Archived Entry
- Post Date :
- august 7, 2011 at 4:21 pm
- Category :
- Aviaţie
- Etichete: MiG-29, MiG-35
- Do More :
- You can leave a response, or trackback from your own site.
Creează gratuit un site web sau un blog la WordPress.com.
- Comentariu
- Republicare
-
Abonează-te
Abonat
Ai deja un cont WordPress.com? Autentifică-te acum.
%d
august 7, 2011 at 4:46 pm
Frumoase ba ale dracu”. Sa fie ei ai lu ala cu coarne, ca merita, daaa fac frate niste avioane…de ramai ca la dentist…si vine Gripen sa-ti faca poze…… 🙂
august 7, 2011 at 4:57 pm
Bre, haideti sa luam MIG-35! Cu vreo 2 miliarde ne dotam super si luam o gramada de avioane, basca ca rusnacii ni le-ar da cu ce avionica vrem. Zic si eu, ca astia ba iau F-16, ba nu iau; eu m-am plictisit de ba, ba-uri de-astea!!!! Sa consideram ca nu suntem in UE si NATO. Va dati seama ce ne-ar fi dat rusii, si pe bani putini! Am fi luat de la ei orice, numai neutrii sa ramanem…
august 8, 2011 at 10:27 am
pai cam majoritatea vor asta pe-aici, numai ca nu noi decidem. Eu sunt de tare multi ani de parerea asta. Si ma bucur ca lumea incepe sa se mai trezeasca din propaganda asta cu NATO si USA ca singura optiune. De parca frantujii, rusii, suedezii sau chinezii ar fi pe o alta planeta.
Mig 29/35 ar fi ideal pentru o tara relativ mica cum e a noastra, fara ambitii ofensive globale(nu cred ca ne trebuie Suhoi, poate doar o escadrila pentru patrulare maritima si participare simbolica la diverse picnicuri NATO, in stilul „acum toti tabaram pe unu” – Libia, Irak etc – asta cand am avea ceva concret de castigat din asta)
august 7, 2011 at 8:54 pm
Ăsta-i pornache cu avioane.
august 7, 2011 at 11:02 pm
Si eu cred ca MIG 35 este varianta cea mai buna !
august 8, 2011 at 12:50 am
http://unsveta.com/rpic15335 si aici o poza frumoasa ..
august 8, 2011 at 12:51 am
jos in partea dreapta a pozei daca dai click mai sint poze ..
august 8, 2011 at 6:19 am
Asa cum am mai spus-o, daca ar fi sa luam ceva de la rusi as alege doar „pachet”, adica:
1. Su-35 cu avionica israeliana, armament integrat nato+rus
2. AN-72 si An-32
3. S-300/400 – minim 6-8 baterii
4. Pantsir-S1 – minim 40 baterii
5. radar Voronej-DM cu raza de 4000km (2500mi)
La comanda respectiva au urmatoarele obligatii:
1. Fabrica de motoare pt Su-35
2. fabrica de rachete
3. repararea si modernizarea submarinului Kilo
4. imbunatatirea antiaerianei si capacitatii de lupta antinava a navelor romanesti
5. prelungirea licentelor acordate inainte de ’90 – acolo unde mai este cazul
6. incercarea de a moderniza Mig-29 romanesti – daca mai este posibil
7. Considerarea Romaniei ca partener, stabilirea unui pret bun si corect la gaze naturale si alte materii prime, etc.
8. Recunoasterea masacrelor asupra romanilor si ca Buceagul, Bucovina de Nord si Tinutul Herta apartin de drept Romaniei iar noi recunoastem Transnistria ca parte a teritoriului rus/ukrainean.
Cu astea ne-am pune pe picioare armata ia raviatia si antiaeriana ar excela.
Dazvidania
august 8, 2011 at 1:13 pm
si eu as lua cu imprumut o bulava si le as trimite o inapoi …direct in radarul ala de linga zhukov…doar asa sa vad daca functioneaza…
august 8, 2011 at 4:29 pm
🙂 ))))))))))))))))
august 9, 2011 at 3:18 am
Pai si daca me-ar trimite si ei tot o Bulava sa vada daca ne-am cumparat vreun SAM mai performant decat alea de le-am cumparat din URSS ?
august 8, 2011 at 4:30 pm
Esti foarte naiv Raptore, foarte….
august 8, 2011 at 10:45 am
Valeu, cate trenuri cu unt si cu cereale ne-ar costa „meniul” de mai sus( ca asa am inteles ca s-a platit pentru MiG 19). Acu’ de unde naiba sa le mai luam? Din Kaufland? 🙂
Frumoasa lista de mai sus (ai uitat Basarabia si Insula Serpilor), si n-ar fi imposibila. Ba chiar, indicata. Un obiectiv de urmarit pt politica externa si de aparare. (plus un pact de neagresiune sau chiar asistenta reciproca). Dar ne trebuie cu totul alta conducere decat sobolanii astia care se tot foiesc pe la conducere de 20 de ani.
