Sursa: Smartplanet.com
Toti am auzit de prea minunatul si mult titratul T50. Ca face, ca drege, ca e cel mai cel, ca o sa se ia de revere fara griji, ba cu F22, ba cu F35, si chiar ca o sa dea cu ele de pamant.
Pana atunci, pasaroiul de generatie 5 al rusilor isi da in petec si rateaza o decolare (Duminica, pe 21.08) si nu asa oricum ci chiar in vazul lumii, la MAKS.
Dupa ce a inceput rulajul in fortaj total, la jumatatea pistei, a scos parasutele de franare.
UAC a comunicat RIA Novosti cum ca ar fi fost vorba de pompajul compresorului la motorul din dreapta.
Si cand te gandesti ca rusii au bagat cele doua prototipuri ale T50 la MAKS, ca sa-si faca reclama…
– Marius –
august 22, 2011 at 1:50 pm
pai si-au facut reclama ! proasta !
pe de alta parte eu zic sa bagati articole despre Gripen mai des. Cam peste un an se pare ca Melescanu revine la Aparare si parca asta era optiunea lui..
august 22, 2011 at 2:09 pm
Daca apararea va revenii PNL atunci ministru va fii Generalul Dobritoiu,asta macar este in stare sa lege doua cuvinte si nici circuite arse pe creier ca oprea nu are,deci un progres zic io..
august 22, 2011 at 3:25 pm
Cine stie cum o fi si respectivul om. Nu stiu pe vreunul din ultimii 10 ani care sa fi fost ok pt. armata. Da poate nu mai imi aduc eu aminte…
august 22, 2011 at 2:11 pm
Doamne ajuta, poate ma duc la minister daca vine si-mi gasesc un post potrivit :X si doamne ajuta si pt Gripen si RoAF.
Cu toate ca ma bucura vestile despre Gripen am o singura parere de rau, ca nu o sa luam destule aparate cate ne-ar fi trebuit pentru a sta fara griji, de ex 72 Curi si 12 Duri ar fi ideal pentru apararea spatiului aerian avand in vedere ca suntem tara NATO de granita si vecinii pe care-i avem, Ungaria si Bulgaria nu ne-ar putea ajuta, pe de cealalta parte Serbia si Ucraina(o enclava a Rusiei).
august 22, 2011 at 2:18 pm
Toate ca toate nu e nevoie de un singur om ca sa mearga un sistem ci si echipa din spatele oricui ar veni pentru a-l sustine si a pune treaba la punct.
Referitor la PAK/FA am atras atentia mai demult ca inca e tanar si n-ar fi benefica grabirea cu aparatul la salon. Orice accident sau incident i-ar putea pune o pata destul de neagra pe aripi sau mai rau sa-l treaca la capitolul proiecte abandonate. Stim bine cate incidente au fost la mitingurile aeriene din Rusia si un alt aparat la fel de celebru frate cu el, Su-37 a iesit cum se putea mai rau dupa un incident nefast.
august 22, 2011 at 3:15 pm
Eu cred ca T 50 PAK-FA o sa continue sa progreseze, limitele si bolile copilariei sunt inerente oricarui aparat si la vremea lui le-a avut si F 22 si SU 27 si acum le are si F 35 si cu toate astea sunt toate avioane bune sau care vor deveni bune in momentul in care vor fi operationale, si eu cred ca s-au grabit cu cel putin 1 an in prezentarea pentru public a SU T50-PAK-FA, Rusia o sa mearga inainte cu programul evolutia armatei cheneze ii obliga sa fie in top.
august 22, 2011 at 3:05 pm
Se pare ca e din vina FADEC-ului. Ar fi injectat prea mult combustibil in motor…
Pentru rezultat….dati click pe link:
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?149828-Sukhoi-T-50-PAK-FA&p=5826392&viewfull=1#post5826392
Problemele cu FADEC-ul se rezolva foarte usor…e vorba de o simpla resoftare..
august 22, 2011 at 6:57 pm
asa deci. pai a avut aceeasi problema cu loganul pe care incerca sa-l porneasca putin. i-a dat prea multe pedale si l-a inecat. este o defectiune generalizata.
august 22, 2011 at 3:21 pm
deja zambesc gandindu-ma la un articol din Hotnews care anunta disperat ca America „a pus-o” ca nu are avioane invizibile operationale cu toate cheltuielie si ca Rusia si China bla bla bla.
