Debutam in forta cu noua rubrica Versus care se va tine saptamana asta duminica, din lipsa unei zile stabilite (a se citi pana il gasesc pe conul Iulica ca ne intoarcem la Bruzli vs Vandam-urile lui).

Ce am ales? Pai, tancul nostru cel de toate zilele, TR-85M1, laudat ca fiind cel mai bun tanc mediu din lume (lol) se va lua la tranta cu niste frati, toti tragandu-se din eterna mama T-55, dar din alti tati. Sa inceapa corida!

TR-85M1

TR-85M1, poza din arhiva proprie

Tara producatoare: Romania, ROMARM
Stramos: T-55
Caracteristici:
– armura de 580 de mm standard, fara armrura reactiva sau alte chestii suplimentare, poate doar protectia laterala
– greutat: 50 tone
tun de 100 de mm A-308, bazat pe modelul anti-tanc M77 facut de Arsenal Resita, cu bataie pana la 4000 de metri (zice el) si 41 de proiectile la bord, rata de tragere 4-7 proiectile, sistem de ochire Ciclop M, stabilizator EADS, sistem de identificare imagistica SAGEM MATIS
– armament secundar, 2 mitraliere: 7,62 mm coaxial PKT si 12,7 mm DShK AA
– motor 8VS-A2T2M 8 cilindri, 860 cp, 17,2 cp/t, viteza maxima 60 de km pe sosea
– 93 de unitati active
– operator: Fortele Terestre Romane, fara experienta operationala

T-55 AGM (Ucraina) T-55M8A2 Tifon 2 (Peru)

Arhiva Resboiu e plina de tancuri

Sursa: Global

Biroul Morozov din Harkov (ala cu Oplot-ul) a avut treaba. Asa a iesit minunatia asta exportata cica si in Peru.

Tara producatoare: Ucraina, KMDB (ala cu T-34)
Stramos: T-54/T-55
Caracteristici:
– armura de 500 de mm, protectie pasiva, armura reactiva
– greutat: 54 tone
– tun:125 mm KBM1/ 120 mm KBM2 teava lisa, capacitate ATGM, raza de bataie 5000 m si 30 de proiectile la bord
– armament secundar, 2 mitraliere: KT-12.7 sau NSVT-12.7
– motor diesel, 1050 hp,viteza maxima de 45 km/h pe sosea si 35/h pe camp
– inca in faza de productie, materie prima exista
– operator: in Ucraina e parcat pe dreapta, asteapta reabilitarea in Peru, fara experienta operationala

M-55S

Frumos bata-l norocul

Sursa: Global

Tara producatoare: Slovenia
Stramos: T-55
Caracteristici:
– armura: reactiva
– greutat: 51 tone
– tun: 105 mm, 36 de proiectile la bord
– armament secundar, 2 mitraliere: 7.62 si 12mm
– motor diesel, V 55, 580 KM, viteza maxima 50 km
– 30 de bucati
– operator: Slovenia, fara experienta operationala

Al Zarar

Al bribriz

Sursa: Global

Tara producatorare: Pakistan. Ok, e mai degraba un T-59 chinezesc dar kitul poate fi aplicat si pentru un T-54/55
Stramos: Ok, e mai degraba un Modelul-59 chinezesc dar kitul poate fi aplicat si pentru un T-54/55
Caracteristici:
– armura: compozita, reactiva
– greutat: 37 tone
– tun: 105 mm ghintuit/125 mm lis APFSDS, HE, HEAT, sistem de ochire IFCS
– armament secundar, 2 mitraliere: 7.62 si 12 mm
– motor diesel, 580 cp, 65 km/h
– 400 de bucati
– operator: Pakistan, fara experienta operationala

T-55 Enigma

Sursa: Global

Tara producatorare:Irak
Stramos: T-55/Model-59
Caracteristici:
– armura: segemente suplimentare din beton dispuse pe armura standard grosime mmedie 200 mm
– greutat: 41 tone
– tun: L7 105 mm
– armament secundar, 2 mitraliere: 7.62 si 12 mm
– motor diesel, 850 cp, 45 km/h
– ?
– operator:Irak, atata experienta operationala incat nu mai e niciunul viu. A avut o intalnire neplacuta cu ceva vehicule Bradley la Najaf.

Model-72Z Safir-74

O scrie pe el 74 dar tot 55 este

Sursa: Global

Tara producatorare:Iran
Stramos: T-55/T-54
Caracteristici:
– armura: maxima 203 mm, suplimentar reactiv
– greutat: 36 tone
– tun: M68 105 mm
– armament secundar, 2 mitraliere: 7.62 si 12 mm
– motor diesel, V-46-6 V-12, 780 cp (630 kW), viteza maxima 40 km/h
– operator:Iran, Sudan

Deci, TR-ul nostru, din care nu am ales decat varianta de top, are frati multi. Unii mai frumosi, altii mai urati. Ideea este ca T-55-ul, cu toate copiile sale chinezesti sau rusesti, a reprezentat si inca reprezinta o platforma foarte versatila, usor de upgradat si mult mai ieftina decat un MBT actual occidental sau chiar mai cu o generatie in urma.