Oricum, ma tot intreb daca mai pierdeam atatea teritorii, in cazul in care Titulescu (care a incercat sa stabileasca niste relatii normale cu ursu sovietic) ramanea min. de externe si nu era ejectat de alte hiene politice…alea din perioada interbelica. Si atunci am ales sa scoatem limba la ei si sa-i tratam cu dispret, ca niste pro-occidentali ce suntem. Si ne-au taxat. Cum ne-a ajutat Occidentul in 1940, asa o sa ne ajute si data viitare cand ne napadesc astia. (Probabil obligandu-ne sa cedam si ardealu’).
Dar asta e alt subiect. Oricum, o politica de neutralitate si echilibru fata de Est/Vest (gen Finlanda) ar fi ideala.
august 8, 2011 at 11:29 am
Este inevitabila despartirea de Ardeal. Probabil ca va fi chiar mai rau, dupa cum mai rau e si intern: candva era o camarila, acum avem mai multe.
Primeaza interesele de grup restrans.
august 8, 2011 at 12:37 pm
Frate, asta nu se va intampla. Si chiar in „ipoteza” unei posibile intamplari romanii din ardeal ar fi aproape majoritari in Ungaria „maricica” (unguri 10 mil, romani in ardeal 7,2 mil) asa ca daca vreti un sfat..mutati-va 3 mil la Cluj si vom fi SIGUR majoritari in cazul ala.
Oricum, SRI vegheaza si 81 Mecanizata asteapta viza de flotant de Budapesta 🙂 ..
august 8, 2011 at 4:08 pm
Just! Asta nu se va intampla niciodata…Vrabia (Ungaria) malai viseaza! De mult…Ambele state sunt membre UE si NATO, asa ca visele alora se opresc aici…sau ma rog, sunt liberi a continua sa viseze. Nu stiu cat de mult vegheaza SRI, dar stiu ca si-au redus drastic ofiterii care se ocupau de „problema” asta, a iredentismului maghiar. Papagalii care-l sustin, toti sunt in jurul lichelei de Laslo Tokes si a UCM, asa ca…teoretic n-ar fi greu de adunat. Si pana la urma, daca chiar ii mananca spinarea n-au decat sa vina, are cine sa-i scarpine definitiv! Sa speram insa ca nu va fi nevoie, fiindca atat ungurii de aici cat si cei din Ungaria, sunt oameni cumsecade si muncitori, care numai de jocuri politice Bucuresti-Budapesta n-au chef si…timp.
august 8, 2011 at 4:13 pm
Ah, am uitat sa va spun! Tocmai au prins 3/4 cetateni ungari care vroiau sa monteze o placuta cu numele orasului Cluj in maghiara…Poate s-a indurat vreun caraliu sa le dea o scarmaneala buna si un sut in fund care sa-i tina pana la Budapesta! De asemenea dobitoci cu creierii incinsi de slogane au nevoie revizionistii. Interesant ca i-au prins totusi in fapt! O fi fost vreo intamplare sau i-a lovit profesionalismul pe ai nostrii? sa speram ca profesionalismul, fiindca aia in mod sigur n-au actionat de capul lor.
august 8, 2011 at 4:40 pm
Da bre, civa au 15 tancuri gata de lupta.Adica unul in plus fata de unguri ca sa aiba superioritatea numerica 🙂
august 8, 2011 at 4:58 pm
Fatilor nu vrea Ungaria sa ne ia Ardealul,hai sa nu mai aberam,sper ca nu jignesc pe nimeni,iar daca cineva se simte vexat imi cer anticipat scuze.
Pei in mod logic,daca ar vrea bozgorii sa refaca Ungaria mare atunci baietii ar baga carbuni la cheltuelile de aparare,mai un Leo,mai un EF mai o racheta,pe cand ei si-au distrus armata,deci au un mod foarte original de a anexa teritorii ale unor state vecine.
Ca sunt idioti maghiari care viseaza la cai verzi pe pereti asta este o alta problema,nu cred ca aia 3-4 ungureti erau agenti unguresti,erau cativa explodati care au baut prea multa palinca..
SRI-ul ce naiba sa vegheze?Acum sunt foarte preocupati sa ii asculte telefonul lu Gadea..impreuna cu celelalte SERVICII SECRETE ALE UNEI TARI DEMOCRATICE!!!!! Asa cum se doresc astea ale noastre!!!!Acolo cred ca au fost detasati ofiterii de informatii care se ocupau de (falsa),problema maghiara.
august 9, 2011 at 3:22 am
Eu cred ca „baietii” sunt preocupati de ungurii din UDMR, ca le vine recalificarea asta ca o manusa .
august 8, 2011 at 11:17 am
O astfel de politica am sugerat intotdeuna ca ai castiguri de la toti si se exclude „pupatul” din moment ce ai mai multi prieteni ca doar nu esti prosti sa cazi cu nasul in mai multe vai.