Daca rusii cu toata experienta mai au probleme cu motoarele ce sa spunem de chinezi ?
Bine ca nu a patit nimeni nimic, de cadea pasaroiu iar strigau ziaristii lu’ peste ca America-i za best
august 22, 2011 at 3:25 pm
Apropos de „za best”, cam de fiecare data cand aud/vad expresia incep sa rad..
Imi povestea un fost coleg de liceu, ca la ei in unitate aveau un soldat maramuresan care era poreclit „za best”. 😀 Pe om il chema Zăgud!! :))
august 22, 2011 at 4:22 pm
:)))
august 22, 2011 at 4:45 pm
Din cite stiu chinezii se cam bazeaza pe motoarele cumparate din Rusia, ei nu prea au experienta in motoare.
august 22, 2011 at 4:13 pm
De fapt rusii, recunosc ca la PAK FA acesta, cea mai mare problema sunt motoarele, ele inca se testeaza, si de fapt motoarele cu care acum zboara T – 50 sunt motoare intermediare, alea care vor fi instalate vor fi ceva mai puternice.
august 22, 2011 at 4:23 pm
asta voiam sa intreb, motoarele de pe pak fa stiam ca nu sunt alea „finale”. motoarele „finale” vor fi cumva … acoperite precum cele de la f-22 ?
august 22, 2011 at 4:33 pm
Teoretic nu sunt motoarele finale; cică motorul final va fi unul cu semnătură radar și IR scăzută, dotat cu tracțiune vectorială în toate cele trei planuri. Evident, asta e ce spun rușii.
Până finalizeaza ei acel motor, nu m-ar mira ca primele PAK-FA de serie să fie dotate cu motorul actual.
august 22, 2011 at 4:40 pm
…dar astea intermediare tot sunt cu tractiune vectoriala..
august 22, 2011 at 5:01 pm
Păi n-am spus că astea nu au așa ceva; am zis doar că cele noi vor fi și ele așa. Plus că CosteaH a întrebat dacă vor fi ca cele de pe F-22. Ei bine nu vor fi tocmai ca cele de pe F-22 pentru că motoarele de pe F-22 nu au tracțiune vectorială în toate cele trei planuri.
august 22, 2011 at 4:39 pm
Nu stiu daca primele T – 50 in serie vor iesi cu actualele motoare,… nu cred, desi e posibil. Dar definitiv astea sunt motoare intermediare, alea finale inca sunt in testari de uzina. ( au ceva probleme nu stiu in legatura cu ce, rusii zic ca vor fi motoare mult mai puternice. )
Am impresia ca motoarele actuale de pe T – 50 sunt o varianta modernizata a motoarelor de pe Su 35..
august 22, 2011 at 6:44 pm
Motoarle dupa Su-35 nu au nici o treaba cu cele de pe PAK-FA. Suhoi 35 utilizeaza 117S, iar PAK-ul 117 NPO Saturn.Desi seamana, sunt destul de diferite. Motoarele folosite astazi sunt cele care vor echipa avionul de serie, dar ca si avionul, mai au nevoie de ajustari si reglaje.
Faptul ca a ratat o decolare nu inseamna mare lucru, mai ales ca este totusi prototip…
august 22, 2011 at 6:49 pm
Bre, asta am zis si io acu’ ceva vreme. Lasand caterinca la deoparte, eu zic ca e mare lucru sa Scoti avionul la demonstratii publice la un an jumate de la primul zbor si cu un total de 80 si ceva de zboruri in programul de testare. Daca n-ar fi fost bazati pe pasaroi, rusii nu l-ar fi scos la vitrina!
august 22, 2011 at 7:55 pm
Poate vor fi primele aparate cu aceste motoare, dar sigur, am citit pe un site militar la rusi ca este in testari un alt motor . Ei le numesc pe astea intermediare.
