Zilele trecute, Generalul de Brigada Juniti Saito, comandantul Força Aérea Brasileira, a vizitat Cehia, mai exact Baza Aeriană 21 Caslav, pe care operează escadrile echipate cu supersonice JAS-39 Gripen, dar şi reactoarele uşoare L-159 ALCA în variantele monoloc şi biloc.
Vizita generalului Saito, este legată de necesitatea Braziliei de a opera avioane supersonice avansate. Cât mai grabnic, după cum a declarat recent şi Amorim, ministrul apărării.
Între altele, în cadrul operaţiunii de combatere a traficului de droguri Agate 2, FAB au interceptat 33 avioane.
La Agate 2 au luat parte avioane A29 Super Tucano şi F-5EM.
Mirage 2000… Brazilia operează o escadrilă (Escadrila Jaguar) formată din zece avioane Mirage 2000 C monoloc şi două „duble” Mirage 2000 B, care dacă nu se vor cheltui între patru şi zece milioane de dolari pentru componente noi, riscă să rămână la sol începând cu finalul lui 2012 – începutul lui 2013. Şi, există riscul ca piloţii acestei escadrile să zboare pe reactoarele de antrenament AT-26 Xavante, în timp ce, pentru decolarile la alarmă, la Baza Aeriană Anapolis vor fi delegate prin rotaţie F-5EM şi echipaje de la alte baze.
Nu-i a bună nici pe la ei. Comparativ cu noi, ei stau mai prost dar si mai bine. AT-26 Xavante al FAB, mai exact Aermacchi MB-326 GC produse şi pe la Embraer sunt mai bătrâne decât IAR-99 Şoim, dar F-5-urile lor, faţă de Lancere-le noastre, vor mai zbura ceva timp.
Brazilia, faţă de România, n-a avunt parte de bireactoare avansate cum a fost pentru noi MiG-29, dar au plătit pentru Mirage 2000 ca măsură de „stop gap”. Noi… n-am apucat să redotăm FAR cu MiG-29 şi să le aducem la standard MiG-29 Sniper.
România n-are acum avioane pentru stop gapeală şi se pare că nici nu este luată în calcul o asemenea posibilitate.
Altfel, ne-m fi trimis şi noi în Cehia un reprezenant, poate pe Generalul Maior Fănică Cârnu, şeful SMFA.
Cum de ce? Păi Saito de ce credeţi că s-a dus? În nici un caz pentru a cumpăra Gripen de la suedezi ci… pentru a evalua posibilitatea ca Brazilia să preia leasingul celor 24 de avioane pe care le operează acum Cehia.
Stop gap, după stop gap.
Sursa: Poder Aereo
octombrie 1, 2011 at 12:42 pm
Ma indoiesc ca Brazilia nu gaseste 4 milioane de dolari sa ia niste piese de schimb pentru 12 Mirageuri. Iar daca ia Rafale, Dassault poate sa le dea piese pe gratis ca bonus, din stocuri….
octombrie 1, 2011 at 12:48 pm
Sper sa nu fi fost google translate de vina si sa fi fost vorba de 4-10 milioane pentru fiecare avion. Desi, zece ar insemna cam vreo treime – patruzeci la suta din costul unui Mirage 2000 second hand.
octombrie 2, 2011 at 7:26 pm
Eu stiam ca Cehia opereaza doar 14 Gripen C/D de unde 24?
octombrie 2, 2011 at 7:37 pm
Cred ca din pix. Greseala din pix, adica de scriere 😀
octombrie 3, 2011 at 12:29 pm
nu cred ca au venit brazilienii la shopping in Cehia, de altfel cehii mai sunt mult timp sub contract si pentru urgente nu ar veni nimeni la ei.
mai degraba au venit sa faca evaluari si cu terti useri – sa vada cum se descurca o alta forta aeriana decat cea mama cu avioanele.
o chestie obligatorie in opinia mea, te duci si verifici si pe la altii, vezi ce probleme au avut de integrare, operare, training, etc. ca sa stii la ce sa te astepti si tu.