Basarabia deja este teritoriu independent recunoscut iar Insula Serpilor tine de Sudul Basarabiei adica Bugeagul de care am scris mai sus, de asta n-am mai pomenit de ele.
august 8, 2011 at 6:31 pm
ai dreptate, scuze; am scris la repezeala, fara sa gandesc prea mult.
august 8, 2011 at 3:38 pm
Pei bre daca ne apucam acum sa cumparam avioane rusesti,rachete rusesti in detrimentul celor occidentale sa fim siguri ca primim cateva palme peste ceafa atat de la europeni cat si de la americani,poi bine bre noi va bagam in NATO si UE iar vor va apucati sa va luati zanganitori rusesti,ia mai duceti-va voi un pic in incapacitate de plata,mai un atac speculativ,o izolare politico-econica,mai putine investitii.
Rusii in mod sigur daca intram in hora cu ei atunci ne blagoslovesc cu un „Ion Ilici 2”,si asa sunt suficient de puternici in momentul de fata,nu ne ajunge ca au penetrat puterea pana la Cotroceni,afacerea ALRO,desigur noi ne injuram la TV dar in realitate SVR&GRU au mana libera,vanzarea celor 10% actiuni ale Petrom care se vor face taman printr-o firma ruseasca,s-a vazut ca KGB-isti nu au habar ce este aia bursa,concesiunile din M.Neagra ale LukOil,ca si alte afaceri cu ajutorul carora rusii pot ingenuchea romanica in 24 de ore,fara nici un tanc sau Suhoi.
Plus ca astia sunt inamicul declarat al Romaniei in momentul de fata,cum sa te aperi de rusi cand ai arme rusesti,te trasnesc aia cu cateva coduri sursa de nu te vezi,sigura modalitate prin care asi fii de acord cu armament rusesc ar fii in eventualitatea in care ne cedeaza 20 de Su-30 de ex in contul tezaurului,pe care noi sa le dotam cu avionuca Israeliana,Elisra/El-2052,in rest are balta peste,PAC-3,EF multe altele.
august 8, 2011 at 5:49 pm
De avionica israeliana am zis si eu daca erai mai atent, tocmai ca sa ne ferim de posibilitatea ca rusi sa ne blocheze codurile si in al 2-lea rand ca sa le facem cele mai bune aparate.
EF e mult prea scump pt RO, sunt vise ca sa avem un astfel de avion iar eu nu-l sustin ca nu e multirol.
PAC-3 e praf atat ca raza de actiune cat si dpdv calitate/pret, un aparat care are multe probleme in a-si distruge tintele, probabilitate foarte mica iar aici a fost testat in lupta si s-a dovedit aceste neajunsuri.
august 8, 2011 at 4:39 pm
Daca am face prostia de zise Raptor de ea……..Bai fratilor 50 de ani am incercat sa-i dam afara si acum sa-i invitam noi in tara?!Pai asta nu ar fi mama tuturor tampenilor de la Decebal incoace! Cel putin pana acum au venit neinvitati, dar sa-i mai si inviti….Offset-ul sa-l faca in industria energetica si putem sa nealipim singuri la Ucraina. Uni nu inteleg nici istoria, nici politica! Cu rusii nu poti sa faci afaceri in acelasi mod ca europenii.Noi suntem prea mici si niciodata Rusia nu a respectat tarile mici. Dati-mi un singur exemplu de tara mica care joca de la egal la egal cu rusii.
In privinta armamentului rusesc…hai sa fim un pic seriosi.Noi sa cumparam de la ei si cumpara de la europeni…Bre desteapta miscare…Indienii refuza MIG 35, las ca-l cumpara Romania, si bomboana de pe coliva…sa-i invitam sa ne modernizeze sisitemul de aparare AA si radare………domne chiar nu a-ti invatat nimic din „89, cand au venit peste noi?! Adica toti gresim , dar cand o facem din nou….Practic predam Romania economic si militar Rusiei, nu?!Pai mai bine sa facem o cerere de intrare in CSI…
august 8, 2011 at 6:17 pm
Eu nu-i înțeleg pe cei care visează colaborări, parteneriate cu rușii. Așa cum ai zis, noi suntem mici pe lângă Rusia. Iar singurele parteneriate pe care Rusia știe să le facă cu țări mici sunt cele de natură ”voi stați capră și noi v-o tragem”.
Măcar europeanu’ e mai gentil; te mai scoate și în oraș la un suc, îți mai dă o ciungă… 🙂
august 8, 2011 at 6:24 pm
Asta cu ciunga este americanu bre! Da ciunga e…sh 🙂
august 8, 2011 at 7:08 pm
Da in final tot ajungi capra iar ce-mi place mie la voi dupa cum ganditi e ca atunci cand stai capra la unu din vest e ca esti cu zambetul pe buze :))
august 8, 2011 at 8:14 pm
Dacă tot suntem atât de amuzanți, poate ne explică și nouă cineva cam care ar fi modul în care ar funcționa un parteneriat cu Rusia. Sau mai bine zis care ar fi interesul Rusiei de a ne avea pe noi ca parteneri? Tare sunt curios.