august 22, 2011 at 7:59 pm
desi.. s-ar putea sa fie si informatie gresita, nu cred ca toate sursele sunt de incredere. Pogosean spunea ca in serie va intra cu acest motor, iar din alte surse – spuneau ca nu. Cred ca ei incearca sa tina in secret ceva referitor la motoare.
august 22, 2011 at 5:59 pm
[…] de la prietenii mei de mai sus, o ratare la decolare pe 21 august in plin […]
august 22, 2011 at 8:21 pm
Pentru mine acest motor, care a inceput sa fie dezvoltat mai demult, este un salt urias in aviatia militara. Din ce am citit pana acum va fi deosebit, si spre deosebire de motoarele de pe F-22 va fi asanumitul motor 3D. Adica va putea glisa in trei planuri, nu doar in doua ca la F-22…Deasemenea unghiurile pe care le va putea dezvolta impreuna cu noua aerodinamica tip Suhoi, s-ar putea sa-l faca extrem de agil la viteze mici, subsonice. Mai agil decat cele mai negre cosmaruri americane.DAR…sa-l vedem operational.
august 22, 2011 at 9:51 pm
din cate stiu eu, americanii au renuntat la varianta 3D din cauza ca nu ofera parametrii stealth necesari – iese din schema. din aceasta cauza au ales doar varianta verticala. nu sunt sigur ca rusii vor opta pt glisaj de jet pe 3D, odata ce isi doresc un avion „slab vizibil” – suprafetele cilindrice dau o pata puternica pe radar…
august 22, 2011 at 8:41 pm
ce faza am ratat 😦
am fost prezent la MAKS, am vazut cum zboara T-50-ul si pot spune ca nu prea-l forteaza rusii, zboara usor de tot, fata de ceea ce face 35-ul.
curios, zbura zilnic cate 2-3 minute, nu mai mult, dupa care pleca.
ei bine, eu am fost doar vineri si sambata, si n-am prins faza cu pompajul.
referitor la motoare, din cate cunosc eu, noile motoare de generatia a 5-a vor fi construite la NPO Saliut, dar asta va dura vre-o 7 ani inca. la moment pun ce au, mai ales ca vor sa primeasca avionul la inarmare deja din 2014. cam prematur, parerea mea, dar…
august 22, 2011 at 9:14 pm
Radule, cred ca o buna parte dintre noi te invidiem pentru ca ai fost la fata locului. Cu siguranta ca intrebari avem destule pentru tine, dar eu… nu pot sa ma abtin sa incep… ai vazut si zborul lui Rafale? Cum a fost?? Ca-i preferatul meu.. 🙂
Facem un schimb de poze? Oferim de la Otopeni Air Show 2011.
august 22, 2011 at 9:29 pm
nu fiti invidiosi, dragilor, ca am blestemat rusii cap-coada cat am stat acolo. din cauza atacurilor de teroristi de la ei am fost perchezitionat de 12 ori in 2 zile, si am pierdut pe la tot felul de intrari (aeroport, metrou, MAKS etc) stand in cozi cam 6 ore in doua zile. e imposibil asa ceva.
am fost ca jurnalist, poze nu prea am ca am fost sa filmez video, fac o emisiune de motoare care asa si se numeste, si care va apare dupa ce vin din conced 🙂 pozele ce le am le-am pus pe buca fetzei 🙂 le puteti vedea daca vreti, mai sunt ceva poze la cameraman, care inca-si mai revine 😀 le pune el de maine incolo.
am vazut Rafale-ul, a zburat mai bine ca americanul, e foarte puternic, se simte, dar de aproape n-am avut ocazia sa-l vad – n-a fost la expo. totusi, cel mai mult m-a impresionat SU-27/35 – aia faceau minuni in cer. zici ca au o manetuta care opreste legile fizicii.
