IAF-ul indian este unul dintre cei mai mari operatori de Mig-21 din lume. Avionul asta a dus destule cafteli cu vecinul pakistanez incat sa fie inca tinut in viata. De altfel India, mare amatoare de scule rusesti, s-a axat pe aliat pana la MMRCA cand a trimis Mig-35-ul acasa. Dar de rusi au nevoie in continuare pentru ca……

In prezent IAF opereaza cam 200 de Mig-21. Jumatate dintre acestea au fost modernizate pana la stadiul Bison si urmeaza a ramane operationale pana in 2017. Cealalta jumatate, doar MIg-21Bis ar trebui sa treaca in cimitirul de vechituri cel mai tarziu in 2013. Amandoua clasele vor fi inlocuite de proiectul autohton HAL-Tejas dar pana atunci….

India se chinuie cu piesele de schimb. Rusii pot asigura ceva asistenta tehnica dar piesele sunt foarte rare, normal, avionul e batran si cu resursa pe duca. Rusii sunt fericiti sa indigenizeze Su-30MKI dar la capitolul Mig-21 nu mai au de unde, decat din propriile cimitire de piese. Cu liniile de productie abandonate in favoare generatiilor 4-4,5, e cam greu sa satisfaca pretentiile din ce in ce mai disperate ale indienilor care-si vad flota de interceptoare de mare viteza dezintegrandu-se in aer sau la fiecare aterizare/decolare.

Mig-21 LanceR pare si mai napastuit, singurele resurse fiind generate de canibalizarea unei parti din flota de 110 aparate. De relatiile cu rusii ce sa mai vorbim, le-a pus Base cruce neagra cu trecerea Prutului, dar sa nu exageram, nu-i iubim aproape de loc pe fostii tovarasi de arme si ideologie.

Solutie: o punem de-un troc cu indienii :-)).