Din punctul meu de vedere singurul ”parteneriat” dezirabil pe care îl pot avea e unul cu o rusoaică blondă, cu ochi albaștri, cu numele Natașa sau Tatiana. În niciun caz cu un rusnac mătăhălos, duhnind a rachiu de pufoaică pe numele de Ivan. Sau Igor. 🙂
august 8, 2011 at 8:28 pm
sau ser…GAY(ghei) :))
august 8, 2011 at 8:43 pm
Pe numele sau de botez ivan…si pe langa „calitatile” incontestabile enumerate de Giuseppe as mai aduga un accesoriu nelipsit: Kalasul, bre….frumoasa arma cand o admiri de la gura tevii spre tragaci! Ii vezi toate amanuntele si niturile si nici ca le mai uiti vreodata! 🙂 =))
august 8, 2011 at 8:56 pm
Eu văd așa lucrurile: noi suntem mai mici de felul nostru. Și când ești mai mic, e greu să te descurci. Toți cei mai mari vor să te facă. Și oricum nimeni nu dă de la el, toată lumea (adică fiecare țară) își servește propriile interese. Însă eu unul percep o clară diferență calitativă între ”Europa” și Rusia. Și anume:
– cu europeanul e greu să negociezi, că e versat. E șmecher și are atuurile de partea sa. Dar dacă ești deștept o poți face în termeni cât de cât echitabili. Și ai o oarecare siguranță că un contract, odată semnat, se va respecta (măcar în mare parte).
– cu rusul nu negociezi. Și basta. Îți convin condițiile lui, bine; nu-ți convin… are el mijloace specifice. Și partea mai nasoală e că și dacă semnezi un contract, el nu prea are nicio valoare. Păi dacă i se scoală rusului să taie gazul (dau un exemplu), i se rupe lui că ai tu contract cu el.
august 8, 2011 at 11:52 pm
„Dacă tot suntem atât de amuzanți, poate ne explică și nouă cineva cam care ar fi modul în care ar funcționa un parteneriat cu Rusia. Sau mai bine zis care ar fi interesul Rusiei de a ne avea pe noi ca parteneri? Tare sunt curios.”
Pai: sex!
august 9, 2011 at 3:53 am
Sa inteleg ca nu-i place nimanui cum suna Maia, Masa, Svetlana, Vladimir sau Dmitri ? 🙂
august 9, 2011 at 8:21 am
Cred ca m-ati inteles gresit. N-am sustinut niciodata ca trebuie sa mergem in directia EST si nici ca trebuie luat armament rusesc.
Ceea ce vreau eu sa spun este ca acum traim in altfel de lume fata de ’89 si avem dreptul si puterea de a alege ce achizitionam iar pt ca suntem in NATO si UE asta nu inseamna ca trebuie sa fim legati la ochi si sa nu vedem decat inspre acea directie, putem sa ne avem o relatie buna si cu alte state care au alta ideologie, cultura, etc sau fac parte din alte aliante DACA AVEM CEVA DE CASTIGAT. La urma urmei razboaiele si conflictele de orice gen apar in urma esecului diplomatilor adica cei care sunt in frunte sa ne conduca iar aici noi suntem repetenti la capitolul relatii diplomatice nu doar cu cei din exterior ci si cu cei cu care suntem in NATO si UE. China este o super putere acum si va creste si mai mult in urmatoarea perioada, de asemenea noi avem o relatie istorica cu acestia care nu se sfiesc s-o spuna pe cand noi nici nu vrem sa auzim de ei (cel putin asta reiese din declaratii) iar pe de celalalta parte noi avem o serie intreaga de importuri de la acestia; de ce nu putem sa legam relatii mai stranse din toate punctele de vedere?
Cu Rusia la fel sunt probleme dar nu vedem ca tot de la nivel diplomatic si oficial problemele cu acestia sunt cele care sunt iar noi importam la preturile aproape cele mai mari unele produse de la ei, le dam facilitati strategice, etc pe usa din dos si spunem pe toate canalele ca ei sunt dusmanii nostri. Dusmanii nostri noi suntem, nu ei.
Cu Turcia la fel putem sa tinem o legatura stransa, importam foarte mult din aceasta tara care deja este o putere regionala, a avansat foarte mult si nu mai este tara pe care o stiam in anii ’80 sau cea de acum 10 ani iar turcii chiar ar aduce multe investitii in economia noastra daca am fi putin destepti.
august 9, 2011 at 8:34 am
Pai cine sa mentina relatii bune cu Rusia si Turcia: Chiorete si Muc cel mic ? Romania nu are relatii bune nici cu vecinii apropiati din cauza imbecililor politici, iar licuricilor europeni le scuipam in lampase si-i umplem de flecme cand putem, pentru ca asta este politica dusa de comunistii sub acoperire de la putere .