pe de alta parte, s-a simtit clar ca nici francezul, nici americanul nu au zburat la 100% din posibilitati – cre ca nu au voie. nush, la show-urile de la ei fac spectacol mult mai serios. asa ca…
august 22, 2011 at 9:43 pm
Stai nitel! 🙂
Vad ca ai poze de la Marculesti, de anul asta… La voi se mai zboara pe ’29?? Daca da, sa vezi invidie ce iese…
august 22, 2011 at 9:47 pm
as vrea eu… nu se zboara din 98, de cand au expirat actele acestora (!). avioanele sunt in stare exceptionala – pot porni oricand, dar n-au voie 😦 au cate 350 ore de zbor in medie, din 2000. pt modernizare e nevoie de 25 milioane euro, da cine sa-i dea?
uite, fac acu o emisiune dedicata anume aeroportului din Marculesti, cu ocazia zilei independentei (27 aug.) in care o sa descriu tot ce se petrece acolo. o sa arunc link cand apare pe site 😉
august 22, 2011 at 9:51 pm
De abia asteptam sa vedem. Facem si promovare.
august 22, 2011 at 10:09 pm
Bre, poate facem troc! Va dam Mig 21 LanceR pe Mig 29 ca le rezolvam noi cu polonezii si germanii sa fie bine pentru toata lumea 🙂
SI piesele de schimb le luam de la rusi cu voi ca intermediar :), mai iese si voua de vre-un Larom/Zimbru alea-alea..
august 23, 2011 at 12:18 am
Stai un pic, dar cite au mai ramas la Marculesti?
Inca o intrebare, te rog, am citit la englezi ca la MAKS acolo nu erau VC uri???( adica problema tipica ruseasca ) chiar asa?
august 22, 2011 at 10:34 pm
De intrarea in productie in 2014 am citit si eu, era vorba sa faca o serie de 60 aparate 2014-2017 dupa care lotul urmator ar fi trecut pe noile motoare si daca nu ma insel si un nou radar dar nu-s asa sigur de acesta.
august 23, 2011 at 12:11 am
Da, bravo., teoretic am putut sa merg si eu,( de mult i-mi doresc ) dar nu am putut organiza concediul in mai multe parti.., plus, vreau sa te intreb unde te-ai cazat? cam scumpe hotelurile in Moscova.
august 22, 2011 at 9:57 pm
deal 😉
august 22, 2011 at 10:13 pm
maryus315, daca m-ar intreba pe mine ce facem, eu le-as vinde si ash lua Cobre. dar asa, se duc nush cui si in locul lor se vor lua 5 MIL-8 noi de la uzina din UFA. deja stam in coada…
august 22, 2011 at 10:15 pm
a propos, cineva mi-a zis ca 29-urile in Ro nu zboara de nush cati ani, ca se asteapta F16… e pacat mare, fratilor, o fi el rusesc, da e avion de lupta… pt antrenament e foarte bun……..
august 22, 2011 at 11:36 pm
august 22, 2011 at 11:41 pm
Tare poza!!
august 23, 2011 at 7:26 am
@Moldoveanul din Moldova, pamantene, 6 bucati mai sunt la Marculesti, toate in stare buna, dar fara o arma chioara macar – au dat totul la africani…
m-am cazat la Milan, o fo 11 000 rusesti o noapte pt o dubla, cam urat hotelul, chiar daca e de 4*
WC chiar n-o fost deajuns, au fost multe da in afara expozitiei – dupa poarta. aberant…
august 23, 2011 at 5:19 pm
multumesc pentru raspuns fratioare. Peste 200 euro – foarte scump.De cite ori mi-am planuit sa merg la Moscova, pretul cazarii m-a oprit. Da, MiG urile celea prea mult timp stau…,cind te gindesti ca au trecut 20 ani..
august 23, 2011 at 5:41 pm
migurile stau demult, nu-i vorba, dar sunt conservate si sunt gata oricand sa porneasca, in caz ca… la Marculesti sunt specialisti foarte buni, care stiu sa le intretina cum se cade. pacat ca nu se mai zboara cu ele, ca-s in stare exceptionala.
august 24, 2011 at 7:07 pm
rusii incep sa inteleaga cum sta treaba cu economia de piata …unde reclama e sufletul comertului
august 24, 2011 at 7:16 pm
numai ca nu le iese totul cum spera….o fi bantuit vreun spirit romanesc pe acolo