici nu vorbim de J-10B sau JH-7B care vor constituii un progres,un J-10B dotat cu radar AESA(Type 147 nush cat de real este da sa il luam de bun numai de dragul statisticii),motoare AL-31-117 si alte imbunatatiri sunt convins ca se apropie destul de mult de Eurofighter la fel si versiunea JH-7B poate sa se apropie de F-15E.
Legat de J-XX sunt de aceaiasi parere cu tine,este un progres,ramane de vazut ce se va alege de el,este foarte important pt ei ca industria aeronautica sa aiba noi tinte de atins,si cu fiecare pas sa se apropie cat mai mult de capacitatea combativa a armatei USA,sa ne uitam unde erau chinezii in 90,erau o armata de tinte pt cea sovietica sau americana,acum in 2011 nu mai sunt o pisica fara picioare ci un pui de tigru.
ianuarie 5, 2011 at 1:32 pm
Auzi, eu le vad picioarele celor 200 de chinezi inaripati care imping la el din interior.
ianuarie 5, 2011 at 4:27 pm
Eu continui sa cred ca avionul asta nu este decat de propaganda , dar este un mare pas inainte pentru chinezi .
Pe mine ma mira ca n-au reusit chinezoii sa faca un motor de avion , de sunt nevoiti sa cumpere de la rusi !
ianuarie 5, 2011 at 6:06 pm
Comandantul adjunct al forţelor aeriene chineze, He Weirong spunea în noiembrie 2009 că jucăreaua lor va putea intra in serviciu in 8-10 ani.
8-10 ani?! Oh mama, păi până atunci ori moare măgaru ori se rupe samaru…Şi în tot cazul dacă nu are loc între timp ww3 sau un răzbel pe scară largă în zona Asia Pacific, război în care chinezii ar intra tot cu tărăboanţele lor actuale şi le-ar pierde pe toate rapid, deci chiar dacă va fi pace încă 8-10 ani, până atunci o să intre pe felie drone de luptă ultraperformante, capabile de viteze, manevre şi jmecherii imposibile la un aparat cu pilot uman.
Aşa că…
ianuarie 5, 2011 at 7:36 pm
Dronele alea mari si tari mai au de asteptat,stiu ca mai sunt proiecte pt avioane de lupta care sa fie pilotate,de ex:F/A-XX(inlocuitor al F/A-18 dupa 2025),bombardierul regional american(FB-22,ceva derivat din YF-23,B-1/2,de exista si niste propuneri pt drone),un proiect pt un bombardier strategic american care este foarte posibil sa fie tot unul pilotat,in Rusia PAK-DA se afla in dezvoltare din 2006 urmand sa intre in dotare undeva intre 2020-2025 fiind un avion pilotat,dupa intrarea in serviciu a lui PAK-FA se va incepe dezvoltarea unui monomotor in genul schitelor din anii 90,MIG-I-2000/YAK-44,care va fii la fel un avion pilotat,la chinezi se pare ca pe langa actualul pasaroi J-20 ar mai exita proiectul unui bombardier(H-8/9/10 o denumire in genul in orice caz),si a altui avion multirol de generatia a 5 a in genul JSF/LFI.
Avioanele fara pilot vor intra in dotare pe scara larga undeva intre 2030-2040,si chiar si atunci vor imparti sarcinile cu alte avioane pilotate,avioane pilotate care vor continua sa existe cred pana prin anii 2070-2080(un avion poate fii exploatat in jur de 40 de ani,asa ca un F/A-XX de ex. cumparat prin 2040 de vreo tara saraca,aceasta il va exploata pana la ultima picatura de viata),dar deja dupa 2040 avioanele de generatia a 5-6 a pilotate vor fii la fel cum erau locomotivele cu aburi in 40-50..suprematia va fii detinuta de tot felul de F/A-37 Tallon,Aurora,sau mai stiu io ce avioane venite din Matrix,Terminator samd.
ianuarie 5, 2011 at 6:13 pm
ehei, acolo e ceva mai mult decat „un motor”. e vorba de aliaje, de temperaturi de regim si tranzitorii, de …ce au dezvoltat savantii germani care au ajuns pe la americani, britanici si rusi. Nu va pare suspect ca tocmai aceste tari sunt cu „traditie” in motoare cu reactie ? Cate avioane de lupta cu reactie a produs Germania iainte de capitulare? vreo 1500. Aliatii? 0
Primul elicopter ? Germania. Focke-Wulf Fw 61
Primul elicopter militar? Germania. Focke-Achgelis Fa 223
Prima racheta balistica? Germania. V2
Sa mai continui ?
Prima masina de codificat adevarata? Germnaia. Enigma
Torpila ghidata acustic? Germania
lista poate continua…
ianuarie 5, 2011 at 6:14 pm
Solutia chinezilor ar fi sa importe niste nemti sa le faca motoare !
ianuarie 6, 2011 at 10:21 am
sau sa ajunga la dosarele lui F-22 putin copy-paste apoi print si update
ianuarie 6, 2011 at 10:22 am
spionajul a fost intotdeauna o metoda reala de progres rapid intr-un domeniu cu probleme.
Cititi Orizonturi Rosii a lui Pacepa.
ianuarie 5, 2011 at 6:23 pm
Bine zici marius.
Pe când un wikileaks cu dosarele secrete ale ww2, inclusiv moştenirea tehnologică impresionantă preluată de unchiu Sam şi de Ivan de la Friţ?
ianuarie 5, 2011 at 6:55 pm
Eu cred ca rusnacii nu au reusit sa preia mare lucru , fiind nevoiti sa se multumeasca mai mult cu fabricile demontate din tinuturile ocupate .
ianuarie 5, 2011 at 7:03 pm
stai linistit ca si sovieticii (trebuie facuta distinctia intre sovietici si rusi, pt ca Stalin de ex era georgian si taica-su era cizmar) aveau o metoda inedita de a dezvolta creativitatea. Se numea relocare temporara in productie=Siberia. Asa idei multe aveau cand venea in inspectie tovarasu’…
ianuarie 6, 2011 at 12:12 pm
Aliatii, prin englezia ca reprezentant, produceau Gloster Meteor, care erau chiarceva mai fiabile in ceea ce priveste motorizarea in comparatie cu Jumo-004.
Legat de elicoptere, germanii au avut abordari gresite. Desi tot in acea perioada de pionierat, elicopterele americane de la finalul ww2 erau „mai elicoptere” decat cele germane.
Intr-adevar, fiecare cu nemtii lor. Includ aici India, Argentina si, intr-o oarecare masura Suedia, referindu-ma la avioanele cu reactie ale acestor taride prin ’50-’60.
ianuarie 9, 2011 at 9:04 pm
Na belea..
http://www.zf.ro/business-international/americanii-ingrijorati-de-super-avionul-de-lupta-al-chinei-stiam-ca-lucreaza-la-un-avion-invizibil-dar-nu-stiam-ca-e-gata-7874859