Impozitul forfetar a distrus micile afaceri si asteptam sa creasca numarul locurilor de munca .
august 9, 2011 at 3:20 am
Nu ne-ar strica o intrare economica in CSI, ca avem nevoie de piata de desfacere .
august 8, 2011 at 5:33 pm
Nu ne-ar da noua rusii asemenea avioane. Nu sunt prosti. O sa ne trimita la Unchiul Sam sa luam F-16 de pe vremea razboiului din Vietnam cu ceva imbunatatiri: o oglina retrovizoare nou-nouta, un scaun tapitat cu piele italieneasca mai scumpa ca avionul si altele. 😆
august 8, 2011 at 6:21 pm
Da’ hai sa va zic una care sa va irite si mai tare: despre ce-am primit de la Est si de la Vest:
De la Vest:
-fregate type 22, SH, vechi de cand lumea, si acu au numai tunul, fara rachete
-trei C 130, tot vechi, tot SH
-in 43, bombardiere Ju88 de la nemti, tot SH (alea noi, destinate noua, se opreau pe drum, la unitatile germane) – sursa: Dan Stoian (fost pilot pe Ju88), in cartea „Pumnul tarii-istoria grupului 5 bombardament greu)
-poate o sa primim niste F16, tot SH; daca nu, adio aviatie de vanatoare (o chestie care o sa ramana in istorie…)
-ah, parca unu-doua Spartan noi…
Deci, SH, SH, SH…. pna si in ww2, englezii ii „ajutau” militar pe sovietici, oferindu-le in ’42 Hurricane folosite in Batalia Angliei, cu piese lipsa; oricum, erau platite de rusi in lingouri de aur. (sursa: V.Zimin: „Piloti de vanatoare”)
De la Est (CCCP): niste Panthere SH, prin ’45-’46; parca au mai dat niste Yak-uri SH Iugoslaviei (sursa: Aeromagazin, nr 1).
In rest, din cata isorie am citit eu, in 46 de ani cat am fost aliati cu ei, ne-au dat numai avioane si tancuri si nave NOI ! Nu mai stau sa insir aici: Yak 15, MiG15,19,21,23,29, T54,T72,transportoare,elicoptere s.a.m.d. Daca stie cineva altceva, sa-mi spuna si mie (inclusiv sursa ), ca sa-mi completez cultura.
Deci Vest=SH; Est=la prima mana.
Iar noi (ca popor) continuam sa gandim hormonal, cu ovarele, in alb/negru. Nu degeaba am dat mai sus exemplul Finlandei; astia au patimit si ei o gramada de la rusi; asta nu i-a impiedicat sa-si cumpere dup-aia T72 si MiG 21, in plin razboi rece!!
august 8, 2011 at 6:34 pm
Stai putin! N-am PRIMIT din vest ci le-am cumparat, fiindca nu nea obligat nimeni sa le luam ci noi am fost niste tampiti! Daca „primeam” ar fi insemnat sa ni le dea gratis sau sub forma de donatie. Chiar si Spartan-ele le-am luat NOI fiindca asa am vrut, nu ni s-a impus! Deci, inainte de a vedea „vinovatul” in curtea altora, cred c-ar trebui sa-l cautam intai la noi! Si, stai linistit, ca si sovieticii ne-au dat la inceputul anilor *50 armament ce fusese folosit de ei in WWII, pe care l-au revopsit si ni le-au dat de noi. Cand s-au prins ai nostrii, vinovat era oricine in afara de Tovaraschii Eliberatori! Am primit tunuri vechi, tancuri T-34 din razboi -prin 1993-1995 inca mai erau pe la unitati asemenea tancuri despre care toti stiau ca au facut razboiul; iar primele avioane cu reactie de la noi venite prin *50, IAK-17 erau…sh. Sursele nu ti le pot da, dar daca ma crezi sau nu, este la alegerea ta; intreaba insa militari pensionari care au avut dea face cu aceasta tehnica si-ai sa vezi ce-ti spun!
august 8, 2011 at 6:44 pm
Insa, faptul ca suntem inca groapa de gunoi a tuturor in armament, masini, etc este doar din vina noastra! Daca ne place „cultura” sh, de asta avem parte! Placa cu „n-avem bani; nu ne permitem” este discutabila pe plaiuri mioritice, si inca de mult. Chiar si in perioada interbelica am cumparat avioane si armament vechi si depasit pe care altii il aruncau -chiar si Aeromagazin despre care pomenesti a scris despre „marile afaceri” interbelice. Mita si coruptia, din pacate, fac inca casa buna cu Romania! Cei din afara iti dau ceea ce VREI, bani sa le iasa, iar armamentul vechi trebuie si el inlocuit,si de cele mai multe ori este mai ieftin sa-l vinzi decat sa-l didtrugi! Asta ne place, asta vrem, asta ne dau! Vechituri…
august 8, 2011 at 7:43 pm
@ Partizan78 : Hai bre,simplifici foarte tare lucrurile,relatiile dintre Romania si est respectiv vest nu se rezuma doar la niste fieratanii.
In cea ce priveste echipementele militare asta a vrut Poporul Roman,cel care a girat prin votul lui democratic toate guvernarile de dupa 1989,inclusiv politica legata de aparare,nimeni nu ne-a oprit sa nu producem TR-2000 cu nemtii,sa nu cumparam 96 de AH-1 Dracula asa cum nimeni nu ne opreste acum sa ne dotam cu orice avion vestic,de la F-16A/B pana la Eurofighter T3/F-35.
