Ca Dassault se chinuie sa-si vanda avionul de top nu mai e un secret de mult. Rafale pierde mereu teren in fata rivalelor competitoare din motive politice de cele mai multe ori dar si din incapatanare proprie.

Mai nou, afacerea cu Emiratele Arabe Unite treneaza dintr-un motiv aparent banal si anume raportul euro-dolar care urca pretul per unitate dincolo de ce vor emirii. Si, ca dolarul sa dea lovitura decisiva, pe fir a intrat si Lockheed Martin cu mereu prezentul F-16 prezentat in conditii destul de avantajoase.

Acum, francezii au o problema. Pretul per Rasfale este unul secret, el fiind stabilit in functie de client, comanda, pachet solicitat, etc. Dar, fiindca la construirea respectivului Rafale, costurile au fost in euro, la fel este si pretul de vanzare. Si cum in zona aia dolarii sunt la putere, de-aici dezechilibrul financiar.

Cu toate astea Dassault spera sa se inteleaga inainte ca Lockeed Martin sa le ia si de data asta fata, mizand pe exportul de armament din Franta catre Emirate.

Ah da, si se anunta o noua pista pentru Rafale. Daca in Brazilia pierde teren si in India se bat cu mai smecherul Eurofighter, Elvetia cea neutra pare interesata de avionul francez vizand inlocuirea batranelor F-5 din dotare.

Sursa: Defense