Rusii ce anume ne-au dat?50 de ani de comunism,300 de mii de romani ucisi de catre bestiile venite din uniune,amputarea teritoriala a Romaniei pe vecie,indobitocirea Poporului Roman prin mijloace stintifice pe cateva genaratii de acum incolo,jefuirea resurselor si nu numai.Crezi ca toate pocnitoriile sovietice au meritat pretul acesta?
Din vest in shimb s-au revarsat pe plaiurile dambovitene zeci si zeci de miliarde de euro in ultimii ani,ca astia s-au dovedit a fii otraviti,iar noi nu am fost in stare sa facem nimic cu ei este o alta discutie,o Romania care dupa 1990 ar fii ramas alaturi de Rusia ar fii semanat izbitor cu Belarus,cea ce din fericire nu se intampla.
august 8, 2011 at 8:01 pm
„indobitocire”? sa-nteleg ca din cauza comunistilor n-au luat astia BAC-ul anu’ asta? 🙂
Parca pe vremea aia era mult mai mult bun simt ca acuma. Si performanta. Aia de-au emigrat si lucreaza la NASA si MIT sunt produsul acelui … sistem de indobitocire. Pe cand sistemu’ de azi vedem ce produce. Eu, sincer, n-am de gand sa-mi cresc copchiii intr-o cocina ca asta…ca asa a ajuns societatea romaneasca.
Comparatia mea se referea strict la fieratanii.
august 8, 2011 at 8:29 pm
ai omis un mic amanunt, de vreun milion de oameni. Cei care aveau ceva in bibilica si ii ducea mintea trebuiau si ei sa puna paine pe masa in vrema lui Ceasca si ajungeau si ei ba ingineri, ba medici, ba profesori, etc. Inainte de ’89 granitele fiind inchise ei nu aveau alta solutie decat sa „performeze” in tara, adica sa faca + valoare. Ei, dupa „democratizare” piata muncii a suferit niste transformari..dupa modelul:
– pe asta-l dam afara (disponibilizat) ca el SE DESCURCA=are cap si nu asteapta sa ploua de la stat. Si ..a plecat spre tari mai calde.
Cei ce au ramas..sunt cei de care suntem atat de nemultumiti: toti ratatii, smenarii, pila lui X, fica lui Y din politie sau amanta lui Z de la finante care s-au pus pe niste scaune caldute si eterne in administratie, invatamant, finante, politie sau armata de unde nu-i mai da afara nici dracu’!
vai mie daca ajung pe mana vreunui „medic” sau „arvocat” scolit la FF sau IDD la Spiru Haret, Hyperion si lista poate continua.
august 8, 2011 at 10:27 pm
Eu sunt avocat si am terminat la spiru
Din toti colegii cantemir si spiru pot spune ca am luat primul la barou cand am dat asa ca nu mai cobi
Cine vrea sa faca carte o face si la Spiru si la orice fac, la Cantemir n-am avut ocazia si nici sansa sa pot face mai mult, de asta am plecat si uite ca am facut bine
august 9, 2011 at 1:04 am
in toate amanuntele cu rusii sau cu vesticii nu vreau sa ma bag, ca e foarte discutabila tema, dar crezi ca belorusii traiesc mai rau ca romanii?.., e propaganda frate., belorusia e unica fosta republica unde nu s-a distrus ce aveau ca mostenire ( uzine, fabrici… gospodarii satesti.. ) in Belorusia oamenii au fiecare locul sau de munca si nu sunt nevoiti sa plece peste hotare.. Cele mai bune drumuri din fosta URSS sint in Belorussia .,sint multe chestii, nu se traieste acolo asa cum se trimbiteaza..
Pur si simplu cuiva nu-i convine Lukashenko., nu stiu cui, … Si eu cunosc asta nu din ziare sau net, am prieteni care aduc marfa la Chisinau din Belorussia,
august 9, 2011 at 1:17 am
Si daca aici e blog militar unde ai dreptul sa te dai cu parerea., Eu totusi, cred ca americanii stiu frumos sa vorbeasca… Adica ,cred, ca SUA foloseste Romania, si Romania putin va bineficia.. iar in caz de un conflict major in regiunea Marii Negre cu Rusia, teritoriul Romaniei va fi prima tinta., iar americanilor ce le e?.. ei sunt pe apa, in caz ca lucrurile merg naspa, plutesc spre mama America….
august 9, 2011 at 9:11 am
Istoria spune ca de oriunde au fost alungati americanii, ei bine, au plutit inapoi mult mai multi. Si pe apa si pe aer 🙂
Sper ca ai observat ca de la a doua cafteala mondiala incoace nici un razboi nu a fost pe teritoriul tarilor combatante mari (Anglia, Franta, Italia, SUA, China, Rusia) ci pe teritoriul „coloniilor” (Vietnam, A-stan, Africa, Cuba, etc) iar din punctul acesta de vedere nu putem spune Romania ca e o colonie (are industrie, armata, econimie functionala) de analfabeti desculti prin colibe in jungla.
Americanii au ditamai 2 baze in Turcia, au 4 baze in Germania, 3 in Italia, 2 in Grecia deci ne apropiem de un timp de tranzit pana in Romania de maxim 4-5 ore pentru infanterie aeropurtata/parasutisti/puscasi marini (ultimi-s preferatii mei).
august 9, 2011 at 1:47 am
scuze ca ma bag si eu in discutie dar cum ai spus sa vedem de la est…si mai ales f important cum toate de la tancuri la avioane le lipseste ceva si nu numai la romani sisteme de ochire comanda si control nu ca rusii nu le ar avea dar in cazul unui dec 89 ei ce ar face …ar lupta ,asta e si un motiv de ce tehnica ruseasca aiesit asa sifonata din mai toate conflictele ,rusii faceau unfel de troc cu noi cu toata supertehnica lor ptr ca nimeni altcineva in conditii normale de piata nu le o cumpara(exceptie tarile cu ideologii si politica comune)si noi acum ce vrem sa facem ne ducem la kmw si le spunem ca le dam recolta de grau pe 3 leopard2 …cred ca de aia avem industrie buna rea …un sofer bun si cu un logan se poate lua la intrecere cu un audi
august 9, 2011 at 3:25 am
In tara asta nu da realismul pe dinafara, dar sper ca o sa ne revenim, ajutati fiind si de actuala criza financiara .
august 8, 2011 at 7:52 pm
Ai dreptate, pe T34 l-am omis; de altfel, cativa ani buni dupa razboi, tovarasii ne-au considerat mai mult tara invinsa decat aliati. Asta s-a mai schimbat dupa moartea lui Stalin.
Oricum, enumerarea mea nu se vrea musai 100% obiectiva (nici n-are cum), am vrut doar sa subliniez o tendinta generala, care nu poate fi negata.
Nici despre cine-s adevaratii vinovati n-am scris; doar, am prezentat o realitate.
Tot ca tendinta generala: am vazut ca mai toti amarastenii din periferia NATO cumpara ciurucuri SH de la americani (ganditi-va numai pe unde au ajuns fregatele „O.H. Perry”, dupa ce-au inceput a fi scoase din USN) Spre deosebire de Tratatul de la Varsovia, unde „satelitii” aveau, parca, o dotare mult mai uniforma si mai apropiata (ca nivel tehnic) de a Licuriciului Rosu. Si nici n-am auzit de dotari SH, dupa ’55-’60. Desigur, ma poate contrazice oricine.
Despre vinovati: cam 60% e vina noastra (a conducerii). Dar cum naiba reuseau comunistii aia atat de blamati sa cumpere fieratanii noi si performante pentru armata? cum au construit economia care sa permita asemenea achizitii? Poate ar trebui schimbat aici ceva nu? nu neaparat sa ne-ntoarcem la PCR, dar totusi…niste lucruri bune au fost.
Restul de 40% din vina apartine aliatului care-ti vinde „oxid de fier”. Nu-i vorba de a vinde niste castraveti, anvelope, etc unui necunoscut. Sa ma explic:
Sa zicem ca Republicaa..aaa…Socialista Partizania (na!) 🙂 se aliaza cu Republicaaa… Meritocratica WW (avand in vedere punctele ideologice comune, bla, bla) contra…. Imperiului Gigellian 😛 Asta in era tancurilor, a mitralierelor etc.
Partizania vinde aliatei sale, Rep. WW (care sta chiar in coasta Imperiului), drept armament, niste tuburi cu cornete, ceva ciomege de ciobani, parlite-n foc la capat, si niste opinci (folosite). Evident, la pret de Tomahawk si portavion nuclear (noi).(repet, actiunea se petrece in epoca mitralierelor)
Sa-ntelegem ca Partizania se asteapta ca Rep. WW sa reziste cu succes pe granita aliantei, contra tancurilor Imperiului gigellian?
evident, nu! Partizania ii considera doar un camp de lupta si o colonie buna de fraierit, nu un ALIAT. (se pot inversa republicile, ca sa nu fie cu suparare 😛 )
E clar de-aici cam cat de aliati ne vad unii acu (si nu doar pe noi), si cat de aliati ne vedeau altii.
OK, hai sa iesim din fabula.
Nu stiu daca ai dreptate la cultura SH; cred ca da; decat trei fregate de la Trafalgar (cre’ c-au fost si p-acolo 😛 ), mai bine luau una moderna. Sigur le-ajungeau banii.
De altfel, vad o gramada care prefera Audi sau BMW tarnosite de cine stie cati nemtalai, decat sa-si ia un Logan nou. Dupa care descopera cu cata cheltuiala se tine „obrazu’ subtire SH” 😛
august 8, 2011 at 8:30 pm
Tot așa… ca tendință generală: Germania, așa nazistă cum era, a plătit tot ce a luat din România. Chestie, pare-mi-se, dovedibilă cu acte. Uniunea Sovietică a luat (a se citi ”furat”) tot ce se putea lua din România ani buni după război: de la grâne, petrol, minereuri, până la instalații industriale.
august 8, 2011 at 9:53 pm
pai unii pare-mi-se ca erau aliatii, iar ailalti taman ce ne ocupasera (am intors noi armele, dar trei ani de razboi cu ei nu trec asa usor). Pai comparam merele cu cristalele Zvarowsky…n-are cum sa ne dea egal.
Daca ar fi avut timp, ar fi furat si nemtii (dupa 23 august), ca doar nu suntem noi cu stea in frunte: forta de munca, instalatii industriale, materii prime…cam ce-au carat din Ucraina ocupata, sa zicem.
Iar la crime contra civililor, i-au depasit net pe rusi. Bine macar ca au actele-n regula 🙂
Da ‘nu vreti sa revenim la fierataniile noastre? Decat sa tot derapam spre discutii cu CAP-uri si educatie … Nu de alta, da’ subiectu’ devine prea vast… si de la niste MiG-uri o sa ajungem la un roman fluviu 🙂
PS: v-am spus eu ca-i un subiect iritant 🙂
august 9, 2011 at 5:42 pm
Nu subiectul e iritant. Anumite atitudini și opinii sunt.
august 9, 2011 at 6:35 pm
Mda, aici asa e. Ai dreptate.
Despre opinii: imi cer scuze ca indraznesc sa am o alta opinie; promit ca de-acu’ inainte sa fiu „politically correct”. Chiar cu riscul de-a face abstractie de unele realitati prezente sau trecute.
Base, USA, F16A SH „iz za best!!” Acu’ a mai trecut? 🙂 OK, cool, let’s have FUN! Everybody happy, yeee!
Despre atitudini…nu stiu ce sa zic. Oi fi jignit pe cineva, oare? In mod sigur, nu asta mi-a fost intentia. Am treburi mai bune de facut. Poate detaliezi totusi un pic, daca vrei.
Insa mie mi se pare ca si-n epoca asta noua de impliniri marete, „unanimitatea” e la fel de importanta ca si-n aia veche, de aur.
august 9, 2011 at 9:08 pm
Cel mai probabil, Romania/Basescu va urma calea trasata de Brazilia/Lula. Presedintele Basescu probabil ca nu va decide pana la incheierea mandatului, legat de avionul multirol.
august 9, 2011 at 7:30 pm
Eu nu o să-mi cer scuze pentru lucrurile care mă irită. Cred că aș fi ipocrit dacă aș face-o. De ce mă irită, nu cred că e cu adevărat important pentru subiectul discuției.
În rest, chiar nu vreau să mă cert cu tine sau cu altcineva pe aici. Din punctul meu de vedere acest mic ”conflict” online e încheiat.
august 9, 2011 at 7:42 pm
Asa zic si eu. Ideea e sa facem schimb de informatii, nu sa ne certam. Deci, pace tuturor!
august 10, 2011 at 12:13 am
La ce se intampla azi pe burse si la ce urmeaza sa se intample, e greu ca Basescu sa decida pentru F16 sh pe o caruta de bani .
august 8, 2011 at 8:46 pm
Bre de luat au luat, nimeni nu contesta, dar ne-au si dat de dat! Bataie, violuri si mai ales o doua democratie populara! Pai ne ducea pe noi capul sa facem CAP-uri si sa confiscam munca de o viata a oamenilor?!Si ne-ar mai da si azi…da mai greu, ca daca dau, s-ar putea sa si-o si ia, de data asta…si lor nu le place sa o ia, doar s-o dea…
august 9, 2011 at 8:29 pm
bai baieti bai dar nu uitati va rog ca germanii au ramas datori catre romani dupa ambele razbele mondiale si de fiecare data s-au facut ca ploua(spaga)
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-9358633-dece-preteaza-germania-datorii-fata-cei-mai-saraci.htm
august 10, 2011 at 1:15 pm
Buna fotografie, comenatariul si mai bun! Frumoase avioane fac rusii astia. MIG 35-varianta cea mai buna. Se spune ca MIG 35 a aparut pina la urma tot din MIG 29, doar ca putin lau modernizat. Eu cred ca rusii ar trebui sa-si concentreze eforturile spre LMFS-ul Mig si sa lase doar avioanele Suhoi sa fie cu 2 motoare .
Daca Federatia Rusa ar produce avioane MIG 35 cu un singur motor ar avea mult mai multe sanse la export si rata de inlocuire a avioanelor MIG 29 ar fi mult mai mare .
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-am gasit aici un joc cu MIG-uri pare a fi interesant.
august 10, 2011 at 1:42 pm
Mie imi pare rau ca blogul asta a ajuns sa fie poluat cu linkuri nerelevante si cu reclame toante, de genul celei postate de nea „Nicu” care face reclama la greu .
Intrai si nu e niciun joc cu MIG-uri .
august 10, 2011 at 5:17 pm
Partea mișto e că dacă ar face ”MiG 35 cu un sigur motor” n-ar mai fi MiG 35. Ar fi un avion care trebuie proiectat aproape în întregime. 🙂
Bineînțeles, mai e și varianta în care vând MiG-uri 35 cu un motor lipsă =))